[HUN] Vadászgépek beszerzése

Ki tudja... Meg nincs is szerzodes, de mar most tokig tele van a gyartosor, a teljes tervezett gyartasi idore, raadasul a mostaninal is magasabb outputtal szamolva... a LMnak vagy fel kell skalaznia, vagy sokkal tovabb kell majd gyartani a tipust, es mindenki joval kesobb kapja majd meg (az elso eset qrva draga, es amikor lefut a csucs, akkor meg vissza kell skalazni, ezert nagyon nem szeretnek ilyet csinalni.)
Az RM már megszerzett egy kis gyártási kapát a német gépek lhez, sztem azt lehet bővíteni. Új gyárat húznak fel, már építik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Bocsanat, de barmi, ami a Balkanon biztosra van mondva, azon mindig mosolygok egyet - barmikor siman az ellenkezojere fordulhat ott barmit, hetek alatt.

Azért mi is meglepődtünk 2001-ben:


Az 1998-as országgyűlési választások után a pályázatot először elnapolták, majd az Orbán-kormány alatt a beszerzendő repülőgépek számát egy századnyira csökkentették, és csak használt repülőgépeket terveztek beszerezni. Emellett tervbe vették a MiG–29-esek nagyjavítását és korszerűsítését is. A biztos befutónak számító, török, amerikai és belga forrásból is felajánlott F–16-os helyett a 14 db JAS 39A/B lízingeléséről szóló, nagy meglepetést keltő döntést 2001. szeptember 10-én jelentették be. A közbeszerzési eljárás helyett egy kormányülésen hozott döntést a svéd ajánlat nagyobb ellentételezési csomagjával indokolták.
 
Azért mi is meglepődtünk 2001-ben:


Az 1998-as országgyűlési választások után a pályázatot először elnapolták, majd az Orbán-kormány alatt a beszerzendő repülőgépek számát egy századnyira csökkentették, és csak használt repülőgépeket terveztek beszerezni. Emellett tervbe vették a MiG–29-esek nagyjavítását és korszerűsítését is. A biztos befutónak számító, török, amerikai és belga forrásból is felajánlott F–16-os helyett a 14 db JAS 39A/B lízingeléséről szóló, nagy meglepetést keltő döntést 2001. szeptember 10-én jelentették be. A közbeszerzési eljárás helyett egy kormányülésen hozott döntést a svéd ajánlat nagyobb ellentételezési csomagjával indokolták.
Valaki(ket) jól megkentek a svédek.
 
Azért mi is meglepődtünk 2001-ben:


Az 1998-as országgyűlési választások után a pályázatot először elnapolták, majd az Orbán-kormány alatt a beszerzendő repülőgépek számát egy századnyira csökkentették, és csak használt repülőgépeket terveztek beszerezni. Emellett tervbe vették a MiG–29-esek nagyjavítását és korszerűsítését is. A biztos befutónak számító, török, amerikai és belga forrásból is felajánlott F–16-os helyett a 14 db JAS 39A/B lízingeléséről szóló, nagy meglepetést keltő döntést 2001. szeptember 10-én jelentették be. A közbeszerzési eljárás helyett egy kormányülésen hozott döntést a svéd ajánlat nagyobb ellentételezési csomagjával indokolták.
En végignéztem anno, követtem. Ott arról volt szó, hogy az amerikaiak kissé arrogansan álltak végig a dologhoz, hogy a zsebükben van ez a téma stb, ráadásul két szerencsétlen balfasz fideszest (Selmeczi és egy fickó) olyan ostobán volt manipulálva a Lockheed által, hogy levélben kérték (!) anno Sen Bidentől (!!) az amerikai törvényhozástól a Selmeczi Gabika akkori lockheedes pasijanak a főnökének a nagyköveti kinevezését, hogy azon röhögött az ország hetekig.
Ja igen, és a svédeknél volt egy osztrák közvetítő, aki szintén megkent mindenkit, sokkal később ez is kiderült Bécsben, azt hiszem, le is csukták.
 
Böröndi interjú:

Mit tartana jobb megoldásnak: ha meghosszabbítanánk a Gripenek lízingszerződését, vagy ha típust váltanánk?

"Szakmai szempontból a Gripentől függetlenül is azt mondatom: mindenfajta típusváltás kihívás. Új felkészítés, kiképzés, új műszaki kultúra. Igaz, ezen már átestünk egyszer, amikor a MiG–21-eseket lecseréltük MiG–29-re, majd a Gripenekre. Tehát a dolog megvalósítható, de időbe telik. Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz."

Én ebből azt olvasom ki hogy ebben az évtizedben velünk maradnak a Gripenek. Ahhoz hogy 2026 után típusváltás legyen, már lépni kellett volna...
 
En végignéztem anno, követtem. Ott arról volt szó, hogy az amerikaiak kissé arrogansan álltak végig a dologhoz, hogy a zsebükben van ez a téma stb, ráadásul két szerencsétlen balfasz fideszest (Selmeczi és egy fickó) olyan ostobán volt manipulálva a Lockheed által, hogy levélben kérték (!) anno Sen Bidentől (!!) az amerikai törvényhozástól a Selmeczi Gabika akkori lockheedes pasijanak a főnökének a nagyköveti kinevezését, hogy azon röhögött az ország hetekig.
Ja igen, és a svédeknél volt egy osztrák közvetítő, aki szintén megkent mindenkit, sokkal később ez is kiderült Bécsben, azt hiszem, le is csukták.
Igen, az LM-nél az volt a gond nem Orbánnal tárgyaltak, hanem Semeczin keresztül próbálták befolyást szerezni.. Orbán sosem szereti ha megkerülik, főleg nem a kenőpénzzel. :D
 
Böröndi interjú:

Mit tartana jobb megoldásnak: ha meghosszabbítanánk a Gripenek lízingszerződését, vagy ha típust váltanánk?

"Szakmai szempontból a Gripentől függetlenül is azt mondatom: mindenfajta típusváltás kihívás. Új felkészítés, kiképzés, új műszaki kultúra. Igaz, ezen már átestünk egyszer, amikor a MiG–21-eseket lecseréltük MiG–29-re, majd a Gripenekre. Tehát a dolog megvalósítható, de időbe telik. Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz."

Én ebből azt olvasom ki hogy ebben az évtizedben velünk maradnak a Gripenek. Ahhoz hogy 2026 után típusváltás legyen, már lépni kellett volna...
Azaz semmi újdonság. Ez eddig is világos volt. Sehol nincs pénz most típust váltani, szerintem a cseheknél is iszonyat ráfizetés lesz, ha vegigviszik a tervüket.
 
Azaz semmi újdonság. Ez eddig is világos volt. Sehol nincs pénz most típust váltani, szerintem a cseheknél is iszonyat ráfizetés lesz, ha vegigviszik a tervüket.
De ott legalább "generációs" ugrás van.Viszont nálunk érdekes kérdés lenne ha hosszú távon megromlik a viszony a Svédekkel és politikai okok miatt lenne tipusváltás mi jönne helyette ami "gyorsan" elérhető a "piacon".Láthatjuk a mávnál is mekkora "üzletet" csináltunk a 110 Vectron lemondásaval(amit mostani viszonyok között kedvező áron kaptunk volna meg).Helyette meg bérlünk közel 20 éves siemens mozdonyokat és üzemeltetjük a 40-60 éves V43-V63 mozdonyokat.
 
Böröndi interjú:

Mit tartana jobb megoldásnak: ha meghosszabbítanánk a Gripenek lízingszerződését, vagy ha típust váltanánk?

"Szakmai szempontból a Gripentől függetlenül is azt mondatom: mindenfajta típusváltás kihívás. Új felkészítés, kiképzés, új műszaki kultúra. Igaz, ezen már átestünk egyszer, amikor a MiG–21-eseket lecseréltük MiG–29-re, majd a Gripenekre. Tehát a dolog megvalósítható, de időbe telik. Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz."

Én ebből azt olvasom ki hogy ebben az évtizedben velünk maradnak a Gripenek. Ahhoz hogy 2026 után típusváltás legyen, már lépni kellett volna...

Nem hiszem el, hogy egy újságíró sem tudja, hogy a 2026-ban lejáro lízinget nem kell meghosszabbitani, mert 2026-tol a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek. 2026-tol support szerződést kell rájuk kötni, de nem lízingelni.
 
De ott legalább "generációs" ugrás van.Viszont nálunk érdekes kérdés lenne ha hosszú távon megromlik a viszony a Svédekkel és politikai okok miatt lenne tipusváltás mi jönne helyette ami "gyorsan" elérhető a "piacon".Láthatjuk a mávnál is mekkora "üzletet" csináltunk a 110 Vectron lemondásaval(amit mostani viszonyok között kedvező áron kaptunk volna meg).Helyette meg bérlünk közel 20 éves siemens mozdonyokat és üzemeltetjük a 40-60 éves V43-V63 mozdonyokat.
A Mávnál komolyabb tisztogatás kell, mint amit Lázár eddig csinált. Az egyik olyan cég, ahol szintén nem volt rendszerváltás. Érdekes ezzel szemben, h a Hmvhely-Szeged hév (tram train) jól megoldott, pontos, tiszta. Országosan is megoldható lenne, ehhez pályaépítés (dupla sínpár) kell.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and Pocok75
Nem hiszem el, hogy egy újságíró sem tudja, hogy a 2026-ban lejáro lízinget nem kell meghosszabbitani, mert 2026-tol a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek. 2026-tol support szerződést kell rájuk kötni, de nem lízingelni.
Ebben téved ez tény.De ha nincs nem lessz vagy q.... drágán support akkor sokat érünk vele.
 
A Mávnál komolyabb tisztogatás kell, mint amit Lázár eddig csinált. Az egyik olyan cég, ahol szintén nem volt rendszerváltás. Érdekes ezzel szemben, h a Hmvhely-Szeged hév (tram train) jól megoldott, pontos, tiszta. Országosan is megoldható lenne, ehhez pályaépítés (dupla sínpár) kell.
Ettől még "faszság" volt lemondani jelen helyzetben.Nem magán a simensen múlott a paksi üzlet felbontása.Más területeken(pl fegyvergyártás) ugyanúgy "üzletelünk" tovább a Németekkel.
 
A Mávnál komolyabb tisztogatás kell, mint amit Lázár eddig csinált. Az egyik olyan cég, ahol szintén nem volt rendszerváltás. Érdekes ezzel szemben, h a Hmvhely-Szeged hév (tram train) jól megoldott, pontos, tiszta. Országosan is megoldható lenne, ehhez pályaépítés (dupla sínpár) kell.
Attol meg egy elmeroggyant dolog volt lemondani.

Ettől még "faszság" volt lemondani jelen helyzetben.Nem magán a simensen múlott a paksi üzlet felbontása.Más területeken(pl fegyvergyártás) ugyanúgy "üzletelünk" tovább a Németekkel.
Pontosan. Legalabb a mozdonyok meg lennenek oldva, lehetne a palyakra fokuszalni. Persze Lazar pont semmihez nem ert igazan, max vonalas, szoval nagyon sokat nem is lehet tole elvarni...
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
De ott legalább "generációs" ugrás van.

Heh, hogy mivanmivan...?? :D :D
Ugy 2035 korul lesznek uj gepeik. Talan. Ha egyszer vegre megrendelik majd oket... :cool:

Viszont nálunk érdekes kérdés lenne ha hosszú távon megromlik a viszony a Svédekkel és politikai okok miatt lenne tipusváltás mi jönne helyette ami "gyorsan" elérhető a "piacon".
Konkretan sokkal nagyobb szarban vannak, mint mi valaha leszunk. Nekunk megmarad a mostani szazad, nekik lejar a lease rovidesen, es vissza kell adniuk oket. Mivel a svedekkel a csehek, szokasukhoz hiven, hihetetlen arrogans gyoker modon viselkedtek - kb ahogyan a nemetekkel stb az IFV tenderen, meg altalaban barkivel, barmikor -, en csak vigyorgok, amikor kozben meg probaljak olcson meguszni a lease renewalt - mikozben majd el kell kezdeniuk kicsengetni elore a csak 10 ev mulva megerkezo F-35 koltsegeit is... :D :D :D


Láthatjuk a mávnál is mekkora "üzletet" csináltunk a 110 Vectron lemondásaval(amit mostani viszonyok között kedvező áron kaptunk volna meg).Helyette meg bérlünk közel 20 éves siemens mozdonyokat és üzemeltetjük a 40-60 éves V43-V63 mozdonyokat.
Ez igaz, es egyetertek, de ennek semmi koze a fentiekhez.
 
Ettől még "faszság" volt lemondani jelen helyzetben.Nem magán a simensen múlott a paksi üzlet felbontása.Más területeken(pl fegyvergyártás) ugyanúgy "üzletelünk" tovább a Németekkel.
Nem tudom (de szerintem itt senki) mi volt a szerződésben. Lehetett baromság a lemondás, de erről egy klímatechnikai beruházás ugrott be, amihez jó áron ment a méréstechnika, beavatkozók, stb. csak éppen kikötötték a kötelező gyári javítókészletek vételét+alkalmazását. Azért 2002-ben is sok volt 3 db O-gyűrűért 37 ezer ft, még ha dán is.
A Siemens egyébként pontosan azt tette, amit a német kormány elvárt; betartani a magyaroknak Paks kapcsán (ahogy a gázkompresszorok esetén az oroszoknak).
Tipikusan a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" eset; senkinek se jó.
 
Nem hiszem el, hogy egy újságíró sem tudja, hogy a 2026-ban lejáro lízinget nem kell meghosszabbitani, mert 2026-tol a mi tulajdonunkba kerülnek a gépek. 2026-tol support szerződést kell rájuk kötni, de nem lízingelni.
Ne viccelj! Ez az egyik legjobban képben lévő kérdező akitől bármit olvashattunk! Ezt nem pontosan kérdezte, de tudta hogy nehéz dandár a cél, brazil szállító gépeket vettünk meg ilyenek.
Az átlag szabadeurópás 10 kérdést tett volna fel a kirúgásokról, másik tízet a sofőrők büntijéről meg a szexuális zaklatásról aztán jónapot!
 
Ne viccelj! Ez az egyik legjobban képben lévő kérdező akitől bármit olvashattunk! Ezt nem pontosan kérdezte, de tudta hogy nehéz dandár a cél, brazil szállító gépeket vettünk meg ilyenek.
Az átlag szabadeurópás 10 kérdést tett volna fel a kirúgásokról, másik tízet a sofőrők büntijéről meg a szexuális zaklatásról aztán jónapot!
Az újraindított SZER ill. szabadeuropa.hu - pont olyan a színvonala is; a régi SZER ill VOA nagyjai forognak a sírjukban...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz