Az egesz hülyeség, lásd a kommentemet feljebb. Ami praktikusan vagy future-proof módon megoldás lehet az a Gripen E avagy a koreai gép. Minden mással csak a szarnak adnának egy csattanós pofont.5. török KAAN
6. KF 21
8 eurofighter
9 rafael
10?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az egesz hülyeség, lásd a kommentemet feljebb. Ami praktikusan vagy future-proof módon megoldás lehet az a Gripen E avagy a koreai gép. Minden mással csak a szarnak adnának egy csattanós pofont.5. török KAAN
6. KF 21
8 eurofighter
9 rafael
10?
Szia,Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...![]()
már egy 2019-ben forgatott videóval előre terveztek a 2024-es vadászgép beszerzésre? Kétlem. valaki leforgatta mert ezt gondolta, más meg berakta az oktatásba mert azt gondolta. Mi meg elefántot csinálunk a bolhából, mert kilóg a lóláb hogy nem szavazzuk be őket.Mondjuk az első fele nem igaz, ritkán foglalkoznak a magyarokkal. Nekem amúgy meggyőződésem, hogy szándékosan csinálja pár svéd "nonprofit" meg politikus a feszültséget, a háttérben meg vagy az orosz szolgálatok, vagy valamilyen amerikai politikai erő súg nekik (mindkettő a cirkuszban érdekelt, más és más okból.)
Az autópálya üzemeltetések em az a lényege hogy nincs elég reptér és azért kell autópályáról működni.Szia,
Az orszag tele van repuloterrel. Sok kozuluk megerositett vasbeton fedezeket is tartalmaz.
Nyilvan pl. vilagitas nincs kiepitve rajtuk, de az az autopalyan sincs - cserebe eleg szelesek, eleg hosszuak, jo az alapozasuk.
És cserébe erről az ellenség is kivállóan tudja. Az ukrán légierő kizárólag azért létezik, mert így tudnak bújkálni.Szia,
Az orszag tele van repuloterrel. Sok kozuluk megerositett vasbeton fedezeket is tartalmaz.
Nyilvan pl. vilagitas nincs kiepitve rajtuk, de az az autopalyan sincs - cserebe eleg szelesek, eleg hosszuak, jo az alapozasuk.
Igen, ezen gúnyolódott Molni rendszeresen, még azután is, hogy linkeltem az amerikai erők lengyelorszagi gyakorlatát pont erről a dispersed operation modellről, amit elkezdtek visszahozni.És cserébe erről az ellenség is kivállóan tudja. Az ukrán légierő kizárólag azért létezik, mert így tudnak bújkálni.
Molni pont ugyan ezt a marhaságot húzatta, hogy minek akarunk országútról üzemelni.
Ha csak ilyen-olyan reptérről akarsz üzemelni, akkor egy elég behatárolt számú opciód marad. Ha készen vannak az eljárásaid, és a katonáid gyakorolják is ezt, akkor az országúti üzemmel olyan sok helyet kell figyelnie az ellenségnek, hogy arra még az oroszok sem képesek.
És nem, nem a kiépített útszakaszokra kell koncentrálni, mert egy új szükség útszakaszt a műszakiak pillanatok alatt alkalmassá tehetnek. A gyakorlás lényege az eljárás, akkor is ha nem minden ott van, mint a kecskeméti betonon.
Jelzem, hogy nem véletlenül kezdtek el a NATO tagállamok rohamtempóban ilyet gyakorolni...
Jaj, dehogy.Az autópálya üzemeltetések em az a lényege hogy nincs elég reptér és azért kell autópályáról működni.
Az autópályás üzemeltetés lényege, hogy az elleség sosem tudja hol van épp a szükség reptér, mert egy több ezer kilométeres autopályahálozaton bárhol lehet. Az is lehet, sőt valószínű, hogy soha nem száll le kétszer ugyanoda a repülőgép!
Minden kiszolgálás után mindent felrakak a teherautóra aztán "ikszedik" kilométernél lesz a következő feltöltés a megbeszéltek szerint.
Ezt meg az ellenség belsős infó hiányában sosem fogja tudni hol is lesz épp a reptér, ellenben a szükség-repterekkel, amik mindig ismertek, előre felderíthetőek, kilőhetőek. Többezer km autópályát nem lehet szétlőni - ez a lényeg.
Ez igy nem teljesen igaz.Német példával szemléltetve,anno az F4 és a Tornado az előkészitett szakaszokrol üzemelhetett,de a könnyebb F104 bármelyik elég hosszú egyenes pályaszakaszrol fel/leszállhatott.Jaj, dehogy.
Akik csinálnak autópályáról repülőgép üzemeltetést azok sem az egész pályát használják, hanem kiválasztott, megerősített, guruló úttal ellátott szakaszokat.
Ezeken a szakaszokon bontható az elválasztó korlát, ki van építve a szervizút a fegyveres és üzemanyag-szállító járműveknek.
A finneknél, svédeknél is így van, Németországban is így van, Lengyelországban is így van. Ez csak segít megtöbbszörözni a repterek számát, jóval olcsóbban mint egy nagy, önálló reptér beruházás.
Nálunk nincsen ilyen szakasz, nem találsz egyenes autópálya szakaszt felüljáró és keresztező drót/portál nélkül ami 3km hosszú, középen bontható korláttal.
Nálunk ha akarunk lehetőséget a széttelepítésre meg kell nézni a régi repterek betonját, meg az üzemelő polgári reptereket. Nem kell a közúttal bohóckodni.
Meg ezek nem Cessna-172-es gépek amik bárhova leszállhatnak, és már nem 1944 van.
Ja, és kb mindenki tudja hol vannak ezek, tessék:
![]()
Autópálya-szükségrepülőtér – Wikipédia
hu.wikipedia.org
"10 masik ajanlat van az asztalon""A Gripenek megtartasa egy erdekes kerdes, de az a helyzet, hogy legalabb 10 masik ajanlat van az asztalon - nehogy mar ez egy szempont legyen egy politikai donteseben Magyarorszagnak, kitol vasarol valamit... ne vicceljunk."
Nocsak, erre azert kivancsi lennek, melyek es mennyiert.
Az ukránok tudod miről üzemeltetnek?Jaj, dehogy.
Akik csinálnak autópályáról repülőgép üzemeltetést azok sem az egész pályát használják, hanem kiválasztott, megerősített, guruló úttal ellátott szakaszokat.
Ezeken a szakaszokon bontható az elválasztó korlát, ki van építve a szervizút a fegyveres és üzemanyag-szállító járműveknek.
A finneknél, svédeknél is így van, Németországban is így van, Lengyelországban is így van. Ez csak segít megtöbbszörözni a repterek számát, jóval olcsóbban mint egy nagy, önálló reptér beruházás.
Nálunk nincsen ilyen szakasz, nem találsz egyenes autópálya szakaszt felüljáró és keresztező drót/portál nélkül ami 3km hosszú, középen bontható korláttal.
Nálunk ha akarunk lehetőséget a széttelepítésre meg kell nézni a régi repterek betonját, meg az üzemelő polgári reptereket. Nem kell a közúttal bohóckodni.
Meg ezek nem Cessna-172-es gépek amik bárhova leszállhatnak, és már nem 1944 van.
Ja, és kb mindenki tudja hol vannak ezek, tessék:
![]()
Autópálya-szükségrepülőtér – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Annyi igaz hogy az érdi emelkedőnél nehéz lenne Gripent üzemeltetni, szóval nem árt ha az autópályák építésénél minél több fel és leszállásra alkalmas szakaszt terveznek bele...Jaj, dehogy.
Akik csinálnak autópályáról repülőgép üzemeltetést azok sem az egész pályát használják, hanem kiválasztott, megerősített, guruló úttal ellátott szakaszokat.
Ezeken a szakaszokon bontható az elválasztó korlát, ki van építve a szervizút a fegyveres és üzemanyag-szállító járműveknek.
A finneknél, svédeknél is így van, Németországban is így van, Lengyelországban is így van. Ez csak segít megtöbbszörözni a repterek számát, jóval olcsóbban mint egy nagy, önálló reptér beruházás.
Nálunk nincsen ilyen szakasz, nem találsz egyenes autópálya szakaszt felüljáró és keresztező drót/portál nélkül ami 3km hosszú, középen bontható korláttal.
Nálunk ha akarunk lehetőséget a széttelepítésre meg kell nézni a régi repterek betonját, meg az üzemelő polgári reptereket. Nem kell a közúttal bohóckodni.
Meg ezek nem Cessna-172-es gépek amik bárhova leszállhatnak, és már nem 1944 van.
Ja, és kb mindenki tudja hol vannak ezek, tessék:
![]()
Autópálya-szükségrepülőtér – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Persze, meg amugy is hulyeseg, tobbsegenek semmi ertelme."10 masik ajanlat van az asztalon"
A HAHU-n jelenleg 12 db 200milla feletti autó ajánlat van az asztalon (köztük egy Matiz, közel 1mrd-ért), szóval semmi gond.
Más kérdés, hogy ezek közül mennyi releváns számomra.
De ajánlat van, ez tény.
Dehogyis, honnan szeded ezt a marhasagot?Jaj, dehogy.
Akik csinálnak autópályáról repülőgép üzemeltetést azok sem az egész pályát használják, hanem kiválasztott, megerősített, guruló úttal ellátott szakaszokat.
Ezeken a szakaszokon bontható az elválasztó korlát, ki van építve a szervizút a fegyveres és üzemanyag-szállító járműveknek.
A finneknél, svédeknél is így van, Németországban is így van, Lengyelországban is így van. Ez csak segít megtöbbszörözni a repterek számát, jóval olcsóbban mint egy nagy, önálló reptér beruházás.
Nálunk nincsen ilyen szakasz, nem találsz egyenes autópálya szakaszt felüljáró és keresztező drót/portál nélkül ami 3km hosszú, középen bontható korláttal.
Nálunk ha akarunk lehetőséget a széttelepítésre meg kell nézni a régi repterek betonját, meg az üzemelő polgári reptereket. Nem kell a közúttal bohóckodni.
Meg ezek nem Cessna-172-es gépek amik bárhova leszállhatnak, és már nem 1944 van.
Ja, és kb mindenki tudja hol vannak ezek, tessék:
![]()
Autópálya-szükségrepülőtér – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Pontosan. Az egesz dispersed operational model lenyege, hogy nem kell neki speci bazis, sem repter.Ez igy nem teljesen igaz.Német példával szemléltetve,anno az F4 és a Tornado az előkészitett szakaszokrol üzemelhetett,de a könnyebb F104 bármelyik elég hosszú egyenes pályaszakaszrol fel/leszállhatott.
Géptipus függő a dolog,de egy jol megépitett pályaszakaszrol a legtöbb gép üzemeltethető.
Ertelemszeruen nem a hegyekben felfele csinaljak a svedek sem... bunker meg nem kell, eleg a palyatol nem messze, egy kozeli paraszthaz alatt letarolni par tucat bombat, raketakat, meg 8-10 reloadra eleg loszert es egy civil tgk mashol, szinten nem tul messze.Annyi igaz hogy az érdi emelkedőnél nehéz lenne Gripent üzemeltetni, szóval nem árt ha az autópályák építésénél minél több fel és leszállásra alkalmas szakaszt terveznek bele...
A mi esetünkben így utólag kellene beazonostíani az erre alkalmas szakaszokat és melléjük építeni egy "kamion pihenőt" meg néhány "vadátjáró" bunkert...![]()
NEM.Dehogyis, honnan szeded ezt a marhasagot?
A svedeknel konkretan a gyakorlasnal megallitjak a forgalmat az utakon, megcsinaljak a feladatokat, majd megy tovabb az autoforgalom. Az hagyjan, de tobbszaz ilyen elokeszitett depojuk van szetszorva az orszag utjaihoz kozel, azaz gyakorlatilag keptelenseg kitalalni, hol rejtoznek a gepeik, miuten elhagyjak a bazisokat egy konfliktus kezdeten, es eltunnek az iszonyat tundrakon.
Es pontosan ez a lenyege, ahogyan @Aladeen is irja, hogy ne lehessen felszamolni a legierot.
Pontosan. Az egesz dispersed operational model lenyege, hogy nem kell neki speci bazis, sem repter.
De.
A Wikipedia kb olyan megbizhato a Gripen kapcsan, mint Negan...A BAS60 tervben volt hogy legyen 200 pályájuk az egész országban, ezek guruló utakkal és szervizutakkal rendszerbe voltak szervezve, ebben volt 40 körüli volt a közútból kialakított pálya, a célt sose érték el.
A hetvenes években váltottak a BAS90 tervre amiben megint 200 kifutópályát akartak, bázisokba szervezve több kifutót, a wikin van róla fasza kép:
Aztán 2000-ben bezárták a legtöbb bázist, eladták a francba, most gondolkodnak hogy újra kellene nyitni őket.
Ennek semmi koze ahhoz, amirol beszelunk. Eleve hulyeseg az egesz, hiszen sehol nem kell 2-3km egy Gripennek le-, plane nem felszallni. Ellenkezoleg, pont az a lenyege a tervnek, hogy szinte akarhol megoldhato, ahol ket kanyar kozott van mondjuk 800-100 meter egyenes.Nem egy veszett nagy titok hogy hol vannak a megmaradt ilyen szakaszok:
https://www.mil-airfields.de/aa-world/highway-strips/index.html
(természetesen egy ilyen hálózat még így csonkán is sokat segít azon hogy a harmadik napon is legyen repülőgép háborúban, a mi 14 gépünket elég a megmaradt, működő repterek között szétosztani, beleértve a civil reptereket)
Dehogyis kell, megint keversz valamit.Én úgy olvastam hogy mind a finneknél, mind a svédeknél egy nap mire leszedik a táblákat és letakarítják a pályát használat előtt.
De a svédek menők,ja:
A közös pont, hogy nekik is van egy k. sok pénzért minimális valós(!) képességeket felmutató haderejük és hadiparuk...![]()
UAE most vasarolta meg az indonezektol az alapito reszuket a Boramae-programban....Nekem lenne ötletem.
Ma olvastam, hogy a lengyelek is amcsi hitelből nyomják fullba a haderőfejlesztést.
Az Emírségek az arab világ pénzügyi központja. Akciósan lepörgetünk nekik pár dolgot alacsony kamatú hitelért. Én ezt intézném velük.
Azt vesznek a Rafale mellé....UAE most vasarolta meg az indonezektol az alapito reszuket a Boramae-programban....
A Rafale nem lesz sosem stealth, es ok azt szeretnenek...Azt vesznek a Rafale mellé....
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..