A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Sátorponyva beszerzése 2025

63 M egységes sátorponyva komplett készlet, valamint 63 M egységes sátorpalást

Keretösszeg: nettó 1.181.102.362 Ft (bruttó 1.500.000.000 Ft.)

A szerződéses mennyiség a keretösszeg és a nettó ajánlati egységár figyelembevételével kerül meghatározásra.
Tájékoztató jellegű mennyiség:
63 M egységes sátorponyva komplett 1300 készlet
63 M egységes sátorpalást 298 darab

Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg teljes kitöltésére. Ajánlatkérőt a jelen felhívásban megjelölt tájékoztató mennyiség nem köti.

Ajánlattételi határidő: 4.12.2023
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
2 nyilvános felépítményű változat van a tömegoszlató kínált termék is míg a csapatszállító most fejezte be a tesztfázist pár honappal ezelött. ez kunter néven fut (magyar rendszeresítés esetén új nevet kap) a 2 jármű alváza megeggyezik a 2 típus egy és ugyan az csak más más alváltozat.
És ennek szerinted jobb a terepjáró képessége mint az Unimog-nak?
Ki van zárva!
 
Ja nem!

toma.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
images

Tök más kávéház a kettő.
Kicsit meg tetszett keveredni.
Mondjuk ehhez @Szittya alaposan hozzá is járult.
A TOMA ami inkább T.O.M.A, azt jelenti Toplumsal Olaylara Müdahale Aracı azaz (szabadon fordítva) belügyi bevatkozó jármű.
Számunkra ez ebben a formában nem igazán érdekes, bár a rendőrség vízágyúi nekem még elég ócska állapotúaknak maradtak meg emlékeimben.
A lényeg az, hogy ennek a járműnek az alapja egy olyan általános platform, amire a különböző török gyártók saját alternatívákat gyártanak.
A Nurol is gyártott rá dobozos csapatszállítót, a Kunter-t. Meg persze bármit rá lehet tenni.
De a BMC árulja felépítmény nélkül is.
De gondolom az Otokar meg a Nurol is hajlandó erre.
Ha jól látom, akkor ez a korábbi ATEGO alapjain létrehozott licence gyártott platform. De lehet, hogy az alapja a korábbi
Hja és ez nem az Unimog helyett lenne/van, hanem inkább a RÁBA H sorozat helyett. Van belőle 5 és 10 tonnás terhelhetőségű verzió is.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
images

Tök más kávéház a kettő.
páncélozva teherrel van olyan a terepjáróképessége mint az unimognak páncélozva teherrel.
lehetne unimog is 5x ös áron. nem lessz.
 
páncélozva teherrel van olyan a terepjáróképessége mint az unimognak páncélozva teherrel.
lehetne unimog is 5x ös áron. nem lessz.
Ezt azért kétlem. Mellesleg a török platformból is van egy nagyobb rugóutas verzió, meg egy városi közegre tervezett is. A TOMA variáns az utóbbi.
A nagyobb rugóutas BMC-s verziónak nekem kisebbnek tűnik a kerekek méretaránya, mint az Unimogé.
 
Ezt azért kétlem. Mellesleg a török platformból is van egy nagyobb rugóutas verzió, meg egy városi közegre tervezett is. A TOMA variáns az utóbbi.
A nagyobb rugóutas BMC-s verziónak nekem kisebbnek tűnik a kerekek méretaránya, mint az Unimogé.
csak az unimogot nem arra tervezték hogy felpáncélozva terheld teherrel míg ezeket arra tervezték hogy eleve páncélozva vannak és hogy terhelve lessznek.
az unimog páncélkittbe nem ugyan azt hozza mint páncélozás nélkül.
 
csak az unimogot nem arra tervezték hogy felpáncélozva terheld teherrel míg ezeket arra tervezték hogy eleve páncélozva vannak és hogy terhelve lessznek.
az unimog páncélkittbe nem ugyan azt hozza mint páncélozás nélkül.
Várjál! Várjál! Várjál!
Most te a magyar felpáncéllozott Unimogról beszélsz, vagy arról, amit a Mercedes maga alakít át?
800px-Mercedes-Benz_Unimog_U_5000.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Várjál! Várjál! Várjál!
Most te a magyar felpáncéllozott Unimogról beszélsz, vagy arról, amit a Mercedes maga alakít át?
800px-Mercedes-Benz_Unimog_U_5000.jpg
természetesen gyári példány gyári példánnyal összehasonlítva. azonos kategoriát azonos kategoriával azonos védelmi színttel.
nurol%2Bkunter.JPG
ez az alap alváz abroncs fajtája lényegtelen e tekintetbe. gidran és nms alap alkatrészbázisára épült.
 
rég volt már az unimogos program. pontos db számokra már nem emlékszem de mintha több tucat unimog került volna átalakításra.
20-30 db mentő
10-20 páncélozott felépítményes kabinos (ezek java afgánba maradt széthajtva.)
5-10 db számos különböző műszaki felépítménnyel
10-20 db különböző elektronikai és hiradó berendezéssel szerelve.
10 db tüzszerész járművé alakítva többféle alverzióval

mistral nem ez a tétel volt.

meg voltösszesen 5-10 kispéldányos speciális (kisérleti modell)
többféle verzióba
.

meg amiről nem tudok
100 körüli járművet érintett akkor ez a mostani megnövekedett alakulatszám esetén valószínűleg magasabb lesz.
meg valami tűzvezető rendszert is probáltak unimogra pakolni (talán az árpád korszerűsített verzióját. nem ami ócsán van mert az egy tesztpéldány. azután következett a kompaktabb unimog alvázon amiből kitudja mi lett de elvileg valahol van.
Korábban még a Vasziljok aknavetőt is rá akarták építeni, talán egy tesztpéldány épült is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses
Akkor ennek a járműnek a funkcióiban van átfedése az Unimoggal és a Rábával is és olcsóbb is a Mercedesnél, létezik többféle kialakitása és univerzális járműve lehet a honvédségnek? Optimalizálni lehet vele a mennyiséget a karbantartást alkatrészelkátást és kiváltani több különböző járműtípust? Lehet koszovótól a déli határig rendfenntartásra, lőszerszállításra, mentésre, csapatszállító műveletekhez is használni?

Nem tetszik! Az Unimog jobb képességekkel rendelkezik (bár a rába meg szarabbal)
Kivéve, ha ezt is mi fogjuk sorozatban gyártani.

Ebbe is belemyúlhat az RM (védelem, fegyverzet, elektronika)?
 
Akkor ennek a járműnek a funkcióiban van átfedése az Unimoggal és a Rábával is és olcsóbb is a Mercedesnél, létezik többféle kialakitása és univerzális járműve lehet a honvédségnek? Optimalizálni lehet vele a mennyiséget a karbantartást alkatrészelkátást és kiváltani több különböző járműtípust? Lehet koszovótól a déli határig rendfenntartásra, lőszerszállításra, mentésre, csapatszállító műveletekhez is használni?

Nem tetszik! Az Unimog jobb képességekkel rendelkezik (bár a rába meg szarabbal)
Kivéve, ha ezt is mi fogjuk sorozatban gyártani.

Ebbe is belemyúlhat az RM (védelem, fegyverzet, elektronika)?
ez így elsőre merész kijelentés hogy az unimog jobb képességekkel rendelkezik. bizonyos területeken biztos de kapásból páncélozatlan ami páncélozott meg már nem ojan jó képességű és igencsak drága
ez a jármű elég nagy mértékben gidránbol van és a gidránnak egyáltalán nem rossz a terepjáró képessége. ha az unimogot is lepáncéloznák és megraknák súlyal annak sem olyan a terepjáróképpesége mint 1-1 videoba szeretik azt mutogatni. persze az unimognak kiemelkedően jó volt eggyes verzióinak a terepjáró képessége de az új változatok már nincsenek a régiek színtjén páncélozva meg meg sem közelítik a régebbi páncélozatlan alváltozatok terepjáró képességeit. semmi baj az unimoggal jöhet zázszámra (páncélozatlanúl)
 
  • Tetszik
Reactions: Vipera kapitány
Akkor ennek a járműnek a funkcióiban van átfedése az Unimoggal és a Rábával is és olcsóbb is a Mercedesnél, létezik többféle kialakitása és univerzális járműve lehet a honvédségnek? Optimalizálni lehet vele a mennyiséget a karbantartást alkatrészelkátást és kiváltani több különböző járműtípust? Lehet koszovótól a déli határig rendfenntartásra, lőszerszállításra, mentésre, csapatszállító műveletekhez is használni?

Nem tetszik! Az Unimog jobb képességekkel rendelkezik (bár a rába meg szarabbal)
Kivéve, ha ezt is mi fogjuk sorozatban gyártani.

Ebbe is belemyúlhat az RM (védelem, fegyverzet, elektronika)?
Attól függ, hova akarsz vele menni és hol használod. Közúton és enyhe terepen jobb a Rába (vagy MAN), nehéz terepen viszont egyértelműen az Unimog. Ha mindent Unimogra teszel akkor feláldozod például a gyorsabb közúti haladást. Mind a kétféle járműtípusból kell tehát a célnak megfelelően.