[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Hahaha... Vietnam a saját régi L-39 gépeit cseréli, a saját cseh megrendelés minimális, csak mi paliztuk be saját magunkat 12 gyakorló repülőgéppel, a hatalmas harci flottánk pilótaigényének kielégítésére (tegyük hozzá, bár itt okoskodnak a szállítók meg mindenki L-39 zsokézásán, meg célrepülőgnek stb. de 4+2 gyakorló változat több mint elég lett volna, ráadsásul a "felderítő" változat, meg nevetéses..
.
.
Van par lizingelt Gripenunk, egy nem is tul tavolrol keszult foton elfer az egesz magyar legierö. Erre veszunk szinte több gyakorlogepet, mint igazi gepunk van? :=) Van meg egy kicsit is komolyabbnak gondolt orszag, ahol a harci gepek es a gyakorlogepek arany lenyegeben 1:1 ? :)
.
(Ennyi kis gepszamra, pilotaszamra az is könnyen lehet, hogy kar csak presztizsokokbol fenntartani sajat kepzesi rendszert, legjobb lenne mas, baratibb orszagokkal közösen intezni a pilotakepzest.)
 
Hallottál esetleg valamit "légierős körökből" arról a felderítőt milyen felszereléssel gondolják ellátni és mi a cél vele?
Ha csak rádobnak egy EOS tornyot vagy Litening konténer nagyon sovány lenne...
.
Sok mozgaster nincs, a payload mindössze kicsivel több mint 1 tonna, itt mar arra is vigyazni kell, hogy a pilota teli vagy ures hassal szall a gepbe. :)
 
.
.
Van par lizingelt Gripenunk, egy nem is tul tavolrol keszult foton elfer az egesz magyar legierö. Erre veszunk szinte több gyakorlogepet, mint igazi gepunk van? :=) Van meg egy kicsit is komolyabbnak gondolt orszag, ahol a harci gepek es a gyakorlogepek arany lenyegeben 1:1 ? :)
.
(Ennyi kis gepszamra, pilotaszamra az is könnyen lehet, hogy kar csak presztizsokokbol fenntartani sajat kepzesi rendszert, legjobb lenne mas, baratibb orszagokkal közösen intezni a pilotakepzest.)
Szerbia, van egy tucat mig-29 és két tucat Galeb ha jól emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
.
.
Van par lizingelt Gripenunk, egy nem is tul tavolrol keszult foton elfer az egesz magyar legierö. Erre veszunk szinte több gyakorlogepet, mint igazi gepunk van? :=) Van meg egy kicsit is komolyabbnak gondolt orszag, ahol a harci gepek es a gyakorlogepek arany lenyegeben 1:1 ? :)
.
(Ennyi kis gepszamra, pilotaszamra az is könnyen lehet, hogy kar csak presztizsokokbol fenntartani sajat kepzesi rendszert, legjobb lenne mas, baratibb orszagokkal közösen intezni a pilotakepzest.)
mi leszünk mások baráti országa akikkel közösen rendezik majd mások a pilotaképzést.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A KC-390 kurva drága repülőgép, azonban a szerencséjük a braziloknak, hogy C-17 gyártás nincs, A400M problémás típus, sokba került a szupport és üzemeltetése, C-130 régi konstrukció és lassú pld. tankernek, szóval van egy piaci rés. Ezért szereznek be belőle többet nálunk is potensebb légierők. Ami jó, nagyon jó, mert több eladott repülőgép, olcsobb szupport és alkatrész utánpótlás (persze szerződéstől függően). Azonban 2 gép nem képesség, 3 kéne minimum, hiszen egy karbantartáson egy repül, egy pedig tartalék... Sajnos erre ismét nincs pénz az almáriumba, más vacakokra viszont vannak. Pld. át lehetne csoportosítani a még el sem kezdett gyártású L-39NG-ből pumpálni beszerzési keretet egy harmadik gépre (persze ezt mire legyártanák a többi igény kielégítése után, az lenne kis idő..

Előző oldalon van riport az Aero igazgatójával, "ha körbenézel a gyárban, 3 megrendelőnek szánt repülőgépet fogsz látni" - ezek szerint már épülnek a mieink is
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
.
Sok mozgaster nincs, a payload mindössze kicsivel több mint 1 tonna, itt mar arra is vigyazni kell, hogy a pilota teli vagy ures hassal szall a gepbe. :)
Szerintem komolyabban át lesz gyúrva az a gép. A kiképzők és felderítők leszállítás a között 3 év fog eltelni.
Utolsó kiképző a tervek szerint 2025 májusában érkezik, az első felderítő meg 2028 januárjában
Ha második pilóta ülést elhagyják, azzal jelentősen lehet növelni a szállítható eszközök tömegét, 1350 kg-ba elég sok minden belefér.
A középvonalára akár egy SAR radar is felrakható lenne akár függesztményként (pl. Eltának van ilyen), akár egy állandó "buborékban".
Egy SAR radar 150-200 kilométerről tapogatja le a földi eszközöket, a legtöbb légvédelmi rendszer hatótávján kívül.
Elektronikai felderítést is végezhet: teli lehet aggatni antennákkal hogy bemérje ki honnét sugároz - ez annyira nem jelent nagy tömeget és ez is végezhető a légvédelemtől távol.
Elektrooptikai felderítő "gömböt" az orra alá fel lehet tenni akár behúzható módon.

Emellett kell rá egy önvédelmi rendszer: legalább besugárzás jelző meg dipol és infracsapda szóró. jobb esetben DIRCM és zavarókonténer is integrálható lenne.

Továbbra sem tartom ideális platformnak, de ha már eldőlt hogy ez az irány akkor csinálják rendesen! o_O
 
A felderítő L-39NG-re ez a felderítő SAR radaros konténer jól jönne: kb. 600 kiló, de több mint 170 km-ről "nézelődik" szóval biztonságos távolságból.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerintem komolyabban át lesz gyúrva az a gép. A kiképzők és felderítők leszállítás a között 3 év fog eltelni.
Utolsó kiképző a tervek szerint 2025 májusában érkezik, az első felderítő meg 2028 januárjában
Ha második pilóta ülést elhagyják, azzal jelentősen lehet növelni a szállítható eszközök tömegét, 1350 kg-ba elég sok minden belefér.
A középvonalára akár egy SAR radar is felrakható lenne akár függesztményként (pl. Eltának van ilyen), akár egy állandó "buborékban".
Egy SAR radar 150-200 kilométerről tapogatja le a földi eszközöket, a legtöbb légvédelmi rendszer hatótávján kívül.
Elektronikai felderítést is végezhet: teli lehet aggatni antennákkal hogy bemérje ki honnét sugároz - ez annyira nem jelent nagy tömeget és ez is végezhető a légvédelemtől távol.
Elektrooptikai felderítő "gömböt" az orra alá fel lehet tenni akár behúzható módon.

Emellett kell rá egy önvédelmi rendszer: legalább besugárzás jelző meg dipol és infracsapda szóró. jobb esetben DIRCM és zavarókonténer is integrálható lenne.

Továbbra sem tartom ideális platformnak, de ha már eldőlt hogy ez az irány akkor csinálják rendesen! o_O
távoli felderítést legkönyebben radarokkal lehet végrehajtani . ezért probálják radarsökkenteni a szárazföldi járműveket nyugaton. sokszor belelehet futni amikor előkerül a téma hogy miért fontos a radarkeresztmetszet csökkentés szárazföldi járművek esetében hisz nem vadászgépek és nem radarvezérelt rakétákat lőnek ki rájuk. ami igaz is de felderíteni a radar is felderíti és a tűzcsapást más eszköz oldja meg.
az ukránn légierő is folyamatosan aktív mindenféle ezeréves gépet reptettnek aminek radarja van mint a légikép mind a szárazföldi helyzetkép szempontjából nagy jelentősége van annak hogy milyen a radarlefedettség. meglehet nézni hogy a célravezető repülőgépeknek mekkora szerepe van továbbá ukrán oldalon amikor egy nato célravezető felszáll és járőrözik a fekete tengeren itt a forumon is megjelenik hírként. emelett a radarok passzív módba bemérni is képesek nem csak másr radarokat hanem egyéb elektronikai kisugárzásokat. ahogy zavarni is képesek egy egy elektronikai célt (nem csak az ellenséges légvédelmi eszközöket hanem komunikációs eszközöket vagy épp távveuérelt uav/dronokat is vagy azok vezérlőit)
 
Szerintem komolyabban át lesz gyúrva az a gép. A kiképzők és felderítők leszállítás a között 3 év fog eltelni.
Utolsó kiképző a tervek szerint 2025 májusában érkezik, az első felderítő meg 2028 januárjában
Ha második pilóta ülést elhagyják, azzal jelentősen lehet növelni a szállítható eszközök tömegét, 1350 kg-ba elég sok minden belefér.
A középvonalára akár egy SAR radar is felrakható lenne akár függesztményként (pl. Eltának van ilyen), akár egy állandó "buborékban".
Egy SAR radar 150-200 kilométerről tapogatja le a földi eszközöket, a legtöbb légvédelmi rendszer hatótávján kívül.
Elektronikai felderítést is végezhet: teli lehet aggatni antennákkal hogy bemérje ki honnét sugároz - ez annyira nem jelent nagy tömeget és ez is végezhető a légvédelemtől távol.
Elektrooptikai felderítő "gömböt" az orra alá fel lehet tenni akár behúzható módon.

Emellett kell rá egy önvédelmi rendszer: legalább besugárzás jelző meg dipol és infracsapda szóró. jobb esetben DIRCM és zavarókonténer is integrálható lenne.

Továbbra sem tartom ideális platformnak, de ha már eldőlt hogy ez az irány akkor csinálják rendesen! o_O
.
.
Mar megint olyan dolgot akarunk feltalalni, ami mar nincs. Az ukran haboru jol mutatja, hogy a jövö a dronoke, felderitö dront vehetunk, amerikait, izraelit, törököt, europait.
.
Ebben a NER-39 sztoriban az a bosszanto (tul a penzlenyulason), hogy beleszorultunk egy reg elavult keretrendszerbe, lehet evtizedekre (amikor a fenti cikkben a cseh azt fejtegeti, hogy nem lehet evente "uj" repulöt fejleszteni, meg a "tömeggyartas" beindulasarol fantazial).
Van ez a 60 eves sarkanyszerkezet, egyenes szarny, gyenge hajtomu, minimalis terhelhetöseg. Es ugy jartunk vele, hogy Trabantot tudunk gyartani söt megvettuk a gyarat, tehat mostantol kell is gyartani, es mindent amit guritani akarunk, valahogy a Trabant dobozra kell rafaragni, mert nincs mas, uj Trabantot epiteni nincs penzunk, de a gyarat el kell latni feladattal. Ez egy durva csapdahelyzet, plane ha ehhez meg az is jön, hogy ön becsapaskent elhitetjuk magunkkal, hogy a Trabant valojaban jo auto csak a hulye piac nem ertekeli, sarga de legalabb a mienk, legyunk buszkek az elert eredmenyekre, ez legalabb magyar termek es legyunk magyarok, stb, stb, stb
 
.
.
Mar megint olyan dolgot akarunk feltalalni, ami mar nincs. Az ukran haboru jol mutatja, hogy a jövö a dronoke, felderitö dront vehetunk, amerikait, izraelit, törököt, europait.
.
Ebben a NER-39 sztoriban az a bosszanto (tul a penzlenyulason), hogy beleszorultunk egy reg elavult keretrendszerbe, lehet evtizedekre (amikor a fenti cikkben a cseh azt fejtegeti, hogy nem lehet evente "uj" repulöt fejleszteni).
Van ez a 60 eves sarkanyszerkezet, egyenes szarny, gyenge hajtomu, minimalis terhelhetöseg. Es ugy jartunk vele, hogy Trabantot tudunk gyartani söt megvettuk a gyarat, tehat mostantol kell is gyartani, es mindent amit guritani akarunk, valahogy a Trabant dobozra kell rafaragni, mert nincs mas, uj Trabantot epiteni nincs penzunk, de a gyarat el kell latni feladattal. Ez egy durva csapdahelyzet, plane ha ehhez meg az is jön, hogy ön becsapaskent elhitetjuk magunkkal, hogy a Trabant valojaban jo auto csak a hulye piac nem ertekeli, sarga de legalabb a mienk, legyunk buszkek az elert eredmenyekre, ez legalabb magyar termek es legyunk magyarok, stb, stb, stb
Azért majd nézz utána Flight radaron hány NATO felderítő gép rohangál fel-alá az ukrán határ és a Fekete-tenger mentén! ;)
Nagyon is létezik az embere légi felderítés, csak sokkal nagyobb gépeken.

Inkább vennék egy biznisz-jetbe telepített komolyabb ISTAR felderítőt meg drónokat, mint L-39-et, de ha már muszáj ilyet venni akkor szereljék fel rendesen és hozzuk ki belőle a maximumot.
 
.
.
Mar megint olyan dolgot akarunk feltalalni, ami mar nincs. Az ukran haboru jol mutatja, hogy a jövö a dronoke, felderitö dront vehetunk, amerikait, izraelit, törököt, europait.
.
Ebben a NER-39 sztoriban az a bosszanto (tul a penzlenyulason), hogy beleszorultunk egy reg elavult keretrendszerbe, lehet evtizedekre (amikor a fenti cikkben a cseh azt fejtegeti, hogy nem lehet evente "uj" repulöt fejleszteni, meg a "tömeggyartas" beindulasarol fantazial).
Van ez a 60 eves sarkanyszerkezet, egyenes szarny, gyenge hajtomu, minimalis terhelhetöseg. Es ugy jartunk vele, hogy Trabantot tudunk gyartani söt megvettuk a gyarat, tehat mostantol kell is gyartani, es mindent amit guritani akarunk, valahogy a Trabant dobozra kell rafaragni, mert nincs mas, uj Trabantot epiteni nincs penzunk, de a gyarat el kell latni feladattal. Ez egy durva csapdahelyzet, plane ha ehhez meg az is jön, hogy ön becsapaskent elhitetjuk magunkkal, hogy a Trabant valojaban jo auto csak a hulye piac nem ertekeli, sarga de legalabb a mienk, legyunk buszkek az elert eredmenyekre, ez legalabb magyar termek es legyunk magyarok, stb, stb, stb
én az ukrán háború tapasztalataiból azt vonnám le (amúgy tévesen) hogy az male uav k semmire nem jók hisz ukrajnának volt egy csomó bayraktárja majd hetek alatt eltüntek majd újra kaptt egy csomót amik szintén lepotyogtak közben kaptak egyéb gyártóktól amik már az ingerküszöböt sem tutták megütni mert produkálható teljesítmény nélkül lepotyogtak... ha az ukrán tapasztalatokból indulnák ki akkor felesleges eszközök AMI NEM IGAZ. de nem véletlen nem követelnek male UAV kat. a konfliktus más szakaszába vagy más konfliktusba ettől függetlenűl nagyon hasznos eszközök
 
Azért majd nézz utána Flight radaron hány NATO felderítő gép rohangál fel-alá az ukrán határ és a Fekete-tenger mentén! ;)
Nagyon is létezik az embere légi felderítés, csak sokkal nagyobb gépeken.

Inkább vennék egy biznisz-jetbe telepített komolyabb ISTAR felderítőt meg drónokat, mint L-39-et, de ha már muszáj ilyet venni akkor szereljék fel rendesen és hozzuk ki belőle a maximumot.
van buisnis jet felderítőnk. annak kiegészítésére lessznek a ng felderítők
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Azért majd nézz utána Flight radaron hány NATO felderítő gép rohangál fel-alá az ukrán határ és a Fekete-tenger mentén! ;)
Nagyon is létezik az embere légi felderítés, csak sokkal nagyobb gépeken.

Inkább vennék egy biznisz-jetbe telepített komolyabb ISTAR felderítőt meg drónokat, mint L-39-et, de ha már muszáj ilyet venni akkor szereljék fel rendesen és hozzuk ki belőle a maximumot.
.
.
Aladeen, ne hulyeskedj mar..... Hany ember vezette felderitögep?? SOK! De azok joval nagyobb gepek, jelentös szemelyzettel, muszerezettseggel, elektronikai kapacitassal.
Olyat mutass mar a flightradaron, hogy ilyen NER-39 kategorias minigep mennyi szaladgal ott a tenger felett, ami nem dron.
 
.
.
Aladeen, ne hulyeskedj mar..... Hany ember vezette felderitögep?? SOK! De azok joval nagyobb gepek, jelentös szemelyzettel, muszerezettseggel, elektronikai kapacitassal.
Olyat mutass mar a flightradaron, hogy ilyen NER-39 kategorias minigep mennyi szaladgal ott a tenger felett, ami nem dron.
Te meg olvass vissza, hogy mit írtam! :P
 
Szerintem komolyabban át lesz gyúrva az a gép. A kiképzők és felderítők leszállítás a között 3 év fog eltelni.
Utolsó kiképző a tervek szerint 2025 májusában érkezik, az első felderítő meg 2028 januárjában
Ha második pilóta ülést elhagyják, azzal jelentősen lehet növelni a szállítható eszközök tömegét, 1350 kg-ba elég sok minden belefér.
A középvonalára akár egy SAR radar is felrakható lenne akár függesztményként (pl. Eltának van ilyen), akár egy állandó "buborékban".
Egy SAR radar 150-200 kilométerről tapogatja le a földi eszközöket, a legtöbb légvédelmi rendszer hatótávján kívül.
Elektronikai felderítést is végezhet: teli lehet aggatni antennákkal hogy bemérje ki honnét sugároz - ez annyira nem jelent nagy tömeget és ez is végezhető a légvédelemtől távol.
Elektrooptikai felderítő "gömböt" az orra alá fel lehet tenni akár behúzható módon.

Emellett kell rá egy önvédelmi rendszer: legalább besugárzás jelző meg dipol és infracsapda szóró. jobb esetben DIRCM és zavarókonténer is integrálható lenne.

Továbbra sem tartom ideális platformnak, de ha már eldőlt hogy ez az irány akkor csinálják rendesen! o_O

Az L-39NG wiki szócikket nem te hoztad létre?
 
Akkor ezek szerint te írtad bele azt is hogy milyen felderítő konténer lesz rajta, csak már nem emlékszel rá...
Dehogynem emlékszem! Még rá is írtam az osztrák cégre tavaly, hogy mit tud ez a cucc!
Képességben kb. úgy aránylik ez az ELTA SAR radaros konténeréhez mint a Suzuki a Teslához, szóval nem igazán lennénk sokkal előrébb vele!
Az osztrák cég alapvetőn Search and Rescue és határellenőrzési feladatkörre optimalizál és nem céladatok gyűjtésére. A radarjuk mérete is teljesítménye is gyengébb mint az ELTA-é.
Lehet hogy 2028-ig fejlesztenek egy nagyot, de jelen formájában a SAR radarjuk nem igazán alkalmas katonai feladatokra pláne az ellenséges légvédelem hatósugarán kívülről (150+ km.). L-39-essel berepüli a front közelébe kb. öngyilkosság...

Az osztrák cég is ISAR-t ígér egyelőre nem ISTAR-t - a T betű (target acquisition) nagyon hiányzik még belőle...

Ha valamiért túl nehéz lenne a 600 kilós ELTA radar-konténer, akkor a RAFAEL-nek is van radaros Liteningje, ami könnyebb valamivel...