[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 595
32 108
113
Aero A-159B Sokol - supersonic attack fighter from 1967...

401495978_356140803460075_1025794580051167540_n.jpg
401504086_356140830126739_8136898320145930121_n.jpg

Poroljuk le a terveket!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 804
113
AFRIKA ÉS KÖZÉP-EURÓPA AZ AERO L-39NG LÁTÓKÖRÉBEN.


Szigorúan ipari szinten partneri kapcsolatokat erősítettek meg az Egyesült Arab Emirátusokkal és Magyarországgal, amely utóbbi már a repülőgép ügyfele . Az L-39NG forgalmazásakor a nyomok a világ két fő régiójában jelennek meg: Afrikában és Közép-Európában . 2024-ben egyértelműen lehetséges új szerződések megkötése, hacsak nem írják alá őket az év végéig.

A tizenkét L-39NG-re vonatkozó adásvételi szerződés részeként a cseh Aero Vodochody repülőgépgyártó technológiai együttműködést írt alá a VIKI Védelmi Innovációs Kutató Intézettel . Ez a Magyar Honvédelmi Minisztérium kutatóintézete, amely a helyi követelményeknek megfelelő módosításokat fogadhat majd el az oktatógépeken. A magyarok és a csehek ragaszkodtak ennek az ipari megállapodásnak határozottan innovatív oldalához, amely előrelépést tesz lehetővé Budapest számára a repüléstechnika terén. Ugyanígy ipari megállapodást írtak alá az Egyesült Arab Emirátusokkal is az öböl menti regionális hatalom számára az L-39NG forgalmazásával kapcsolatos konkrét partnerségről. Valójában Abu Dhabi diplomáciáját kívánja alkalmazni az Aero Vodochody és a közel- és közel-keleti országok közötti tárgyalások során, cserébe ipari segélyért.

A cseh repülőgépgyártó számára jelenleg készülő szerződések azonban semmilyen módon nem érintik az Öböl-öblöt és annak államait. Afrika, valamint Közép- és Dél-Európa körül koncentrálódnak. Két ország most egyértelműen bejelentette, hogy az elkövetkező hetekben, mások pedig 2025 és 2027 között írhatnak alá.

2024-re egy afrikai és egy európai ország egyértelműen bejelentette, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytat a cseh repülőgépgyárral. Nigéria esetében körülbelül tíz L-39NG-ről beszélnek, amelyek mind a régi csehszlovák Aero L-39C Albatros, mind az olasz Aermacchi MB-339 helyettesítésére szolgálnak. Ezt a két modellt elavultnak mondják egy olyan légierő, amely azt állítja, hogy Afrikában jelentős. A másik ország éghajlata és földrajza gyökeresen ellentétes Nigériával: Ausztria. Miután az Embraer C-390 Milleniumot választotta új taktikai szállítórepülőgépének, úgy döntött, hogy az L-39NG-hez fordul. Ez azonban nem egy jelenleg szolgálatban lévő repülőgép cseréjéről, hanem a Saab 105Ö három éve történt kivonása utáni űr betöltéséről szólna .

Az L-39NG szerepe a régi, első generációs, hidegháborús L-39-esek lehetséges utódjaként a következő években is folytatódni fog. Valóban, úgy tűnik, érintések történtek a csehszlovák kiképző repülőgépeket használó országokkal. Algériáról és Bulgáriáról beszélünk, nem pedig az L-39C vagy L-39Z horvátországi lecserélése ellen, még akkor sem, ha úgy tűnik, ez az ország is nagyon közelről nézi az L-39NG-t. A Dassault Aviation Rafale F3-R század közelgő érkezése kétségtelenül nem függ össze a cseh kiképzőgépek iránti érdeklődéssel.

A kis cseh gyakorlórepülőgép minden eddiginél jobban úgy tűnik, hogy az a repülőgép, amely kategóriájában emelkedik Európában. El kell mondanunk, hogy egyformán jól tud játszani a közepes és haladó készülékek és a tisztán haladó eszközök kategóriájában. Műrepülésben is jeleskedik.

Szóval folytatás következik.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 804
113
Az L-39CG Albatros kevéssé ismert "afrikai" frissítése Etiópiában

Nagyon részletes és hosszú cikk, csak kis részt kopizok ki.


Petr Fiala miniszterelnök legutóbbi, a szubszaharai afrikai országokba tett munkaútja során a cseh delegáció először Etiópiába látogatott, ahol a miniszterelnök nemcsak az etióp kormány legfelsőbb képviselőivel találkozott, hanem a bishofti légibázist is meglátogatta kíséretében. az Etióp Légierő parancsnoka, Yilmo Merdassa altábornagy. Pontosan itt működnek az Aero Vodochody gyártó és az Omnipol holding cseh szakemberei, akik az Etióp Légierő L-39 Albatros kiképzőgépeit modernizálják.
,...
Körülbelül 2017-18-ban Etiópia arra kérte a cseh gyártót, hogy jelentősen bővítse L-39-es oktatórepülőgép-flottáját, hogy továbbra is saját erőkkel képezhesse ki pilótáit. A szerződés részét képezi nemcsak a repülőgépek nagyjavítása és a javítások közötti műszaki erőforrások meghosszabbítása, beleértve az élettartamot is, hanem mindenekelőtt a repüléselektronikai és rádiónavigációs rendszer teljes korszerűsítése. Lényegében így Etiópia lett az első felhasználója az új „Engéčeken” alapuló modernizációs koncepciónak, amely magában foglalja a Genesys avionikát nagyméretű IDU 680 EFIS kijelzőkkel és a cseh Speel Praha cég új HUD-39 head-up kijelzőjét.
news_2493_ethiopian_albiks_l39cg_1714.jpg

Etióp Légierő jelenleg körülbelül tíz albit működtet,


A csehek 2019 óta tevékenykednek Etiópiában, a szakemberek nagyjából három hónapos rotáció után váltják egymást a helyszínen, mintegy 20 fős szakembercsoportban, míg egy repülőgép modernizálása átlagosan fél évig tart. A gyártó szakemberei még két éve sem hagyták abba a munkát, amikor a kormány hadilábon állt a tigrayi lázadókkal, és eddig a teljes tízből tizenkét Albatrosból álló flotta gépeinek csaknem felét teljesen modernizálták.
...
Az Etióp Légierő parancsnoksága természetesen tisztában van azzal, hogy a szimulációs technológiák a modern kiképzés szerves részét képezik, amelyek egyre fontosabb szerepet töltenek be a fiatal pilóták képzésében. 2018. február 1-jén a bishofti bázison hivatalosan is piacra dobták a cseh VR Group L-39 Albatros oktatórepülőgépeinek repülési kiképzőjét, amelyet az Omnipol holding szállított Etiópiába. Az Etióp Légierő integrált kiképzési rendszere egy multimédiás tanteremből, egy CP kabin eljárások trénerből és egy fő "Full Mission" szimulátorból áll, gömb alakú kijelzővel.

news_2496_ethiopian_albiks_simulator02-1536x1152.jpg


A népszerű Albík etióp korszerűsítésének példája azt mutatja, hogy a gyártó nem csak a szükséges szerviztámogatással tudja ellátni régebbi termékeit, hanem mindenekelőtt érdekes frissítéseket kínál, és egyben teljesíti a vevő javítás igénybevételére vonatkozó igényét. kapacitások. Ugyanakkor a modernizált L-39CG segít az Etióp Légierő fő harci platformjára való átállásban, amely az erős Su-27SK/UBK szuperszonikus vadászrepülőgép. A cseh Aero Vodochody és az Omnipol etiópiai társaságok jelenlegi tevékenysége ugyanakkor lehetőséget teremt egy jövőbeni esetleges szerződés megkötésére az L-39NG sorozatú repülőgépek új generációjának szállítására.
Múltkor Afrikában, ma a cseheknél
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 804
113
Ez mennyi lesz? Alsó hangon egy tucat, de a Vietnámhoz hasonlóan a duplázás is benne van.


A Nigériai Légierő által kiadott, a légi vezérkari főnök Memo to Airmen című kiadványában a CAS kiemelte a cseh légi vezérkari főnökkel folytatott megbeszéléseit, és utalt a NAF L-39ZA repülőgépek helyi fejlesztésének lehetőségére, valamint a jövőbeni L-39NG beszerzésre. (fejlett kiképzőgép és könnyű támadó repülőgép.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 059
30 531
113
✍
A AERO Vodochody és az USA-ban és Európában az ellenfelek légi kiképzésére szakosodott Draken Europe megállapodást írt alá, amely stratégiai keretet teremt az L-159 repülőgéppark hosszú távú együttműködésére.
1f6eb.png
A cégek többek között a Royal Air Force és az Egyesült Államok Légierő pilótáinak kiképzésére használt Draken L-159 repülőgépflottájának speciális karbantartási és támogatási programot fognak kidolgozni és megvalósítani.
A Draken összesen 23 L-159 ALCA repülőgépet üzemeltet támadó repülőgépként, amelyek az amerikai légierő, az Egyesült Királyság és a NATO légierő más pilótái kiképzéséhez nyújtanak szolgáltatásokat.
„Az Aero L-159 repülőgépek flottánk kulcsfontosságú részét képezik, és naponta agresszorként repülnek a Royal Air Force F-35 repülőgépei, az Eurofighter Typhoon és más platformok ellen” – írja Richard Stoate, a Draken kereskedelmi és ellátási lánc alelnöke.
„Ezen az átfogó szerződésen keresztül az Aero ellátja a Drakent a szakértelmével, és lehetővé teszi számára, hogy az Aero L-159 repülőgépflottája ellenőrzését és karbantartását az Egyesült Királyságban található Draken Europe bázison” – mondja Filip Kulštrunk, az Aero üzleti ügyvezető alelnöke.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 595
32 108
113
✍
A AERO Vodochody és az USA-ban és Európában az ellenfelek légi kiképzésére szakosodott Draken Europe megállapodást írt alá, amely stratégiai keretet teremt az L-159 repülőgéppark hosszú távú együttműködésére.
1f6eb.png
A cégek többek között a Royal Air Force és az Egyesült Államok Légierő pilótáinak kiképzésére használt Draken L-159 repülőgépflottájának speciális karbantartási és támogatási programot fognak kidolgozni és megvalósítani.
A Draken összesen 23 L-159 ALCA repülőgépet üzemeltet támadó repülőgépként, amelyek az amerikai légierő, az Egyesült Királyság és a NATO légierő más pilótái kiképzéséhez nyújtanak szolgáltatásokat.
„Az Aero L-159 repülőgépek flottánk kulcsfontosságú részét képezik, és naponta agresszorként repülnek a Royal Air Force F-35 repülőgépei, az Eurofighter Typhoon és más platformok ellen” – írja Richard Stoate, a Draken kereskedelmi és ellátási lánc alelnöke.
„Ezen az átfogó szerződésen keresztül az Aero ellátja a Drakent a szakértelmével, és lehetővé teszi számára, hogy az Aero L-159 repülőgépflottája ellenőrzését és karbantartását az Egyesült Királyságban található Draken Europe bázison” – mondja Filip Kulštrunk, az Aero üzleti ügyvezető alelnöke.
Szóval, rábaxtunk...az Aerot megvettük, ősz nem szégyell hasznot hozni....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Szóval, rábaxtunk...az Aerot megvettük, ősz nem szégyell hasznot hozni....
Annyi történt hogy a Draken International helyett a Draken Europe üzemelteti tovább a gépeket, mert a Draken áthozta a gépeit Amerikából Európába, amelyeket már kb. 10 éve használ. Ezt nem jelentették be és írták alá már vagy háromszor?