[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 024
113
Annyi történt hogy a Draken International helyett a Draken Europe üzemelteti tovább a gépeket, mert a Draken áthozta a gépeit Amerikából Európába, amelyeket már kb. 10 éve használ. Ezt nem jelentették be és írták alá már vagy háromszor?
Azért lássuk be, a korábbi elméncségek arról szóltak, hogy az L-39NG a kutya kiskutyájának sem kell, mert...(a korábbi hozzászólásokban visszakereshető).
De, egy csomó olyan állam, aki/ami rendszerben tartja, felújítással, mi több új gépek vásárlásával kereste meg az AV vezetőségét. Jókor, jó időpillanatban, a magyar állam megvásárolt egy olyan gyengélkedő céget, amelyiknek így már van jövője. Most éppen a Draken aki köröz a típus felett. Lehet, hogy ez ugyan az a papírfecni amit már aláírások tömkelege borít, de valójában azt kell látni, a magyar befektetés jó ütemben, és távlati célok érdekében történt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 084
113
Azért lássuk be, a korábbi elméncségek arról szóltak, hogy az L-39NG a kutya kiskutyájának sem kell, mert...(a korábbi hozzászólásokban visszakereshető).
De, egy csomó olyan állam, aki/ami rendszerben tartja, felújítással, mi több új gépek vásárlásával kereste meg az AV vezetőségét. Jókor, jó időpillanatban, a magyar állam megvásárolt egy olyan gyengélkedő céget, amelyiknek így már van jövője.
Most hogy áll az új gép megrendelésekkel az Aero, van vietnámi, magyar és cseh? Melyik afrikai országtól van már konkrét megrendelés? Volt még a kazahsztáni és a bolgár, nigériai gépek felújítása. Mi van/volt még ezen kívül? A többiből is reméljük hogy előbb-utóbb üzlet lesz.
Most éppen a Draken aki köröz a típus felett. Lehet, hogy ez ugyan az a papírfecni amit már aláírások tömkelege borít, de valójában azt kell látni, a magyar befektetés jó ütemben, és távlati célok érdekében történt.
A Draken még kb. 10 évvel ezelőtt vette meg olcsón a leállított L-159-eseket, mert akkor senkinek sem kellettek. Az Aero-nak még így is megérte, mert lett egy kis bevétele az üzemeltetésből. A hír nem szólt arról, hogy a Draken L-39NG-t akarna venni. Viszont a magyar államnak vannak olyan elképzelései, hogy az L-39NG-vel a Draken-hez hasonló szolgáltatásokat biztosítana. De hogy ezt a megrendelt 12 magyar géppel biztosítaná a Honvédség (ami a kiöregedő Gripen pilótáknak lenne továbbrepülési lehetőség) vagy az Aeronak lenne erre néhány gépe és pilótája, az még nem egyértelmű az eddig elhangzottakból.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 041
113
Már most nagyon szívják a fogukat..hamarosan jön a vételi ajánlat...csörög a kassza..:D

Nem szabad eladni...ez olyan képesség, amit haza kell telepíteni...

Szeretnék tévedni: Most, hogy a "Vak tik is talál szemet ám!" mondás, vagy akár szerencse/(sőt lehet, hogy tudás/)ügyesség révén értékes dologhoz jutottunk, szerintem rövidesen kapunk egy "...szinte visszautasíthatalan ajénlatot!" egy "szakmai" befektetőtől! Neeem, neeeem, NEM: NEM német lesz! Áááá... (Bééé...)

...és: úgy tippelem, (tévedjek már végre!!!), hogy a háttérben beígért(és kb 1918-óta soha be nem tartott/váltott) politikai előnyért (ál-)Nemzeti haza-/nemzet-(árulóink)mentőink átadják ezt az aranytojást tojó tyúkot(is) a német(BlackRock) házi-parazitának: A Hatalomért mindent, a Hatalomért bármit!

U.I.: Rövid, velős. erős vélemény(em) volt, nyálcsorgatós/finomkodós, szipi-szupi/pol-korrekt körítés nélkül!



U.I. 2.0: Tévedni akarok, tévedni akarok!!! :hadonaszos:

.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113
Érdekes pletyka az NG beszerzesről és az M-345 problémáiról.


Mivel a Szlovák Légierő szeretné a területén tartani a második századot és fiatal pilótákat képezni, egy ideje keresi Albík utódját. Ez a téma minden bizonnyal megérdemelne egy külön cikket, így most csak nagyon röviden.

A négy cserelehetőség között szerepelt az Embraer EMB-314 Super Tucano turboprop, a cseh Aero Vodochody L-39NG és az olasz Leonardo M345 alapkiképző repülőgépei, valamint az erősebb FA-50 szuperszonikus kiképző-harci repülőgép. dél-koreai konzorcium. Az összes változat közül az L-39NG volt a legvonzóbb a Szlovák Köztársaság Légierejének képviselői számára teljesítmény/ár szempontjából, ami a LOTN javítóműhelyek számára is jelentős gazdasági hatást hozna, ill. a teljes szerződés 8 egységre gyakorlatilag közvetlenül az aláírás előtt volt. Ám 2023 májusában végleg megbukott Eduard Heger miniszterelnök kormánya, amely 2022 decembere óta csak Zuzana Čaputová elnök felhatalmazása alapján működött.

A Ľudovít Ódor ügyvivő kormányának új honvédelmi minisztere, Martin Sklenár ekkor logikusan felfüggesztette az egész folyamatot. A szeptember eleji parlamenti választások közeledtével Szlovákiában egy újabb esélyt érzett az olasz Leonardo konszern, amely ismét médiakampányt indított az M345-ös oktatórepülőgépért, amelyet eddig sehol sem tudott eladni, csak a belföldi légi közlekedésben. erő **. Csak 2024-ben tudhatjuk meg, hogyan alakul az egész történet, amikor is valószínűleg a Honvédelmi Minisztérium új vezetése, élén Robert Kaliňákkal dönt majd róla.
...
Ha már jövőre megszületik a megállapodás, már 2026-ban megjelenhet az első szlovák L-39NG Sliačnál.

Megjegyzés** - Az olasz légierő jelenleg csak egy pár sorozatgéppel rendelkezik, amelyeket már 2020 decemberében vettek át a gyártótól. Légiközlekedési körökben az a hír járja, hogy a következő szállítást állítólag nem részletezett műszaki problémák és a "baleset" miatt felfüggesztették. egy gépről. A szerző diplomatikusan nem tudja megerősíteni vagy cáfolni ezt az információt.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113

✍
1f44f.png
Az Aero cég szerződést írt alá az L-39 Albatros repülőgépek általános felújítására a bolgár védelmi minisztériummal. A gépek részleges korszerűsítése is a szerződés része.
Az Aero két L-39ZA gép általános felújítását fogja elvégezni, köztük két motorral. Stratégiai partner a LOM PRAHA s.p. is együttműködik a szerződésben, amely AI-25TL motorokat javít. Az Aero általános javítási és részleges korszerűsítési munkálatok kezdődnek 2024 januárjában, amikor a repülőgépet a vízellátó gyárba szállítják. A megrendelésben más csehországi beszállítók is részt vesznek, akik együttműködnek az Aero-val.
1f91d.png

A szerződés része részleges korszerűsítés is, ahol főként az eredeti orosz repülőelektronikát cserélik le a nyugatira, így korszerűsítik a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő készülékeket. Maga az általános felújítás biztosítja a repülőgépek helyreállítását a javítási idő 7,5 év vagy 1500 repülési óra között.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113

✍
1f44f.png
Az Aero cég szerződést írt alá az L-39 Albatros repülőgépek általános felújítására a bolgár védelmi minisztériummal. A gépek részleges korszerűsítése is a szerződés része.
Az Aero két L-39ZA gép általános felújítását fogja elvégezni, köztük két motorral. Stratégiai partner a LOM PRAHA s.p. is együttműködik a szerződésben, amely AI-25TL motorokat javít. Az Aero általános javítási és részleges korszerűsítési munkálatok kezdődnek 2024 januárjában, amikor a repülőgépet a vízellátó gyárba szállítják. A megrendelésben más csehországi beszállítók is részt vesznek, akik együttműködnek az Aero-val.
1f91d.png

A szerződés része részleges korszerűsítés is, ahol főként az eredeti orosz repülőelektronikát cserélik le a nyugatira, így korszerűsítik a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő készülékeket. Maga az általános felújítás biztosítja a repülőgépek helyreállítását a javítási idő 7,5 év vagy 1500 repülési óra között.
Belépő az NG-hez.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113

✍
1f44f.png
Az Aero cég szerződést írt alá az L-39 Albatros repülőgépek általános felújítására a bolgár védelmi minisztériummal. A gépek részleges korszerűsítése is a szerződés része.
Az Aero két L-39ZA gép általános felújítását fogja elvégezni, köztük két motorral. Stratégiai partner a LOM PRAHA s.p. is együttműködik a szerződésben, amely AI-25TL motorokat javít. Az Aero általános javítási és részleges korszerűsítési munkálatok kezdődnek 2024 januárjában, amikor a repülőgépet a vízellátó gyárba szállítják. A megrendelésben más csehországi beszállítók is részt vesznek, akik együttműködnek az Aero-val.
1f91d.png

A szerződés része részleges korszerűsítés is, ahol főként az eredeti orosz repülőelektronikát cserélik le a nyugatira, így korszerűsítik a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő készülékeket. Maga az általános felújítás biztosítja a repülőgépek helyreállítását a javítási idő 7,5 év vagy 1500 repülési óra között.
Ez már a második adag bolgár gép felújítása.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113
Ez mennyi lesz? Alsó hangon egy tucat, de a Vietnámhoz hasonlóan a duplázás is benne van.


A Nigériai Légierő által kiadott, a légi vezérkari főnök Memo to Airmen című kiadványában a CAS kiemelte a cseh légi vezérkari főnökkel folytatott megbeszéléseit, és utalt a NAF L-39ZA repülőgépek helyi fejlesztésének lehetőségére, valamint a jövőbeni L-39NG beszerzésre. (fejlett kiképzőgép és könnyű támadó repülőgép.)

Az L-39NG szintén az L-39ZA természetes továbbfejlesztése, amelyet a NAF kiképzőként és könnyű támadórepülőként üzemeltet, a Dassault Alpha sugárhajtású repülőgépekkel együtt.

A Nigériai Légierő (NAF) azt fontolgatja, hogy megvásárolja az új L-39NG fejlett kiképzőgépet és könnyű támadórepülőgépet Csehországból – közölte Hasan Abubakar, a légi vezérkari főnök (CAS) légimarsall.

A következő kiadványban: a a légi vezérkari főnök feljegyzése a pilótáknak, a CAS felfedte, hogy megvitatta a NAF meglévő L-39ZA Albatros repülőgépparkjának továbbfejlesztésének lehetőségét, és az új L-39NG repülőgép beszerzése a cseh légi vezérkari főnökkel 2023. szeptemberi prágai látogatása során.

A CAS elmondta, hogy a találkozó része volt annak az erőfeszítésének, hogy bizalmat és kapcsolatot építsen ki a stratégiai partnerekkel, valamint megosszon ötleteket és erőforrásokat a terrorizmus és a lázadás elleni küzdelem, a kutatás és fejlesztés, valamint a technológiatranszfer területén.

Az L-39NG egy modern és költséghatékony szubszonikus sugárhajtású repülőgép vadonatúj generációja, amelyet az Aero Vodochody, az L-39ZA cseh gyártója fejlesztett ki. Az L-39NG modern repüléselektronikai rendszerekkel és a hasznos terhek széles skálájának integrálására való képességgel rendelkezik, így sokoldalú platform, amely alkalmas kiképzési, felderítő és könnyű támadási küldetésekre.

Az L-39NG szintén az L-39ZA természetes továbbképzése, amelyet a NAF kiképzőként és könnyű támadórepülőként üzemeltet, a Dassault Alpha sugárhajtású repülőgépekkel együtt. Mindkét repülőgépet valószínűleg lecserélik vagy kiegészítik a beérkező Leonardo M-346-os repülőgép. Bár Leonardo még nem erősítette meg az üzletet, a nigériai légierő vezetése azonban többször is megemlítette az üzletet. A NAF 24 L-39ZA repülőgépet vásárolt 1986 és 1987 között, hogy lecserélje elöregedett nyolc L-29 Delfín sugárhajtású kiképzőből és 10 P-149D kiképzőből álló flottáját. A NAF 1991-ben további 27 repülőgépet próbált megszerezni, de a Nemzetközi Valutaalap megvétózta a vásárlást. Ma már csak egy maroknyi repülőgép alkalmas a repülésre.

Az L-39NG az L-39 eredeti aerodinamikai koncepciójából származik, de konstrukciósan és technológiailag módosított karosszériáját egy új szárny egészíti ki beépített üzemanyagtartállyal, modern berendezés-felszerelés és hosszabb élettartamú üzemanyagegység. A gyártó szerint ennek a repülőgépnek az egyik előnye az alacsony beszerzési és üzemeltetési költségek az M-346 vagy Jak-130 kategóriájú erősebb oktatórepülőgépekhez képest. A pilótaképzéssel együtt az L-39NG-t harci, járőrözési és felderítési feladatok elvégzésére is tervezték. Az L-39CW jelzésű L-39NG technológiai bemutató először 2015. szeptember 14-én repült fel Miroslav Schütznerből és Vladimír Kvarda gyári pilótákból álló legénységgel.

A NAF korszerűsítette L-39ZA repülőgépeit az új Genesys Aerosystems repüléselektronikai rendszereivel az Aero Vodochodynak 2010-ben odaítélt szerződés értelmében. 2019. A Genesys EFIS egy avionikai megoldás különleges küldetésű repülőgépekhez, amely szintetikus látású elektronikus repülési műszerrendszert, olcsó analóg szárnykiegyenlítőket, digitális, háromtengelyes rendszereket repülésirányítóval és borítékvédelemmel, IDU-680 intelligens kijelzőket tartalmaz, ADAHRS és GPS vevő. A Genesys EFIS növeli a biztonságot, csökkenti a pilóták munkáját, növeli a rugalmasságot és csökkenti a műveleti költségeket.

A NAF L-39ZA repülőgépeinek többségét szintén helyileg úgy alakították át, hogy rakétadobozokat és egy pár 250 kg-os bombát szállítsanak.

A NAF és a Cseh Köztársaság erős kétoldalú kapcsolatot ápol, különösen a védelmi szektorban. Az Aero Vodochody támogatást nyújt a NAF L-39ZA repülőgépekből álló flottájának, amelyeket könnyű támadásra és pilótaképzésre használnak.

2019 júniusában, a kanói NAF 403 Repülőképző Iskolában három újraaktivált L-39ZA repülőgép átadásakor Marek Skolil, a Cseh Köztársaság nigériai nagykövete elmondta, hogy a vállalat folyamatosan fejlődik a változásokkal. technológiákat, és hogy az L-39 legújabb verziója, az L-39NG a NAF számára a modernizáció óta csökkentett költséggel megvásárolható lenne. a meglévő L-39-esek elemeit nem a repülőgépvázukkal együtt kivonják, hanem áthelyezik az új L-39NG-be.

A nigériai CAS elismerését fejezte ki Csehországnak a folyamatos támogatásért és együttműködésért, és kijelentette, hogy várakozással tekint a két ország és légierejük közötti partnerség megerősítése elé.

A nigériai légierő pilótái légiharc-kiképzést végeznek a LOM Praha CLV repülési kiképző központjában. Az állami tulajdonú cseh LOM Praha cég 2018 első felében megkezdte a nigériai pilóták képzését a csehországi CLV Pardubice légi kiképzőközpontban, hogy fejlesszék levegő-levegő és levegő-föld harci képességeiket.


Tavaly a nigériai légierő három L-39ZA Albatross kiképzőgépe és könnyű támadórepülőgépe visszatért az országba egy sikeres repülőgépváz-felújítást követően. és repüléselektronikai frissítés csehül.

Ezenkívül 2020 decemberében két L-39ZA harci kiképző repülőgép befejezte az országon belüli újraaktiválást és az élethosszabbító programokat (LEP). tovább növelje a rendelkezésre álló repülőgépek számát, hogy a NAF továbbra is elláthassa alkotmányos szerepét.

Időközben Ghána szándéka, hogy hat L-39NG Albatros könnyű támadó- és kiképzőrepülőt vásároljon a cseh Aero vodochody cégtől, a finanszírozási korlátok miatt elakadt.

Ghána védelmi minisztere augusztus 2-án, két éve parlamenti jóváhagyást kért hat L-39NG típusú repülőgép beszerzéséhez egy olyan megállapodásban, amely A jelentések szerint 111 millió euró (132 millió dollár) értékű, amely a kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat, valamint a földi képzési rendszert, valamint a hat repülőgépet fedezi.

A felvásárlást a ghánai parlament védelmi és belügyi bizottsága 2021. december 17-én felülvizsgálta és jóváhagyta.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 383
113
Azért kiváncsi vagyok, hogy a csehek milyen pofat vágnak most, hogy már a mienk a gyár és ennyire beindult az üzlet.
Meg vastagon minuszban van még, technikai nyeresége idén volt először. Majd ha sikerült befektetési pluszba tenni (visszakeresni az NG fejlesztési költségeit) akkor nevezhető sikeresnek a cég.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
igen és előtte 7 évig veszteséges volt és annyi tartozása mint a picsa amit mi átvettünk plusz még ami pénzt beruházásra plusz bele lett rakva. Na ezt kéne visszakeresni. Ha 15 évig megy így akkor kb jók vagyunk.
Ezért lett újra repülőgép gyárunk és ezért volt ilyen olcsó, és meg csak most kezd felfelé ivélni a dolog. Tehát ez is olyan lett mint a kc 390.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 383
113
Tehát ez is olyan lett mint a kc 390.
Ez attól még nagyon messze van és sokkal több a versenytársa.
A KC az elaggott C-130-tól visz el megrendelést. Viszont ebben a kontextusban az L-39NG az elagott típus legújabb ráncfelvarrása aminek az öregebb típustársait folyamatosan cserélik lefelé. Szóval megállja a helyét az analógia.
 
  • Tetszik
Reactions: Azzurro and Bálint

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Ez attól még nagyon messze van és sokkal több a versenytársa.
A KC az elaggott C-130-tól visz el megrendelést. Viszont ebben a kontextusban az L-39NG az elagott típus legújabb ráncfelvarrása aminek az öregebb típustársait folyamatosan cserélik lefelé. Szóval megállja a helyét az analógia.
Itt az analógia, hogy ezt is meg a kc beszerzést is folyamatosan szaroztak, aztán nem úgy néz ki a helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby