[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 844
91 286
113
Még mindig nem adunk el fegyvert az ukriknak!
Még ha nem is mostanában lenne az üzletből valami, azért az megint egy 180°-os fordulat lenne!
Nem az ukránoknak menne, hanem nyugatra. Ők képeznek rajta ukri pilótákat, az ő dolguk. De tovább is adhatják. Ráadásul mivel kikepzőgép, nem halált okozó fegyver. :D
Harmadrészt alsó hangon 2 év mire legyártjuk.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 642
35 739
113
A magyar állam tulajdonában van a 80%-a, ha lehet hinni a híreknek! ;)

oké, de szerintem nekik az a lényeg, hogy a magyar állam elbábozhassa hogy nincs köze a háborúhoz. Pénzt azért akar keresni a magyar állam az AERO-val, különben neki kellene betalicskázni a lét, ha nincs elég bevétel. Azt mondták 80+ gépél térül meg a NG fejlesztése - hát az még messze van.
Ez ugyanaz a "bábszínház" mint hogy Orbánnak nincs köze ahhoz, hogy a fidesz-frakció nem akarja megszavazni a svédek tagságát. ;)
Ugyanígy az AERO hová ad el, ahhoz sincs köze a magyar kormánynak...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 046
3 981
113
Nem az ukránoknak menne, hanem nyugatra. Ők képeznek rajta ukri pilótákat, az ő dolguk. De tovább is adhatják. Ráadásul mivel kikepzőgép, nem halált okozó fegyver. :D
Harmadrészt alsó hangon 2 év mire legyártjuk.
Én erre az @Aladeen bejegyzésre válaszoltam, amiben könnyű harci gépekről ír:

azt hittem hogy olcsó harci gépet keresnek, mert akár az is lehetne...
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
339
891
93

Az Aero Vodochody most mi? Cseh vagy Magyar? Mert csak a cseh zászló van kint...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 642
35 739
113

Az Aero Vodochody most mi? Cseh vagy Magyar? Mert csak a cseh zászló van kint...
cseh cég magyar tulajdonban. Annyira magyar, mint amennyire az ide települt Mercedes vagy Audi német - vagy még annyira sem...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 087
119 278
113

Az Aero Vodochody most mi? Cseh vagy Magyar? Mert csak a cseh zászló van kint...
Cseheknél bejegyzett, cseh telephelyű, cseh alapítású, cseh vezetésű vállalat.
A tulaj a magyar állam, de egyelőre nemnagyon magyaráz bele senki a dolgokba részünkről szerintem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 844
91 286
113
Cseheknél bejegyzett, cseh telephelyű, cseh alapítású, cseh vezetésű vállalat.
A tulaj a magyar állam, de egyelőre nemnagyon magyaráz bele senki a dolgokba részünkről szerintem.
A tulajdonosi jogok mellett a lényeg van nálunk, a pénzügyi igazgató magyar, a mi delegáltuni.
ym6LYQy.png
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 844
91 286
113
cseh cég magyar tulajdonban. Annyira magyar, mint amennyire az ide települt Mercedes vagy Audi német - vagy még annyira sem...
Bubu! Picit butaságot mondtál. ;)
Az Audiban a dolgozók és a vezetők max. magyarok. Míg a tulajdonos német, részben a német állam.

Az AV-ben csehek a dolgozók és a vezetők. Nálunk a tulajdonosi jogok, meg a kassza kulcsa.
Tehát az AV magyar, magyar tulajdonu cég külföldön, míg az Audi német, német tulajdonú cég itthon.

Hogy ez mit jelent lásd Hirtenberger. Ahol szintén a magyar állam a tulajdonos és nálunk a kassza kulcsa, magyar a pénzügyi vezető, de osztrák dolgozók és vezetők vannak. Viszont ha mi, a magyar állam úgy dönt, akkor Várpalotára költözhet részben vagy egészben.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 642
35 739
113
Bubu! Picit butaságot mondtál. ;)
Az Audiban a dolgozók és a vezetők max. magyarok. Míg a tulajdonos német, részben a német állam.

Az AV-ben csehek a dolgozók és a vezetők. Nálunk a tulajdonosi jogok, meg a kassza kulcsa.
Tehát az AV magyar, magyar tulajdonu cég külföldön, míg az Audi német, német tulajdonú cég itthon.

Hogy ez mit jelent lásd Hirtenberger. Ahol szintén a magyar állam a tulajdonos és nálunk a kassza kulcsa, magyar a pénzügyi vezető, de osztrák dolgozók és vezetők vannak. Viszont ha mi, a magyar állam úgy dönt, akkor Várpalotára költözhet részben vagy egészben.
Hát "Bubu", már megint ez a aniv hurrá optimista megközelítés! :D
Nagyon más a szitú mint az Audival van!
Az Audi nem csak tulajdonos, tehet nem csak pénzt hozott, hanem hozza ide beszállítóit a termékkörét, márkáit, gyártási technológiát - ezek képviselnek igazi értéket.
Konkrétan ha egyik napról a másikra sztrájkba lépnek vagy lelépnek a dolgozók az AV-ból, akkor vége dalnak: magyar tulaj ezeket nem tudja pótolni. Nincs egy másik szakember gárda, akit ki lehet reptetni oda, hogy betanítson egy új garnitúrát, ahogy az Audi tenné ugyan ebben az esetben.

Ez egy magyar állam által többségben tulajdonolt ízig-vérig cseh repülőgépgyár. Ez az igazság.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 844
91 286
113
Hát "Bubu", már megint ez a aniv hurrá optimista megközelítés! :D
Nagyon más a szitú mint az Audival van!
Az Audi nem csak tulajdonos, tehet nem csak pénzt hozott, hanem hozza ide beszállítóit a termékkörét, márkáit, gyártási technológiát - ezek képviselnek igazi értéket.
Konkrétan ha egyik napról a másikra sztrájkba lépnek vagy lelépnek a dolgozók az AV-ból, akkor vége dalnak: magyar tulaj ezeket nem tudja pótolni. Nincs egy másik szakember gárda, akit ki lehet reptetni oda, hogy betanítson egy új garnitúrát, ahogy az Audi tenné ugyan ebben az esetben.

Ez egy magyar állam által többségben tulajdonolt ízig-vérig cseh repülőgépgyár. Ez az igazság.
Itt nincs hurráoptimizmus. Az a helyzet amit írtam.
Persze ez egy cseh történetű gyár, cseh tudással. De mindig a money meg a tulaj számít. Hány magyar cég alakult át külföldi tulajdonos által. És itt hosszú a tól ig lista hogyan.

Sztrájk.
Ez tulajtol független. Amikor a győri Audiban sztrájkoltak a melosok nemcsak Győr, hanem az összes Audi gyár a világon és rengeteg VW konszern gyár leállt Európában.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 642
35 739
113
Itt nincs hurráoptimizmus. Az a helyzet amit írtam.
Persze ez egy cseh történetű gyár, cseh tudással. De mindig a money meg a tulaj számít. Hány magyar cég alakult át külföldi tulajdonos által. És itt hosszú a tól ig lista hogyan.

Sztrájk.
Ez tulajtol független. Amikor a győri Audiban sztrájkoltak a melosok nemcsak Győr, hanem az összes Audi gyár a világon és rengeteg VW konszern gyár leállt Európában.
tök mindegy hogy sztárij vagy nem. "Elrabolják az UFO-k" a komplett gyár személyzetet.
Audiban lenne fél-egy év fennakadás, de oda küldve egy csomó szakit meg managert és újra tudnák indítani a termelést, mert minden az övék: a tudás, technológia is!
Az AV-nál történne ugyanez, akkor meg vége a dalnak, mert nálunk senki nem tud semmit a repülőgép gyártásról - sajnos.

Ez nagyon lényeges különbség!
 
  • Tetszik
Reactions: Albatros2020