[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Még mindig nem adunk el fegyvert az ukriknak!
Még ha nem is mostanában lenne az üzletből valami, azért az megint egy 180°-os fordulat lenne!
Nem az ukránoknak menne, hanem nyugatra. Ők képeznek rajta ukri pilótákat, az ő dolguk. De tovább is adhatják. Ráadásul mivel kikepzőgép, nem halált okozó fegyver. :D
Harmadrészt alsó hangon 2 év mire legyártjuk.
 
A magyar állam tulajdonában van a 80%-a, ha lehet hinni a híreknek! ;)

oké, de szerintem nekik az a lényeg, hogy a magyar állam elbábozhassa hogy nincs köze a háborúhoz. Pénzt azért akar keresni a magyar állam az AERO-val, különben neki kellene betalicskázni a lét, ha nincs elég bevétel. Azt mondták 80+ gépél térül meg a NG fejlesztése - hát az még messze van.
Ez ugyanaz a "bábszínház" mint hogy Orbánnak nincs köze ahhoz, hogy a fidesz-frakció nem akarja megszavazni a svédek tagságát. ;)
Ugyanígy az AERO hová ad el, ahhoz sincs köze a magyar kormánynak...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Nem az ukránoknak menne, hanem nyugatra. Ők képeznek rajta ukri pilótákat, az ő dolguk. De tovább is adhatják. Ráadásul mivel kikepzőgép, nem halált okozó fegyver. :D
Harmadrészt alsó hangon 2 év mire legyártjuk.
Én erre az @Aladeen bejegyzésre válaszoltam, amiben könnyű harci gépekről ír:

azt hittem hogy olcsó harci gépet keresnek, mert akár az is lehetne...
 

Az Aero Vodochody most mi? Cseh vagy Magyar? Mert csak a cseh zászló van kint...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Az Aero Vodochody most mi? Cseh vagy Magyar? Mert csak a cseh zászló van kint...
cseh cég magyar tulajdonban. Annyira magyar, mint amennyire az ide települt Mercedes vagy Audi német - vagy még annyira sem...
 

Az Aero Vodochody most mi? Cseh vagy Magyar? Mert csak a cseh zászló van kint...
Cseheknél bejegyzett, cseh telephelyű, cseh alapítású, cseh vezetésű vállalat.
A tulaj a magyar állam, de egyelőre nemnagyon magyaráz bele senki a dolgokba részünkről szerintem.
 
Cseheknél bejegyzett, cseh telephelyű, cseh alapítású, cseh vezetésű vállalat.
A tulaj a magyar állam, de egyelőre nemnagyon magyaráz bele senki a dolgokba részünkről szerintem.
A tulajdonosi jogok mellett a lényeg van nálunk, a pénzügyi igazgató magyar, a mi delegáltuni.
ym6LYQy.png
 
cseh cég magyar tulajdonban. Annyira magyar, mint amennyire az ide települt Mercedes vagy Audi német - vagy még annyira sem...
Bubu! Picit butaságot mondtál. ;)
Az Audiban a dolgozók és a vezetők max. magyarok. Míg a tulajdonos német, részben a német állam.

Az AV-ben csehek a dolgozók és a vezetők. Nálunk a tulajdonosi jogok, meg a kassza kulcsa.
Tehát az AV magyar, magyar tulajdonu cég külföldön, míg az Audi német, német tulajdonú cég itthon.

Hogy ez mit jelent lásd Hirtenberger. Ahol szintén a magyar állam a tulajdonos és nálunk a kassza kulcsa, magyar a pénzügyi vezető, de osztrák dolgozók és vezetők vannak. Viszont ha mi, a magyar állam úgy dönt, akkor Várpalotára költözhet részben vagy egészben.
 
Bubu! Picit butaságot mondtál. ;)
Az Audiban a dolgozók és a vezetők max. magyarok. Míg a tulajdonos német, részben a német állam.

Az AV-ben csehek a dolgozók és a vezetők. Nálunk a tulajdonosi jogok, meg a kassza kulcsa.
Tehát az AV magyar, magyar tulajdonu cég külföldön, míg az Audi német, német tulajdonú cég itthon.

Hogy ez mit jelent lásd Hirtenberger. Ahol szintén a magyar állam a tulajdonos és nálunk a kassza kulcsa, magyar a pénzügyi vezető, de osztrák dolgozók és vezetők vannak. Viszont ha mi, a magyar állam úgy dönt, akkor Várpalotára költözhet részben vagy egészben.
Hát "Bubu", már megint ez a aniv hurrá optimista megközelítés! :D
Nagyon más a szitú mint az Audival van!
Az Audi nem csak tulajdonos, tehet nem csak pénzt hozott, hanem hozza ide beszállítóit a termékkörét, márkáit, gyártási technológiát - ezek képviselnek igazi értéket.
Konkrétan ha egyik napról a másikra sztrájkba lépnek vagy lelépnek a dolgozók az AV-ból, akkor vége dalnak: magyar tulaj ezeket nem tudja pótolni. Nincs egy másik szakember gárda, akit ki lehet reptetni oda, hogy betanítson egy új garnitúrát, ahogy az Audi tenné ugyan ebben az esetben.

Ez egy magyar állam által többségben tulajdonolt ízig-vérig cseh repülőgépgyár. Ez az igazság.
 
Hát "Bubu", már megint ez a aniv hurrá optimista megközelítés! :D
Nagyon más a szitú mint az Audival van!
Az Audi nem csak tulajdonos, tehet nem csak pénzt hozott, hanem hozza ide beszállítóit a termékkörét, márkáit, gyártási technológiát - ezek képviselnek igazi értéket.
Konkrétan ha egyik napról a másikra sztrájkba lépnek vagy lelépnek a dolgozók az AV-ból, akkor vége dalnak: magyar tulaj ezeket nem tudja pótolni. Nincs egy másik szakember gárda, akit ki lehet reptetni oda, hogy betanítson egy új garnitúrát, ahogy az Audi tenné ugyan ebben az esetben.

Ez egy magyar állam által többségben tulajdonolt ízig-vérig cseh repülőgépgyár. Ez az igazság.
Itt nincs hurráoptimizmus. Az a helyzet amit írtam.
Persze ez egy cseh történetű gyár, cseh tudással. De mindig a money meg a tulaj számít. Hány magyar cég alakult át külföldi tulajdonos által. És itt hosszú a tól ig lista hogyan.

Sztrájk.
Ez tulajtol független. Amikor a győri Audiban sztrájkoltak a melosok nemcsak Győr, hanem az összes Audi gyár a világon és rengeteg VW konszern gyár leállt Európában.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Itt nincs hurráoptimizmus. Az a helyzet amit írtam.
Persze ez egy cseh történetű gyár, cseh tudással. De mindig a money meg a tulaj számít. Hány magyar cég alakult át külföldi tulajdonos által. És itt hosszú a tól ig lista hogyan.

Sztrájk.
Ez tulajtol független. Amikor a győri Audiban sztrájkoltak a melosok nemcsak Győr, hanem az összes Audi gyár a világon és rengeteg VW konszern gyár leállt Európában.
tök mindegy hogy sztárij vagy nem. "Elrabolják az UFO-k" a komplett gyár személyzetet.
Audiban lenne fél-egy év fennakadás, de oda küldve egy csomó szakit meg managert és újra tudnák indítani a termelést, mert minden az övék: a tudás, technológia is!
Az AV-nál történne ugyanez, akkor meg vége a dalnak, mert nálunk senki nem tud semmit a repülőgép gyártásról - sajnos.

Ez nagyon lényeges különbség!
 
  • Tetszik
Reactions: Albatros2020