[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Hanem ki??

2020 májusában a szlovákiai Penta befektetési cégtől az Aero 100%-os tulajdonrészét a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt vásárolta meg, amelynek 51%-ban Tombor András magyarországi üzletember, 49%-ban a csehországi AERO International s.r.o. a tulajdonosa.

2021 októberében a tulajdonosi szerkezet ismét átalakult. A közvetlen tulajdonos a HSC Aerojet Zrt. lett, a vállalatban 80 százalék magyar, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van.

Utóbbi cég a hadiipari technológiák kereskedelmével és projektek finanszírozásával foglalkozó, Richard Háva üzletember és vállalkozó érdekeltségébe tartozó Omnipol csoporthoz tartozik. A tulajdonosváltást követően az Aero operatív irányítását az Omnipol végzi.[5]

2022 szeptemberében AERO Vodochody AEROSPACE a.s. repülőgépgyártó vállalat 80%-os tulajdonrészét áttételesen birtokló HSC Aerojet Zrt. a magyar állam tulajdonába került. Az illetékes miniszter az állami tulajdonosi jogok gyakorlójaként az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-t jelölte ki, amely a magyar állami tulajdonú hadipari vállalatokat hivatott összefogni.[6]

Mivel hadiipari cég biztos van lehetőség einstandolni, de komoly kártérítèsre és Uniós perekkel járhatna.
Az AV első privatizációja kor a Boeing kisebbségi 35%-os tulajdont szerzett, azt vették vissza anno a csehek, de utána eladták a szlovák Pentanak és mi onnan szereztük meg.


A Hirtenbergernél ugyanez a helyzet. Meghagytuk a menedzsmentjét, csak a pénzügyi igazgatói posztokat vittük. De ez éppen elég kézben tartani. Közben a csehek / osztrakok viszik a szakmai vonalat. Viszont a zsén, nyereség -veszteség, befektetések, felvásárlások rajta a kezünk.
Amikor a cseh miniszterelnök, elnök lobbizik ki üzleteket a cégnek, akkor ők is meg a magyar állam is jól jár.
A magyar állam miért jár jól, hogy vesz egy tucat kiképző repülőgépet saját magától (ha annyira nyomjátok a magyar seggbe, magyar faszt), amire nincs szükség? Harci változat mint írta, nem létezik, és nem is lehet megoldani, mert ahhoz egy ALCA méretű, tömegű, hajtómű teljesítményű és megfelelő elektronikával felszerelt repülőgép kell. Ahhoz meg át kéne tervezni és lenne egy ALCA 2.0 de ez meg jóval drágább típus lenne, helyette értelmesebb használt JAS-39C-t beszerezni a Svédtől. Szóval kifizetünk a cseh gyárnak egy tucat repülőgépet, amelyeket cseh munkaerővel készít, ott adózik, cseh beszállítókat használ (meg persze külföldieket is, de magyart NEM). Igen, ha lenne profit, akkor az a magyar államé lenne, ha kiveszi a cégből, de legalább 200 gép kell olvastom szerint a K+F kifejlesztése 0 szaldós legyen.. Szóval többet fizetünk ki érte mint amennyi profit jön be.. (levonod a besz költségből, a humán erőforrás árát, nyersanyagok árát, export alkatrészek árát, adókat stb). Mennyit rendelés van? Egyedül a vietnami és a magyar a volumen. Még a csehek is minimális darabszámot szereznek be..
Ne figyeljetek már ilyen fasz propragandára...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 075
113
2022 szeptemberében AERO Vodochody AEROSPACE a.s. repülőgépgyártó vállalat 80%-os tulajdonrészét áttételesen birtokló HSC Aerojet Zrt. a magyar állam tulajdonába került. Az illetékes miniszter az állami tulajdonosi jogok gyakorlójaként az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-t jelölte ki, amely a magyar állami tulajdonú hadipari vállalatokat hivatott összefogni.[6]
Csak érdekességképpen...
Az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek felsorolása:
2023 augusztusi legutóbbi listában még nem volt benne az Aero/HSC : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20230808.pdf
2024 március 18-án, a 3 napja megjelent frissítésben már benne van, de valamiért csak 15% tulajdoni részt írnak. : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20240318.pdf

Akkor hogy is van ez?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 075
113
Az Aero alkalmazottai fizetésemelést kapnak...

Az Aero kollektív szerződést írt alá 2024-re, ami átlagosan 5 százalékos béremelést eredményez. Ezen túlmenően a vállalat a havi bónuszokat a kékgalléros foglalkozások bérének 15 százalékára emeli, a kiválasztott műszakpótlékokat 10-40 százalékkal növeli, és továbbra is fizet „Share of Sucess” bónuszokat a célok eléréséhez, 45 000 CZK-ig. Emeli az ebédpótlékot is, amely ingyenes lesz a dolgozóknak. A kollektív szerződés 2024. április 1-től hatályos.


 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Csak érdekességképpen...
Az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek felsorolása:
2023 augusztusi legutóbbi listában még nem volt benne az Aero/HSC : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20230808.pdf
2024 március 18-án, a 3 napja megjelent frissítésben már benne van, de valamiért csak 15% tulajdoni részt írnak. : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20240318.pdf

Akkor hogy is van ez?
Kicsit próbáltam megnézni a tulajdonviszonyokat, de nehéz....

Ez az ábra a tavaly nyári hivatalos AV pénzügyi jelentésben szerepel.
SIwDbUP.png

Zöld - magyar
Kék - cseh
Sárga - szlovák

The controlling entity controls the controlled entity
through the Hungarian company Vodochody Hol-
dings HU Kft., which owns 100% of the Company's
shares

1. Tehát a Vodochody Holdings HU az AV 100%-os tulajdonosa.


2. A Vodochody Holdings HU Kft. a HSC Aerojet Zrt. 100%-os leányvállalata.

3. A HSC Aerojet tulajdonosai: elvileg 80% (Magyar Aerojet Befektetési Zrt.) -20% (Omnipol csehek) megosztva. Amit találtam cégkivonat, ha százalékot nem is ír, de a Magyar Aerojet Befektetési Zrt-nek minősített többsége van a HSC Aerojetben.
WRQjsWc.png


4. Most már csak azt kell tudni, kik a tulajdonosai a Magyar Aerojet Befektetési Zrt.-nek. ;)

2023.06-19-ig Bob
Miniszter lett, eladta SI 13 Aero Zrt-nek, ő Hernádi Zsolt.
2022.11.07-ig Hernádi Zsolt..




nWUiNl4.png


A változás bejelentés után a szeptember utolsó napi Magyar Közlöny alapján írta meg a napi.hu, hogy az államnak eladta. (Azóta a napi.hu-ból is economx lett:))

Közlöny

tn6Ian0.png


Tehát a Gazdaságfejlesztési miniszter, Nagy Márton a N7 Holdingot nevezi a a HSC Aerojet tulajdonosi joggyakorlójának. Hogy ez milyen arány nincs benne....

Ez pedig az N7 idén márciusi beszámolója
VX9K13I.png


Ami érdekes a N7 beszámolójában minden cég úgy fut, hogy tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek.
Kivéve a HSC Aerojet.

Most ez a 15% mit jelent?

A.) Ennyi az állami tulajdonrész? Akkor kié a többi?
B. ) Ennyi az N7 része és a többi is az államé, de a teljes fölött gyakorolja a tulajdonosi jogokat?

Ami még érdekes. Anno amikor Bob eladta a részét Hernádinak, arról volt hivatalos Aero Vodochody közlemény. De a 2022 őszi változásról én most semmit sem találtam a cég részéről, csak a napi.hu közlöny alapján közölt hírét vette át mki. Legalábbis a gyors gugli ezt dobta...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
.

Erre a feladatra --lopakodás nélkül is-- pont jó lenne --a szinte minden másra már alkalmatlan-- L-39NG.

Minek annak a Hatalom, aki nem tud élni vele? :oops:


.
Ne már, az egy kiképző gép, annak minden előnyével és hátrányával.
Nem lopakodik, nem repül messze, nem úgy van kitalálva. A célszerszámokat ezért találja fel az emberiség.

https://coub.com/view/17kyo7
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 034
14 037
113

.

Erre a feladatra --lopakodás nélkül is-- pont jó lenne --a szinte minden másra már alkalmatlan-- L-39NG.

Minek annak a Hatalom, aki nem tud élni vele? :oops:


.


Ne már, az egy kiképző gép, annak minden előnyével és hátrányával.
Nem lopakodik, nem repül messze, nem úgy van kitalálva. A célszerszámokat ezért találja fel az emberiség.

https://coub.com/view/17kyo7

Helyesbítek: valóban nem az NG, hanem a használtan 20-500e$-os korábbi L39-ekből épített drónok, mélységi csapásmérő flottaként.
Ilyen 500-1.500km hatótávos (a "Medencét" tekintve szinte csak nálunk hiányzó !!! ) képesség ballisztikus/nem-ballisztikus rakéta-tűzérségből
  • iszonyúan/sokkal drágább lenne,
  • nem nagyon látom, hogy egyáltalán tudnánk ilyet venni,
  • arra meg hazai (politikai)akaratot sem látok nyomokban sem, hogy saját erőből próbálkoznánk: a bukott háttér-alkuinkat, zsarolhatóságunkat még mindig sikeresen el lehet fedni média-mellébeszéléssel.

Haditechnikai szempontból: a mindenhol leselejtezett, nálunk is halomban álló MiG-21 önvédelmi rendszereket a régi L-39-ek alapból tudják használni! Ez azt jelenti, hogy "ettől kezdve" párosan kell rá indítani a COVID/Ukrán-háorú előtt is már 1-2millió-os (Patriot, ...)rakétákak! :oops: ... akkor is ha nem lopakodik!
Mindez egy kb. 500e-1m$-os eszközre! ... + felfedve közben a sok-tíz millió$-os, pótolhatatlan légvédelmet az ilyen esetekben tutira(remélem) lesben álló erre felfegyverzett (Gripen ? ;) ) repgép-páros számára.

Az ilyen --analóg-- helyzet Szun Ce álmaiban klasszikus könyvében is kiemelve szerepel! :oops:

.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
A vietnámiak átvettek 3 gépet
A tweet szerint azaz első 12-es csomagon túl, további 24-re van opciós szerződésük, ha lehívják.
Az első Vietnamnak szánt "tétel" tehát a 2303 , 2304 és 2305 törzsszámú repülőgépek hármasát jelentette , amelyek valójában a harmadik, negyedik és ötödik sorozatszámú, 7007, 7008 és 7009 sorozatszámú gépek, amelyek 0519 lajstromszámot kaptak. a cseh katonai nyilvántartásban a 0520-as és 0521-es járatok esetében. Ezt a három repülőgépet szétszerelve és speciális kék védőfóliába csomagolva szállították 2023. december 11-én, hétfőn éjjel a ruzynai repülőtérre, ahol berakodták őket. dokkolt szállítórepülőgépre.

Magát a szállítást a National Airlines légitársaság Boeing 747-446F (reg. N537CA) teherszállító repülőgépe biztosította, amely december 12-én, kedden délelőtt a ruzyne-i repülőtérről szállt fel, és a szétszerelt hajtóművekből álló triót a végállomásig szállította. , amely a vietnami Cam Ranh repülőtér volt. Innen vietnami hadsereg teherautói szállították a szétszerelt és becsomagolt L-39NG-t a Tuy Hòa bázisra, ahol a következő hónapokban a gyártó szakemberei az összes repülőgépet összeszerelték és újraélesztették a rendszereiket, így lehetővé vált az első ellenőrző repülések végrehajtása. hazai talajon.

A modern szimulációs technológiáknak köszönhetően az L-39NG lehetővé teszi a fiatal vietnami diákok sokkal gyorsabb és hatékonyabb átállását a propeller hajtású Yak-52-ről a sugárhajtású technológiára, miközben egy teljes alap- és továbbképzési tanfolyamot repülnek a repülőgépen. Ezt követően a tanuló pilóták átváltanak az erősebb, kétmotoros Yak-130 harci kiképzőre, amelyeken a LIFT továbbképzés hátralévő részét repülik, majd a Szu-27SK-val vagy a legújabb Szu-vel felszerelt harci alakulatokhoz osztják be őket. 30MK2 repülőgép.

A 2303-as, 2304-es és 2305-ös törzsszámú új repülőgépek triója a kezdeti vietnami szállításból, a Tuy Hòa-i bázis üzemi standján, az amerikaiak által a vietnami háború alatt ide épített acél óvóhelyek előtt, amelyben a repülőgépeket a Cseh Köztársaságból való átszállításuk után szerelték össze. A vietnami vadászrepülőgépek egy pár szárnyoszloppal rendelkeznek úgynevezett keleti zárral, amelyek lehetővé teszik a felszíni lőszer alapspektrumának felfüggesztését (UB-16-57 rakétablokkok S-5 irányítatlan 57 mm-es kaliberű rakétákhoz és P- 50-75 bomba plusz OFAB-100-120), amelyeket a fiatal pilótahallgatók a gyakorlati lövöldözések során fognak használni

 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
most már értitek minek akarja a légierő az albákat ??? tudom a f1 es pilóta sem raly autón edz de hogy f1 es pilóta legyen valakiből nem árt ha elötte vezetett is valamit komolyabb óraszámba.
A légierő kapja az L-39-t nem akarja, nagy különbség. Ahogy itt olvashattuk a katonák hátán feláll a szőr az L-39-től.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A légierő kapja az L-39-t nem akarja, nagy különbség. Ahogy itt olvashattuk a katonák hátán feláll a szőr az L-39-től.
én a légierősöktől nem egészen így hallottam... hogy szárazföldiek hogy vélekednek olyan mintha helikopter piloták véleménye a lynxről pl súlyba

te komolyan elhiszed hogy a piloták nem akarnak repüllni?
elhiszed hogy nem akarnak több pénzt keresni ?

elhiszed hogy feláll a hátukon a szőr mert többet kell repülniük ???

tudod azokról va szó akik a wc deszkával is repüllnének ha szárnyai lennének
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
nekem túl scifi egy ilyen vagy hasonló beszélgetés pilóták között.
hali ma repülnöm kell albával. fúúú feláll a hátamon a szőr. a f.sznak kell állandóan repkednünk... ez tiszta gáz...nem maradhatnánk inkább itt a földön? minek a felhők közé menni ? fúú feláll a hátamon a szőr ha a repülésre gondolok...

nem ez nem reális lásd be

elhiheted úgy rugnák picsán hogy csak na ...
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
én a légierősöktől nem egészen így hallottam... hogy szárazföldiek hogy vélekednek olyan mintha helikopter piloták véleménye a lynxről pl súlyba

te komolyan elhiszed hogy a piloták nem akarnak repüllni?
elhiszed hogy nem akarnak több pénzt keresni ?

elhiszed hogy feláll a hátukon a szőr mert többet kell repülniük ???
A pilóták akarnak repülni. Gripen-el és nem ezzel Afrikába való repülőgépnek látszó tárggyal. kriss elég egyértelműen leírta korábban a légierő véleményét. De ha emlékszel ahogy Koller tábornok fogalmazott: "Majd meglátjuk mire tudjuk használni." Ebbe minden benne van.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A pilóták akarnak repülni. Gripen-el és nem ezzel Afrikába való repülőgépnek látszó tárggyal. kriss elég egyértelműen leírta korábban a légierő véleményét. De ha emlékszel ahogy Koller tábornok fogalmazott: "Majd meglátjuk mire tudjuk használni." Ebbe minden benne van.
beszzélgess pilótákkal majd a repnapon vagy bárkivel a légierőtől.
akkora baromságokat tudtok írni néha...
ez olyan mintha a bankár utálná a a pénzt vagy a broker a shortot...

nem is lenne alkalmasnak olyan pilóta aki ilyen kijelentést tenne...

a migek melett is hánytak az alba látványától nem ??? ja boccsi műrepülték is.

ja hogy valószínűleg albával 100x többet fognak pl műrepülni mint gripennel... ez tényleg visszataszító lehet egy pilcsinek... qva életbe műrepülhetek megint fújjj miért nem repülhetek útvonalat grippennel meg miért kell fogocskázni albával... tiszta gáz... nem lépi át a hangsebességet (ja hogy griffel sem szabad)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
a f.aszuk ki van vele hogy most gyakorolhatják a légiközelharcot és forgatthatják a gépeket majd kedvükre amit a griffel csak korlátozottan tehettek és ritkán azt most jóval sűrűbben cifrázhatják a manővereket... tök gáz nekik utálják már előrre... undorító szokás szerintük repülni egyébként ez tutifix
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
beszzélgess pilótákkal majd a repnapon vagy bárkivel a légierőtől.
akkora baromságokat tudtok írni néha...
ez olyan mintha a bankár utálná a a pénzt vagy a broker a shortot...

nem is lenne alkalmasnak olyan pilóta aki ilyen kijelentést tenne...

a migek melett is hánytak az alba látványától nem ??? ja boccsi műrepülték is.

ja hogy valószínűleg albával 100x többet fognak pl műrepülni mint gripennel... ez tényleg visszataszító lehet egy pilcsinek... qva életbe műrepülhetek megint fújjj miért nem repülhetek útvonalat grippennel meg miért kell fogocskázni albával... tiszta gáz... nem lépi át a hangsebességet (ja hogy griffel sem szabad)
Nincs erről mit elmondani. Hőböröghetsz itt, de egy kalap szarnak tartom ezt a radar és ellentevékenység rendszer nélküli repülőgép utánzatot. Talán ha 4 db-ot vesznek kiképzésre az még valahogy indokolható lett volna, de 12 db egy egyszázados légierőnek az a rendelkezésre álló erőforrások tökéletes elpocséklása. Ha tényleg a kiképzés lett volna a cél akkor Gripen D-t vettek volna.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Nincs erről mit elmondani. Hőböröghetsz itt, de egy kalap szarnak tartom ezt a radar és ellentevékenység rendszer nélküli repülőgép utánzatot. Talán ha 4 db-ot vesznek kiképzésre az még valahogy indokolható lett volna, de 12 db egy egyszázados légierőnek az a rendelkezésre álló erőforrások tökéletes elpocséklása. Ha tényleg a kiképzés lett volna a cél akkor Gripen D-t vettek volna.
majd hányd elmagad a repnapon a katonai műrepülőcsapat láttán. oké?

az meg hogy a felder változat mivel fog rendelkezni mivel nem (célmegjelölő) azt meg várjuk ki mielött nyilatkoznánk róla.

gondolod azzal a 2 D vel több lett volna a repora?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Több lett volna.
A "felderítő változat" az lesz a hab a tortán. Ezzel a géppel egy felderítő repülés éles helyzetben finoman szólva is vállalhatatlan kockázat.
ez sokmindentől függ ám. pl hogy mit is derít fel és mivel.
tudom nem tudtok elszakadni attol hogy a gépbe két pilóta ül majd pedig ez egyáltalán nem biztos persze a kabintető attol még maradhat. de egy üllés helyén számítógép is csücsülhet.

mitől lett volna több? kérlekszépen ? hány óra is lenne a különbség ? és milyen korlátozások melett? komolyan kérdem matekkal
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
ez sokmindentől függ ám. pl hogy mit is derít fel és mivel.
tudom nem tudtok elszakadni attol hogy a gépbe két pilóta ül majd pedig ez egyáltalán nem biztos persze a kabintető attol még maradhat. de egy üllés helyén számítógép is csücsülhet.
Kapizsgálod már az irányt. Az ideális az lenne ha a másik ülés helyén is számítógép lenne. Ezt úgy hívják drón. Pontosan ezt kellett volna venni felderítésre ehelyett a csoda helyett.