A magyar állam miért jár jól, hogy vesz egy tucat kiképző repülőgépet saját magától (ha annyira nyomjátok a magyar seggbe, magyar faszt), amire nincs szükség? Harci változat mint írta, nem létezik, és nem is lehet megoldani, mert ahhoz egy ALCA méretű, tömegű, hajtómű teljesítményű és megfelelő elektronikával felszerelt repülőgép kell. Ahhoz meg át kéne tervezni és lenne egy ALCA 2.0 de ez meg jóval drágább típus lenne, helyette értelmesebb használt JAS-39C-t beszerezni a Svédtől. Szóval kifizetünk a cseh gyárnak egy tucat repülőgépet, amelyeket cseh munkaerővel készít, ott adózik, cseh beszállítókat használ (meg persze külföldieket is, de magyart NEM). Igen, ha lenne profit, akkor az a magyar államé lenne, ha kiveszi a cégből, de legalább 200 gép kell olvastom szerint a K+F kifejlesztése 0 szaldós legyen.. Szóval többet fizetünk ki érte mint amennyi profit jön be.. (levonod a besz költségből, a humán erőforrás árát, nyersanyagok árát, export alkatrészek árát, adókat stb). Mennyit rendelés van? Egyedül a vietnami és a magyar a volumen. Még a csehek is minimális darabszámot szereznek be..Hanem ki??
2020 májusában a szlovákiai Penta befektetési cégtől az Aero 100%-os tulajdonrészét a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt vásárolta meg, amelynek 51%-ban Tombor András magyarországi üzletember, 49%-ban a csehországi AERO International s.r.o. a tulajdonosa.
2021 októberében a tulajdonosi szerkezet ismét átalakult. A közvetlen tulajdonos a HSC Aerojet Zrt. lett, a vállalatban 80 százalék magyar, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van.
Utóbbi cég a hadiipari technológiák kereskedelmével és projektek finanszírozásával foglalkozó, Richard Háva üzletember és vállalkozó érdekeltségébe tartozó Omnipol csoporthoz tartozik. A tulajdonosváltást követően az Aero operatív irányítását az Omnipol végzi.[5]
2022 szeptemberében AERO Vodochody AEROSPACE a.s. repülőgépgyártó vállalat 80%-os tulajdonrészét áttételesen birtokló HSC Aerojet Zrt. a magyar állam tulajdonába került. Az illetékes miniszter az állami tulajdonosi jogok gyakorlójaként az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-t jelölte ki, amely a magyar állami tulajdonú hadipari vállalatokat hivatott összefogni.[6]
Mivel hadiipari cég biztos van lehetőség einstandolni, de komoly kártérítèsre és Uniós perekkel járhatna.
Az AV első privatizációja kor a Boeing kisebbségi 35%-os tulajdont szerzett, azt vették vissza anno a csehek, de utána eladták a szlovák Pentanak és mi onnan szereztük meg.
A Hirtenbergernél ugyanez a helyzet. Meghagytuk a menedzsmentjét, csak a pénzügyi igazgatói posztokat vittük. De ez éppen elég kézben tartani. Közben a csehek / osztrakok viszik a szakmai vonalat. Viszont a zsén, nyereség -veszteség, befektetések, felvásárlások rajta a kezünk.
Amikor a cseh miniszterelnök, elnök lobbizik ki üzleteket a cégnek, akkor ők is meg a magyar állam is jól jár.
Ne figyeljetek már ilyen fasz propragandára...