[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 304
113
Fülöp szigetek, Indonézia, Banglades

Most már világos, hogy az Aero Vodochody stratégiája ezzel az L-39NG-vel globális. Miután vietnami példányokat értékesített, a gyártó most más ázsiai piacok felé fordul, és nem csak a hidegháborúból örökölt régi L-39 Albatross lecserélésére. Ráadásul az az ország, amellyel a legjobban haladnak a tárgyalások, jelenleg három SIAI-Marchetti S.211 típusú repülőgéppel repül . Valójában a Fülöp-szigeteki légierő az, amely buzgón le akarja cserélni ezeket az 1980-as években beszerzett és mára elavult repülőgépeket, különösen a repüléstechnika tekintetében. Hat-kilenc repülőgépre szóló szerződésről beszélünk, amely párhuzamos lenne a jelenleg ebben az országban lévő Multi Role Fighterrel . Az Aero Vodochody reményei szerint 2024 karácsonya előtt megkötik a szerződést, vagyis csak néhány héttel azután, hogy a filippínók kiválasztják, hogy a Lockheed-Martin F-16V Viper vagy a Saab JAS 39E/F Gripen közül melyik hajtja végre harci küldetését. A közhiedelemmel ellentétben Leonardo és az M345-öse nem versenyeznek, bár ez a gép közvetlenül az S.211-ből származik.

Ha úgy tűnik, hogy a Fülöp-szigeteki szerződés valóban jó úton halad, tudnia kell, hogy két másik ázsiai ország is érdeklődik az L-39NG iránt. Különösen Indonéziáról van szó, amely hónapok óta arra törekszik, hogy lecserélje utolsó hét BAe Hawk Mk-109- ét, amelyeket most alkalmatlannak tart a leendő Dassault Aviation Rafale F4- eihez , amelyek már teljesen megrendelték . Ott viszont a cseh gép szemben állna olasz versenytársával, amely még nem adta ki exportpultját. A szerződés a becslések szerint tíz és tizenkét gép közé esik. Végül pedig kétségtelenül az a szerződés a legkevésbé biztos, amely jelenleg négy-hat példány Banglades általi beszerzése körül forog. Miután hideget-meleget fújt a Dassault Aviation Rafale és az Eurofighter EF-2000 Typhoon körül anélkül, hogy bármit is véglegesített volna, ezt az országot már nem veszik igazán komolyan az európai repülőgépgyártók
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 304
113
Mindig jó, amikor a csehek nekünk termelik a profitot, a mi cégünk érdekében tárgyalnak. Hajrá!:cool:

A cseh hadsereg másik jelentős beruházása idén két brazil C-390-es repülőgép lesz. A Védelmi Minisztérium képviselői már befejezték a hatból álló találkozót az Embraer céggel. „Miután a kormány jóváhagyja ezt a szerződést, ősszel szeretnénk aláírni a szerződést. Továbbra is arra törekszünk, hogy növeljük az Aero Vodochody részesedését a termelésben” – mondta Lubor Koudelka, a fegyverkezésért és beszerzésekért felelős védelmi miniszter-helyettes.

Az Aero évek óta gyártja a C-390 szárnyának elülső élét, ajtóit, rakodórámpáját és a hátsó törzs egy részét. A társaság az Embraerrel olyan módosítást írt alá, amely elmélyíti és pontosítja az együttműködési területeket. "Egyebek mellett magában foglalja a C-390-es program termelési részesedésének esetleges növelését, a meglévő együttműködés értékének növelését és a szinergiát a Védelmi Minisztérium repülőgép-beszerzésre vonatkozó speciális követelményeinek teljesítésében" - írja a cég. mondott. Szerinte az együttműködés értékének jele

Hamarosan megérkeznek a legújabb Leopard tankok és C-390-es repülőgépek. A kormány még az idén szeretné megkötni a szerződéseket​



A cseh hadsereg további mérföldköveket tesz a modern nyugati rendszerekre való átállás felé. Az orosz harckocsikkal végzett több évtizedes szolgálat után megkezdik az átképzést a jelenleg legfejlettebb német páncélozott járműre, a Leopard 2A8-ra. Ugyanakkor a hadsereg több mint háromszorosára fogja növelni a feltörekvő nehézgépesített dandár kulcsfontosságú szárazföldi harci eszközeinek számát. A legújabb Leopárdok közül csaknem nyolc tucat a 2A4 valamivel régebbi változatának harminc gépével egészül ki. Az idei év másik nagy projektje két nagy kapacitású brazil C-390 Millennium szállítórepülő beszerzése lesz, amelyek gyártásában az Aero Vodochody is régóta részt vesz.

Annak érdekében, hogy a német tankokba történő beruházás a lehető legjövedelmezőbb legyen, más országok is megrendelik azokat Csehországgal együtt. Ideális esetben akár hat is lehet. A biztos érdeklődésű Németország mellett Olaszországról, Lettországról vagy Szlovákiáról esik szó. A cseh hadseregnek szánt Leopárdok pontos ára még nincs terítéken, a Védelmi Minisztérium több tízmilliárd koronára számít. A 2A8-as páncélzat azonban semmiképpen nem kerülhet többe, mint amennyit a Bundeswehr a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) német fegyverkonszerntől kap.

"Pozitív híreim vannak a legmodernebb Leopard 2A8 harckocsikról folyó tárgyalásokkal kapcsolatban, nagyon jól néznek ki" - mondta Jana Černochová, a védelmi minisztérium vezetője az e15-nek. Idén a szerződéskötést a szerződés aláírására kívánja halasztani. "Mindenképpen szeretném tudni, hány ország csatlakozik a Cseh Köztársasághoz" - tette hozzá. Ebben a hónapban a miniszter újabb találkozót folytat német kollégájával, Boris Pistorival.

A választott megoldás bónusza nem csak a mennyiségi kedvezmény, hanem az időben történő szállítás is. „Ezek a legtöbbet használt harckocsik az európai NATO-hadseregekben, beváltak és viszonylag hamar elérhetőek is. A cseh ipar jelentős szerepet játszana a gyártásukban” – jegyezte meg Černochová.

A rendelkezésre álló információk szerint Csehország már megállapodott a KMW-vel kötött keretszerződéshez való csatlakozás feltételeiről, amely legfeljebb 77 darab 2A8-as páncélozott szállítójármű beszerzését irányozza elő. Most az a fontos, hogy Černochová és Pistorius meggyőzze a többi államot, és még jobban csökkentse az így keletkező árat.

Lehetséges partner Szlovákia, bár az ottani miniszterelnök, Robert Fico nyilvános nyilatkozataiban Vlagyimir Putyin orosz elnök rezsimje felé hajlik. Ennek ellenére a rendelkezésre álló információk szerint a szlovákok nem kívánnak engedni a hadsereg korszerűsítésében. Áttérnek az amerikai F-16-os szuperszonikus repülőgépekre, és a csehekhez hasonlóan le kell cserélniük az elavult, az egykori szovjet blokk idejéből származó földi technikát.

Mindkét ország a svéd CV90-es gyalogsági harcjárműveket választotta, és kiképzési, illetve hadianyag és alkatrész-alkatrészek szempontjából is logikus lenne, ha ugyanazokkal a harckocsikkal rendelkeznének. Ezek alkotják a lánctalpas gyalogsági járművekkel együtt a cseh és szlovák nehézgépesített dandár magját, amelyeket szükség esetén 2026 januárjától a NATO részeként vetnek be.

Ugyanezen harci alakulathoz Magyarország német páncélosokat is kiválasztott. Ebből Orbán Viktor kormánya 2018-ban már 44 darabot rendelt a 2A7+ verzióban. „A szovjet eszközökről a modern technikára való átállás garantálja, hogy a Magyar Honvédség minőségi járműparkhoz jut, amit egy német beszállító szolgáltatásai is támogatnak” – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter decemberben a hivatalos átadáson. az első öt új Leopárd közül.

Az Aero Vodochody C-390-es repülőgépek vásárlásával akar pénzt keresni

A cseh hadsereg másik jelentős beruházása idén két brazil C-390-es repülőgép lesz. A Védelmi Minisztérium képviselői már befejezték a hatból álló találkozót az Embraer céggel. „Miután a kormány jóváhagyja ezt a szerződést, ősszel szeretnénk aláírni a szerződést. Továbbra is arra törekszünk, hogy növeljük az Aero Vodochody részesedését a termelésben” – mondta Lubor Koudelka, a fegyverkezésért és beszerzésekért felelős védelmi miniszter-helyettes.

Az Aero évek óta gyártja a C-390 szárnyának elülső élét, ajtóit, rakodórámpáját és a hátsó törzs egy részét. A társaság az Embraerrel olyan módosítást írt alá, amely elmélyíti és pontosítja az együttműködési területeket. "Egyebek mellett magában foglalja a C-390-es program termelési részesedésének esetleges növelését, a meglévő együttműködés értékének növelését és a szinergiát a Védelmi Minisztérium repülőgép-beszerzésre vonatkozó speciális követelményeinek teljesítésében" - írja a cég. mondott. Szerinte az együttműködés értékének jelentősen meg kell haladnia a cseh hadsereg két gépének árát.

Nem Csehország lesz az első európai ország, amelynek hadserege a C-390-re támaszkodik. Katonák és nehézeszközök nagy távolságokra történő, legalább 12 órás repülési idővel történő stratégiai szállítására például Hollandia, Portugália, Ausztria vagy Magyarország vásárol vagy tervez ilyet. Az ára darabonként négymilliárd korona körül mozog.

A Védelmi Minisztérium idei költségvetése rekordösszegű, 151 milliárd korona felett van, a tavalyi évhez képest négytízmilliárddal nőtt. 72,5 milliárd jut közvetlenül a beruházásokra, ebből tizenöt milliárd az amerikai F-35-ös vadászrepülőgépek első előlegének kifizetése. További pénzből finanszírozzák a CV90-es harcjárműveket, a NATO 155 milliméteres Caesar ágyúit, valamint az ingatlaninfrastruktúra és az információs technológia javítását.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Vlad

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 304
113
✍ Az Aero befejezte a Techometra felvásárlását.
AERO Vodochody 100%-os részesedést szerzett a Techometra Český Brod a.s-ben

Az új L-39NG repülőgép egyik legnagyobb Aero beszállítója a Techométer. Az Aero-ban gyártott régebbi gépek javításait is ellátja és megvalósítja.
A stratégiai beszállító megvásárlásának célja az ellátási láncunk stabilizálása és fejlesztése.

Az Aero az év eleje óta aktívan részt vesz a Techometria menedzselésében. A Techometra termékeit és szolgáltatásait nemcsak az Aero, hanem az Aircraft Industries, a Zlin Aircraft, a Latecoere Cseh Köztársaság és mások részére is szállítja.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 848
113
✍ Az Aero befejezte a Techometra felvásárlását.
AERO Vodochody 100%-os részesedést szerzett a Techometra Český Brod a.s-ben

Az új L-39NG repülőgép egyik legnagyobb Aero beszállítója a Techométer. Az Aero-ban gyártott régebbi gépek javításait is ellátja és megvalósítja.
A stratégiai beszállító megvásárlásának célja az ellátási láncunk stabilizálása és fejlesztése.

Az Aero az év eleje óta aktívan részt vesz a Techometria menedzselésében. A Techometra termékeit és szolgáltatásait nemcsak az Aero, hanem az Aircraft Industries, a Zlin Aircraft, a Latecoere Cseh Köztársaság és mások részére is szállítja.

Tehát megvették az egyik beszállítójukat?
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
674
1 872
93
Mindig jó, amikor a csehek nekünk termelik a profitot, a mi cégünk érdekében tárgyalnak. Hajrá!:cool:

A cseh hadsereg másik jelentős beruházása idén két brazil C-390-es repülőgép lesz. A Védelmi Minisztérium képviselői már befejezték a hatból álló találkozót az Embraer céggel. „Miután a kormány jóváhagyja ezt a szerződést, ősszel szeretnénk aláírni a szerződést. Továbbra is arra törekszünk, hogy növeljük az Aero Vodochody részesedését a termelésben” – mondta Lubor Koudelka, a fegyverkezésért és beszerzésekért felelős védelmi miniszter-helyettes.

Az Aero évek óta gyártja a C-390 szárnyának elülső élét, ajtóit, rakodórámpáját és a hátsó törzs egy részét. A társaság az Embraerrel olyan módosítást írt alá, amely elmélyíti és pontosítja az együttműködési területeket. "Egyebek mellett magában foglalja a C-390-es program termelési részesedésének esetleges növelését, a meglévő együttműködés értékének növelését és a szinergiát a Védelmi Minisztérium repülőgép-beszerzésre vonatkozó speciális követelményeinek teljesítésében" - írja a cég. mondott. Szerinte az együttműködés értékének jele
Hogy kuncoghatnak a NER-ben, mikor egy egyszerű magyar halandő T/1 - ben beszél egy cégükről... :D :D :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 123
113
Hát az már állami cég egyébként.
Touche%2C_Pussy_Cat%21.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 806
113
1350 tonna fegyverzet!
1990-ben érkezett az elődje, az L-29 !
Függeszthető tömeget azért1,350 tonnának irták,meg tulajdonképpen minden adat valós,csak........Csak ez igy egyrészt megtévesztő,másrészt mutatja,hogy a cikkiró mennyire hülye a dologhoz.
Pl az irás azt sugalja,hogy a max átrepülési távolságra képes elvinni a max függeszthető fegyverzetet,holot ez igy hülyeség.Max sebességnek odairja a max sűllyedési sebességet,stb.
Vagy lehet,hogy nem is hülyén vabn megirva,hanem nagyon is okossan-propipatkány módra.(az a legjobb hazugság,ami az igazságot tartalmazza eltorzitva)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
A gépvesztés pont abból volt, hogy nem repült a pilóta eleget. És egyből a 2 üléses Gripennek ugrottak neki.

Még egyszer: Bobó egy stróman volt ebben az egészben. Mint ahogy utána Hernádi is.
Most meg már a Magyar Állam tulajdona az Aero.
Hát nem egészen a Magyar Állam a tulajdonosa. Sőt Nekem rebesgettek olyat, mint amilyen a Boeing szerződés is volt, hogy a Cseh állam is fenntarott v.milyen jogot, hogy visszaszerezhesse a gyárat/céget ha nekik nem tetsző változás állna be (pld. meg akarná szüntetni a tulajdonos a repülőgépgyártást stb.). Ez úgy tudom nem nyilvános klauzula.. (ha nincs ilyen akkor bocsánat, ez zuhanyhiradós info, de ha a csehek ikonikus repülőgépgyáráról van szó, én is ezt tenném a helyükbe.) Egyébként minden kiállításon bemutatón cseh repülőgépgyár, Magyarország sehol sincs említve. Egy biztos, a csehek oldaláról úgy néz ki, hogy a magyarok pénzt invesztáltak az Aeroba, és még komoly megrendelést is adtak NG-re. Csehországban adózik, csehek gyártják, beszállítók is csehek, olyan magyar dolog ez mint a pinty..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 806
113
Hát nem egészen a Magyar Állam a tulajdonosa. Sőt Nekem rebesgettek olyat, mint amilyen a Boeing szerződés is volt, hogy a Cseh állam is fenntarott v.milyen jogot, hogy visszaszerezhesse a gyárat/céget ha nekik nem tetsző változás állna be (pld. meg akarná szüntetni a tulajdonos a repülőgépgyártást stb.). Ez úgy tudom nem nyilvános klauzula.. (ha nincs ilyen akkor bocsánat, ez zuhanyhiradós info, de ha a csehek ikonikus repülőgépgyáráról van szó, én is ezt tenném a helyükbe.) Egyébként minden kiállításon bemutatón cseh repülőgépgyár, Magyarország sehol sincs említve. Egy biztos, a csehek oldaláról úgy néz ki, hogy a magyarok pénzt invesztáltak az Aeroba, és még komoly megrendelést is adtak NG-re. Csehországban adózik, csehek gyártják, beszállítók is csehek, olyan magyar dolog ez mint a pinty..
És igen,ez az amit a sok vajda hasznos hülyéje megjegyezhetne.Az Aero egy CSEH gyár,nem magyar.Honvédelm és nemzetgazdasági szempontbol semmi hasznunk nincs belőle,nekünk magyar adófizetőknek.Mi csak fizetünk egy újabb NERmaffia törvényesitett lopást.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 304
113
Hát nem egészen a Magyar Állam a tulajdonosa.
Hanem ki??

2020 májusában a szlovákiai Penta befektetési cégtől az Aero 100%-os tulajdonrészét a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt vásárolta meg, amelynek 51%-ban Tombor András magyarországi üzletember, 49%-ban a csehországi AERO International s.r.o. a tulajdonosa.

2021 októberében a tulajdonosi szerkezet ismét átalakult. A közvetlen tulajdonos a HSC Aerojet Zrt. lett, a vállalatban 80 százalék magyar, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van.

Utóbbi cég a hadiipari technológiák kereskedelmével és projektek finanszírozásával foglalkozó, Richard Háva üzletember és vállalkozó érdekeltségébe tartozó Omnipol csoporthoz tartozik. A tulajdonosváltást követően az Aero operatív irányítását az Omnipol végzi.[5]

2022 szeptemberében AERO Vodochody AEROSPACE a.s. repülőgépgyártó vállalat 80%-os tulajdonrészét áttételesen birtokló HSC Aerojet Zrt. a magyar állam tulajdonába került. Az illetékes miniszter az állami tulajdonosi jogok gyakorlójaként az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-t jelölte ki, amely a magyar állami tulajdonú hadipari vállalatokat hivatott összefogni.[6]
Sőt Nekem rebesgettek olyat, mint amilyen a Boeing szerződés is volt, hogy a Cseh állam is fenntarott v.milyen jogot, hogy visszaszerezhesse a gyárat/céget ha nekik nem tetsző változás állna be
Mivel hadiipari cég biztos van lehetőség einstandolni, de komoly kártérítèsre és Uniós perekkel járhatna.
Az AV első privatizációja kor a Boeing kisebbségi 35%-os tulajdont szerzett, azt vették vissza anno a csehek, de utána eladták a szlovák Pentanak és mi onnan szereztük meg.

(pld. meg akarná szüntetni a tulajdonos a repülőgépgyártást stb.). Ez úgy tudom nem nyilvános klauzula.. (ha nincs ilyen akkor bocsánat, ez zuhanyhiradós info, de ha a csehek ikonikus repülőgépgyáráról van szó, én is ezt tenném a helyükbe.) Egyébként minden kiállításon bemutatón cseh repülőgépgyár, Magyarország sehol sincs említve. Egy biztos, a csehek oldaláról úgy néz ki, hogy a magyarok pénzt invesztáltak az Aeroba, és még komoly megrendelést is adtak NG-re. Csehországban adózik, csehek gyártják, beszállítók is csehek, olyan magyar dolog ez mint a pinty..
A Hirtenbergernél ugyanez a helyzet. Meghagytuk a menedzsmentjét, csak a pénzügyi igazgatói posztokat vittük. De ez éppen elég kézben tartani. Közben a csehek / osztrakok viszik a szakmai vonalat. Viszont a zsén, nyereség -veszteség, befektetések, felvásárlások rajta a kezünk.
Amikor a cseh miniszterelnök, elnök lobbizik ki üzleteket a cégnek, akkor ők is meg a magyar állam is jól jár.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Hanem ki??

2020 májusában a szlovákiai Penta befektetési cégtől az Aero 100%-os tulajdonrészét a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt vásárolta meg, amelynek 51%-ban Tombor András magyarországi üzletember, 49%-ban a csehországi AERO International s.r.o. a tulajdonosa.

2021 októberében a tulajdonosi szerkezet ismét átalakult. A közvetlen tulajdonos a HSC Aerojet Zrt. lett, a vállalatban 80 százalék magyar, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van.

Utóbbi cég a hadiipari technológiák kereskedelmével és projektek finanszírozásával foglalkozó, Richard Háva üzletember és vállalkozó érdekeltségébe tartozó Omnipol csoporthoz tartozik. A tulajdonosváltást követően az Aero operatív irányítását az Omnipol végzi.[5]

2022 szeptemberében AERO Vodochody AEROSPACE a.s. repülőgépgyártó vállalat 80%-os tulajdonrészét áttételesen birtokló HSC Aerojet Zrt. a magyar állam tulajdonába került. Az illetékes miniszter az állami tulajdonosi jogok gyakorlójaként az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-t jelölte ki, amely a magyar állami tulajdonú hadipari vállalatokat hivatott összefogni.[6]

Mivel hadiipari cég biztos van lehetőség einstandolni, de komoly kártérítèsre és Uniós perekkel járhatna.
Az AV első privatizációja kor a Boeing kisebbségi 35%-os tulajdont szerzett, azt vették vissza anno a csehek, de utána eladták a szlovák Pentanak és mi onnan szereztük meg.


A Hirtenbergernél ugyanez a helyzet. Meghagytuk a menedzsmentjét, csak a pénzügyi igazgatói posztokat vittük. De ez éppen elég kézben tartani. Közben a csehek / osztrakok viszik a szakmai vonalat. Viszont a zsén, nyereség -veszteség, befektetések, felvásárlások rajta a kezünk.
Amikor a cseh miniszterelnök, elnök lobbizik ki üzleteket a cégnek, akkor ők is meg a magyar állam is jól jár.
A magyar állam miért jár jól, hogy vesz egy tucat kiképző repülőgépet saját magától (ha annyira nyomjátok a magyar seggbe, magyar faszt), amire nincs szükség? Harci változat mint írta, nem létezik, és nem is lehet megoldani, mert ahhoz egy ALCA méretű, tömegű, hajtómű teljesítményű és megfelelő elektronikával felszerelt repülőgép kell. Ahhoz meg át kéne tervezni és lenne egy ALCA 2.0 de ez meg jóval drágább típus lenne, helyette értelmesebb használt JAS-39C-t beszerezni a Svédtől. Szóval kifizetünk a cseh gyárnak egy tucat repülőgépet, amelyeket cseh munkaerővel készít, ott adózik, cseh beszállítókat használ (meg persze külföldieket is, de magyart NEM). Igen, ha lenne profit, akkor az a magyar államé lenne, ha kiveszi a cégből, de legalább 200 gép kell olvastom szerint a K+F kifejlesztése 0 szaldós legyen.. Szóval többet fizetünk ki érte mint amennyi profit jön be.. (levonod a besz költségből, a humán erőforrás árát, nyersanyagok árát, export alkatrészek árát, adókat stb). Mennyit rendelés van? Egyedül a vietnami és a magyar a volumen. Még a csehek is minimális darabszámot szereznek be..
Ne figyeljetek már ilyen fasz propragandára...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 303
113
2022 szeptemberében AERO Vodochody AEROSPACE a.s. repülőgépgyártó vállalat 80%-os tulajdonrészét áttételesen birtokló HSC Aerojet Zrt. a magyar állam tulajdonába került. Az illetékes miniszter az állami tulajdonosi jogok gyakorlójaként az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-t jelölte ki, amely a magyar állami tulajdonú hadipari vállalatokat hivatott összefogni.[6]
Csak érdekességképpen...
Az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek felsorolása:
2023 augusztusi legutóbbi listában még nem volt benne az Aero/HSC : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20230808.pdf
2024 március 18-án, a 3 napja megjelent frissítésben már benne van, de valamiért csak 15% tulajdoni részt írnak. : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20240318.pdf

Akkor hogy is van ez?