Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hamarosan megérkeznek a legújabb Leopard tankok és C-390-es repülőgépek. A kormány még az idén szeretné megkötni a szerződéseket
Nejnovější tanky Leopard i letouny C-390 dorazí už brzy
Česká armáda udělá další mílové kroky k přechodu na moderní západní systémy. Po desetiletích provozu ruských tanků se začne přeškolovat na momentálně nejvyspělejší německé obrněnce Leopard 2A8. Vojsko zároveň více než trojnásobně zvýší počet této klíčové pozemní bojové techniky pro vznikající...www.e15.cz
A cseh hadsereg további mérföldköveket tesz a modern nyugati rendszerekre való átállás felé. Az orosz harckocsikkal végzett több évtizedes szolgálat után megkezdik az átképzést a jelenleg legfejlettebb német páncélozott járműre, a Leopard 2A8-ra. Ugyanakkor a hadsereg több mint háromszorosára fogja növelni a feltörekvő nehézgépesített dandár kulcsfontosságú szárazföldi harci eszközeinek számát. A legújabb Leopárdok közül csaknem nyolc tucat a 2A4 valamivel régebbi változatának harminc gépével egészül ki. Az idei év másik nagy projektje két nagy kapacitású brazil C-390 Millennium szállítórepülő beszerzése lesz, amelyek gyártásában az Aero Vodochody is régóta részt vesz.
Annak érdekében, hogy a német tankokba történő beruházás a lehető legjövedelmezőbb legyen, más országok is megrendelik azokat Csehországgal együtt. Ideális esetben akár hat is lehet. A biztos érdeklődésű Németország mellett Olaszországról, Lettországról vagy Szlovákiáról esik szó. A cseh hadseregnek szánt Leopárdok pontos ára még nincs terítéken, a Védelmi Minisztérium több tízmilliárd koronára számít. A 2A8-as páncélzat azonban semmiképpen nem kerülhet többe, mint amennyit a Bundeswehr a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) német fegyverkonszerntől kap.
"Pozitív híreim vannak a legmodernebb Leopard 2A8 harckocsikról folyó tárgyalásokkal kapcsolatban, nagyon jól néznek ki" - mondta Jana Černochová, a védelmi minisztérium vezetője az e15-nek. Idén a szerződéskötést a szerződés aláírására kívánja halasztani. "Mindenképpen szeretném tudni, hány ország csatlakozik a Cseh Köztársasághoz" - tette hozzá. Ebben a hónapban a miniszter újabb találkozót folytat német kollégájával, Boris Pistorival.
A választott megoldás bónusza nem csak a mennyiségi kedvezmény, hanem az időben történő szállítás is. „Ezek a legtöbbet használt harckocsik az európai NATO-hadseregekben, beváltak és viszonylag hamar elérhetőek is. A cseh ipar jelentős szerepet játszana a gyártásukban” – jegyezte meg Černochová.
A rendelkezésre álló információk szerint Csehország már megállapodott a KMW-vel kötött keretszerződéshez való csatlakozás feltételeiről, amely legfeljebb 77 darab 2A8-as páncélozott szállítójármű beszerzését irányozza elő. Most az a fontos, hogy Černochová és Pistorius meggyőzze a többi államot, és még jobban csökkentse az így keletkező árat.
Lehetséges partner Szlovákia, bár az ottani miniszterelnök, Robert Fico nyilvános nyilatkozataiban Vlagyimir Putyin orosz elnök rezsimje felé hajlik. Ennek ellenére a rendelkezésre álló információk szerint a szlovákok nem kívánnak engedni a hadsereg korszerűsítésében. Áttérnek az amerikai F-16-os szuperszonikus repülőgépekre, és a csehekhez hasonlóan le kell cserélniük az elavult, az egykori szovjet blokk idejéből származó földi technikát.
Mindkét ország a svéd CV90-es gyalogsági harcjárműveket választotta, és kiképzési, illetve hadianyag és alkatrész-alkatrészek szempontjából is logikus lenne, ha ugyanazokkal a harckocsikkal rendelkeznének. Ezek alkotják a lánctalpas gyalogsági járművekkel együtt a cseh és szlovák nehézgépesített dandár magját, amelyeket szükség esetén 2026 januárjától a NATO részeként vetnek be.
Ugyanezen harci alakulathoz Magyarország német páncélosokat is kiválasztott. Ebből Orbán Viktor kormánya 2018-ban már 44 darabot rendelt a 2A7+ verzióban. „A szovjet eszközökről a modern technikára való átállás garantálja, hogy a Magyar Honvédség minőségi járműparkhoz jut, amit egy német beszállító szolgáltatásai is támogatnak” – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter decemberben a hivatalos átadáson. az első öt új Leopárd közül.
Az Aero Vodochody C-390-es repülőgépek vásárlásával akar pénzt keresni
A cseh hadsereg másik jelentős beruházása idén két brazil C-390-es repülőgép lesz. A Védelmi Minisztérium képviselői már befejezték a hatból álló találkozót az Embraer céggel. „Miután a kormány jóváhagyja ezt a szerződést, ősszel szeretnénk aláírni a szerződést. Továbbra is arra törekszünk, hogy növeljük az Aero Vodochody részesedését a termelésben” – mondta Lubor Koudelka, a fegyverkezésért és beszerzésekért felelős védelmi miniszter-helyettes.
Az Aero évek óta gyártja a C-390 szárnyának elülső élét, ajtóit, rakodórámpáját és a hátsó törzs egy részét. A társaság az Embraerrel olyan módosítást írt alá, amely elmélyíti és pontosítja az együttműködési területeket. "Egyebek mellett magában foglalja a C-390-es program termelési részesedésének esetleges növelését, a meglévő együttműködés értékének növelését és a szinergiát a Védelmi Minisztérium repülőgép-beszerzésre vonatkozó speciális követelményeinek teljesítésében" - írja a cég. mondott. Szerinte az együttműködés értékének jelentősen meg kell haladnia a cseh hadsereg két gépének árát.
Nem Csehország lesz az első európai ország, amelynek hadserege a C-390-re támaszkodik. Katonák és nehézeszközök nagy távolságokra történő, legalább 12 órás repülési idővel történő stratégiai szállítására például Hollandia, Portugália, Ausztria vagy Magyarország vásárol vagy tervez ilyet. Az ára darabonként négymilliárd korona körül mozog.
A Védelmi Minisztérium idei költségvetése rekordösszegű, 151 milliárd korona felett van, a tavalyi évhez képest négytízmilliárddal nőtt. 72,5 milliárd jut közvetlenül a beruházásokra, ebből tizenöt milliárd az amerikai F-35-ös vadászrepülőgépek első előlegének kifizetése. További pénzből finanszírozzák a CV90-es harcjárműveket, a NATO 155 milliméteres Caesar ágyúit, valamint az ingatlaninfrastruktúra és az információs technológia javítását.
✍ Az Aero befejezte a Techometra felvásárlását.AERO Vodochody
✍ Aero dokončilo akvizici společnosti Technometra. AERO Vodochody získalo 100% podíl ve společnosti Technometra Český Brod a.s. Technometra patří mezi významné dodavatele Aero pro nový letoun...www.facebook.com
✍ Az Aero befejezte a Techometra felvásárlását.
AERO Vodochody 100%-os részesedést szerzett a Techometra Český Brod a.s-ben
Az új L-39NG repülőgép egyik legnagyobb Aero beszállítója a Techométer. Az Aero-ban gyártott régebbi gépek javításait is ellátja és megvalósítja.
A stratégiai beszállító megvásárlásának célja az ellátási láncunk stabilizálása és fejlesztése.
Az Aero az év eleje óta aktívan részt vesz a Techometria menedzselésében. A Techometra termékeit és szolgáltatásait nemcsak az Aero, hanem az Aircraft Industries, a Zlin Aircraft, a Latecoere Cseh Köztársaság és mások részére is szállítja.
Hogy kuncoghatnak a NER-ben, mikor egy egyszerű magyar halandő T/1 - ben beszél egy cégükről...Mindig jó, amikor a csehek nekünk termelik a profitot, a mi cégünk érdekében tárgyalnak. Hajrá!
A cseh hadsereg másik jelentős beruházása idén két brazil C-390-es repülőgép lesz. A Védelmi Minisztérium képviselői már befejezték a hatból álló találkozót az Embraer céggel. „Miután a kormány jóváhagyja ezt a szerződést, ősszel szeretnénk aláírni a szerződést. Továbbra is arra törekszünk, hogy növeljük az Aero Vodochody részesedését a termelésben” – mondta Lubor Koudelka, a fegyverkezésért és beszerzésekért felelős védelmi miniszter-helyettes.
Az Aero évek óta gyártja a C-390 szárnyának elülső élét, ajtóit, rakodórámpáját és a hátsó törzs egy részét. A társaság az Embraerrel olyan módosítást írt alá, amely elmélyíti és pontosítja az együttműködési területeket. "Egyebek mellett magában foglalja a C-390-es program termelési részesedésének esetleges növelését, a meglévő együttműködés értékének növelését és a szinergiát a Védelmi Minisztérium repülőgép-beszerzésre vonatkozó speciális követelményeinek teljesítésében" - írja a cég. mondott. Szerinte az együttműködés értékének jele
Hát az már állami cég egyébként.Hogy kuncoghatnak a NER-ben, mikor egy egyszerű magyar halandő T/1 - ben beszél egy cégükről...
Hát az már állami cég egyébként.
Annyira szer üzlet,hogy már a NErseviknek se kellet.....Hát az már állami cég egyébként.
Az első vietnámi tétel megérkezett
Függeszthető tömeget azért1,350 tonnának irták,meg tulajdonképpen minden adat valós,csak........Csak ez igy egyrészt megtévesztő,másrészt mutatja,hogy a cikkiró mennyire hülye a dologhoz.1350 tonna fegyverzet!
1990-ben érkezett az elődje, az L-29 !
Hát nem egészen a Magyar Állam a tulajdonosa. Sőt Nekem rebesgettek olyat, mint amilyen a Boeing szerződés is volt, hogy a Cseh állam is fenntarott v.milyen jogot, hogy visszaszerezhesse a gyárat/céget ha nekik nem tetsző változás állna be (pld. meg akarná szüntetni a tulajdonos a repülőgépgyártást stb.). Ez úgy tudom nem nyilvános klauzula.. (ha nincs ilyen akkor bocsánat, ez zuhanyhiradós info, de ha a csehek ikonikus repülőgépgyáráról van szó, én is ezt tenném a helyükbe.) Egyébként minden kiállításon bemutatón cseh repülőgépgyár, Magyarország sehol sincs említve. Egy biztos, a csehek oldaláról úgy néz ki, hogy a magyarok pénzt invesztáltak az Aeroba, és még komoly megrendelést is adtak NG-re. Csehországban adózik, csehek gyártják, beszállítók is csehek, olyan magyar dolog ez mint a pinty..A gépvesztés pont abból volt, hogy nem repült a pilóta eleget. És egyből a 2 üléses Gripennek ugrottak neki.
Még egyszer: Bobó egy stróman volt ebben az egészben. Mint ahogy utána Hernádi is.
Most meg már a Magyar Állam tulajdona az Aero.
És igen,ez az amit a sok vajda hasznos hülyéje megjegyezhetne.Az Aero egy CSEH gyár,nem magyar.Honvédelm és nemzetgazdasági szempontbol semmi hasznunk nincs belőle,nekünk magyar adófizetőknek.Mi csak fizetünk egy újabb NERmaffia törvényesitett lopást.Hát nem egészen a Magyar Állam a tulajdonosa. Sőt Nekem rebesgettek olyat, mint amilyen a Boeing szerződés is volt, hogy a Cseh állam is fenntarott v.milyen jogot, hogy visszaszerezhesse a gyárat/céget ha nekik nem tetsző változás állna be (pld. meg akarná szüntetni a tulajdonos a repülőgépgyártást stb.). Ez úgy tudom nem nyilvános klauzula.. (ha nincs ilyen akkor bocsánat, ez zuhanyhiradós info, de ha a csehek ikonikus repülőgépgyáráról van szó, én is ezt tenném a helyükbe.) Egyébként minden kiállításon bemutatón cseh repülőgépgyár, Magyarország sehol sincs említve. Egy biztos, a csehek oldaláról úgy néz ki, hogy a magyarok pénzt invesztáltak az Aeroba, és még komoly megrendelést is adtak NG-re. Csehországban adózik, csehek gyártják, beszállítók is csehek, olyan magyar dolog ez mint a pinty..
Hanem ki??Hát nem egészen a Magyar Állam a tulajdonosa.
Mivel hadiipari cég biztos van lehetőség einstandolni, de komoly kártérítèsre és Uniós perekkel járhatna.Sőt Nekem rebesgettek olyat, mint amilyen a Boeing szerződés is volt, hogy a Cseh állam is fenntarott v.milyen jogot, hogy visszaszerezhesse a gyárat/céget ha nekik nem tetsző változás állna be
A Hirtenbergernél ugyanez a helyzet. Meghagytuk a menedzsmentjét, csak a pénzügyi igazgatói posztokat vittük. De ez éppen elég kézben tartani. Közben a csehek / osztrakok viszik a szakmai vonalat. Viszont a zsén, nyereség -veszteség, befektetések, felvásárlások rajta a kezünk.(pld. meg akarná szüntetni a tulajdonos a repülőgépgyártást stb.). Ez úgy tudom nem nyilvános klauzula.. (ha nincs ilyen akkor bocsánat, ez zuhanyhiradós info, de ha a csehek ikonikus repülőgépgyáráról van szó, én is ezt tenném a helyükbe.) Egyébként minden kiállításon bemutatón cseh repülőgépgyár, Magyarország sehol sincs említve. Egy biztos, a csehek oldaláról úgy néz ki, hogy a magyarok pénzt invesztáltak az Aeroba, és még komoly megrendelést is adtak NG-re. Csehországban adózik, csehek gyártják, beszállítók is csehek, olyan magyar dolog ez mint a pinty..