Az Aero két további bolgár L-39ZA-t is felújít
czechairforce.com
A cseh Aero Vodochody gyártó egyik fontos pillére a régebbi termékeihez nyújtott MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) szolgáltatások széles portfóliója, mellyel elsősorban általános javításokat vagy a műszaki élettartam meghosszabbítását végzi, beleértve a különféle ajánlatokat is. modernizációs csomagok. Az elmúlt években az Aernek sikerült új szerződéseket kötnie, és számos külföldi ügyfél számára végrehajtani az egyre bővülő L-39 Albatros oktatórepülőgépek engedélyezett nagyjavítását. Az egyik a bolgár védelmi minisztérium, amely
2022 novemberében négyéves keretszerződést kötött Albatros flottájának GO-jára,
2023 januárjában pedig megkezdődött az első két L-39ZA felújítása Vodochodyban. Ezt az üzletet nemrégiben egy második szerződés követte egy másik bolgár Albík párossal.
...
A megrendelésben a stratégiai partner, a LOM PRAHA sp is együttműködik, melynek Maleší Erőműve biztosítja mindkét hajtómű teljes szétszerelését, és elvégzi az úgynevezett vezérléstechnológiai megállapítást, az esetleges alkatrészcserét és a végső tesztelést a sugárhajtómű-vizsgáló üzemben. Az Aero 2024 januárjában kezdi meg a kiterjedt munkát, amikor a gépeket a vodochodi gyárba szállítják. A tervek szerint a saját tengelyén visszarepül Bulgáriába, valószínűleg valamikor 2025 elején.
A szerződés része egy részleges korszerűsítés is, amikor is az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélik, valamint modernizálják a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. Konkrétan az eredeti RBSN-5S navigációs rendszert várhatóan amerikai gyártmányú Garmin GTN 650 rendszerre cserélik GPS/VOR/ILS navigációs vevőkkel és külön DME vevővel, az eredeti R-832M rádióállomást csehre cserélik. -gyártott LUN 3520 UHF/VHF rádióállomás, elavult repülésrögzítő A SARPP-12-t a modern FDR-39 rendszer váltja fel és ezzel egyidejűleg új Mode-S transzpondert is beépítenek. Az általános felújítás önmagában 7,5 évre, azaz 1500 repült órára állítja vissza a repülőgép karbantartási intervallumát. A jelenlegi terhelési spektrum szerinti hátralévő élettartam számításai alapján a gyártó kijelenti, hogy a bolgár L-39ZA repülőgép továbbra is biztonságosan üzemeltethető a 2030-2032 közötti időszakig, természetesen rendszeres karbantartás és a meghatározott közepes intenzitás mellett. a teljes flotta üzemeltetése, azaz egy körülbelül évi 150 órás razzia a gépen.
...
Mindenesetre az
idősebb generációs Albík nagyjavításai még mindig jelentős részét képezik a cseh gyártó portfóliójának az elmúlt években. Az
Üzbegisztán és Nigéria számára már megkötött szerződések mellett
idén a gyártó befejezte a kazah légierő L-39C repüléselektronikája nagyjavítását és korszerűsítését. Az első négy gépet már 2021-ben, a következő négyet 2022-ben szállították Kazahsztánba, az utolsó kettő pedig idén következett. Ugyanígy folytatja a gyártó az
Albík korszerűsítését az Etióp Légierő számára, és
2023-ban szerződést írt alá az Angolai Légierő négy L-39-es repülőgépének korszerűsítéséről és nagyjavításáról is. Ez lesz az L-39C első szerződéses frissítése az új amerikai Williams International FJ44-4M motorral, amelyet az új L-39NG-ben használnak. Ez a szerződés azonban még nem valósult meg, mivel a megrendelő még nem különített el elegendő forrást a munkálatok megkezdéséhez.
A Vodochod gyártójának fő terméke azonban
az új L-39NG edzőgép. Az egész Engéčka program fontos mérföldkőhöz érkezett az
idei karácsony előtt, amikor is a gyártó egy B-747-446F teherszállító járattal elküldte az első három „ajándékot” a Cam Ranh-i (Nha Trang) vietnami bázisra. A többi gép gyártása Magyarország és a Pardubice CLV számára már folyamatban van, a gyártó pedig intenzíven tárgyal
további szerződésekről. Ezzel összefüggésben a
leggyakrabban a vietnami légierő 12 egységből álló második rendeléséről, vagy a nigériai légierő komoly érdeklődéséről esik szó, amelyet a napokban a légierő vezérkari főnöke, Hasan légimarsall is megerősített. Abubakar. A gyártó azonban más európai vásárlókat is megcéloz, nemcsak az Albatrosok régebbi generációjának hagyományos és hosszú távú felhasználóit, például
Szlovákiát vagy Bulgáriát, hanem a teljesen új vásárlókat, például Ausztriát is igyekszik meggyőzni jelentős vevők formájában. ipari együttműködés. Hogy a gyártó erőfeszítései mennyire lesznek sikeresek, az természetesen csak a következő években fog megmutatkozni.