[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 413
34 278
113
Ez attól még nagyon messze van és sokkal több a versenytársa.
A KC az elaggott C-130-tól visz el megrendelést. Viszont ebben a kontextusban az L-39NG az elagott típus legújabb ráncfelvarrása aminek az öregebb típustársait folyamatosan cserélik lefelé. Szóval megállja a helyét az analógia.
azért az aeronak a kc 390 es növekvő sikere is be fog segíteni a begyártás miatt.
airbus téren a 220 350 is felfutott újra (covid miat ugye nagy volt az ijedség) 400m még jó sokáig betart
c27 esre esett be megrendelés oda is megy a beszállítás (miközbe le volt mondva rólla)
az L 410 es színtén kapott egy nagyobb berendelést (színtén előrre nem tervezettet)
úgyhogy nem csak a saját repgépgyártás de a más repülő eszközökbe történő alkatrészgyártás is elég jól felfutóban van.
mindezek mellé jópár szolgáltatás is bejöött a cégnek ami egyáltalán nem volt betervezve.

kitudja lehet hogy még valami új típus is be fog esni
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 051
92 106
113
Az Aero két további bolgár L-39ZA-t is felújít


A cseh Aero Vodochody gyártó egyik fontos pillére a régebbi termékeihez nyújtott MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) szolgáltatások széles portfóliója, mellyel elsősorban általános javításokat vagy a műszaki élettartam meghosszabbítását végzi, beleértve a különféle ajánlatokat is. modernizációs csomagok. Az elmúlt években az Aernek sikerült új szerződéseket kötnie, és számos külföldi ügyfél számára végrehajtani az egyre bővülő L-39 Albatros oktatórepülőgépek engedélyezett nagyjavítását. Az egyik a bolgár védelmi minisztérium, amely 2022 novemberében négyéves keretszerződést kötött Albatros flottájának GO-jára, 2023 januárjában pedig megkezdődött az első két L-39ZA felújítása Vodochodyban. Ezt az üzletet nemrégiben egy második szerződés követte egy másik bolgár Albík párossal.
...
A
megrendelésben a stratégiai partner, a LOM PRAHA sp is együttműködik, melynek Maleší Erőműve biztosítja mindkét hajtómű teljes szétszerelését, és elvégzi az úgynevezett vezérléstechnológiai megállapítást, az esetleges alkatrészcserét és a végső tesztelést a sugárhajtómű-vizsgáló üzemben. Az Aero 2024 januárjában kezdi meg a kiterjedt munkát, amikor a gépeket a vodochodi gyárba szállítják. A tervek szerint a saját tengelyén visszarepül Bulgáriába, valószínűleg valamikor 2025 elején.

A szerződés része egy részleges korszerűsítés is, amikor is az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélik, valamint modernizálják a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. Konkrétan az eredeti RBSN-5S navigációs rendszert várhatóan amerikai gyártmányú Garmin GTN 650 rendszerre cserélik GPS/VOR/ILS navigációs vevőkkel és külön DME vevővel, az eredeti R-832M rádióállomást csehre cserélik. -gyártott LUN 3520 UHF/VHF rádióállomás, elavult repülésrögzítő A SARPP-12-t a modern FDR-39 rendszer váltja fel és ezzel egyidejűleg új Mode-S transzpondert is beépítenek. Az általános felújítás önmagában 7,5 évre, azaz 1500 repült órára állítja vissza a repülőgép karbantartási intervallumát. A jelenlegi terhelési spektrum szerinti hátralévő élettartam számításai alapján a gyártó kijelenti, hogy a bolgár L-39ZA repülőgép továbbra is biztonságosan üzemeltethető a 2030-2032 közötti időszakig, természetesen rendszeres karbantartás és a meghatározott közepes intenzitás mellett. a teljes flotta üzemeltetése, azaz egy körülbelül évi 150 órás razzia a gépen.
...
Mindenesetre az idősebb generációs Albík nagyjavításai még mindig jelentős részét képezik a cseh gyártó portfóliójának az elmúlt években. Az Üzbegisztán és Nigéria számára már megkötött szerződések mellett idén a gyártó befejezte a kazah légierő L-39C repüléselektronikája nagyjavítását és korszerűsítését. Az első négy gépet már 2021-ben, a következő négyet 2022-ben szállították Kazahsztánba, az utolsó kettő pedig idén következett. Ugyanígy folytatja a gyártó az Albík korszerűsítését az Etióp Légierő számára, és 2023-ban szerződést írt alá az Angolai Légierő négy L-39-es repülőgépének korszerűsítéséről és nagyjavításáról is. Ez lesz az L-39C első szerződéses frissítése az új amerikai Williams International FJ44-4M motorral, amelyet az új L-39NG-ben használnak. Ez a szerződés azonban még nem valósult meg, mivel a megrendelő még nem különített el elegendő forrást a munkálatok megkezdéséhez.

A Vodochod gyártójának fő terméke azonban az új L-39NG edzőgép. Az egész Engéčka program fontos mérföldkőhöz érkezett az idei karácsony előtt, amikor is a gyártó egy B-747-446F teherszállító járattal elküldte az első három „ajándékot” a Cam Ranh-i (Nha Trang) vietnami bázisra. A többi gép gyártása Magyarország és a Pardubice CLV számára már folyamatban van, a gyártó pedig intenzíven tárgyal további szerződésekről. Ezzel összefüggésben a leggyakrabban a vietnami légierő 12 egységből álló második rendeléséről, vagy a nigériai légierő komoly érdeklődéséről esik szó, amelyet a napokban a légierő vezérkari főnöke, Hasan légimarsall is megerősített. Abubakar. A gyártó azonban más európai vásárlókat is megcéloz, nemcsak az Albatrosok régebbi generációjának hagyományos és hosszú távú felhasználóit, például Szlovákiát vagy Bulgáriát, hanem a teljesen új vásárlókat, például Ausztriát is igyekszik meggyőzni jelentős vevők formájában. ipari együttműködés. Hogy a gyártó erőfeszítései mennyire lesznek sikeresek, az természetesen csak a következő években fog megmutatkozni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 551
74 542
113

aero-2019.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 023
113

aero-2019.jpg
.
Hat 5 ev gyorsan eltelt, es tovabbra se tartanak sehol, kiveve a magyar költsegvetesre rasozott tetel, meg a vietnamiaknak valami ismeretlen okbol kellö sorozat. Amugy kilincselnek szerencsetlen uzletkötöik kulönfele afrikai törzsfönököknel, inkabb kevesebb, mint több sikerrel, de a xart eladni nem könnyu, akinek meg vevökent a xar is jo, annak gyakran nincs penze, igy a kinalat es a fizetökepes kereslet nehezen talalkozik ebben a "futottak meg" szegmensben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 551
74 542
113
Ha minden igaz, összesen eddig 2+2 bolgár gép korszerűsítése lett megrendelve.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 910
22 449
113
inkabb kevesebb, mint több sikerrel, de a xart eladni nem könnyu, akinek meg vevökent a xar is jo, annak gyakran nincs penze, igy a kinalat es a fizetökepes kereslet nehezen talalkozik ebben a "futottak meg" szegmensben.
Nem a szivem csücske ez a beszerzés - nekem se, de a tipussal önmagában nincs bajom.

Öröm az ürömben, hogy arra, hogy a pilóták minnél többet a levegőben legyenek kiképzési céllal -rengeteg mindenre bőségesen elég a tipus - egy a pilóták körében még javarészt ismert, leggazdaságosabban fenntartható és egyszerűen karbantartaható - gyak faék egyszerű - a tipus.
Nem lesz soha sem a légtérrendészetre, sem nagy szabású légi támogatásra alklamas a gép, függetlenül attól, hogy sokmindennel megpakolják majd a jövőben. Egyszerűen nem erre lett tervezve, szánva.
Maradjunk annyiban, hogy talán szerencse, hogy ez a "képesség" (kiképzés) egyenlőre nem kér ennél több pénzt, az meg a célnak tökéletesen megfelel majd.
Vigasz lehet még, hogy a magyar tulajdonrésszel mégiscsak vannak pozitiv gazdasági lehetőségek a kezünkben,...de tudom itt egyesek nem szivesen látnak néha tovább az orruknál, ha erről van szó, igy kerülném a szokásos NER-es kiselőadásokat...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 658
46 641
113
Nem a szivem csücske ez a beszerzés - nekem se, de a tipussal önmagában nincs bajom.

Öröm az ürömben, hogy arra, hogy a pilóták minnél többet a levegőben legyenek kiképzési céllal -rengeteg mindenre bőségesen elég a tipus - egy a pilóták körében még javarészt ismert, leggazdaságosabban fenntartható és egyszerűen karbantartaható - gyak faék egyszerű - a tipus.
Nem lesz soha sem a légtérrendészetre, sem nagy szabású légi támogatásra alklamas a gép, függetlenül attól, hogy sokmindennel megpakolják majd a jövőben. Egyszerűen nem erre lett tervezve, szánva.
Maradjunk annyiban, hogy talán szerencse, hogy ez a "képesség" (kiképzés) egyenlőre nem kér ennél több pénzt, az meg a célnak tökéletesen megfelel majd.
Vigasz lehet még, hogy a magyar tulajdonrésszel mégiscsak vannak pozitiv gazdasági lehetőségek a kezünkben,...de tudom itt egyesek nem szivesen látnak néha tovább az orruknál, ha erről van szó, igy kerülném a szokásos NER-es kiselőadásokat...
Ez nagy szó! Pedig te aztán végképp utáltad ezt a beszerzést (ismerve a cég hátterét).
Alapvetően csak eddig kellene mindenkinek eljutnia. Ennél jobban nem is kell rajongani érte.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 051
92 106
113
Például azt mondta-e valamelyik európai ország, hogy érdeklődne az L-39NG vásárlása iránt Ukrajnának?

Úgy gondoljuk, hogy néhány ország hamarosan megteszi. A repülőgép kiváló megoldás Ukrajna számára, amely szintén töredékébe kerül az Ukrajnának szállított többi repülőgéphez vagy fegyverhez képest. Korábban már jeleztük, hogy az L-39NG repülőgépek alkalmasak Ukrajna számára, és fennáll annak a lehetősége, hogy valamelyik kormány Ukrajnának adományozza őket, és igyekszünk ezt az EU országaiban is megismertetni.



Nem, mi leszünk, de legalább gurul belőle hozzánk is zsozsó.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 130
36 622
113
Például azt mondta-e valamelyik európai ország, hogy érdeklődne az L-39NG vásárlása iránt Ukrajnának?

Úgy gondoljuk, hogy néhány ország hamarosan megteszi. A repülőgép kiváló megoldás Ukrajna számára, amely szintén töredékébe kerül az Ukrajnának szállított többi repülőgéphez vagy fegyverhez képest. Korábban már jeleztük, hogy az L-39NG repülőgépek alkalmasak Ukrajna számára, és fennáll annak a lehetősége, hogy valamelyik kormány Ukrajnának adományozza őket, és igyekszünk ezt az EU országaiban is megismertetni.



Nem, mi leszünk, de legalább gurul belőle hozzánk is zsozsó.
Annyit simán tudna mint egy SU-25 - azokkal is kb. csak rakéta blokkoznak és azokban sincs radar. Mondjuk ugyanannyira hullanának is, de hát "szégény ember vízzel főz".
GBU-12 lézer bombát meg egy cél jelölő podot még el is bír.