[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Ez attól még nagyon messze van és sokkal több a versenytársa.
A KC az elaggott C-130-tól visz el megrendelést. Viszont ebben a kontextusban az L-39NG az elagott típus legújabb ráncfelvarrása aminek az öregebb típustársait folyamatosan cserélik lefelé. Szóval megállja a helyét az analógia.
azért az aeronak a kc 390 es növekvő sikere is be fog segíteni a begyártás miatt.
airbus téren a 220 350 is felfutott újra (covid miat ugye nagy volt az ijedség) 400m még jó sokáig betart
c27 esre esett be megrendelés oda is megy a beszállítás (miközbe le volt mondva rólla)
az L 410 es színtén kapott egy nagyobb berendelést (színtén előrre nem tervezettet)
úgyhogy nem csak a saját repgépgyártás de a más repülő eszközökbe történő alkatrészgyártás is elég jól felfutóban van.
mindezek mellé jópár szolgáltatás is bejöött a cégnek ami egyáltalán nem volt betervezve.

kitudja lehet hogy még valami új típus is be fog esni
 
Az Aero két további bolgár L-39ZA-t is felújít


A cseh Aero Vodochody gyártó egyik fontos pillére a régebbi termékeihez nyújtott MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) szolgáltatások széles portfóliója, mellyel elsősorban általános javításokat vagy a műszaki élettartam meghosszabbítását végzi, beleértve a különféle ajánlatokat is. modernizációs csomagok. Az elmúlt években az Aernek sikerült új szerződéseket kötnie, és számos külföldi ügyfél számára végrehajtani az egyre bővülő L-39 Albatros oktatórepülőgépek engedélyezett nagyjavítását. Az egyik a bolgár védelmi minisztérium, amely 2022 novemberében négyéves keretszerződést kötött Albatros flottájának GO-jára, 2023 januárjában pedig megkezdődött az első két L-39ZA felújítása Vodochodyban. Ezt az üzletet nemrégiben egy második szerződés követte egy másik bolgár Albík párossal.
...
A
megrendelésben a stratégiai partner, a LOM PRAHA sp is együttműködik, melynek Maleší Erőműve biztosítja mindkét hajtómű teljes szétszerelését, és elvégzi az úgynevezett vezérléstechnológiai megállapítást, az esetleges alkatrészcserét és a végső tesztelést a sugárhajtómű-vizsgáló üzemben. Az Aero 2024 januárjában kezdi meg a kiterjedt munkát, amikor a gépeket a vodochodi gyárba szállítják. A tervek szerint a saját tengelyén visszarepül Bulgáriába, valószínűleg valamikor 2025 elején.

A szerződés része egy részleges korszerűsítés is, amikor is az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélik, valamint modernizálják a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. Konkrétan az eredeti RBSN-5S navigációs rendszert várhatóan amerikai gyártmányú Garmin GTN 650 rendszerre cserélik GPS/VOR/ILS navigációs vevőkkel és külön DME vevővel, az eredeti R-832M rádióállomást csehre cserélik. -gyártott LUN 3520 UHF/VHF rádióállomás, elavult repülésrögzítő A SARPP-12-t a modern FDR-39 rendszer váltja fel és ezzel egyidejűleg új Mode-S transzpondert is beépítenek. Az általános felújítás önmagában 7,5 évre, azaz 1500 repült órára állítja vissza a repülőgép karbantartási intervallumát. A jelenlegi terhelési spektrum szerinti hátralévő élettartam számításai alapján a gyártó kijelenti, hogy a bolgár L-39ZA repülőgép továbbra is biztonságosan üzemeltethető a 2030-2032 közötti időszakig, természetesen rendszeres karbantartás és a meghatározott közepes intenzitás mellett. a teljes flotta üzemeltetése, azaz egy körülbelül évi 150 órás razzia a gépen.
...
Mindenesetre az idősebb generációs Albík nagyjavításai még mindig jelentős részét képezik a cseh gyártó portfóliójának az elmúlt években. Az Üzbegisztán és Nigéria számára már megkötött szerződések mellett idén a gyártó befejezte a kazah légierő L-39C repüléselektronikája nagyjavítását és korszerűsítését. Az első négy gépet már 2021-ben, a következő négyet 2022-ben szállították Kazahsztánba, az utolsó kettő pedig idén következett. Ugyanígy folytatja a gyártó az Albík korszerűsítését az Etióp Légierő számára, és 2023-ban szerződést írt alá az Angolai Légierő négy L-39-es repülőgépének korszerűsítéséről és nagyjavításáról is. Ez lesz az L-39C első szerződéses frissítése az új amerikai Williams International FJ44-4M motorral, amelyet az új L-39NG-ben használnak. Ez a szerződés azonban még nem valósult meg, mivel a megrendelő még nem különített el elegendő forrást a munkálatok megkezdéséhez.

A Vodochod gyártójának fő terméke azonban az új L-39NG edzőgép. Az egész Engéčka program fontos mérföldkőhöz érkezett az idei karácsony előtt, amikor is a gyártó egy B-747-446F teherszállító járattal elküldte az első három „ajándékot” a Cam Ranh-i (Nha Trang) vietnami bázisra. A többi gép gyártása Magyarország és a Pardubice CLV számára már folyamatban van, a gyártó pedig intenzíven tárgyal további szerződésekről. Ezzel összefüggésben a leggyakrabban a vietnami légierő 12 egységből álló második rendeléséről, vagy a nigériai légierő komoly érdeklődéséről esik szó, amelyet a napokban a légierő vezérkari főnöke, Hasan légimarsall is megerősített. Abubakar. A gyártó azonban más európai vásárlókat is megcéloz, nemcsak az Albatrosok régebbi generációjának hagyományos és hosszú távú felhasználóit, például Szlovákiát vagy Bulgáriát, hanem a teljesen új vásárlókat, például Ausztriát is igyekszik meggyőzni jelentős vevők formájában. ipari együttműködés. Hogy a gyártó erőfeszítései mennyire lesznek sikeresek, az természetesen csak a következő években fog megmutatkozni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

aero-2019.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

aero-2019.jpg
.
Hat 5 ev gyorsan eltelt, es tovabbra se tartanak sehol, kiveve a magyar költsegvetesre rasozott tetel, meg a vietnamiaknak valami ismeretlen okbol kellö sorozat. Amugy kilincselnek szerencsetlen uzletkötöik kulönfele afrikai törzsfönököknel, inkabb kevesebb, mint több sikerrel, de a xart eladni nem könnyu, akinek meg vevökent a xar is jo, annak gyakran nincs penze, igy a kinalat es a fizetökepes kereslet nehezen talalkozik ebben a "futottak meg" szegmensben.
 
Ha minden igaz, összesen eddig 2+2 bolgár gép korszerűsítése lett megrendelve.
 
inkabb kevesebb, mint több sikerrel, de a xart eladni nem könnyu, akinek meg vevökent a xar is jo, annak gyakran nincs penze, igy a kinalat es a fizetökepes kereslet nehezen talalkozik ebben a "futottak meg" szegmensben.
Nem a szivem csücske ez a beszerzés - nekem se, de a tipussal önmagában nincs bajom.

Öröm az ürömben, hogy arra, hogy a pilóták minnél többet a levegőben legyenek kiképzési céllal -rengeteg mindenre bőségesen elég a tipus - egy a pilóták körében még javarészt ismert, leggazdaságosabban fenntartható és egyszerűen karbantartaható - gyak faék egyszerű - a tipus.
Nem lesz soha sem a légtérrendészetre, sem nagy szabású légi támogatásra alklamas a gép, függetlenül attól, hogy sokmindennel megpakolják majd a jövőben. Egyszerűen nem erre lett tervezve, szánva.
Maradjunk annyiban, hogy talán szerencse, hogy ez a "képesség" (kiképzés) egyenlőre nem kér ennél több pénzt, az meg a célnak tökéletesen megfelel majd.
Vigasz lehet még, hogy a magyar tulajdonrésszel mégiscsak vannak pozitiv gazdasági lehetőségek a kezünkben,...de tudom itt egyesek nem szivesen látnak néha tovább az orruknál, ha erről van szó, igy kerülném a szokásos NER-es kiselőadásokat...
 
Nem a szivem csücske ez a beszerzés - nekem se, de a tipussal önmagában nincs bajom.

Öröm az ürömben, hogy arra, hogy a pilóták minnél többet a levegőben legyenek kiképzési céllal -rengeteg mindenre bőségesen elég a tipus - egy a pilóták körében még javarészt ismert, leggazdaságosabban fenntartható és egyszerűen karbantartaható - gyak faék egyszerű - a tipus.
Nem lesz soha sem a légtérrendészetre, sem nagy szabású légi támogatásra alklamas a gép, függetlenül attól, hogy sokmindennel megpakolják majd a jövőben. Egyszerűen nem erre lett tervezve, szánva.
Maradjunk annyiban, hogy talán szerencse, hogy ez a "képesség" (kiképzés) egyenlőre nem kér ennél több pénzt, az meg a célnak tökéletesen megfelel majd.
Vigasz lehet még, hogy a magyar tulajdonrésszel mégiscsak vannak pozitiv gazdasági lehetőségek a kezünkben,...de tudom itt egyesek nem szivesen látnak néha tovább az orruknál, ha erről van szó, igy kerülném a szokásos NER-es kiselőadásokat...
Ez nagy szó! Pedig te aztán végképp utáltad ezt a beszerzést (ismerve a cég hátterét).
Alapvetően csak eddig kellene mindenkinek eljutnia. Ennél jobban nem is kell rajongani érte.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
" karbantartási és támogatási programot fejleszt ki"
.
A hirböl nagyon hianyzik a tovabbfejlesztes szo, vegig csak uzemeltetesröl beszelnek, ugy, hogy mar most 20+ eves a tipus es tovabbi 20 evet vizionalnak 2045-ig.
 
Például azt mondta-e valamelyik európai ország, hogy érdeklődne az L-39NG vásárlása iránt Ukrajnának?

Úgy gondoljuk, hogy néhány ország hamarosan megteszi. A repülőgép kiváló megoldás Ukrajna számára, amely szintén töredékébe kerül az Ukrajnának szállított többi repülőgéphez vagy fegyverhez képest. Korábban már jeleztük, hogy az L-39NG repülőgépek alkalmasak Ukrajna számára, és fennáll annak a lehetősége, hogy valamelyik kormány Ukrajnának adományozza őket, és igyekszünk ezt az EU országaiban is megismertetni.



Nem, mi leszünk, de legalább gurul belőle hozzánk is zsozsó.
 
Például azt mondta-e valamelyik európai ország, hogy érdeklődne az L-39NG vásárlása iránt Ukrajnának?

Úgy gondoljuk, hogy néhány ország hamarosan megteszi. A repülőgép kiváló megoldás Ukrajna számára, amely szintén töredékébe kerül az Ukrajnának szállított többi repülőgéphez vagy fegyverhez képest. Korábban már jeleztük, hogy az L-39NG repülőgépek alkalmasak Ukrajna számára, és fennáll annak a lehetősége, hogy valamelyik kormány Ukrajnának adományozza őket, és igyekszünk ezt az EU országaiban is megismertetni.



Nem, mi leszünk, de legalább gurul belőle hozzánk is zsozsó.
Annyit simán tudna mint egy SU-25 - azokkal is kb. csak rakéta blokkoznak és azokban sincs radar. Mondjuk ugyanannyira hullanának is, de hát "szégény ember vízzel főz".
GBU-12 lézer bombát meg egy cél jelölő podot még el is bír.