Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért az ilyen videók láttán kinyílik a bicska a zsebemben. Mindegyik autós lassít, megadja a szükséges elsőbbséget a nem létező forgalomnak. Nem ismerem pontosan a helyet, de 100%-ra mondom, hogy nem a jobbra kanyarodók okoznak itt balesetet... Ez így szimpla pénzbehajtás, sunyi módon. Legalább balra kanyarodók lennének a büntetettek... Jah, hogy azok megállnak?

De azzal meg rohadtul nem foglalkozik a yard, hogy millió autós közlekedik hiányos világítással. Én minden kiégett izzóért osztanék ki egy 5-10 ezres bírságot, simán meglenne az elvárt bevétel a bírságokból, és lenne közlekedésbiztonsági vonzata. Néha botrányos, milyen autókkal közlekednek.... (pl. féloldalasan teljesen sötét, se helyzetjelző se tompított, hátul dettó sötét, 3 féklámpából egy működik, stb...)
Elrettentő példa: egyszer este konstatáltam, hogy hátrafelé egy lámpám világít: az egyik rendszámtábla-világítás... Szerencsére a ködzárófény működött, így el mertem óvakodni a legközelebbi benzinkútig és lecseréltem, a kiégett izzókat :pirul:
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: enzo and BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért az ilyen videók láttán kinyílik a bicska a zsebemben. Mindegyik autós lassít, megadja a szükséges elsőbbséget a nem létező forgalomnak. Nem ismerem pontosan a helyet, de 100%-ra mondom, hogy nem a jobbra kanyarodók okoznak itt balesetet... Ez így szimpla pénzbehajtás, sunyi módon. Legalább balra kanyarodók lennének a büntetettek... Jah, hogy azok megállnak?

De azzal meg rohadtul nem foglalkozik a yard, hogy millió autós közlekedik hiányos világítással. Én minden kiégett izzóért osztanék ki egy 5-10 ezres bírságot, simán meglenne az elvárt bevétel a bírságokból, és lenne közlekedésbiztonsági vonzata. Néha botrányos, milyen autókkal közlekednek.... (pl. féloldalasan teljesen sötét, se helyzetjelző se tompított, hátul dettó sötét, 3 féklámpából egy működik, stb...)

Ez egyértelműen tervezői hiba, nincs elválasztva a jobb-bal irány, előbbinek egyértelműen felesleges, sőt káros a STOP tábla...
 
Szerintem nem indokolt oda egy stop tábla, egy elsőbségadás kötelező is bőven elég lenne.
Nekem amúgy ez a kedvenc stopptáblám.
Ez egy bekötőút, balra semmi nincs, soha nem is jön senki, és totál belátható is. Ja, és 99% itt jobbra kanyarodik.
Totál dilettáns táblázások vannak rengeteg helyen sajnos, a józan ész szerintem a közútkezelőnél is hiánycikk...
 
Én ennyi távot tankolás nélkül is lenyomok :D

A Porsche védelmében csak annyit, hogy nyilvánvalóan nem 1400km-es utakra ideális az elektromos. Napi ingázásban viszont simán verhet bármilyen dízelt könnyedén, ha az értékvesztéstől eltekintünk.

Egy dolgot szeretnék megjegyezni, amit nekem több ügyfelem mond és gondol, akik prémium elektromost használnak. Ha kettőnél több alkalommal kell megállni tölteni -ez mondjuk Tesla esetében 550-700 km, BMW iX 50 esetében 600-800 km, Polestar esetében 450-600 km, akkor valószínűleg felülnek egy repülőre és hussssss…
Jók ezek a tesztek csak majdnem értelmetlenek, mert nem az autókat használok fejével és pénztárcájával gondolkodnak.
 

A Renault villanyautókba szánt csodamotorja kicsi, nagyon erős és nem használnak hozzá ritkaföldfémeket​

"(...) a Renault jövőbeli forgórész-technológiája egyáltalán nem igényel majd ritkaföldfémeket, így várhatóan mintegy 30 százalékkal csökkenti a gyártás szén-dioxid-lábnyomát. A franciák az állandó mágnesek helyett tekercselt rotorral növelik a motor teljesítményét, ezzel biztosítják az ellátási láncot, és csökkentik a ritkaföldfémeket gyakran környezetkárosító formában előállító országoktól és vállalatoktól való függőséget."

 

A Renault villanyautókba szánt csodamotorja kicsi, nagyon erős és nem használnak hozzá ritkaföldfémeket​

"(...) a Renault jövőbeli forgórész-technológiája egyáltalán nem igényel majd ritkaföldfémeket, így várhatóan mintegy 30 százalékkal csökkenti a gyártás szén-dioxid-lábnyomát. A franciák az állandó mágnesek helyett tekercselt rotorral növelik a motor teljesítményét, ezzel biztosítják az ellátási láncot, és csökkentik a ritkaföldfémeket gyakran környezetkárosító formában előállító országoktól és vállalatoktól való függőséget."


Még maga a Renault is idézőjelben hivatkozik rá, hogy "next gen"...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Kicsit utána nézve erről van szó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Diesel vs elektromos
2 éves elektromos Porsche taycan és egy 14 éves Bmw 320d
874 miles út
Üzemanyagköltség és idö
Bmw £122.08 20 perc a tankolás , Porsche £259.87 6 óra a töltés

Pont a napokban számolgattam, hogy utca töltőről töltve (~200 Ft / kWh) abszolút nem éri meg az elektromos. A Tesla olyan 15 kWh / 100 km fogyasztást tud (3000 Ft/100 km), az pedig semmivel nem kedvezőbb már üzemanyagban mint nálam ha közepesen fillérbasszer módon (5 lit / 100 km, ~3000 Ft /100 km).

Saccperkábé számok persze, de azt hiszem lejön a lényeg.

Annak esetleg megérheti aki otthonról tölt államilag dotált árammal, de ha mondjuk minden nap ingázik vagy megy 100 km-t, akkor simán kimeríti a reszicsökkentett áramkeretét és a háztartási fogyasztása lesz majd piaci áras.

Maximum a karbantartáson tudna spórolni, ami elektromosnál kevesebb, de ott se nulla és nem jelentős összeg a spórolás.

Ezt viszont szerintem bőven meghaladja az elektromos vagy a PHEV felára..
 
Pont a napokban számolgattam, hogy utca töltőről töltve (~200 Ft / kWh) abszolút nem éri meg az elektromos. A Tesla olyan 15 kWh / 100 km fogyasztást tud (3000 Ft/100 km), az pedig semmivel nem kedvezőbb már üzemanyagban mint nálam ha közepesen fillérbasszer módon (5 lit / 100 km, ~3000 Ft /100 km).

Saccperkábé számok persze, de azt hiszem lejön a lényeg.

Annak esetleg megérheti aki otthonról tölt államilag dotált árammal, de ha mondjuk minden nap ingázik vagy megy 100 km-t, akkor simán kimeríti a reszicsökkentett áramkeretét és a háztartási fogyasztása lesz majd piaci áras.

Maximum a karbantartáson tudna spórolni, ami elektromosnál kevesebb, de ott se nulla és nem jelentős összeg a spórolás.

Ezt viszont szerintem bőven meghaladja az elektromos vagy a PHEV felára..

A szervizen elég jól lehet spórolni. Egyszer erről már írtam összehasonlítva a Teslat az én autóm költségeivel.
Az tény, hogy egy kis fogyasztású autónál egyáltalán nem olcsóbb az elektromos autóval közlekedni. Kivételt képez ismét a Tesla. A Model S-nél ott a Lifetime Charging és így a Tesla töltökön az ingyen töltés parádés. Ha megnézed például Németországot, akkor mondjuk Hamburgból simán Lemegyek Münchenbe ingyen csak Tesla töltőket használva. Aztán most a Model 3-hoz dobálják a 3 év ingyen töltést… nem tudom ki mennyiért tankol és mennyit megy, de én pl. 3 év alatt 80 ezret mentem azzal az autóval amit a legtöbbet használok. Átlagban 7.3 körül vagyok és ezzel kiszámolva a megtett km-t szép kis pénzt tankoltam el. Ennek mondjuk legnagyobb részét egy Teslaval megspóroltam volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
Pont a napokban számolgattam, hogy utca töltőről töltve (~200 Ft / kWh) abszolút nem éri meg az elektromos. A Tesla olyan 15 kWh / 100 km fogyasztást tud (3000 Ft/100 km), az pedig semmivel nem kedvezőbb már üzemanyagban mint nálam ha közepesen fillérbasszer módon (5 lit / 100 km, ~3000 Ft /100 km).

Saccperkábé számok persze, de azt hiszem lejön a lényeg.

Annak esetleg megérheti aki otthonról tölt államilag dotált árammal, de ha mondjuk minden nap ingázik vagy megy 100 km-t, akkor simán kimeríti a reszicsökkentett áramkeretét és a háztartási fogyasztása lesz majd piaci áras.

Maximum a karbantartáson tudna spórolni, ami elektromosnál kevesebb, de ott se nulla és nem jelentős összeg a spórolás.

Ezt viszont szerintem bőven meghaladja az elektromos vagy a PHEV felára..
Extremitásokat (pl. valami nagy lökettérfogatú klasszikus V6, V8 benzinmotor) leszámítva én már nemigen hiszek a tuti közlekedési megoldásokban.
Igen; voltak a Golf, Passat, A4 TDI-k, 1.5 D Citroenek stb, amik olcsón üzemeltek, s beváltabb megoldások voltak, mint pár kortársuk.
Csak hát ezeket a piac a vételárban árazta be.
No meg ezek is akkor voltak tuti megoldások az előbbit kompenzálandó, ha pl. okosba', munkahelyről volt az üzemanyag, motorolaj, vagy okosba a karbantartás/szerelés.

Vannak munkatársaim, akik már mindent kipróbáltak.
Mindent is, egy példa közülük.

III-as Golf, Passat TDI-ket, amik addig voltak rentábilisak, amíg volt okosba ugye nafta.
...aztán persze mégiscsak kiderült, hogy ezek már a Föld - Nap távolságot is megjárták, tehát kuka
  • Gömbölyű 121-es Mazdákat - évente cserélve...
  • Gagyi kínai elektromos robogó (villanyszerelő, munkahelyen töltötte), ami fél év után már hazafele nem ment fel a dombra; lehetett tolni...
  • dízel Aixam 400. Másfél millióért... Ugye a 400 az a kilogramm, akár lehetne jó is, ha repipari minőségű lenne.
Ehelyett filigrán és hitvány zártszelvényből tákolt váz, amire direktben van lecsavarozva a kettő hengeres dízel rázógép.
Egy év alatt ráment másik millió.
- Klasszik robogó, meglepő módon nem akkora pl. a futásteljesítménye a gumiknak, mint egy autón.
Haza fele esőben átázni, megfázni, gyógyszereket venni, s máris bukó a havi spórolás.
Aztán plexitákolmányos, ablaktörlős Honda robogó - ami fentről véd az esőtől, de oldalról pont beforgatja...
- Elektromos roller.
Na az tényleg jó ötlet volt.
...leszámítva a bokatörést hazafele, ami ugye nem a legrövidebb úton történt (mentő), tehát az emelt összegű táppénz bukó, no meg a délutáni maszek munkák is a nyári szezonban.

Azóta mindenféle romos használt autót cserélget (Pedig volna pénze akár újra is, de ha venne egy öt éves autót, még talán az lenne a legoptimálisabb pont a jelleggörbén, de ő egyszerre annyi pénzt nem ad ki, ugye mindenki a maga szintjén nyomorog).
Most H-s Astrát vett, mert olcsó, meg Opel sohse kop el, csak valamiért ne zabálná azt a fránya olajat...

Amikor meg mondom neki, hogy egyszer vegyen valami normális átlagos tucatautót, ami körül nincs a csalóka, hamis fényű glória, ami 15 évig kihúzná nála dráma nélkül, attól olcsóbban semmit nem üzemeltetne, akkor meg csak legyint, hogy olyan nincs.
 
Hozta a MÁV a NER színvonalat...


Te is a szokásos 0-át, mint általában minden topicban :D A MÁV a NER nélkül is kurva gyenge volt. Ha a teherszállítási üzletágat, ami a MÁV egyetlen ténylegesen nyereséges üzletága volt nem szervezik ki és adják el a hős demokraták 2008-ban a külföldieknek, akkor egy rátermett vezető alatt talán sikeresebbé lehetett volna tenni a személyszállítási vonalat is. A teherszállítási üzletág többletbevételeit visszaforgatva. De mivel a hős, szakértő barátaid eladták a teherszállítási ágazatot a labancoknak, így csak a folytonos veszteséget halmozó személyszállítás maradt magyar állami kézben. Nyereség nélkül, még ha akarják is nehéz jobbá tenni az egészet. Egyébként pedig a MÁV már legalább 30 éve a toldozás foldozás leépülés irányon halad.
 
@Ocses

"Ènnekem van olyan ismerősöm aki 10 èvvel ezelött jó sofőr volt.
Azóta meg annyi negatívum èrte az utakon, hogy sajnos az a 90-nèl 70-nel menő tipussá változott, aki rágörcsöl a vezetèsre.
Rendesen fèl mellette az ember.o_O"

Ez egy ördögi kör, minél lassabban vezetsz, annál jobban utálnak és annál durvábban előznek meg. Szerintem. Szombat este meló után teljesen kiverte a biztosítékot (nagyon szerettem volna már magam mögött tudni a napot) az az idióta, aki 25 km/h-val poroszkált előttem 60as táblánál és nagyon villogott, mikor megelőztem a főút 1sávos felhajtóján 1esben nyélgázzal. Basszus, lekanyarodás előtt 25-ről még fékezett is.
 
Ez egy ördögi kör, minél lassabban vezetsz, annál jobban utálnak és annál durvábban előznek meg. Szerintem. Szombat este meló után teljesen kiverte a biztosítékot (nagyon szerettem volna már magam mögött tudni a napot) az az idióta, aki 25 km/h-val poroszkált előttem 60as táblánál és nagyon villogott, mikor megelőztem a főút 1sávos felhajtóján 1esben nyélgázzal. Basszus, lekanyarodás előtt 25-ről még fékezett is.
Spec ő nekem azt mondta fèl az útona a sok hülyètől. o_O

Csak közben ő is azzá változott.
Ezek amúgy jellemzően hölgyek ès idősek.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and gafzhu
Te is a szokásos 0-át, mint általában minden topicban :D A MÁV a NER nélkül is kurva gyenge volt. Ha a teherszállítási üzletágat, ami a MÁV egyetlen ténylegesen nyereséges üzletága volt nem szervezik ki és adják el a hős demokraták 2008-ban a külföldieknek, akkor egy rátermett vezető alatt talán sikeresebbé lehetett volna tenni a személyszállítási vonalat is. A teherszállítási üzletág többletbevételeit visszaforgatva. De mivel a hős, szakértő barátaid eladták a teherszállítási ágazatot a labancoknak, így csak a folytonos veszteséget halmozó személyszállítás maradt magyar állami kézben. Nyereség nélkül, még ha akarják is nehéz jobbá tenni az egészet. Egyébként pedig a MÁV már legalább 30 éve a toldozás foldozás leépülés irányon halad.
Miért nem vásárolták vissza a teherszállítási üzletágat?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby