NemNem erről van szó véletlenül?
![]()
Munkába állt a világ legnagyobb szélturbinája
A kínai turbina átmérője nagyobb, mint két focipálya, és a tájfunt is kibírja.index.hu
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.
![]()
![]()
![]()
Én úgy értettem, hogy ez csak egy 2 km-es teszt cső, amiben tesztelik a technológiát. A végső pálya meg sokféle domborzaton fog úgyis keresztül menni, biztosan lesznek alagutak, hidak, ... (csak nem küldik fel a hegyre, majd le, meg úszni sem nagyon tud).Nem tudom miből van a cső, de lehetne átlátszó anyagból, és akkor ablakoknak is lenne értelme. Persze akkor időnként tisztítani kell a csövet is kívülről, de az kb egy kefés géppel megoldható lenne azért.
Így ablakok nélkül azért elég klausztrofóbiás élmény lehet...
Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.
![]()
![]()
![]()
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?
Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.
A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér között.
Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.
A maglevben nincs forgó (kopó) alkatrész, nincs surlódás, és a vákuumban nincs légellenállás sem. Amit betáplálsz gyorsuláskor, annak nagy része visszajön lassításkor. És kva gyors. Vitathatatlanul ez az utazás (és szállítás) jövője: nem csak hogy a légi közlekedéssel vetekszik a gyorsasága, de a tengeri szállítmányozással is versenyképes gazdaságosságban.
Ez a technologiai alapja a BRI-nek.
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.
Ami a visszatöltést illeti, a gyorsítási energia egy részét tudod visszanyerni, talán, a légellenállás ellensúlyozására és a vonat felelmelésére elhasznált energiát azt nem, és valószínűleg ezek sokkal nagyobbak.
Ne aggódj nem szívják azt nullára, valamennyi légellenállás lesz. Azzal a csővel kiépíteni és üzemeltetni meg jóval drágább, mint az amúgyis kurva drága sima Maglev.Légellenállás nincs a vákuumcsőben; ez benne a truváj.

De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.
A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér közközött
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...
Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...
Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!
Na...De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...
Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...
Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!
Na...
Suzhou-Hongqiao majd kettes metró és ott a Maglev Pudong-ra
Ez 2 óra
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..