[BIZTPOL] Kína

Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.


F_ldX2sbkAE4dD-

F_ldX2sbkAABKcO

F_ldX2qa8AAhDdD
 
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.


F_ldX2sbkAE4dD-

F_ldX2sbkAABKcO

F_ldX2qa8AAhDdD

Nem tudom miből van a cső, de lehetne átlátszó anyagból, és akkor ablakoknak is lenne értelme. Persze akkor időnként tisztítani kell a csövet is kívülről, de az kb egy kefés géppel megoldható lenne azért.

Így ablakok nélkül azért elég klausztrofóbiás élmény lehet...
 
Nem tudom miből van a cső, de lehetne átlátszó anyagból, és akkor ablakoknak is lenne értelme. Persze akkor időnként tisztítani kell a csövet is kívülről, de az kb egy kefés géppel megoldható lenne azért.

Így ablakok nélkül azért elég klausztrofóbiás élmény lehet...
Én úgy értettem, hogy ez csak egy 2 km-es teszt cső, amiben tesztelik a technológiát. A végső pálya meg sokféle domborzaton fog úgyis keresztül menni, biztosan lesznek alagutak, hidak, ... (csak nem küldik fel a hegyre, majd le, meg úszni sem nagyon tud).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.


F_ldX2sbkAE4dD-

F_ldX2sbkAABKcO

F_ldX2qa8AAhDdD
Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?
 
Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.

A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér között.
 
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.

A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér között.
Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and Pogány
Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.
Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.
A maglevben nincs forgó (kopó) alkatrész, nincs surlódás, és a vákuumban nincs légellenállás sem. Amit betáplálsz gyorsuláskor, annak nagy része visszajön lassításkor. És kva gyors. Vitathatatlanul ez az utazás (és szállítás) jövője: nem csak hogy a légi közlekedéssel vetekszik a gyorsasága, de a tengeri szállítmányozással is versenyképes gazdaságosságban.
Ez a technologiai alapja a BRI-nek.
 
Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.
A maglevben nincs forgó (kopó) alkatrész, nincs surlódás, és a vákuumban nincs légellenállás sem. Amit betáplálsz gyorsuláskor, annak nagy része visszajön lassításkor. És kva gyors. Vitathatatlanul ez az utazás (és szállítás) jövője: nem csak hogy a légi közlekedéssel vetekszik a gyorsasága, de a tengeri szállítmányozással is versenyképes gazdaságosságban.
Ez a technologiai alapja a BRI-nek.
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.
Ami a visszatöltést illeti, a gyorsítási energia egy részét tudod visszanyerni, talán, a légellenállás ellensúlyozására és a vonat felelmelésére elhasznált energiát azt nem, és valószínűleg ezek sokkal nagyobbak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.
Ami a visszatöltést illeti, a gyorsítási energia egy részét tudod visszanyerni, talán, a légellenállás ellensúlyozására és a vonat felelmelésére elhasznált energiát azt nem, és valószínűleg ezek sokkal nagyobbak.

Légellenállás nincs a vákuumcsőben; ez benne a truváj.
 
Háborút jelent": Kína éles nyilatkozatot tett
Peking szerint Tajvan függetlensége háborúhoz vezet
 
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.

A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér közközött
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...

Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...

Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!
 
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...

Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...

Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!

Nem vesztettél sokat. Én legalábbis nem ájultam el a maglevtől, szerintem sokkal menőbb a normál 320km/h-s hálózat.