• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.


F_ldX2sbkAE4dD-

F_ldX2sbkAABKcO

F_ldX2qa8AAhDdD
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 049
113
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.


F_ldX2sbkAE4dD-

F_ldX2sbkAABKcO

F_ldX2qa8AAhDdD

Nem tudom miből van a cső, de lehetne átlátszó anyagból, és akkor ablakoknak is lenne értelme. Persze akkor időnként tisztítani kell a csövet is kívülről, de az kb egy kefés géppel megoldható lenne azért.

Így ablakok nélkül azért elég klausztrofóbiás élmény lehet...
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 312
8 812
113
Nem tudom miből van a cső, de lehetne átlátszó anyagból, és akkor ablakoknak is lenne értelme. Persze akkor időnként tisztítani kell a csövet is kívülről, de az kb egy kefés géppel megoldható lenne azért.

Így ablakok nélkül azért elég klausztrofóbiás élmény lehet...
Én úgy értettem, hogy ez csak egy 2 km-es teszt cső, amiben tesztelik a technológiát. A végső pálya meg sokféle domborzaton fog úgyis keresztül menni, biztosan lesznek alagutak, hidak, ... (csak nem küldik fel a hegyre, majd le, meg úszni sem nagyon tud).
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 022
113
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.


F_ldX2sbkAE4dD-

F_ldX2sbkAABKcO

F_ldX2qa8AAhDdD
Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 779
18 029
113
Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.

A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér között.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 022
113
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.

A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér között.
Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and Pogány

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 858
6 267
113
Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.
Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.
A maglevben nincs forgó (kopó) alkatrész, nincs surlódás, és a vákuumban nincs légellenállás sem. Amit betáplálsz gyorsuláskor, annak nagy része visszajön lassításkor. És kva gyors. Vitathatatlanul ez az utazás (és szállítás) jövője: nem csak hogy a légi közlekedéssel vetekszik a gyorsasága, de a tengeri szállítmányozással is versenyképes gazdaságosságban.
Ez a technologiai alapja a BRI-nek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 022
113
Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.
A maglevben nincs forgó (kopó) alkatrész, nincs surlódás, és a vákuumban nincs légellenállás sem. Amit betáplálsz gyorsuláskor, annak nagy része visszajön lassításkor. És kva gyors. Vitathatatlanul ez az utazás (és szállítás) jövője: nem csak hogy a légi közlekedéssel vetekszik a gyorsasága, de a tengeri szállítmányozással is versenyképes gazdaságosságban.
Ez a technologiai alapja a BRI-nek.
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.
Ami a visszatöltést illeti, a gyorsítási energia egy részét tudod visszanyerni, talán, a légellenállás ellensúlyozására és a vonat felelmelésére elhasznált energiát azt nem, és valószínűleg ezek sokkal nagyobbak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 858
6 267
113
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.
Ami a visszatöltést illeti, a gyorsítási energia egy részét tudod visszanyerni, talán, a légellenállás ellensúlyozására és a vonat felelmelésére elhasznált energiát azt nem, és valószínűleg ezek sokkal nagyobbak.

Légellenállás nincs a vákuumcsőben; ez benne a truváj.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 989
39 864
113
Háborút jelent": Kína éles nyilatkozatot tett
Peking szerint Tajvan függetlensége háborúhoz vezet
 

Daneel

Well-Known Member
2021. február 10.
165
899
93
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.

A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér közközött
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...

Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...

Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!
 

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
335
559
93
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...

Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...

Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!

Nem vesztettél sokat. Én legalábbis nem ájultam el a maglevtől, szerintem sokkal menőbb a normál 320km/h-s hálózat.