Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
NemNem erről van szó véletlenül?
Munkába állt a világ legnagyobb szélturbinája
A kínai turbina átmérője nagyobb, mint két focipálya, és a tájfunt is kibírja.index.hu
Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.
Én úgy értettem, hogy ez csak egy 2 km-es teszt cső, amiben tesztelik a technológiát. A végső pálya meg sokféle domborzaton fog úgyis keresztül menni, biztosan lesznek alagutak, hidak, ... (csak nem küldik fel a hegyre, majd le, meg úszni sem nagyon tud).Nem tudom miből van a cső, de lehetne átlátszó anyagból, és akkor ablakoknak is lenne értelme. Persze akkor időnként tisztítani kell a csövet is kívülről, de az kb egy kefés géppel megoldható lenne azért.
Így ablakok nélkül azért elég klausztrofóbiás élmény lehet...
Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?Kína egy lépéssel közelebb került egy élvonalbeli szállítási rendszerhez, amely egy 1000 km/h-s nagysebességű #maglev #vonatot tartalmaz, amely alacsony vákuumú csővezetékben közlekedik, miután újonnan elkészült egy 2 km-es, teljes körű tesztvezeték fő szerkezete Észak-Kínában. Shanxi, a leghosszabb a maga nemében világszerte.
Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.Ha a MagLev nem volt eddig elég drága, akkor kitalálták, hogy hogy többszörözzék meg az árát. Nem lenne olcsóbb, egyszerűbb és hasznosabb 2-4 párhúzamos pályát építeni 4-5-600 km/h-s haladási sebességgel a vákuum faszkodás nélkül?
Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.
A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér között.
Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.Akkor ez mire jó mégis? Van egy alapból túl drága tech, mert ha nekik nincs pénzük 600 km-t megépíteni ebből, akkor senkinek, aztán úgy döntenek, hogy csinálnak belőle egy mégdrágább változatot.
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.Mert ha egyszer kiépül a pálya, akkor az üzemeltetés onnantól fillérek.
A maglevben nincs forgó (kopó) alkatrész, nincs surlódás, és a vákuumban nincs légellenállás sem. Amit betáplálsz gyorsuláskor, annak nagy része visszajön lassításkor. És kva gyors. Vitathatatlanul ez az utazás (és szállítás) jövője: nem csak hogy a légi közlekedéssel vetekszik a gyorsasága, de a tengeri szállítmányozással is versenyképes gazdaságosságban.
Ez a technologiai alapja a BRI-nek.
Egyszerű megtérülést itt is ugyanúgy lehet számítani, mint bárhol máshol. Mennyibe kerűl felhúzni, éves karbantartás mennyi, hány éven át akarod működtetni, mennyibe kerűl a használat, ezt ugyanúgy megnézed a másik technél, és amelyiknek olcsóbb az egységára azt csinálod. Persze vonatnál még kompatibilitási problémák is felmerűlhetnek, hogy ha a szomszédba is akarsz szállítani akkor cseszheted a Maglevet, de első körben nem hiszem, hogy jobb lene ár/érték arányban. A kínai vonatok meg amúgyis kurva gyorsak, a Maglev már nem tud sokkal többet a vákuumdoboz nélkül.
Ami a visszatöltést illeti, a gyorsítási energia egy részét tudod visszanyerni, talán, a légellenállás ellensúlyozására és a vonat felelmelésére elhasznált energiát azt nem, és valószínűleg ezek sokkal nagyobbak.
Ne aggódj nem szívják azt nullára, valamennyi légellenállás lesz. Azzal a csővel kiépíteni és üzemeltetni meg jóval drágább, mint az amúgyis kurva drága sima Maglev.Légellenállás nincs a vákuumcsőben; ez benne a truváj.
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...Volt egy terv Shanghai-Suzhou összekötésére Maglev-vel, de ejtették a költségek miatt.
A Maglevet megtartották a 2-es metró - Pudong reptér közközött
De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...
Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...
Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!
Na...De jó lenne ha nem kellene 2,5 - 3 órát taxizni a reptérig...
Ugyanis pont Suzhou -ban vagyok es PVG böl repülök haza pénteken...
Terveztem kipróbálni a maglev-et de nem jön össze most.
Majd jövőre!
Na...
Suzhou-Hongqiao majd kettes metró és ott a Maglev Pudong-ra
Ez 2 óra