Dehát itt van nékünk megmentőnek a Kfir NG!Sőt nagyon 4 gen+ gépre se mert vagy egy árban vannak vele(Eurofighter,Rafale).Vagy csak miminálisan olcsóbbak(Gripen-e,F16V).Ésszerű megoldás közép távon 2 század Gripen C+ra "felhúzott"gép lenne nekünk.Csak hát ugye most nem "barátkozunk" a svédekkel annál inkább pl most a franciákkal.Így viszont még a plussz 4 gripen beszerzése is necces hogy megvalósul-e.

Ami azt illeti,a Kfir NG papiron nagyon is potens gép.F414 hajtómű,módositott,instabil sárkány (és emiatt elektronikus kormányvezérlés),Adirhoz kifejlesztett 5.gen harcelektronika-és mindez 2019es árakon 35milka dollárért,30 év vagy 8k repült óra élettartammal.
HA hozza a valóságban is azt,mit a papiron igér.....És ez egy qrvanagy ha.
Bár ez valójában egy nagyon régi program (még a 80as évek végén kezdték,akkor még PW1120 hajtóműre az IAF gépek esetén-de exportcélra már akkor is szó volt GE hajtóműrőlis,még a Gripen hajtóműváltozatárol is,meg SNECMA M53rol is),amit többszőr is elővettek,papiron korszerűsitettek-de teljes egészében soha nem lett megvalósitva.Kolumbiai gépek is csak az éppen aktuális elektronikai csomagot kapták meg,a sárkány és a hajtómű maradt a régi.
Szóval nagyon oda kéne figyelni a szerződéskötésre.