MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Igen, a Military Watch Magazine-től(MWM) átvett anyaghoz MiG-29-es illusztrációt raktak. Ez már megszokott dolog, hogy a mezei újságírók szerte a világban nem ismerik a haditechnikát.



A második sorban ott a hivatkozás(latin betükkel) Military Watch Magazine.

Szóval nem.
Hát jó.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
F90T25ibwAAHKQg
 
Arról írogatnak itt a helyi erők:
https://www.defensa.pe/forum/rea-de...ana-fap/escuadrones-de-caza-y-bombardeo/4517-
hogy a perui MiG-29-esek sem repülnek már! Ugyan a tízes évek első felében nyolc perui MiG-29-est – hat 9.13 és két UB - nagyjavítottak és korszerűsítettek helyi üzemben, sőt tervezték ezt további négy példányon is végrehajtani. De az egyik javított 9.13-as 2019. március 29-én történő lezuhanása után nem sokkal, a maradék hét perui MiG-29-est leállították, és azóta sem engedték azokat vissza a levegőbe.

FAP01.jpg

Fotó: 2014. április 13-án a díszfestésű 034-es még repült.

2021-ben már azt írták, hogy elvonták a költségvetési pénzeket a típustól. Majd 2022-ben már a perui MiG-29-esek Ukrajnának átadásáról ötleteltek a helyi forumozók. Illetve szintén 2022/23-ban – perui befolyását megőrzendő – az USAF egységei többször is voltak gyakorlaton a dél-amerikai országban. Itt az USAF A-10-esek, a perui Szu-25-ösökkel, míg az USAF légutántöltők a perui Mirage 2000-esekkel gyakorlatoztak. A MiG-29-es nem repült...

FAP02.jpg

Fotó: Sőt azt írják, hogy tavaly a típus helyi 25 éves jubileumi ünnepségén ugyan egy gép díszfestést kapott, de csak légcsavaros Zlin-ek repültek a megemlékezésen…
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amikor a Twitter posztoló a szokásos, Google 1.0 keresés után írogat és terjeszti a hülyeséget.
  • Nem volt soha 12 kubai MiG-29-es. Öt 9.12B és három kétülésest vettek át.
  • Nincs semmiféle "titkos" három gép ami még repül. A kubai MiG-29-esek utoljára 2007. decemberében - 17 éve! - emelkedtek a levegőbe
A régi kép jó - köszönjük! - a valóság meg ez:
k.jpg
 
Egyébkét ha már itt járunk, promózgatják ezt a könyvet itt is a poszt alatt:
c.jpg

Nem tudom van-e másnak tapasztalata? Én 2022 végén vettem meg és sajnos csalódtam:
  • Láthatóan nem nagyon használták benne a kubai légierő tagjainak visszaemlékezéseit - a fő hiányosság
  • 15-20 évvel ezelőtti kutatások, interneten is elérhető anyagait írták újra, az időközben nyilvánosságra került módosítások nélkül
  • Google 2.0 közepes szintű internetes keresésekkel elérhető anyagok utánanézés nélküli publikálása
  • Hiánylom a korszerűbb típusok kubai történetének leírását. A MiG-21bis-re két bekezdés jutott.
Amennyiben valaki most kezdi az ismerkedést a Kubai Légierővel, annak alap szinten jó lehet, de rengeteg pontatlanságot tartalmaz a könyv (füzet).
 
Űberfos minőségű videó egy MiG-29KUB leszállásáról az Admiral Kuznyecov fedélzetére, de bentről. Az érdekesség itt inkább a hang, mint a látvány. Végig hallani az összes rádióforgalmazást a leszállásirányító és a pilóta között :"Sárga-zöld, sárga zöld határa, jobbra tíz",stb. Idő hiányában nem fordítanám le az egészet. Inkább az érdekességeket emelném ki később.
Továbbá a RITA megjegyzéseit is hallani. Már rögtön indít egy "minimális magasság" megjegyzéssel. De ami számomra a legérdekesebb volt az amit 0:51-től mond: "Rögzítsd a vállhevedereidet". Ez egy elképesztően hasznos tanács a hajófedélzeti leszállások esetén. Ugyanis olyan lassulás lép fel a kötél elkapását követően, hogy, ha nincsenek megfeszítve a vállhevederek, akkor kb. a műszerfalat is lefejeled. A bejövetelnél, siklópályán erre figyelmeztetni a pilótát automatikusan, szerintem baromi jó funkció. Lehet, hogy egy hosszabb több órás feladatról tér vissza, ahol a hazatérő útvonalon lelazította a vállhevedereket, hogy kinyújtózzon kicsit, mert elfáradt. Az is előfordulhat, hogy annyira, hogy elfelejtette visszafeszíteni őket. Így ez a tanács szinte életmentő.
A rádióforgalmazás igazán érdekes része a gép megállása után kezdődik. "Hét nulla kettő. Nem kell sietnetek. Forduljatok majd vissza 180-al, ha felcsuktátok a szárnyakat, aztán várjatok, amíg begyűjtük (gy.k.:visszacsévéljük az eredeti helyére) a fékezőkábelt. Utána majd mondom a többit."
Tehát nem az a kapkodós, darálós történet zajlott, mint ami egy valós bevetés esetén várható lenne. A videó 2018 októberi, és a leírás szerint a Laptyev-tengeren hajózott a Kuznyecov.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Űberfos minőségű videó egy MiG-29KUB leszállásáról az Admiral Kuznyecov fedélzetére, de bentről. Az érdekesség itt inkább a hang, mint a látvány. Végig hallani az összes rádióforgalmazást a leszállásirányító és a pilóta között :"Sárga-zöld, sárga zöld határa, jobbra tíz",stb. Idő hiányában nem fordítanám le az egészet. Inkább az érdekességeket emelném ki később.
Továbbá a RITA megjegyzéseit is hallani. Már rögtön indít egy "minimális magasság" megjegyzéssel. De ami számomra a legérdekesebb volt az amit 0:51-től mond: "Rögzítsd a vállhevedereidet". Ez egy elképesztően hasznos tanács a hajófedélzeti leszállások esetén. Ugyanis olyan lassulás lép fel a kötél elkapását követően, hogy, ha nincsenek megfeszítve a vállhevederek, akkor kb. a műszerfalat is lefejeled. A bejövetelnél, siklópályán erre figyelmeztetni a pilótát automatikusan, szerintem baromi jó funkció. Lehet, hogy egy hosszabb több órás feladatról tér vissza, ahol a hazatérő útvonalon lelazította a vállhevedereket, hogy kinyújtózzon kicsit, mert elfáradt. Az is előfordulhat, hogy annyira, hogy elfelejtette visszafeszíteni őket. Így ez a tanács szinte életmentő.
A rádióforgalmazás igazán érdekes része a gép megállása után kezdődik. "Hét nulla kettő. Nem kell sietnetek. Forduljatok majd vissza 180-al, ha felcsuktátok a szárnyakat, aztán várjatok, amíg begyűjtük (gy.k.:visszacsévéljük az eredeti helyére) a fékezőkábelt. Utána majd mondom a többit."
Tehát nem az a kapkodós, darálós történet zajlott, mint ami egy valós bevetés esetén várható lenne. A videó 2018 októberi, és a leírás szerint a Laptyev-tengeren hajózott a Kuznyecov.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha meglazítja a hevedereket, akkor katapultálásnál mi lesz? Mert az tuti, hogy vészelhagyás előtt nem lesz ideje a hevederekkel bíbelődni.