F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Az a kis szar 6nm-re növeli a reflexióját a Raptornak...
dudi megint félrekalimpálsz, kötekedhetnéked volt, hülyeséget írtál és most próbálod menteni magadat meg terelni.
Alapból nem erről volt szó, hanem a bevonatról, az meg ha növeli az RCS-t akkor használhatják arra, hogy teszteljék milyen lenne Szu-57 ellen menni, azokat bemérni földi radarokkal stb. Ha meg kinyomják ezt a kis szart, akkor lesz egy 6m2-es RCS-e és már semmi köze nem lesz egy 5. gen gép RCS-éhez. Érti?! Ha meg alakítnak a Luneburg lencsén, akkor sem fogja imitálni, hogy milyen hullámhosszon milyen szögből milyen jelet kap vissza a radar egy 5. gen gépről.
 
dudi megint félrekalimpálsz, kötekedhetnéked volt, hülyeséget írtál és most próbálod menteni magadat meg terelni.
Alapból nem erről volt szó, hanem a bevonatról, az meg ha növeli az RCS-t akkor használhatják arra, hogy teszteljék milyen lenne Szu-57 ellen menni, azokat bemérni földi radarokkal stb. Ha meg kinyomják ezt a kis szart, akkor lesz egy 6m2-es RCS-e és már semmi köze nem lesz egy 5. gen gép RCS-éhez. Érti?! Ha meg alakítnak a Luneburg lencsén, akkor sem fogja imitálni, hogy milyen hullámhosszon milyen szögből milyen jelet kap vissza a radar egy 5. gen gépről.
A kutya nem fog bevonattal szórakozni millió munkaórával felvinni a gépre, amikor ott a nyomorult Luneberg lencse ami pont azért van azon a nyomorult gépen, hogy megnövelje a reflexiót. Fogod magad, lecsavarozod, felcsavarsz egy másik kialakításút és kész is van a SZU-57 reflexiójú F-22 mindössze 1 óra munkával töredék árton.

Amit te elvársz azon a bevonat sem fog segíten, mert nem lehet F-22-ből (meg semmiből) olyan szinten "SZU-57-et csinálni" amit te elvársz.
Vagy ha nagyon ez a céljuk, akkor sokkal egyszerűbb szoftveresen megoldani, azaz felprogramozni a Raptorba egy SZU-57-et és azza elszórakoznak a pilóták.
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and joker
GAWca64XAAE7LCq
Ezt a festést még egyszer láttam itt. Végül lehet tudni, hogy mi ez? Új bevonat ami mégjobban rejt / hűt / akármi, vagy teszt bevonat, ami jobban visszaveri a radarhullámokat és egy kevésbé csökkentett észlelhetőségű ellenséges gépet tudnak így szimulálni vele, pl Szu-57, J-20?

A legvalósznűbben az infravörös tartományban történő LO/stealth egyik eszköze, szépséges nevén a Graphene-Based Adaptive Thermal Camouflage.


Aki akar a témáról egy kicsit olvasgatni:
 
Ha meg alakítnak a Luneburg lencsén, akkor sem fogja imitálni, hogy milyen hullámhosszon milyen szögből milyen jelet kap vissza a radar egy 5. gen gépről.
Ezt semmivel sem fogod tudni imitálni, mert mindegyik gépnek meglehetősen sajátságos az RCS karakterisztikája - azaz megfelelően "imitálni" csak egy ugyanolyan géppel lehetne. Azokat a gyöszöket azért teszik fel, hogy véletlenül se lehessen a valós karakterisztikát civil környezetben méricskélni, illetve hogy pl nemzetközi hadgyakorlatokon se derüljön fény a pontos LO képességekre, ennyi. Ja, és gondolom számít a légiforgalmi irányítóknak is :)

Ezen az oldalon végigvesznek pár 4. és 5. generációs típust, nyilván a mesht a legjobb tudásuk szerint összetákolva, de talán valami viszonyítási pontnak jó lehet. Itt épp az F-35, a J-20 és a Szu-57 van összehasonlítva:
(Kínaiaknak tűnnek, szóval némi részrehajlás lehetséges :) )
 
Ember amiről beszélsz azt tizen éve használják nyugaton. Amúgy az F-22-höz tudtommal máig nincs display-es sisak.

Ja mert az F-22-es Raptor-t megalapozó programot 1981-ben írták ki, a 80-as években fejlesztették a repcsit, 1990-ben szállt fel először, és a dizájnt a 90-es években finomították a végleges állapothoz, és akkor még hol volt digitális sisakkijelző, nemhogy augmented reality ? :rolleyes:

Az F-22-es Raptor tervezésénél és fejlesztésénél nem vették figyelembe ezt.

Sőt még az AESA radart is utólagosan kapta meg.

Az alapmodellű JHMCS a mérete miatt nem passzol az F-22-es pilótafülke kabintetejéhez.

A Thales Scorpion úgy-ahogy passzol, de az is nagyméretű, annak is elég korlátos a látószöge.

CWrXXHj.jpg


Ezek miatt a nulláról fejlesztenek egy teljesen újat, amivel normálisan lehet nézelődni oldalirányba, és hátrafelé is.

 
Az alapmodellű JHMCS a mérete miatt nem passzol az F-22-es pilótafülke kabintetejéhez.
Nem csak a mérettel volt a baj.
A JHMCS működési elve miatt sem jó a Raptorhoz, mert az elektronmágneses hullámokat totálisan visszatartó belső bevonat miatt a kabinon belül a JHMCS rendszer jelei interferáltak össze-vissza.
Az volt a baj, hogy nem tudta lekövetni rendesen a pilóta fejmozgását.
Az F-35-ösnél teljesen más elvet alkalmaztak és nem véletlenül van az az extra kabinkeret sem.