F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Az a kis szar 6nm-re növeli a reflexióját a Raptornak...
dudi megint félrekalimpálsz, kötekedhetnéked volt, hülyeséget írtál és most próbálod menteni magadat meg terelni.
Alapból nem erről volt szó, hanem a bevonatról, az meg ha növeli az RCS-t akkor használhatják arra, hogy teszteljék milyen lenne Szu-57 ellen menni, azokat bemérni földi radarokkal stb. Ha meg kinyomják ezt a kis szart, akkor lesz egy 6m2-es RCS-e és már semmi köze nem lesz egy 5. gen gép RCS-éhez. Érti?! Ha meg alakítnak a Luneburg lencsén, akkor sem fogja imitálni, hogy milyen hullámhosszon milyen szögből milyen jelet kap vissza a radar egy 5. gen gépről.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
dudi megint félrekalimpálsz, kötekedhetnéked volt, hülyeséget írtál és most próbálod menteni magadat meg terelni.
Alapból nem erről volt szó, hanem a bevonatról, az meg ha növeli az RCS-t akkor használhatják arra, hogy teszteljék milyen lenne Szu-57 ellen menni, azokat bemérni földi radarokkal stb. Ha meg kinyomják ezt a kis szart, akkor lesz egy 6m2-es RCS-e és már semmi köze nem lesz egy 5. gen gép RCS-éhez. Érti?! Ha meg alakítnak a Luneburg lencsén, akkor sem fogja imitálni, hogy milyen hullámhosszon milyen szögből milyen jelet kap vissza a radar egy 5. gen gépről.
A kutya nem fog bevonattal szórakozni millió munkaórával felvinni a gépre, amikor ott a nyomorult Luneberg lencse ami pont azért van azon a nyomorult gépen, hogy megnövelje a reflexiót. Fogod magad, lecsavarozod, felcsavarsz egy másik kialakításút és kész is van a SZU-57 reflexiójú F-22 mindössze 1 óra munkával töredék árton.

Amit te elvársz azon a bevonat sem fog segíten, mert nem lehet F-22-ből (meg semmiből) olyan szinten "SZU-57-et csinálni" amit te elvársz.
Vagy ha nagyon ez a céljuk, akkor sokkal egyszerűbb szoftveresen megoldani, azaz felprogramozni a Raptorba egy SZU-57-et és azza elszórakoznak a pilóták.
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and joker

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
GAWca64XAAE7LCq
Ezt a festést még egyszer láttam itt. Végül lehet tudni, hogy mi ez? Új bevonat ami mégjobban rejt / hűt / akármi, vagy teszt bevonat, ami jobban visszaveri a radarhullámokat és egy kevésbé csökkentett észlelhetőségű ellenséges gépet tudnak így szimulálni vele, pl Szu-57, J-20?

A legvalósznűbben az infravörös tartományban történő LO/stealth egyik eszköze, szépséges nevén a Graphene-Based Adaptive Thermal Camouflage.


Aki akar a témáról egy kicsit olvasgatni:
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Ha meg alakítnak a Luneburg lencsén, akkor sem fogja imitálni, hogy milyen hullámhosszon milyen szögből milyen jelet kap vissza a radar egy 5. gen gépről.
Ezt semmivel sem fogod tudni imitálni, mert mindegyik gépnek meglehetősen sajátságos az RCS karakterisztikája - azaz megfelelően "imitálni" csak egy ugyanolyan géppel lehetne. Azokat a gyöszöket azért teszik fel, hogy véletlenül se lehessen a valós karakterisztikát civil környezetben méricskélni, illetve hogy pl nemzetközi hadgyakorlatokon se derüljön fény a pontos LO képességekre, ennyi. Ja, és gondolom számít a légiforgalmi irányítóknak is :)

Ezen az oldalon végigvesznek pár 4. és 5. generációs típust, nyilván a mesht a legjobb tudásuk szerint összetákolva, de talán valami viszonyítási pontnak jó lehet. Itt épp az F-35, a J-20 és a Szu-57 van összehasonlítva:
(Kínaiaknak tűnnek, szóval némi részrehajlás lehetséges :) )
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 211
17 116
113
Ember amiről beszélsz azt tizen éve használják nyugaton. Amúgy az F-22-höz tudtommal máig nincs display-es sisak.

Ja mert az F-22-es Raptor-t megalapozó programot 1981-ben írták ki, a 80-as években fejlesztették a repcsit, 1990-ben szállt fel először, és a dizájnt a 90-es években finomították a végleges állapothoz, és akkor még hol volt digitális sisakkijelző, nemhogy augmented reality ? :rolleyes:

Az F-22-es Raptor tervezésénél és fejlesztésénél nem vették figyelembe ezt.

Sőt még az AESA radart is utólagosan kapta meg.

Az alapmodellű JHMCS a mérete miatt nem passzol az F-22-es pilótafülke kabintetejéhez.

A Thales Scorpion úgy-ahogy passzol, de az is nagyméretű, annak is elég korlátos a látószöge.

CWrXXHj.jpg


Ezek miatt a nulláról fejlesztenek egy teljesen újat, amivel normálisan lehet nézelődni oldalirányba, és hátrafelé is.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Az alapmodellű JHMCS a mérete miatt nem passzol az F-22-es pilótafülke kabintetejéhez.
Nem csak a mérettel volt a baj.
A JHMCS működési elve miatt sem jó a Raptorhoz, mert az elektronmágneses hullámokat totálisan visszatartó belső bevonat miatt a kabinon belül a JHMCS rendszer jelei interferáltak össze-vissza.
Az volt a baj, hogy nem tudta lekövetni rendesen a pilóta fejmozgását.
Az F-35-ösnél teljesen más elvet alkalmaztak és nem véletlenül van az az extra kabinkeret sem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113