Akkor milliárdos vagyok, mert tele a vinyó tervdoksikkal.

Tuti nem én vagyok a világ legjobb mérnöke, de bizony vannak rossz tervek (nem működik jól pl.) másutt is. Ez gyártásban/teszteléskor kiderül. És képzeld, már tervezés közben folyamatosan egyeztetünk a munkásokkal, h meg tudja hegeszteni, le tudja forgácsolni, össze tudja rakni. Van, h a prototípust együtt rakjuk össze. Ma nem tudod szétválasztani a tervezést a gyártástól. Az, h tervezek egy xyz-gépet, pont nulla hasznosságú, amíg le nem gyártják, el nem adjuk, működni nem kezd. Ezért van az, h ma már tervet (liszenszet) ritkán vesznek meg.
Az autóiparban pont a "fejlesztés" a kulcs szó: formaterv-agyagmodell-tesztek-konkrét tervezés-fem-gyártástervezés-gyártás...és mindenhonnan visszacsatolás.
A kocsid meg a marketing miatt drága (20-30%), meg a felesleges innovációk miatt. De erről inkább privátban mesélek. Gusztustalan mértékű ma a profitéhség.
Amúgy hiába nem a kőműves tervez, ő a valódi értékteremtő (blueprint alatt hidegebb van télen, mint egy házban szerintem).