Nagyon tanulságos videó az Artemis és az Apolló program tervezés filozófia és tesztelés különbsegeiről. Az azt kiszolgaló Orion és a Starship hiányosággairól.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hupsz, ha a Holdhoz csak 15 üzemanyag-szállító indítás kell, hogy akarnak eljutni a Marsra? Van egy olyan érzésem, ha a Starship-ből kivonjuk a marketinget, elég kevés marad. A HLS pedig annyi felesleges tömeget hordoz, hogy 15 Starship-pel kell megtankolni és még jó darabig csak terv marad. A NASA ezt vajon hogy nézte be ennyire?Nagyon tanulságos videó az Artemis és az Apolló program tervezés filozófia és tesztelés különbsegeiről. Az azt kiszolgaló Orion és a Starship hiányosággairól.
Szerinten nem nézte ezt be a NASA. Sőt, nagyon is látják a hianyosságokat. De nekik ez így is megèri a $3 milliárdot, +az óra már nem náluk ketyeg, és a felelősség is a SpaceX-é. Nameg végül a Blue Origin is beszállhatott a buliba. Az ő landoló egységük sokkal konvencionálisabb. Mk1 3 tonna cargo a Holdra;Hupsz, ha a Holdhoz csak 15 üzemanyag-szállító indítás kell, hogy akarnak eljutni a Marsra? Van egy olyan érzésem, ha a Starship-ből kivonjuk a marketinget, elég kevés marad. A HLS pedig annyi felesleges tömeget hordoz, hogy 15 Starship-pel kell megtankolni és még jó darabig csak terv marad. A NASA ezt vajon hogy nézte be ennyire?
Na most akkor a NASA nem gondolta komolyan a 2025-ben Holdraszállást vagy csődbe akarja vinni a Spacexet?Szerinten nem nézte ezt be a NASA. Sőt, nagyon is látják a hianyosságokat. De nekik ez így is megèri a $3 milliárdot, +az óra már nem náluk ketyeg, és a felelősség is a SpaceX-é. Nameg végül a Blue Origin is beszállhatott a buliba. Az ő landoló egységük sokkal konvencionálisabb. Mk1 3 tonna cargo a Holdra;
A Starship ebben a formájában egy jó LEO teherhajó lehet, de hasonló korlátokkal mint annó az űrsikló. Mélyűr küldetèsekre alkalmatlan. Szerintem idővel felérik majd ezt, és készülhet majd csak transzfer hajó.
Miért akarná csődbe vinni a NASA a SpaceX-et azzal, hogy hozzájuk vág $3Milliárdot? Musk a NASA nélkül is fejlesztené a Starship-et. Nála a Mars a cél! Ki is íratta nem kis pofatlansággal a Boca Chica bázisra, hogy Gateway to MarsNa most akkor a NASA nem gondolta komolyan a 2025-ben Holdraszállást vagy csődbe akarja vinni a Spacexet?
Mondjuk arra én is kíváncsi vagyok, mennyi lesz majd a valós kapacitása és ára egy teljesen újrahasználható Starship/Super Heavy-nek és marad-e egyáltalán a nem kompozit rozsdamentes acél kivitel. Na meg egyáltalán lesz-e ilyen, mert pl. a Falcon Heavy center core leszállását is el kellett engedniük. Olyan küldetésnél sikerült egyszer, aminél a hasznos teher akár mehetett volna egy sima Falcon 9-el is.
Nincs kötbér? Jó kis szerződést kötöttek akkorMiért akarná csődbe vinni a NASA a SpaceX-et azzal, hogy hozzájuk vág $3Milliárdot?
Azt hiszem a szavatossági időm már le fog járni, mire visszatér...No, akkor 38 év és újra itt a Halley-üstökös
![]()
Naptávolban a Halley-üstökös | csillagaszat.hu
www.csillagaszat.hu
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..