[HUN] Vadászgépek beszerzése

Annak, hogy szívatjuk egymást a Gripenekkel, mi nem igazán adunk pénzt a modernizációja, ők meg nem túl lelkesen szállítanak, sanszosan lehet igazságtartalma.
Használd már a fejedet!
A svédekkel lízing szerződésünk van, garantált hadrafoghatósági feltételekkel.
Ha ezt nem teljesítik, akkor ködbérezhetők, vagy akár szerződést is bonthatunk - nyilván kártérítés fizetése mellett.
Te látod magad előtt, hogy a svédek szándékosan szabotálnák a saját szerződésüket?
 
Használd már a fejedet!
A svédekkel lízing szerződésünk van, garantált hadrafoghatósági feltételekkel.
Ha ezt nem teljesítik, akkor ködbérezhetők, vagy akár szerződést is bonthatunk - nyilván kártérítés fizetése mellett.
Ez a szerződést is bonthatunk azért nagyon elméleti lehetőség: mindkét fél tudja hogy Gripennek rövidtávon nincs alternatívája. Nem tudunk leakasztani egy másik vadászgép flottát és soha ennyire nem kellettek mint most.
MG mesélte egyszer egy interjúban, hogy valami alkatrészt annyira nem küldtek, hogy honvédelmi miniszterünknek kellett az ottani kollégáját felhívni, hogy legyen már megoldva.
Szóval baromira nem súrlódás mentes ez a viszony. Ha meg elkezdenénk mondogatni "na most már akkor szerződést bontunk" tuti kiröhögnek, mert tudják hogy csórók vagyunk másik flottát venni.
Az az érzésem, hogy nem tartják a svédek a velünk kötött szerződést előnyösnek már egy jó ideje és alig várják hogy vége legyen. Addig meg "csinálgatják" a dolgot. A 2026-ban lejáró helyére sem sikerült új support szerződést kötni még. Valószínűleg azét mert már jóval vastagabban fog a tolluk ez előző szerződésből tanulva...
Az egész 2026 utáni Gripen üzemeltetést és esetleges flotta bővítést nem igazán segíti a svédek csuklóztatása NATO-ügyben. Remélhetőleg ez véget ér hamarosan, a magyar kormány is jobban a zsebébe nyúl és rendezik a Gripen jövőjét.
A következő 10-15 évre nincs igazán jó alternatívája a Girpenek tovább üzemeltetésének, korszerűsítésének.
 
Használd már a fejedet!
A svédekkel lízing szerződésünk van, garantált hadrafoghatósági feltételekkel.
Ha ezt nem teljesítik, akkor ködbérezhetők, vagy akár szerződést is bonthatunk - nyilván kártérítés fizetése mellett.
Te látod magad előtt, hogy a svédek szándékosan szabotálnák a saját szerződésüket?
Én ezt konkrétan belülről láttam. A SAAB egyik szakembere a kecskeméti reptéren őszintén elmondta nekem, mit gondolnak a magyarok felkészültségéről.
 
Én ezt konkrétan belülről láttam. A SAAB egyik szakembere a kecskeméti reptéren őszintén elmondta nekem, mit gondolnak a magyarok felkészültségéről.
Ezen mi a faszt nevetsz? Ez inkább kurvára szomorú. A svéd faszi se örült neki túlságosan.

Emlékezz, a cseheknél mit művelt a nagytudású a Gripennel, ez ugyanez a csapat.
 
Ennyire eredeti poént, ez nem semmi…

Te nem Gazsival vagy Csádban? :p
Ott kokiánozunk vmi meleg partin. Nr irigykedj! :cool:

De visszatérve ide a csehek ezt írják.

Megjegyzés* – Ez elsősorban a légierő akkori parancsnokának, dandárnak volt a tevékenysége. gén. Libor Štefánika, aki 2014 végén tárgyalásokat kezdeményezett a svéd féllel, és lényegében megegyezett a Gripenek számának további 4-6 géppel történő növelésének feltételeiről, ám ezt a tervet a Honvédelmi Minisztérium ledobta az asztalról. Csehországnak még 2015 után is lehetősége volt a Gripenek számának növelésére, amikor a svéd gyártó hivatalosan is leállította a JAS-39C gépek gyártását. Az újabb generációs Gripen E gyártásának beindulásával járó hatalmas csúszás miatt a svéd állam valamikor 2017 táján újabb 13 darab JAS-39C/D repülőgépváz gyártását rendelte el, amelyekkel valószínűleg Szlovákia vagy Bulgária esetében is számolt. Ezeket a hiányzó egységekkel rendelkező, hiányos repülőgépeket továbbra is Linköpingben tárolják, és állítólag ebből a sorozatból négy Gripent idén átvesz a Magyar Légierő.

 
Ott kokiánozunk vmi meleg partin. Nr irigykedj! :cool:

De visszatérve ide a csehek ezt írják.

Megjegyzés* – Ez elsősorban a légierő akkori parancsnokának, dandárnak volt a tevékenysége. gén. Libor Štefánika, aki 2014 végén tárgyalásokat kezdeményezett a svéd féllel, és lényegében megegyezett a Gripenek számának további 4-6 géppel történő növelésének feltételeiről, ám ezt a tervet a Honvédelmi Minisztérium ledobta az asztalról. Csehországnak még 2015 után is lehetősége volt a Gripenek számának növelésére, amikor a svéd gyártó hivatalosan is leállította a JAS-39C gépek gyártását. Az újabb generációs Gripen E gyártásának beindulásával járó hatalmas csúszás miatt a svéd állam valamikor 2017 táján újabb 13 darab JAS-39C/D repülőgépváz gyártását rendelte el, amelyekkel valószínűleg Szlovákia vagy Bulgária esetében is számolt. Ezeket a hiányzó egységekkel rendelkező, hiányos repülőgépeket továbbra is Linköpingben tárolják, és állítólag ebből a sorozatból négy Gripent idén átvesz a Magyar Légierő.

Gratulálok a coming outhoz, ehhez bátorság kell. Gázsit üdvözlöm, nyernék közbeszerzésen. :p

A lényeg, hogy remélem, nem basztuk el ezt a lehetőséget. Én 24-re növelném a gépek darabszámát. Az egyik század Pápán lenne.
 
Ott kokiánozunk vmi meleg partin. Nr irigykedj! :cool:

De visszatérve ide a csehek ezt írják.

Megjegyzés* – Ez elsősorban a légierő akkori parancsnokának, dandárnak volt a tevékenysége. gén. Libor Štefánika, aki 2014 végén tárgyalásokat kezdeményezett a svéd féllel, és lényegében megegyezett a Gripenek számának további 4-6 géppel történő növelésének feltételeiről, ám ezt a tervet a Honvédelmi Minisztérium ledobta az asztalról. Csehországnak még 2015 után is lehetősége volt a Gripenek számának növelésére, amikor a svéd gyártó hivatalosan is leállította a JAS-39C gépek gyártását. Az újabb generációs Gripen E gyártásának beindulásával járó hatalmas csúszás miatt a svéd állam valamikor 2017 táján újabb 13 darab JAS-39C/D repülőgépváz gyártását rendelte el, amelyekkel valószínűleg Szlovákia vagy Bulgária esetében is számolt. Ezeket a hiányzó egységekkel rendelkező, hiányos repülőgépeket továbbra is Linköpingben tárolják, és állítólag ebből a sorozatból négy Gripent idén átvesz a Magyar Légierő.

Ez alapján +4 gép még lazán bővíthető lenne, további 0km-es félig kész gépekkel valszeg apróért.
 
Voltak olyan hírek néhány éve hogy volt gond az alkatrész ellátással (futómű) és miniszteri közben járás kellett hogy megoldódjon, de ezért elég kamu gyanús.
20 éve üzemeltetik a típust nálunk szóval ez a duma, hogy "magyarok olvasni sem tudnak" eléggé faszságnak tűnik.

Majd jön Ulf, és ledumálják a dologot a további Gripenekkel együtt! :)
Abban igaza van a cikknek, hogy olyan hű de sok jó alternatívánk jelenleg nincsen. Újabb 4G-set venni nem érdemes, 5G-re meg nincs pénzünk - meg nem is biztos hogy kapnánk F-35-öst...
Ne csináld már. Kis milliószor meg lett beszélve adnak sőt örülnének. Csak pénzért adják. Ami mint tudjuk nálunk korlátozottan áll rendelkezésére. Egy ilyen üzlet kb min 20 évre az amerikaiakhoz köt minket de inkább több. Tudjuk a politikai beállítottság miatt mindig a végére szúrsz ilyet. Amúgy én is örülnék 24 36 dbnak is , csak kb minden más látná kárát a szervezeten belül. Persze akkor ha az emberek nem önként igényelnék ezt mert itt is tudnának susmosolni ha akarnak. Rossz indulatú cikk. Semmi több.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ne csináld már. Kis milliószor meg lett beszélve adnak sőt örülnének. Csak pénzért adják. Ami mint tudjuk nálunk korlátozottan áll rendelkezésére. Egy ilyen üzlet kb min 20 évre az amerikaiakhoz köt minket de inkább több. Tudjuk a politikai beállítottság miatt mindig a végére szúrsz ilyet. Amúgy én is örülnék 24 36 dbnak is , csak kb minden más látná kárát a szervezeten belül. Persze akkor ha az emberek nem önként igényelnék ezt mert itt is tudnának susmosolni ha akarnak. Rossz indulatú cikk. Semmi több.
Nos , lehet hogy egyedül maradok a véleményemel , de szerintem nem kapnánk tőlük 35-t , abban igazat adok neked hogy a végtelen utánig 10 évvel az amerikai Fehér Házzal forró drót kötne össze minket , hogy percnyi pontossággal szabályozzanak minket.Ez nem lenne jó!A svédek Nato csatlakozásának a " késleltetése " a részünkről , a szövetsége
s partnerek körébdn biztos nem aratott osztatlan sikert!Szerintem ez egy elég komoly presztízsveszteség nekünk. Brüsszelben a jövő héten a folyóson biztos , megoldják szerintem.De az is biztos hogy a svéd miniszterelnök tompa ceruzával fog bármit is aláírni ergo vastagon fog fogni.
 
Voltak olyan hírek néhány éve hogy volt gond az alkatrész ellátással (futómű) és miniszteri közben járás kellett hogy megoldódjon, de ezért elég kamu gyanús.
20 éve üzemeltetik a típust nálunk szóval ez a duma, hogy "magyarok olvasni sem tudnak" eléggé faszságnak tűnik.
Szia,

Nyilvan van a cikkben tulzas, de hatorozottan az volt az elkepzeles, hogy a Gripen uzemeltetes nem olyan lesz, mint a MIG-21 uzemeltetes, ahol gyari nagyjavitast csinalt a PG, hanem minden kozepes munka Svedorszagban lesz elvegezve.
Tehet se a felszereles, se a kikepzes nincs meg a kozepes feladatokhoz magyar reszrol, sose volt meg, es a szandek sem volt arra, hogy legyen.

Persze a kerdest arnyalja, hogy MIG-21-bol nem 14 db volt, hanem 45 db. Marmint kikepzogepbol volt 45 :) , az osszmennyiseg 261 db, nyilvan ennyi gepre erdemesebb ipari javitokapacitast epiteni, mint 14 db-ra.
 
Szia,

Nyilvan van a cikkben tulzas, de hatorozottan az volt az elkepzeles, hogy a Gripen uzemeltetes nem olyan lesz, mint a MIG-21 uzemeltetes, ahol gyari nagyjavitast csinalt a PG, hanem minden kozepes munka Svedorszagban lesz elvegezve.
Tehet se a felszereles, se a kikepzes nincs meg a kozepes feladatokhoz magyar reszrol, sose volt meg, es a szandek sem volt arra, hogy legyen.

Persze a kerdest arnyalja, hogy MIG-21-bol nem 14 db volt, hanem 45 db. Marmint kikepzogepbol volt 45 :) , az osszmennyiseg 261 db, nyilvan ennyi gepre erdemesebb ipari javitokapacitast epiteni, mint 14 db-ra.
Ha tényleg felnyomják a mennyiséget 2 századra, akkor lehet hogy komolyabb javító hátteret is érdemes lenne hozzá létrehozni...
 
Szia,

Nyilvan van a cikkben tulzas, de hatorozottan az volt az elkepzeles, hogy a Gripen uzemeltetes nem olyan lesz, mint a MIG-21 uzemeltetes, ahol gyari nagyjavitast csinalt a PG, hanem minden kozepes munka Svedorszagban lesz elvegezve.
Tehet se a felszereles, se a kikepzes nincs meg a kozepes feladatokhoz magyar reszrol, sose volt meg, es a szandek sem volt arra, hogy legyen.

Persze a kerdest arnyalja, hogy MIG-21-bol nem 14 db volt, hanem 45 db. Marmint kikepzogepbol volt 45 :) , az osszmennyiseg 261 db, nyilvan ennyi gepre erdemesebb ipari javitokapacitast epiteni, mint 14 db-ra.
Tévedésben élsz. Kizárólag a 800 órás gyári nagyjavításokra kell Lingköpingbe vinni a Gripeneket. Minden mást nálunk csinálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby