Majd a belső teres csak.A koreai repülőgép lehet, előrelépés mindenképpen, és ők nem szaroznak a szállítással
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Majd a belső teres csak.A koreai repülőgép lehet, előrelépés mindenképpen, és ők nem szaroznak a szállítással
Saját elmondásuk szerint sem 5Generációs a KF-21. Lopakodónak néz ki de közelben nincs az F-35 képességeihez.A koreai repülőgép lehet, előrelépés mindenképpen, és ők nem szaroznak a szállítással
még az sem lenne F-35 szint: az amcsi gép ereje ez elektronikájában és az integráltságában rejlik. Ez a KF-21 még a fejlesztése csúcsán is az F-35 alatt maradna...Majd a belső teres csak.
Nehéz összehasonlítani, mert fegyverektől, szolgáltatástól függ, deMennyire van alapvető infláció a haditechnika piacán? Itt nem a mostani háború miatti megnövekedett keresletre gondolok.
Mert ha amúgy is várnánk a gépek beszerzésével akkor lehet okos lenne még most beállni a sor végére és a mostani árakon fixálni egy beszerzést.
Sztem akarnak F-35-öt, de majd 1 év múlva.még az sem lenne F-35 szint: az amcsi gép ereje ez elektronikájában és az integráltságában rejlik. Ez a KF-21 még a fejlesztése csúcsán is az F-35 alatt maradna...
Ha nem akar a Fidesz-kormány F-35-öst, akkor ki kell várni hogy brit-olasz-japán vagy a francia-német gép beérik, ami legalább 15 év...
Mert Trump, mi?Sztem akarnak F-35-öt, de majd 1 év múlva.
A +4/12 Gripenre gondoltam, ami előbb jöhet.Mert Trump, mi?
Csak hogy ez nem biztos meg ezek az elnökök jönnek, mennek...
Mire megkapnánk ezeket a gépeket garantáltan Trump már nem lesz elnök, sőt talán már nem is él.
Meg mitől kapnák meg előbb mint a csehek, ha még meg sem rendeltük?
Az F-35-be nem nagyon tudunk beszállni ipari háttér és a kis mennyiség miatt.A +4/12 Gripenre gondoltam, ami előbb jöhet.
Ettől független az F-35, mert az 10 éves kifutasu. Ha a szerződés megvan, leszállítják, lásd NASAMS. Ettől függetlenül politikai alapon nagyon xór az F-35 ára. Az látszik legolcsóbban a lengyelek kapták. Ezért sem mind1, kitől, mikor.
De sztem nálunk nem is ez a lényeg. Hanem ki ad hadiipari együttműködést. Ne az összes pénzt lapátoljuk kifelé.
A németek erre a mennyisegre kaptak részegséggyártást, RM. A csehekkel együtt ez már nagyobb mennyiség lehet és van közös cégünk, akár az RM-el társulva.Az F-35-be nem nagyon tudunk beszállni ipari háttér és a kis mennyiség miatt.
Max két századot tudok reálisan elképzelni belőle és azt is k. sokáig fogjuk nyőgni...
Ez az elképzelés szerintem kb. addig volt életképes, amíg azt hitték hogy a csehek is maradnak a C/D Gripeneknél és még esetleg vesznek hozzá néhányat és így az Aeronál lehetett volna a 800 órás karbantartás kb. 48 db C/D gépre. Vagy esetleg ha mi és a csehek is vettek volna 2-2 század E/F gépet. De ilyen már biztosan nem lesz. Nagy valószínűséggel már más a terv nálunk.Ha tényleg felnyomják a mennyiséget 2 századra, akkor lehet hogy komolyabb javító hátteret is érdemes lenne hozzá létrehozni...
Vhogy nem hiszem hogy minket bármilyen projectbe is bevesznek ami az f-35 gyártásához kapcsolódik.Dream.A németek erre a mennyisegre kaptak részegséggyártást, RM. A csehekkel együtt ez már nagyobb mennyiség lehet és van közös cégünk, akár az RM-el társulva.
Meg ipari együttműködésben a Saab-Aero-Embraer kombó tűnik így látatlanban valamennyire valószínűnek.Az F-35-be nem nagyon tudunk beszállni ipari háttér és a kis mennyiség miatt.
Max két századot tudok reálisan elképzelni belőle és azt is k. sokáig fogjuk nyőgni...másfél-két évinyi komplett védelmi költségvetésünk rámehet.
abból nem lesz vadászgépünk...Meg ipari együttműködésben a Saab-Aero-Embraer kombó tűnik így látatlanban valamennyire valószínűnek.
NASAMS-t se akartunk venni, de jött Trump és Cornstein nagykövet és Trump elnökségének utolsó hónapjaiban csak sikerült bejelenteni hogy NASAMS-t veszünk sok Amraam rakétával, mert az nekünk milyen jó lesz.Mert Trump, mi?
Csak hogy ez nem biztos meg ezek az elnökök jönnek, mennek...
Mire megkapnánk ezeket a gépeket garantáltan Trump már nem lesz elnök, sőt talán már nem is él.
Azt nem értem, hogy ha van az amerikaiaknak százvalahány korai változatú F-35-öse amit nincs idő/pénz/kapacitás upgradelni és csak kiképzésre tudják használni őket, akkor miért nem csinálják azt mint a franciák, hogy adnak kölcsön addig használt gépet vevőnek, amíg az új gyártású elkészül. Vagy el is adhatnák őket és majd a vevő ha akarja jó pénzért megcsináltathatja rajta az upgrade-et.Meg mitől kapnák meg előbb mint a csehek, ha még meg sem rendeltük?
Mit is mondott a fővezér, "ugye nem gondolják, hogy bármiben is befolyásolja a döntésünket az hogy Gripenünk van, mert vagy 10 másik ajánlat van az asztalon"? Úgy tudnának a politikusaink a svédeknek a legjobban keresztbe tenni, ha nem kérnék az upgrade-et, mert akkor a teljes C+/D+ továbbfejlesztési költséget a svédeknek maguknak kellene kifizetni. Sajnos a gépek 2026-ban magyar tulajdonba kerülnek, így azzal csak magunkkal szúrunk ki, ha a továbbüzemeltetésben sem egyezünk meg. Nyilván ezek után ez nem lesz olcsó, mert az üzlet a svéd védelmi minisztériumon keresztül jön létre.Saját elmondásuk szerint sem 5Generációs a KF-21. Lopakodónak néz ki de közelben nincs az F-35 képességeihez.
Sokkal előrébb nem lennénk vele sajnos. Ki kell húzni valahogy Gripennel 2035-40ig. Addig is érdemes maximumra upgradelni őket, ahogy svédek is teszik a saját C/D gépeikkel (pl. AESA radar beépítése, új fegyverek integrálása stb. )
Szerintem inkább azon izguljunk, hogy nehogy beleugorjunk a török gépbe, mert egyre több jel mutat erre. Van már mindenre kiterjeszthető magyar-török hadiipari együttműködési szerződés, török-Aero együttműködés, a törököknek partner és pénz kell a programhoz... amíg Erdogan az elnök, addig szerintem izgulhatunk, nehogy pl. a prototípus az első repülése után vagy más alkalomkor bejelentsék.Gripen és addig amíg nem lesz pénz és politikai akarat F-35-re vagy valamelyik európai 6G-nek mondott repcsire.![]()
Ez a hajó valószínűleg a cseh F-35 döntésnek és a magyar politikának köszönhetően már elment... a Saab nincs már benne egyik 6. generációs programban sem. Maradt az Airbus és/vagy a keleti kapcsolatok mint lehetőség.Meg ipari együttműködésben a Saab-Aero-Embraer kombó tűnik így látatlanban valamennyire valószínűnek.
Norvégok adtak rá hitelt - leginkább ez dobott rajta szerintem, meg hogy ez a legelterjedtebb a NATO-ban. Alapból NATO-kérés volt hogy vegyünk légvédelmet a nehézdandárral egyetemben. Trumpnak ebben nem volt nagy szerepe.NASAMS-t se akartunk venni, de jött Trump és Cornstein nagykövet és Trump elnökségének utolsó hónapjaiban csak sikerült bejelenteni hogy NASAMS-t veszünk sok Amraam rakétával, mert az nekünk milyen jó lesz.
A francnak sem kell használt gép: ha már ilyen sokat adunk érte akkor legyen az akkori legjobb.Azt nem értem, hogy ha van az amerikaiaknak százvalahány korai változatú F-35-öse amit nincs idő/pénz/kapacitás upgradelni és csak kiképzésre tudják használni őket, akkor miért nem csinálják azt mint a franciák, hogy adnak kölcsön addig használt gépet vevőnek, amíg az új gyártású elkészül. Vagy el is adhatnák őket és majd a vevő ha akarja jó pénzért megcsináltathatja rajta az upgrade-et.
"Ne azt figyeljék amit mondok, hanem amit teszek" - ezt is ő mondta.Mit is mondott a fővezér, "ugye nem gondolják, hogy bármiben is befolyásolja a döntésünket az hogy Gripenünk van, mert vagy 10 másik ajánlat van az asztalon"?
Ha megjön +4 gép, akkor az jelzi hogy mi az irány.Úgy tudnának a politikusaink a svédeknek a legjobban keresztbe tenni, ha nem kérnék az upgrade-et, mert akkor a teljes C+/D+ továbbfejlesztési költséget a svédeknek maguknak kellene kifizetni. Sajnos a gépek 2026-ban magyar tulajdonba kerülnek, így azzal csak magunkkal szúrunk ki, ha a továbbüzemeltetésben sem egyezünk meg. Nyilván ezek után ez nem lesz olcsó, mert az üzlet a svéd védelmi minisztériumon keresztül jön létre.
(A svéd kommentelők azt hajtják, hogy még a lízing vége (2026) előtt vegyék vissza a Gripeneket tőlünk, mert addig ez jogilag lehetséges pl. ha nem vagyunk hajlandóak fizetni érte. Ez is egy lehetséges verzió arra, hogyan szabaduljunk meg a gépektől.)
Ettől nem tartok.Szerintem inkább azon izguljunk, hogy nehogy beleugorjunk a török gépbe, mert egyre több jel mutat erre. Van már mindenre kiterjeszthető magyar-török hadiipari együttműködési szerződés, török-Aero együttműködés, a törököknek partner és pénz kell a programhoz... amíg Erdogan az elnök, addig szerintem izgulhatunk, nehogy pl. a prototípus az első repülése után vagy más alkalomkor bejelentsék.
Még mindig a politikusok döntenek...Norvégok adtak rá hitelt - leginkább ez dobott rajta szerintem, meg hogy ez a legelterjedtebb a NATO-ban. Alapból NATO-kérés volt hogy vegyünk légvédelmet a nehézdandárral egyetemben. Trumpnak ebben nem volt nagy szerepe.
A francnak sem kell használt gép: ha már ilyen sokat adunk érte akkor legyen az akkori legjobb.
"Ne azt figyeljék amit mondok, hanem amit teszek" - ezt is ő mondta.
K. nagy kamu, hogy van 10 ajánlat! Összesen nem tudsz 10 nyugati 4G-s vagy annál jobb vadászgéptípust mondani!
Ha megjön +4 gép, akkor az jelzi hogy mi az irány.
A svédekkel ez a szarozás heteken belül véget fog érni és akkor normálisabban lehet tárgyalni. Mivel rajtunk kívül senkinek nem kellenek a Girpen C/D-k amiből azért van nekik letárolva nem kevés, így érdekeltek a bizniszben. Vagy nekünk adják el és keresnek valamit upgraden és supporton vagy mennek a roncstelepre, múzeumba mind. Nekünk is ez a legolcsóbb megoldás.
Ettől nem tartok.
Légierős körökből max. a KF-21-ről hallani hogy felmerült valamennyire, de leginkább a Gripen-flotta megtartását és bővítését preferálják. Ezzel nem árultam el nagy titkot, mert Börönditől kezdve Kolleren át Kiliánig többen is erről beszélnek publikusan. MH-nak jó a Gripen még sokáig.
"Maga a Gripen a 4+-os generációt képviseli, vagyis nem éri el az ötödik generációs harci gépek szintjét, de Közép-Európában egy megfelelően hasznosítható eszköz." - Böröndi Gábor (szabadeurópás riport október elejéről)
Sokan tolják, hogy mekkora itt a török barátság, de a Gidránon kívül egyelőre semmit nem vettünk tőlük. Nem kizárt hogy még lesz valami tőlük (pl. MANPADS jöhetne), de tuti hogy nem olyan komplex eszköz mint egy vadászgép.
Törökök még az életben nem fejlesztettek vadászgépet és ez a KAAN felét sem fogja tudni mint egy F-35-ös. Még az első felszállása sem volt meg! Egy ilyen hátterű projekt nagyon lassan sok pénzért fog középszerű eredményt hozni. Kizárt, hogy mi ebbe beleugorjunk - erre nincs lé.
A Gripen legalább 10 évig még velünk lesz - ha holnap aláírnák a pótlását bármilyen más 5G-s vagy annak mondott típusra ez akkor is igaz lenne. Egyébként a KF-21-ről a koreaiak sem állítják, hogy 5G-s gép - nem véletlen vesznek ők is 65 db F-35-öst.
Ha nincs pénzünk/akaratunk F-35-ösre, akkor egy upgradelt Gripen C/D flottánál nincs jobb ár/érték arányú megoldás.
Sokkal drágábban szerezhetnénk alig jobb 4G-s gépeket, de az meg minek?!
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..