Ez igy nagyon nem igaz!!!
A koreai madár első szériáit nem lehet nagyjavítással 5.genre tornázni, mert az egész airframet modósítani szükséges. Kicsit olyan, mint az EF Tranche1-ből se lehet későbbi modifikációt készíteni. Egy alapvetően a kompozit anyagokból készült Airframe modósítása nem egyszerű és rentábilis. A KF majd akkor lesz megfelelő, ha nagyobb számban mint 5.gen repcsi szolgálatban lesz. Nehony már mi legyünk a prototpusok hazája. A szárazföldi Lynx gyermekbeteségeivel együtt. Még mindig csak prototípusok (kisszériás gyártás). A L-39NG (a csehek még nem építettek bele ROBOTPILÓTÁT!!!) Most gondolkodnak rajta hogyan tovább... Stb. nekünk sorozatgyártott biztonságosan, gazdaságosan és magas harcképességgel hadrafoghatósággal rendelkező típusok kellenének, mert a relatíve kis mennyiségű harci-technikai eszközre van pénzünk. A hazai gyártás nem biztos, hogy übereli a fentieket. Hiába gazdaságilag jó, ha cucc nem fele nem müködik, vagy nem hozza a kivánt paramétereket.. Kicsit gondolkodni kéne. A JAS-39 hadrafoghatósága pld magasan veri az F-35 flottát. Nos mennyi F-35 kéne, hogy 80%-os biztosítsünk.. A koreai madárról semmit sem lehet még tudni. Tök felesleges már ezzel foglalkozni komoly szinten, tapogatozó tárgyalások igen, és figyelni a gyártó és üzembetaró adatait, kérni tőlük stb.
Nyilván azért csinálnak egy pajtányi űrt minden egyes gép hasába, hogy azt később se használják ki:
Ezt a vitát már a Boramae saját topicjában már levezettük.
Ha megnézed, a profilozott kereszttartók felett van keresztben minden szegmensben egy olyan kereszttartó, ami a Titanic falait megtartotta volna, még a jéghegy ellen is!
A profilozott kereszttartókra - nyilvánvalóan - csak azért van szükség, hogy a jelenleg csak kívülről süllyesztve rögzíthető fegyverzetet legyen mire függeszteni. Meg persze, hogy a borítást legyen mire rögzíteni.
Ugye erre sem lesz szükség, mivel a nyíló ajtók a test szélére, és/vagy közepső hosszmerevítőjére lesznek rögzítve.
Ha ezeket (profilozott kereszttartók) kivágják, akkor ez a szerkezet lazán önhordó marad.
Továbbá jelzem, hogy a gép törzsét alkotó váz nem kompozít - ezt szerintem még te is belátod!
És mivel a külső süllyesztett rögzítési pontokra többé nincs szükség, így kivehető a profilozott keresztmerevítés. És mit ád Isten, akkor éppen egy bomb bay tárul a nyamvadt szemünk elé.
De tudod mit? Mi van, ha mégiscsak így marad, ahogy van?
Magyarországnak minimum 3 századra szüksége van! Ezt szerintem mindenki elismeri.
A block 2 megnövelt fegyverválasztékkal, és fejlesztett szenzorokkal fog érkezni, a block 3 meg a bomb bay-jel, valamint a rejtett szenzorokkal, és további szenzorfúzióval. És hidd el, a fejlesztési idő nagy részét nem az ajtó fogja elvinni, hanem az elektronikai fejlesztés.
Ha egy Block 1/2-t megrendelünk Air Policingra, kiképzésre, még mindig rendelhetünk 2 századot Block 3-at, csapásmérésre, légifölényre.
Az első század 4-6 évig repül annyit, hogy simán lehet majd lépcsőzetesen kivezetni a több üzemidővel rendelkező gépeket, amikor érkezik majd ezek váltótípusa.
Papa Boramae prototípusai már repülnek. Idén indul a sorozatgyártás. Semmiféle prototípust nem kell megvennünk. Kész a gép!
A block számmal jelzett verziók már nem prototípusok!