[HUN] Vadászgépek beszerzése

Azért arra nagyon kiváncsi lennék, a szakemberek mit szólnának egy ilyen koreai cserére. Lenne vigyorog ás? Azért a koreai egy kicsit potensebb gépnek tűnik.
Ismerek olyat aki pár éve még a légierőnél szolgált és sok barátja még mindig ott van. A beszélgetéseik alapján az rajzolódik ki, hogy alapvetően a Magyar Légierő Gripen-párti: ezt szeretnék tovább vinni, fejleszteni és bővíteni. Egyébként Börödni is az nyilatkozta októberben, hogy a Gripen térségünkben egy jól használható vadászgép, nem indokolt egyelőre a típusváltás.
A KF-21 jelen formájában nem igazán jobb mint egy modernizált Gripen. Ha már lesz belső fegyvertere meg kinőtte az új típusokra jellemző gyerekbetegségeit, akkor talán szóba jöhet. De ez legalább 8-10 év még.
 
Ismerek olyat aki pár éve még a légierőnél szolgált és sok barátja még mindig ott van. A beszélgetéseik alapján az rajzolódik ki, hogy alapvetően a Magyar Légierő Gripen-párti: ezt szeretnék tovább vinni. Egyébként Börödni is az nyilatkozta októberben, hogy a Gripen térségünkben egy jól használható vadászgép, nem indokolt egyelőre a típusváltás.
A KF-21 jelen formájában nem igazán jobb mint egy modernizált Gripen. Ha már lesz belső fegyvertere meg kinőtte az új típusokra jellemző gyerekbetegségeit, akkor talán szóba jöhet. De ez legalább 8-10 év még.
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
 
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
szerintem is addig lenne a gripen pártiság még nem lenne meg a pilótáknak az első repülés a kf-21-ben
 
Továbbra sem érted.
Ez egy 5. generációs gép, ami a jelenlegi fejlesztési fázisában is 4++ szinten van, és már repülhető, rendelhető, idén sorozatban fog gyártódni.
A Gripen E egy jó gép. Olcsó fenntartani, de azt megveszed 90-100M USD körül, és az világ életében gen. 4++ gép marad. Ennel meg megvan a lehetőség, hogy egy későbbi nagyjavítás alkalmával megcsinálják a belső fegyverteres átakítást. A test maga nem változik. Jelenleg is ott a fegyvertérnek a fizikai helye.
És nem csak csilliárdokért fogod tudni csak reptetni, miközben minden bizalmasnak minősülő információt azonnal amerikai szerverekre továbbít - mint az F35 esetén.
A Gtripenhez is csórók voltunk - de még mennyire azok...
Ez igy nagyon nem igaz!!!
A koreai madár első szériáit nem lehet nagyjavítással 5.genre tornázni, mert az egész airframet modósítani szükséges. Kicsit olyan, mint az EF Tranche1-ből se lehet későbbi modifikációt készíteni. Egy alapvetően a kompozit anyagokból készült Airframe modósítása nem egyszerű és rentábilis. A KF majd akkor lesz megfelelő, ha nagyobb számban mint 5.gen repcsi szolgálatban lesz. Nehony már mi legyünk a prototpusok hazája. A szárazföldi Lynx gyermekbeteségeivel együtt. Még mindig csak prototípusok (kisszériás gyártás). A L-39NG (a csehek még nem építettek bele ROBOTPILÓTÁT!!!) Most gondolkodnak rajta hogyan tovább... Stb. nekünk sorozatgyártott biztonságosan, gazdaságosan és magas harcképességgel hadrafoghatósággal rendelkező típusok kellenének, mert a relatíve kis mennyiségű harci-technikai eszközre van pénzünk. A hazai gyártás nem biztos, hogy übereli a fentieket. Hiába gazdaságilag jó, ha cucc nem fele nem müködik, vagy nem hozza a kivánt paramétereket.. Kicsit gondolkodni kéne. A JAS-39 hadrafoghatósága pld magasan veri az F-35 flottát. Nos mennyi F-35 kéne, hogy 80%-os biztosítsünk.. A koreai madárról semmit sem lehet még tudni. Tök felesleges már ezzel foglalkozni komoly szinten, tapogatozó tárgyalások igen, és figyelni a gyártó és üzembetaró adatait, kérni tőlük stb.
 
KF-21-nél azért van egy ellátási (support) kockázat is.
A távol-kelet egyre forróbb hely lesz: Kína-Tajvan konfliktus, totál kiszámíthatatlan Kim família északon, de szabadon hajókázni a világ tengerein is egyre kevésbé magától értetődő dolog: Vörös tenger térsége is egyre kevésbé biztonságos.
Könnyen lehet, hogy Dél-Korea háborúba keveredik és nem fog tudni ellátást biztosítani a repülőkhöz.

Szerintem egy megnövelt Gripen flottával upgradekkel minél tovább ki kell húznil, hogy aztán egy európai típust vehessük. A legéletképesebbnek a Tempest tűnik, ami 2035-40 között már elérhetőnek lesz várhatóan. Én ezt céloznám: műszakilag is nagyobb ugrás lenne mint a KF-21 és nem a félvilágon kell hozzá átmozgatni az alkatrészeket. A Tempestbe talán még az AERO-t is be lehetne nyomni egy magyarországi fiókteleppel, hogy valami nem túl bonyolult cuccot beszállítson oda egy kétszázados megrendelésért cserébe.

Gripen C/D megtartása pénzügyileg is legjobb megoldás.

Hát pont azoktól nem szabad semmit venni akik a legellenségesebbek velünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez igy nagyon nem igaz!!!
A koreai madár első szériáit nem lehet nagyjavítással 5.genre tornázni, mert az egész airframet modósítani szükséges. Kicsit olyan, mint az EF Tranche1-ből se lehet későbbi modifikációt készíteni. Egy alapvetően a kompozit anyagokból készült Airframe modósítása nem egyszerű és rentábilis. A KF majd akkor lesz megfelelő, ha nagyobb számban mint 5.gen repcsi szolgálatban lesz. Nehony már mi legyünk a prototpusok hazája. A szárazföldi Lynx gyermekbeteségeivel együtt. Még mindig csak prototípusok (kisszériás gyártás). A L-39NG (a csehek még nem építettek bele ROBOTPILÓTÁT!!!) Most gondolkodnak rajta hogyan tovább... Stb. nekünk sorozatgyártott biztonságosan, gazdaságosan és magas harcképességgel hadrafoghatósággal rendelkező típusok kellenének, mert a relatíve kis mennyiségű harci-technikai eszközre van pénzünk. A hazai gyártás nem biztos, hogy übereli a fentieket. Hiába gazdaságilag jó, ha cucc nem fele nem müködik, vagy nem hozza a kivánt paramétereket.. Kicsit gondolkodni kéne. A JAS-39 hadrafoghatósága pld magasan veri az F-35 flottát. Nos mennyi F-35 kéne, hogy 80%-os biztosítsünk.. A koreai madárról semmit sem lehet még tudni. Tök felesleges már ezzel foglalkozni komoly szinten, tapogatozó tárgyalások igen, és figyelni a gyártó és üzembetaró adatait, kérni tőlük stb.
Szerinted mennyi időnk van meg, marha sok. Rengeteg variacio van, aki a legjobb ajánlatot adja azt majd kiválasztják. Szerintem ezen a terén van a legkényelmesebb pozíciónk az egész fegyverkezesből.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ízlelgessük azt hogy ..."szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban)"...! Mi magyarok versenytársai leszünk a technológiailag fényévekre előrébb járó Dél-Kóreának! Erre még nem vagyok felkészülve...
Azért Szöulban ha rossz fele kanayarodtunk a fő utcáról akkor simán utaztunk a 22. Századból a 18-ba
 
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
Az alapján amit "hallani lehet" itt nem lesz típus váltás ebben az évtizedben - nagy tételben nem érdemes arra fogadni, hogy a Gripent kukázzuk 2030 előtt, de valószinűleg 2035 előtt sem. Ha meglesz belső fegyverteres verziója KF-21-nek, az talán befuthat valamikor 2030 után...

Ha idén megjön a +4 Gripen ahogy ezt belengették, az is mutatni fogja hogy itt nem lesz típuscsere még egy jó ideig.
 
szerintem is addig lenne a gripen pártiság még nem lenne meg a pilótáknak az első repülés a kf-21-ben
Azért érdemes megvárni a belső fegyverteres tovább fejlesztett verziót. Az első szériával még lehetnek gondok - ne nálunk forrja ki magát ez a gép. Van már kockázatos projektünk épp elég - KF41, KF51 stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
Az alapján amit "hallani lehet" itt nem lesz típus váltás ebben az évtizedben - nagy tételben nem érdemes arra fogadni, hogy a Gripent kukázzuk 2030 előtt, de valószinűleg 2035 előtt sem. Ha meglesz belső fegyverteres verziója KF-21-nek, az talán befuthat valamikor 2030 után...

Ha idén megjön a +4 Gripen ahogy ezt belengették, az is mutatni fogja hogy itt nem lesz típuscsere még egy jó ideig.
Nem vagy te egy kicsit túl optimista ahhoz képest hogy a 2021-es kecskeméti repülőnap óta érdemi előrelépés a Gripen ügyben nem történt? (a Kecskemétre várt bejelentések közül is csak egyet jelentett be a Saab a következő év elején és az sem az az upgrade volt mint amire számítottunk.)
 
Az alapján amit "hallani lehet" itt nem lesz típus váltás ebben az évtizedben - nagy tételben nem érdemes arra fogadni, hogy a Gripent kukázzuk 2030 előtt, de valószinűleg 2035 előtt sem. Ha meglesz belső fegyverteres verziója KF-21-nek, az talán befuthat valamikor 2030 után...

Ha idén megjön a +4 Gripen ahogy ezt belengették, az is mutatni fogja hogy itt nem lesz típuscsere még egy jó ideig.
Az a plussz 4 gripen eddig csak egy ppt-n volt eddig látható, akkor talán még a svédek is cáfolták hogy lenne rá szerződés
 
Nem vagy te egy kicsit túl optimista ahhoz képest hogy a 2021-es kecskeméti repülőnap óta érdemi előrelépés a Gripen ügyben nem történt? (a Kecskemétre várt bejelentések közül is csak egyet jelentett be a Saab a következő év elején és az sem az az upgrade volt mint amire számítottunk.)
Idén kiderül... :)
 
Az a plussz 4 gripen eddig csak egy ppt-n volt eddig látható, akkor talán még a svédek is cáfolták hogy lenne rá szerződés
Meg Koller tábornok lenyilatkozta egy élő rádióműsorban 2023 januárjában, meg az Arany Sasnak is tollba mondta nagy örömködés közepette, hogy jön 4 új Gripen 2024-ben. Pletykák szerint le is tolták érte, mert ugye mostanság minden titkos.
Az hogy nem mondanak semmit, nem jelenti azt hogy a háttérben nem is történik semmi.

Idén ki fog derüli, hogy jön-e az a 4 Gripen vagy sem. Ez nagyjából előre jelzi, hogy marad-e a Gripen flotta vagy sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and Kávé
Egy dolgot kihagytok a képletből...ami a miénk, igazi overkill...nincs párja a világon lézerágyúval, energiapajzs, fotonágyú, kobalt- és fúziós bombával, mach 6+ utánégető nélkül:
dcs-world-l39-albatros-09-flight-simulator.jpg

Esetleg F-23 liszensz. :D
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby and hana