[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hát én erősen szkeptikus vagyok a dologban.
Nembaj. :cool:
Hogy a topicnál maradjunk, - de ebben az esetben sajnos tényleg muszáj picit biztpolozni:
A svéd megállapodás is simán benne van a levegőben (sokkal józanabbak a diplomaták, és sokkal kezelhetőbb a helyzet, mint ami a sajtóból lejön), de egészen biztos vagyok benne, hogy a koreaiak nagyon nyomulnak, mi pedig adjuk alájuk a lovat. Nem véletlen volt, hogy pár hete több koreai delegáció is fogadva volt a HM-ben, miközben gyakorlatilag nincs közös projektünk. Mi több, szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban). Vannak még kerekes platformok, meg a Chunmoo mint alternatíva, de valahogy azt érzem, hogy inkább a svéd problémázásnak szólt ez a Gripen kártya kijátszásának ellentételezésére.
Igazság szerint nem csak rajtunk kell hogy nyomás legyen, de szerintem azért most már masszírozzák a svéd felet is a NATO részéről rendesen, hogy menjen má' el és mosolyogjon bele a kamerába egy PR kép erejéig, és mindenki felejtse el ezt a közjátékot egy életre.
Nem fogjuk! De pillanatnyilag fog tudni jó képet vágni hozzá mindkét fél (Orbánnak sokkal őszintébb lesz a mosolya! :)). De ha ennyire sem képes a svéd miniszterelnök, akkor abba Orbánék bele fognak térdelni.
És ez szerintem egyre világosabb minden fél részéről. Erről szól most az USA vízummentesség megszüntetésének belengetése, meg a fenyegetőzés is.
Szerencsére egy megállapodással okafogyottá válik a nagyköveti kavarás.
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
572
1 489
93
Nembaj. :cool:
Hogy a topicnál maradjunk, - de ebben az esetben sajnos tényleg muszáj picit biztpolozni:
A svéd megállapodás is simán benne van a levegőben (sokkal józanabbak a diplomaták, és sokkal kezelhetőbb a helyzet, mint ami a sajtóból lejön), de egészen biztos vagyok benne, hogy a koreaiak nagyon nyomulnak, mi pedig adjuk alájuk a lovat. Nem véletlen volt, hogy pár hete több koreai delegáció is fogadva volt a HM-ben, miközben gyakorlatilag nincs közös projektünk. Mi több, szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban). Vannak még kerekes platformok, meg a Chunmoo mint alternatíva, de valahogy azt érzem, hogy inkább a svéd problémázásnak szólt ez a Gripen kártya kijátszásának ellentételezésére.
Igazság szerint nem csak rajtunk kell hogy nyomás legyen, de szerintem azért most már masszírozzák a svéd felet is a NATO részéről rendesen, hogy menjen má' el és mosolyogjon bele a kamerába egy PR kép erejéig, és mindenki felejtse el ezt a közjátékot egy életre.
Nem fogjuk! De pillanatnyilag fog tudni jó képet vágni hozzá mindkét fél (Orbánnak sokkal őszintébb lesz a mosolya! :)). De ha ennyire sem képes a svéd miniszterelnök, akkor abba Orbánék bele fognak térdelni.
És ez szerintem egyre világosabb minden fél részéről. Erről szól most az USA vízummentesség megszüntetésének belengetése, meg a fenyegetőzés is.
Szerencsére egy megállapodással okafogyottá válik a nagyköveti kavarás.


Ízlelgessük azt hogy ..."szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban)"...! Mi magyarok versenytársai leszünk a technológiailag fényévekre előrébb járó Dél-Kóreának! Erre még nem vagyok felkészülve...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
Ízlelgessük azt hogy ..."szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban)"...! Mi magyarok versenytársai leszünk a technológiailag fényévekre előrébb járó Dél-Kóreának! Erre még nem vagyok felkészülve...
Az egér és az elefánt megy át a hídon. Megszólal az egér: "hallod elefánt mennyire dübörgünk?"
Mindenki döntse el a hogy RM-magyar állam együttműködésben ki kicsoda a fegyverek világpiacán. :oops:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Az F-16osokat nagyon szépen ki lehetne vele egészíteni, még kisebb mennyiségben, direkt vadászként is. Vannak erről nagyon jó cikkek, utána lehet nézni.


Autóskártya számok alapján az ukrán légierőnek meg kellett volna semmisülnie az első nap. Ehhez képest a mai nap lövöldözik a 29-eseik a HARM-okat, Szu-24-esek meg a SCALP-ot. Ilyen kontextusba helyezz egy olyan vadászt, ami ~150km-es hatótávú aktív rakétát tud visszaküldeni, elég fejlett elektronikai harc rendszerrel a fedélzetén.

Az oroszoknál az egész tervezést felborítaná, ha minden felbukkanó légicél csoport köré rajzolniuk kell egy N km-es NEZ kört, hogy "ide akkor nem megyünk", mert van egy pár Gripen Meteorral az ellenségnél. A gripen radarjának teljesítményét én nem ismerem, meg gondolom itt senki sem - de ha úgy döntenek hogy átadják öket, nem tartom lehetetlennek, hogy átalakított gépeket kapnának, akár AESA-val felszerelve. A műveleti környezet megkövetelné.
Az van,hogy a légvédelmi rakéták miatt már most sem tud hadműveleti szintű légierő alkalmazást csinálni az orosz.
A 150km NEZ csak papiron van meg.A rakéta aktiv radarja csak a cél közelébe veszi át az irányitást,addig MCG jelek kellenek.Su35+R37M rakettával ugyan ez a helyzet-de a nagyobb teljesitményű radar és rakéta miatt messzebbről indithat.Gripen+Meteor ugyan jelentősen növeli a lehetséges lőtávot-de az még mindig belűl marad az S300(V)/400 és a MiG31/Su35+R37M hatótávján.
AESA radar meg még mindig nincs a Gripen C-hez (Elta mondjuk a Gripenbe is ajálja a 2052 AESA radarját a Gripenbe is......)
Radarja gyenge ahhoz hogy jól ki tudja használni a Meteort - ezért is van szükség nekünk is upgradre.
Teljesítmény kicsi? BVR harcnál az tök mindegy, Amúgy 4 rakétával és egy hasi tartállyal 1,1 Mach-ot tut után égető nélkül ami nem rossz. A kis méret miatt nehezebb is észrevenni - a SU-35-nek meg kb. kisebb utasszállítóval felérő radarkeresztmetszete van...
4 AMRAAMmal és póttartály nélkül utánégetővel akartad irni talán.....A nagyobb póttartályok eleve csak subsonikus tartományban használhatók.
A gép kicsi.4 Meteor légellenállása,plusz a hasi (subsonikus) tartály ellenállása kizárja a hangsebesség feletti repülést.Hatótávolsága,járörözési ideje kicsi.Ezek miatt csak üsd és fuss gerillataktikával lehet bevetni.Ruszki A2 SAM ok miatt alacsonyan,radahorizont alatt kéne maradniuk-de ott magának a gépnek,és a Meteornak is drasztikusan csökken a teljesitménye (sebeség,hatótáv).Gripennek ugyan kisebb az RCS értéke,mint a Su35é,de nem lopakodótechnológiás.Meteor sem az,kifejezetten növeli a radarkeresztmetszetet.A muszka radarok képesek a felderitésére,lehetséges hatótávjukon belül.
Vagyis az alacsony repülési profilon is elöbb fogja felderiteni az Irbis,mint amekkora abban a helyzetben a Meteor NEZ.És belül marad az R37M NEZ-én.Ha meg emelkedik,hogy növelni tudja a Meteor NEZ-ét,rögtön belerepül az orosz nagy hatósugarú SAMok tűzkörzetébe.
Szóval a hadszintéri légi uralom szempontjábol a Gripen+Meteor koránt sem hozna drasztikus változást,"csak" jobban keseritené az oroszok dolgát.
Támadó alkalmazáshoz meg komoly fegyverzet kell.De itt megint probléma a Gripen kis teljesitménye és mérete.
A légi harcászat (is) egy kicsinykét bonyorultabb,mint pár kiragadott,akkor-ha jellegű adatbol gondolod.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Nembaj. :cool:
Hogy a topicnál maradjunk, - de ebben az esetben sajnos tényleg muszáj picit biztpolozni:
A svéd megállapodás is simán benne van a levegőben (sokkal józanabbak a diplomaták, és sokkal kezelhetőbb a helyzet, mint ami a sajtóból lejön), de egészen biztos vagyok benne, hogy a koreaiak nagyon nyomulnak, mi pedig adjuk alájuk a lovat. Nem véletlen volt, hogy pár hete több koreai delegáció is fogadva volt a HM-ben, miközben gyakorlatilag nincs közös projektünk. Mi több, szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban). Vannak még kerekes platformok, meg a Chunmoo mint alternatíva, de valahogy azt érzem, hogy inkább a svéd problémázásnak szólt ez a Gripen kártya kijátszásának ellentételezésére.
Igazság szerint nem csak rajtunk kell hogy nyomás legyen, de szerintem azért most már masszírozzák a svéd felet is a NATO részéről rendesen, hogy menjen má' el és mosolyogjon bele a kamerába egy PR kép erejéig, és mindenki felejtse el ezt a közjátékot egy életre.
Nem fogjuk! De pillanatnyilag fog tudni jó képet vágni hozzá mindkét fél (Orbánnak sokkal őszintébb lesz a mosolya! :)). De ha ennyire sem képes a svéd miniszterelnök, akkor abba Orbánék bele fognak térdelni.
És ez szerintem egyre világosabb minden fél részéről. Erről szól most az USA vízummentesség megszüntetésének belengetése, meg a fenyegetőzés is.
Szerencsére egy megállapodással okafogyottá válik a nagyköveti kavarás.
Azért arra nagyon kiváncsi lennék, a szakemberek mit szólnának egy ilyen koreai cserére. Lenne vigyorog ás? Azért a koreai egy kicsit potensebb gépnek tűnik.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
Azért arra nagyon kiváncsi lennék, a szakemberek mit szólnának egy ilyen koreai cserére. Lenne vigyorog ás? Azért a koreai egy kicsit potensebb gépnek tűnik.
Ismerek olyat aki pár éve még a légierőnél szolgált és sok barátja még mindig ott van. A beszélgetéseik alapján az rajzolódik ki, hogy alapvetően a Magyar Légierő Gripen-párti: ezt szeretnék tovább vinni, fejleszteni és bővíteni. Egyébként Börödni is az nyilatkozta októberben, hogy a Gripen térségünkben egy jól használható vadászgép, nem indokolt egyelőre a típusváltás.
A KF-21 jelen formájában nem igazán jobb mint egy modernizált Gripen. Ha már lesz belső fegyvertere meg kinőtte az új típusokra jellemző gyerekbetegségeit, akkor talán szóba jöhet. De ez legalább 8-10 év még.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Ismerek olyat aki pár éve még a légierőnél szolgált és sok barátja még mindig ott van. A beszélgetéseik alapján az rajzolódik ki, hogy alapvetően a Magyar Légierő Gripen-párti: ezt szeretnék tovább vinni. Egyébként Börödni is az nyilatkozta októberben, hogy a Gripen térségünkben egy jól használható vadászgép, nem indokolt egyelőre a típusváltás.
A KF-21 jelen formájában nem igazán jobb mint egy modernizált Gripen. Ha már lesz belső fegyvertere meg kinőtte az új típusokra jellemző gyerekbetegségeit, akkor talán szóba jöhet. De ez legalább 8-10 év még.
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
szerintem is addig lenne a gripen pártiság még nem lenne meg a pilótáknak az első repülés a kf-21-ben
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
Továbbra sem érted.
Ez egy 5. generációs gép, ami a jelenlegi fejlesztési fázisában is 4++ szinten van, és már repülhető, rendelhető, idén sorozatban fog gyártódni.
A Gripen E egy jó gép. Olcsó fenntartani, de azt megveszed 90-100M USD körül, és az világ életében gen. 4++ gép marad. Ennel meg megvan a lehetőség, hogy egy későbbi nagyjavítás alkalmával megcsinálják a belső fegyverteres átakítást. A test maga nem változik. Jelenleg is ott a fegyvertérnek a fizikai helye.
És nem csak csilliárdokért fogod tudni csak reptetni, miközben minden bizalmasnak minősülő információt azonnal amerikai szerverekre továbbít - mint az F35 esetén.
A Gtripenhez is csórók voltunk - de még mennyire azok...
Ez igy nagyon nem igaz!!!
A koreai madár első szériáit nem lehet nagyjavítással 5.genre tornázni, mert az egész airframet modósítani szükséges. Kicsit olyan, mint az EF Tranche1-ből se lehet későbbi modifikációt készíteni. Egy alapvetően a kompozit anyagokból készült Airframe modósítása nem egyszerű és rentábilis. A KF majd akkor lesz megfelelő, ha nagyobb számban mint 5.gen repcsi szolgálatban lesz. Nehony már mi legyünk a prototpusok hazája. A szárazföldi Lynx gyermekbeteségeivel együtt. Még mindig csak prototípusok (kisszériás gyártás). A L-39NG (a csehek még nem építettek bele ROBOTPILÓTÁT!!!) Most gondolkodnak rajta hogyan tovább... Stb. nekünk sorozatgyártott biztonságosan, gazdaságosan és magas harcképességgel hadrafoghatósággal rendelkező típusok kellenének, mert a relatíve kis mennyiségű harci-technikai eszközre van pénzünk. A hazai gyártás nem biztos, hogy übereli a fentieket. Hiába gazdaságilag jó, ha cucc nem fele nem müködik, vagy nem hozza a kivánt paramétereket.. Kicsit gondolkodni kéne. A JAS-39 hadrafoghatósága pld magasan veri az F-35 flottát. Nos mennyi F-35 kéne, hogy 80%-os biztosítsünk.. A koreai madárról semmit sem lehet még tudni. Tök felesleges már ezzel foglalkozni komoly szinten, tapogatozó tárgyalások igen, és figyelni a gyártó és üzembetaró adatait, kérni tőlük stb.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 809
17 619
113
KF-21-nél azért van egy ellátási (support) kockázat is.
A távol-kelet egyre forróbb hely lesz: Kína-Tajvan konfliktus, totál kiszámíthatatlan Kim família északon, de szabadon hajókázni a világ tengerein is egyre kevésbé magától értetődő dolog: Vörös tenger térsége is egyre kevésbé biztonságos.
Könnyen lehet, hogy Dél-Korea háborúba keveredik és nem fog tudni ellátást biztosítani a repülőkhöz.

Szerintem egy megnövelt Gripen flottával upgradekkel minél tovább ki kell húznil, hogy aztán egy európai típust vehessük. A legéletképesebbnek a Tempest tűnik, ami 2035-40 között már elérhetőnek lesz várhatóan. Én ezt céloznám: műszakilag is nagyobb ugrás lenne mint a KF-21 és nem a félvilágon kell hozzá átmozgatni az alkatrészeket. A Tempestbe talán még az AERO-t is be lehetne nyomni egy magyarországi fiókteleppel, hogy valami nem túl bonyolult cuccot beszállítson oda egy kétszázados megrendelésért cserébe.

Gripen C/D megtartása pénzügyileg is legjobb megoldás.

Hát pont azoktól nem szabad semmit venni akik a legellenségesebbek velünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Ez igy nagyon nem igaz!!!
A koreai madár első szériáit nem lehet nagyjavítással 5.genre tornázni, mert az egész airframet modósítani szükséges. Kicsit olyan, mint az EF Tranche1-ből se lehet későbbi modifikációt készíteni. Egy alapvetően a kompozit anyagokból készült Airframe modósítása nem egyszerű és rentábilis. A KF majd akkor lesz megfelelő, ha nagyobb számban mint 5.gen repcsi szolgálatban lesz. Nehony már mi legyünk a prototpusok hazája. A szárazföldi Lynx gyermekbeteségeivel együtt. Még mindig csak prototípusok (kisszériás gyártás). A L-39NG (a csehek még nem építettek bele ROBOTPILÓTÁT!!!) Most gondolkodnak rajta hogyan tovább... Stb. nekünk sorozatgyártott biztonságosan, gazdaságosan és magas harcképességgel hadrafoghatósággal rendelkező típusok kellenének, mert a relatíve kis mennyiségű harci-technikai eszközre van pénzünk. A hazai gyártás nem biztos, hogy übereli a fentieket. Hiába gazdaságilag jó, ha cucc nem fele nem müködik, vagy nem hozza a kivánt paramétereket.. Kicsit gondolkodni kéne. A JAS-39 hadrafoghatósága pld magasan veri az F-35 flottát. Nos mennyi F-35 kéne, hogy 80%-os biztosítsünk.. A koreai madárról semmit sem lehet még tudni. Tök felesleges már ezzel foglalkozni komoly szinten, tapogatozó tárgyalások igen, és figyelni a gyártó és üzembetaró adatait, kérni tőlük stb.
Szerinted mennyi időnk van meg, marha sok. Rengeteg variacio van, aki a legjobb ajánlatot adja azt majd kiválasztják. Szerintem ezen a terén van a legkényelmesebb pozíciónk az egész fegyverkezesből.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Ízlelgessük azt hogy ..."szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban)"...! Mi magyarok versenytársai leszünk a technológiailag fényévekre előrébb járó Dél-Kóreának! Erre még nem vagyok felkészülve...
Azért Szöulban ha rossz fele kanayarodtunk a fő utcáról akkor simán utaztunk a 22. Századból a 18-ba
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
Az alapján amit "hallani lehet" itt nem lesz típus váltás ebben az évtizedben - nagy tételben nem érdemes arra fogadni, hogy a Gripent kukázzuk 2030 előtt, de valószinűleg 2035 előtt sem. Ha meglesz belső fegyverteres verziója KF-21-nek, az talán befuthat valamikor 2030 után...

Ha idén megjön a +4 Gripen ahogy ezt belengették, az is mutatni fogja hogy itt nem lesz típuscsere még egy jó ideig.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
szerintem is addig lenne a gripen pártiság még nem lenne meg a pilótáknak az első repülés a kf-21-ben
Azért érdemes megvárni a belső fegyverteres tovább fejlesztett verziót. Az első szériával még lehetnek gondok - ne nálunk forrja ki magát ez a gép. Van már kockázatos projektünk épp elég - KF41, KF51 stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
Az alapján amit "hallani lehet" itt nem lesz típus váltás ebben az évtizedben - nagy tételben nem érdemes arra fogadni, hogy a Gripent kukázzuk 2030 előtt, de valószinűleg 2035 előtt sem. Ha meglesz belső fegyverteres verziója KF-21-nek, az talán befuthat valamikor 2030 után...

Ha idén megjön a +4 Gripen ahogy ezt belengették, az is mutatni fogja hogy itt nem lesz típuscsere még egy jó ideig.
Nem vagy te egy kicsit túl optimista ahhoz képest hogy a 2021-es kecskeméti repülőnap óta érdemi előrelépés a Gripen ügyben nem történt? (a Kecskemétre várt bejelentések közül is csak egyet jelentett be a Saab a következő év elején és az sem az az upgrade volt mint amire számítottunk.)
 
Status
Not open for further replies.