Off: mindennek.Jelenleg egy nagyobb tüsszentés is betenne a haderőfejlesztésnek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Off: mindennek.Jelenleg egy nagyobb tüsszentés is betenne a haderőfejlesztésnek.
KF-21-nél azért van egy ellátási (support) kockázat is.A KF-21 a legjobb választás a Gripen C-D upgrade és darabszám növelése után és későbbre utódtípusként valóban a legkevésbé kockázatos megoldás.
A legkevésbé szopás lenne ha arra kéne lépni, viszont továbbra is szopás. Ha nem muszáj nem kéne meglépni.
Nem rajtad röhögök, hanem azon, hogy milyen hatásai lesznek a "csicska" trükjének. Ezt itt most nem akarom elővenni, de szerintem jelentősen javulni fog a pénzügyi szabadság.Jelenleg egy nagyobb tüsszentés is betenne a haderőfejlesztésnek.
Hát én erősen szkeptikus vagyok a dologban.Nem rajtad röhögök, hanem azon, hogy milyen hatásai lesznek a "csicska" trükjének. Ezt itt most nem akarom elővenni, de szerintem jelentősen javulni fog a pénzügyi szabadság.
Nembaj.Hát én erősen szkeptikus vagyok a dologban.
Nembaj.
Hogy a topicnál maradjunk, - de ebben az esetben sajnos tényleg muszáj picit biztpolozni:
A svéd megállapodás is simán benne van a levegőben (sokkal józanabbak a diplomaták, és sokkal kezelhetőbb a helyzet, mint ami a sajtóból lejön), de egészen biztos vagyok benne, hogy a koreaiak nagyon nyomulnak, mi pedig adjuk alájuk a lovat. Nem véletlen volt, hogy pár hete több koreai delegáció is fogadva volt a HM-ben, miközben gyakorlatilag nincs közös projektünk. Mi több, szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban). Vannak még kerekes platformok, meg a Chunmoo mint alternatíva, de valahogy azt érzem, hogy inkább a svéd problémázásnak szólt ez a Gripen kártya kijátszásának ellentételezésére.
Igazság szerint nem csak rajtunk kell hogy nyomás legyen, de szerintem azért most már masszírozzák a svéd felet is a NATO részéről rendesen, hogy menjen má' el és mosolyogjon bele a kamerába egy PR kép erejéig, és mindenki felejtse el ezt a közjátékot egy életre.
Nem fogjuk! De pillanatnyilag fog tudni jó képet vágni hozzá mindkét fél (Orbánnak sokkal őszintébb lesz a mosolya!). De ha ennyire sem képes a svéd miniszterelnök, akkor abba Orbánék bele fognak térdelni.
És ez szerintem egyre világosabb minden fél részéről. Erről szól most az USA vízummentesség megszüntetésének belengetése, meg a fenyegetőzés is.
Szerencsére egy megállapodással okafogyottá válik a nagyköveti kavarás.
Az egér és az elefánt megy át a hídon. Megszólal az egér: "hallod elefánt mennyire dübörgünk?"Ízlelgessük azt hogy ..."szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban)"...! Mi magyarok versenytársai leszünk a technológiailag fényévekre előrébb járó Dél-Kóreának! Erre még nem vagyok felkészülve...
Az van,hogy a légvédelmi rakéták miatt már most sem tud hadműveleti szintű légierő alkalmazást csinálni az orosz.Az F-16osokat nagyon szépen ki lehetne vele egészíteni, még kisebb mennyiségben, direkt vadászként is. Vannak erről nagyon jó cikkek, utána lehet nézni.
Autóskártya számok alapján az ukrán légierőnek meg kellett volna semmisülnie az első nap. Ehhez képest a mai nap lövöldözik a 29-eseik a HARM-okat, Szu-24-esek meg a SCALP-ot. Ilyen kontextusba helyezz egy olyan vadászt, ami ~150km-es hatótávú aktív rakétát tud visszaküldeni, elég fejlett elektronikai harc rendszerrel a fedélzetén.
Az oroszoknál az egész tervezést felborítaná, ha minden felbukkanó légicél csoport köré rajzolniuk kell egy N km-es NEZ kört, hogy "ide akkor nem megyünk", mert van egy pár Gripen Meteorral az ellenségnél. A gripen radarjának teljesítményét én nem ismerem, meg gondolom itt senki sem - de ha úgy döntenek hogy átadják öket, nem tartom lehetetlennek, hogy átalakított gépeket kapnának, akár AESA-val felszerelve. A műveleti környezet megkövetelné.
4 AMRAAMmal és póttartály nélkül utánégetővel akartad irni talán.....A nagyobb póttartályok eleve csak subsonikus tartományban használhatók.Radarja gyenge ahhoz hogy jól ki tudja használni a Meteort - ezért is van szükség nekünk is upgradre.
Teljesítmény kicsi? BVR harcnál az tök mindegy, Amúgy 4 rakétával és egy hasi tartállyal 1,1 Mach-ot tut után égető nélkül ami nem rossz. A kis méret miatt nehezebb is észrevenni - a SU-35-nek meg kb. kisebb utasszállítóval felérő radarkeresztmetszete van...
Azért arra nagyon kiváncsi lennék, a szakemberek mit szólnának egy ilyen koreai cserére. Lenne vigyorog ás? Azért a koreai egy kicsit potensebb gépnek tűnik.Nembaj.
Hogy a topicnál maradjunk, - de ebben az esetben sajnos tényleg muszáj picit biztpolozni:
A svéd megállapodás is simán benne van a levegőben (sokkal józanabbak a diplomaták, és sokkal kezelhetőbb a helyzet, mint ami a sajtóból lejön), de egészen biztos vagyok benne, hogy a koreaiak nagyon nyomulnak, mi pedig adjuk alájuk a lovat. Nem véletlen volt, hogy pár hete több koreai delegáció is fogadva volt a HM-ben, miközben gyakorlatilag nincs közös projektünk. Mi több, szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban). Vannak még kerekes platformok, meg a Chunmoo mint alternatíva, de valahogy azt érzem, hogy inkább a svéd problémázásnak szólt ez a Gripen kártya kijátszásának ellentételezésére.
Igazság szerint nem csak rajtunk kell hogy nyomás legyen, de szerintem azért most már masszírozzák a svéd felet is a NATO részéről rendesen, hogy menjen má' el és mosolyogjon bele a kamerába egy PR kép erejéig, és mindenki felejtse el ezt a közjátékot egy életre.
Nem fogjuk! De pillanatnyilag fog tudni jó képet vágni hozzá mindkét fél (Orbánnak sokkal őszintébb lesz a mosolya!). De ha ennyire sem képes a svéd miniszterelnök, akkor abba Orbánék bele fognak térdelni.
És ez szerintem egyre világosabb minden fél részéről. Erről szól most az USA vízummentesség megszüntetésének belengetése, meg a fenyegetőzés is.
Szerencsére egy megállapodással okafogyottá válik a nagyköveti kavarás.
Ismerek olyat aki pár éve még a légierőnél szolgált és sok barátja még mindig ott van. A beszélgetéseik alapján az rajzolódik ki, hogy alapvetően a Magyar Légierő Gripen-párti: ezt szeretnék tovább vinni, fejleszteni és bővíteni. Egyébként Börödni is az nyilatkozta októberben, hogy a Gripen térségünkben egy jól használható vadászgép, nem indokolt egyelőre a típusváltás.Azért arra nagyon kiváncsi lennék, a szakemberek mit szólnának egy ilyen koreai cserére. Lenne vigyorog ás? Azért a koreai egy kicsit potensebb gépnek tűnik.
Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.Ismerek olyat aki pár éve még a légierőnél szolgált és sok barátja még mindig ott van. A beszélgetéseik alapján az rajzolódik ki, hogy alapvetően a Magyar Légierő Gripen-párti: ezt szeretnék tovább vinni. Egyébként Börödni is az nyilatkozta októberben, hogy a Gripen térségünkben egy jól használható vadászgép, nem indokolt egyelőre a típusváltás.
A KF-21 jelen formájában nem igazán jobb mint egy modernizált Gripen. Ha már lesz belső fegyvertere meg kinőtte az új típusokra jellemző gyerekbetegségeit, akkor talán szóba jöhet. De ez legalább 8-10 év még.
szerintem is addig lenne a gripen pártiság még nem lenne meg a pilótáknak az első repülés a kf-21-benItt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
Ez igy nagyon nem igaz!!!Továbbra sem érted.
Ez egy 5. generációs gép, ami a jelenlegi fejlesztési fázisában is 4++ szinten van, és már repülhető, rendelhető, idén sorozatban fog gyártódni.
A Gripen E egy jó gép. Olcsó fenntartani, de azt megveszed 90-100M USD körül, és az világ életében gen. 4++ gép marad. Ennel meg megvan a lehetőség, hogy egy későbbi nagyjavítás alkalmával megcsinálják a belső fegyverteres átakítást. A test maga nem változik. Jelenleg is ott a fegyvertérnek a fizikai helye.
És nem csak csilliárdokért fogod tudni csak reptetni, miközben minden bizalmasnak minősülő információt azonnal amerikai szerverekre továbbít - mint az F35 esetén.
A Gtripenhez is csórók voltunk - de még mennyire azok...
KF-21-nél azért van egy ellátási (support) kockázat is.
A távol-kelet egyre forróbb hely lesz: Kína-Tajvan konfliktus, totál kiszámíthatatlan Kim família északon, de szabadon hajókázni a világ tengerein is egyre kevésbé magától értetődő dolog: Vörös tenger térsége is egyre kevésbé biztonságos.
Könnyen lehet, hogy Dél-Korea háborúba keveredik és nem fog tudni ellátást biztosítani a repülőkhöz.
Szerintem egy megnövelt Gripen flottával upgradekkel minél tovább ki kell húznil, hogy aztán egy európai típust vehessük. A legéletképesebbnek a Tempest tűnik, ami 2035-40 között már elérhetőnek lesz várhatóan. Én ezt céloznám: műszakilag is nagyobb ugrás lenne mint a KF-21 és nem a félvilágon kell hozzá átmozgatni az alkatrészeket. A Tempestbe talán még az AERO-t is be lehetne nyomni egy magyarországi fiókteleppel, hogy valami nem túl bonyolult cuccot beszállítson oda egy kétszázados megrendelésért cserébe.
Gripen C/D megtartása pénzügyileg is legjobb megoldás.
Szerinted mennyi időnk van meg, marha sok. Rengeteg variacio van, aki a legjobb ajánlatot adja azt majd kiválasztják. Szerintem ezen a terén van a legkényelmesebb pozíciónk az egész fegyverkezesből.Ez igy nagyon nem igaz!!!
A koreai madár első szériáit nem lehet nagyjavítással 5.genre tornázni, mert az egész airframet modósítani szükséges. Kicsit olyan, mint az EF Tranche1-ből se lehet későbbi modifikációt készíteni. Egy alapvetően a kompozit anyagokból készült Airframe modósítása nem egyszerű és rentábilis. A KF majd akkor lesz megfelelő, ha nagyobb számban mint 5.gen repcsi szolgálatban lesz. Nehony már mi legyünk a prototpusok hazája. A szárazföldi Lynx gyermekbeteségeivel együtt. Még mindig csak prototípusok (kisszériás gyártás). A L-39NG (a csehek még nem építettek bele ROBOTPILÓTÁT!!!) Most gondolkodnak rajta hogyan tovább... Stb. nekünk sorozatgyártott biztonságosan, gazdaságosan és magas harcképességgel hadrafoghatósággal rendelkező típusok kellenének, mert a relatíve kis mennyiségű harci-technikai eszközre van pénzünk. A hazai gyártás nem biztos, hogy übereli a fentieket. Hiába gazdaságilag jó, ha cucc nem fele nem müködik, vagy nem hozza a kivánt paramétereket.. Kicsit gondolkodni kéne. A JAS-39 hadrafoghatósága pld magasan veri az F-35 flottát. Nos mennyi F-35 kéne, hogy 80%-os biztosítsünk.. A koreai madárról semmit sem lehet még tudni. Tök felesleges már ezzel foglalkozni komoly szinten, tapogatozó tárgyalások igen, és figyelni a gyártó és üzembetaró adatait, kérni tőlük stb.
Azért Szöulban ha rossz fele kanayarodtunk a fő utcáról akkor simán utaztunk a 22. Századból a 18-baÍzlelgessük azt hogy ..."szárazföldi vonalon kimondottan versenytársak leszünk (Lynx-Redback, Panther-Black Panther viszonylatokban)"...! Mi magyarok versenytársai leszünk a technológiailag fényévekre előrébb járó Dél-Kóreának! Erre még nem vagyok felkészülve...
Az alapján amit "hallani lehet" itt nem lesz típus váltás ebben az évtizedben - nagy tételben nem érdemes arra fogadni, hogy a Gripent kukázzuk 2030 előtt, de valószinűleg 2035 előtt sem. Ha meglesz belső fegyverteres verziója KF-21-nek, az talán befuthat valamikor 2030 után...Itt is majd az dönt ki ad több bedolgozasi dolgot. A koreaiak simán többet adnának csak ez lehet ami miatt simán váltanánk. Régen az f - éket akartak a pilóták. Most megszokták a Gripent ismerik persze, hogy ragaszkodnak hozza. Erre az jut az eszembe, mennyire büszkék voltak a magyar tankosok 1941 Ben a magyar tankokra, az első orosz tank kal való talalkozasig. Aztán nagyon büszkék voltak a megkapott nemet pz IV f1 esekre, míg nem találkoztak a t34 és kv 1 kel. Tehát ez sajna nagyon sötét doboz.
Azért érdemes megvárni a belső fegyverteres tovább fejlesztett verziót. Az első szériával még lehetnek gondok - ne nálunk forrja ki magát ez a gép. Van már kockázatos projektünk épp elég - KF41, KF51 stb.szerintem is addig lenne a gripen pártiság még nem lenne meg a pilótáknak az első repülés a kf-21-ben
Az semmi ha itt kelet mo.-on rossz útra mész rá találsz itt16-17.szazadi állapotot isAzért Szöulban ha rossz fele kanayarodtunk a fő utcáról akkor simán utaztunk a 22. Századból a 18-ba
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..