A magyar hadiipar napjainkban

A Hirtenberger csak 27 II. negyedévében érkezik? Nem kapkodják el. A KC-390-nek több értelme lenne inkább Pápán, mint Kecskeméten. Úgy tűnik 45-ről nőtt 100-ra az éves kapacitás ZEG-en. Mondjuk nem mindegy, hogy 100 db Lynx vagy 100 db Caracal. A várpalotai RM üzem nem az új német üzem "klónja" mint olvashattuk itt pár napja hanem a kistestvére. Nyolcada a német üzem kapacitásának, mondjuk ezt biztos fogják még növelni.
Ja és kiváló ötlet volt a pontos terveket kitenni az internetre. Esetleg még ráírhatták volna a pontos glonass koordinátákat is.
 
  • Tetszik
Reactions: tomcat1
A németes különítmény támogatását kérem:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Magyar Főkonzul
8 mrd euróért vettünk német fegyvereket. Ez egyedülálló a régióban.

Palko
Végeztek előrejelzéseket, hogy a Trump féle 2% elég lehet -e a honvedelemre. Nem, inkább dupla annyi.

2030-ra 500 mrd HUF-os hazai védelmi ipari kapacitással tervezték 2020-ban. Ma inkább 1.000-1.500 mrd-os kapa a reálisabb.

Már vhol sztem máskor is említette, de megint erőlteti a helikoptergyártást mint célt, amihez Gyula csak az első lépcső.

Már ma is vannak az RM-nek magyar beszállítói, 7mrd HUF értékben.

Elmondta mit rövidít az N7, de ezt a titkot nem árulom el. ;)

A Nurollal Győrben 4 jármű gyártásáról van szó. (Palkovics qrvara hadar magyarul is, a németet is így darálja. Háromszor visszahallgattam. Viel vagy vier járművet mond....nem mind1 ;) )
 
2030-ra 500 mrd HUF-os hazai védelmi ipari kapacitással tervezték 2020-ra. Ma inkább 1.000-1.500 mrd-os kapa a reálisabb.
Ezt valaki "fordítsa le", mert nincs értelme szerintem. 2030-ra..2020-ra... mi van?!

Már vhol sztem máskor is említette, de megint erőlteti a helikoptergyártást mint célt, amihez Gyula csak az első lépcső.
Ha a Leonardotól veszünk harci helit akkor talán hoz ide valamit, de nem látom hogy tudnánk más gyártót ide hívni...

Már ma is vannak az RM-nek magyar beszállítói, 7mrd HUF értékben.

Elmondta mit rövidít az N7, de ezt a titkot nem árulom el. ;)
Lécci lécci!
Kizárt, hogy másfél-órányi német dumából ez kihámozzam...

A Nurollal Győrben 4 jármű gyártásáról van szó. (Palkovics qrvara hadar magyarul is, a németet is így darálja. Háromszor visszahallgattam. Viel vagy vier járművet mond....nem mind1 ;) )
én hármat megmondok, negyedik lehet érdekes...bár lehet hogy ezek megnövelt vagy valamilyen más alváltozata.

nurol-hu.png
 
keress vissza egy olyan interjút vele, amikor már ő volt az N7 elnöke.
Nem lenne egyszerűbb közzé tenni a megfejtést?
Úgy tűnik a többség nem tudja - Silviónak is új volt.

Egyébként tök gáz, hogy a semmiféle honlapja nincs egy ilyen sok százmilliárdos vagyont kezelő cégnek.
Az email címeik n7h.hu-ra végződnek, de ilyen domainen weboldal nem létezik.
 
Magyar Főkonzul
8 mrd euróért vettünk német fegyvereket. Ez egyedülálló a régióban.

Palko
Végeztek előrejelzéseket, hogy a Trump féle 2% elég lehet -e a honvedelemre. Nem, inkább dupla annyi.

2030-ra 500 mrd HUF-os hazai védelmi ipari kapacitással tervezték 2020-ban. Ma inkább 1.000-1.500 mrd-os kapa a reálisabb.

Már vhol sztem máskor is említette, de megint erőlteti a helikoptergyártást mint célt, amihez Gyula csak az első lépcső.

Már ma is vannak az RM-nek magyar beszállítói, 7mrd HUF értékben.

Elmondta mit rövidít az N7, de ezt a titkot nem árulom el. ;)

A Nurollal Győrben 4 jármű gyártásáról van szó. (Palkovics qrvara hadar magyarul is, a németet is így darálja. Háromszor visszahallgattam. Viel vagy vier járművet mond....nem mind1 ;) )
Palko folyt kövi

Várpalotáról úgy beszél, hogy a legnagyobb európai lőszergyár. De aztán szóltak neki, hogy csak múlt hétfőig.( Nemtom mikor vették fel.)

Zala a legmodernebb páncélos gyár a világon.(csak szerényen :cool: )
A legnagyobb európai elektromágnesen zavarvédelmet vizsgáló úgynevezett EMC-kamra. Leopárd, heli elfér 80 tonnáig.

A zalai manufaktúrális összeszerelő üzemben 50 tervező mérnök is dolgozik és további 70 jön a Pantherhez.
 
Ha a Leonardotól veszünk harci helit akkor talán hoz ide valamit, de nem látom hogy tudnánk más gyártót ide hívni...
Mégis mit? Először volt az orosz vonal, hogy majd valamilyen Ansat helikoptert fogunk gyártani. Aztán jött az Airbus-os álom, hogy majd a románoktól áthozzák ide a gyárat mert mi vettünk 50 helikoptert ők meg nem. A Leonardo kb. 12 helikopterért nem hoz ide semmit. Az Embraernek vannak olyan eVTOL tervei, amivel lehetne foglalkozni, mert Európában még kevesen foglalkoznak ilyennel. Nálunk van egy kis cég aki foglalkozott ilyesmivel, a Genevation Aircraft Kft, akiket Maróth a Pipistrellel akart összehozni, de nem lett belőle semmi. Ha minden igaz, azóta már a Genevation a Rotors&Cams része lett, és az egészet megvette a 4iG. Így talán az Embrearrel már lehetne valamit összehozni...
 
Mégis mit? Először volt az orosz vonal, hogy majd valamilyen Ansat helikoptert fogunk gyártani. Aztán jött az Airbus-os álom, hogy majd a románoktól áthozzák ide a gyárat mert mi vettünk 50 helikoptert ők meg nem. A Leonardo kb. 12 helikopterért nem hoz ide semmit. Az Embraernek vannak olyan eVTOL tervei, amivel lehetne foglalkozni, mert Európában még kevesen foglalkoznak ilyennel. Nálunk van egy kis cég aki foglalkozott ilyesmivel, a Genevation Aircraft Kft, akiket Maróth a Pipistrellel akart összehozni, de nem lett belőle semmi. Ha minden igaz, azóta már a Genevation a Rotors&Cams része lett, és az egészet megvette a 4iG. Így talán az Embrearrel már lehetne valamit összehozni...
Mondom hogy nem értem én sem mit akarhat Palkovics ezzel. :)
 
Panelbeszélgetés
(Ne vegyetek mindent amit írok készpénznek, saját fordítás. )

DND-s fazon
A DND RGW 110-esek csövének exkluzív gyártását megvettük. Azaz innen mehet pl. Németorszagba is exportra. Az első felhasználók leszünk. De ha jól értettem nemcsak ezt fogjuk gyártani a német DND gyár kapacitását a magyarral akarják növelni.
Kaposváron nemcsak csőgyártás, hanem teljeskörű fegyvergyártás is lesz második körben.


RMes fazon
Bár Varpalota most épül, de már a duplázását tervezik.
 
Mégis mit? Először volt az orosz vonal, hogy majd valamilyen Ansat helikoptert fogunk gyártani. Aztán jött az Airbus-os álom, hogy majd a románoktól áthozzák ide a gyárat mert mi vettünk 50 helikoptert ők meg nem. A Leonardo kb. 12 helikopterért nem hoz ide semmit. Az Embraernek vannak olyan eVTOL tervei, amivel lehetne foglalkozni, mert Európában még kevesen foglalkoznak ilyennel. Nálunk van egy kis cég aki foglalkozott ilyesmivel, a Genevation Aircraft Kft, akiket Maróth a Pipistrellel akart összehozni, de nem lett belőle semmi. Ha minden igaz, azóta már a Genevation a Rotors&Cams része lett, és az egészet megvette a 4iG. Így talán az Embrearrel már lehetne valamit összehozni...
Egyébként senki se mondta hogy katonai gépről van szó....
 
Ezt valaki "fordítsa le", mert nincs értelme szerintem. 2030-ra..2020-ra... mi van?!


Ha a Leonardotól veszünk harci helit akkor talán hoz ide valamit, de nem látom hogy tudnánk más gyártót ide hívni...


Lécci lécci!
Kizárt, hogy másfél-órányi német dumából ez kihámozzam...


én hármat megmondok, negyedik lehet érdekes...bár lehet hogy ezek megnövelt vagy valamilyen más alváltozata.

nurol-hu.png
Szerintem a 4. az az NSM-L
 

VIKI Defence Innovation Research Institute Hungary: Megérkezett a legújabb epizódunk a FutureForceTalk podcast sorozatunkban, melyben a virtuális és kiterjesztett valóság (VR/MR) egészségügyi alkalmazásainak lenyűgöző világába kalauzoljuk el hallgatóinkat...

Ebben az epizódban Kovács Gergely, a #VIKI XR/VR szakértője, és Dr. Móga Kristof, a HOLOSAPIENS alapító vezérigazgatója, mélyreható beszélgetést folytatnak a VR és MR technológia egészségügyi szektorban betöltött szerepéről, valamint annak jövőbeli lehetőségeiről.

Feltárjuk, hogy miként forradalmasítja a VR és MR technológia az orvosi képzést, diagnosztikát és terápiát, különös tekintettel a sebészeti eljárásokra és a rehabilitációra. Megvitassuk az adatvédelmi, biztonsági és etikai kérdéseket is, amelyek az ilyen típusú technológiák alkalmazásával járnak.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Hazai összeszerelés,alkatrészgyártás,meg új iparágunk.....Édesfaxomennyiidiuótaságot.........Szaros kopóalkatrészt meg kenőanyagot nem tudunk gyártani egy szaros IFVbe,de majd 5G vadászgépet gyártunk.......Anyámnesiras
Kenőanyagból azt nem gyártjuk amit mennyiségi okokból nem érdemes. Mi lenne ez egy ifv-ben, a teflonos zsír maximum? Mondjuk ebben a topikban irreleváns de azért ne húzzuk már le magunkat feleslegesen.
 
Kenőanyagból azt nem gyártjuk amit mennyiségi okokból nem érdemes. Mi lenne ez egy ifv-ben, a teflonos zsír maximum? Mondjuk ebben a topikban irreleváns de azért ne húzzuk már le magunkat feleslegesen.
panzeroilt mindenféleképpen jó lenne ha gyártanánk jó minőségbe
 
panzeroilt mindenféleképpen jó lenne ha gyártanánk jó minőségbe
Ha minden korszerű nyugati építőipari gépbe tud a Mol-Lub olyan cuccot gyártani, amit a gyártó elfogad mint garanciálisan beletölthető cucc, miért ne tudna másba is. Meg kell nézni hogy mi a specifikáció ami kell, és hogy kell-e olyan mennyiség hogy megérje gyártani. Ha igen, és esetleg nem lenne a termékskálán megfelelő, megoldják. Kicsit el van misztifikálva a dolog, mert minden gyártó megköveteli hogy bevizsgálja az olajokat mielőtt jóváhagyja a használatát - és ezért egy vagyont kér el, amivel a saját túlárazott átcimkézett "saját márkás" termékeinek a piacát próbálja védeni. Ezért aztán van 1000+ féle minősítés. Vannak a Molnak Liebherr által elfogadott olajok most is, tudtommal a Lynxbe ilyen gyártmányú moci van. De alapvetően mind mögött egy teljesítményszint van, azokból meg jármű szinten a legszigorúbbakat is tudja a cég. Egyes különleges ipari olajok amik érdekesebbek, de egy ifv nem ufó.