Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.