A magyar hadiipar napjainkban

Ha minden korszerű nyugati építőipari gépbe tud a Mol-Lub olyan cuccot gyártani, amit a gyártó elfogad mint garanciálisan beletölthető cucc, miért ne tudna másba is. Meg kell nézni hogy mi a specifikáció ami kell, és hogy kell-e olyan mennyiség hogy megérje gyártani. Ha igen, és esetleg nem lenne a termékskálán megfelelő, megoldják. Kicsit el van misztifikálva a dolog, mert minden gyártó megköveteli hogy bevizsgálja az olajokat mielőtt jóváhagyja a használatát - és ezért egy vagyont kér el, amivel a saját túlárazott átcimkézett "saját márkás" termékeinek a piacát próbálja védeni. Ezért aztán van 1000+ féle minősítés. Vannak a Molnak Liebherr által elfogadott olajok most is, tudtommal a Lynxbe ilyen gyártmányú moci van. De alapvetően mind mögött egy teljesítményszint van, azokból meg jármű szinten a legszigorúbbakat is tudja a cég. Egyes különleges ipari olajok amik érdekesebbek, de egy ifv nem ufó.
Mondtad volna a mig29 kenőanyagokkal szenvedő németeknek ezt. Nem is tudom megoldottak-e!
 
Ha minden korszerű nyugati építőipari gépbe tud a Mol-Lub olyan cuccot gyártani, amit a gyártó elfogad mint garanciálisan beletölthető cucc, miért ne tudna másba is. Meg kell nézni hogy mi a specifikáció ami kell, és hogy kell-e olyan mennyiség hogy megérje gyártani. Ha igen, és esetleg nem lenne a termékskálán megfelelő, megoldják. Kicsit el van misztifikálva a dolog, mert minden gyártó megköveteli hogy bevizsgálja az olajokat mielőtt jóváhagyja a használatát - és ezért egy vagyont kér el, amivel a saját túlárazott átcimkézett "saját márkás" termékeinek a piacát próbálja védeni. Ezért aztán van 1000+ féle minősítés. Vannak a Molnak Liebherr által elfogadott olajok most is, tudtommal a Lynxbe ilyen gyártmányú moci van. De alapvetően mind mögött egy teljesítményszint van, azokból meg jármű szinten a legszigorúbbakat is tudja a cég. Egyes különleges ipari olajok amik érdekesebbek, de egy ifv nem ufó.
Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.
 
VIKI Defence Innovation Research Institute Hungary: Megérkezett a legújabb epizódunk a FutureForceTalk podcast sorozatunkban, melyben a virtuális és kiterjesztett valóság (VR/MR) egészségügyi alkalmazásainak lenyűgöző világába kalauzoljuk el hallgatóinkat...

Ebben az epizódban Kovács Gergely, a #VIKI XR/VR szakértője, és Dr. Móga Kristof, a HOLOSAPIENS alapító vezérigazgatója, mélyreható beszélgetést folytatnak a VR és MR technológia egészségügyi szektorban betöltött szerepéről, valamint annak jövőbeli lehetőségeiről.

Feltárjuk, hogy miként forradalmasítja a VR és MR technológia az orvosi képzést, diagnosztikát és terápiát, különös tekintettel a sebészeti eljárásokra és a rehabilitációra. Megvitassuk az adatvédelmi, biztonsági és etikai kérdéseket is, amelyek az ilyen típusú technológiák alkalmazásával járnak.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.
a t 72 höz a legtöbb a panzeroilból fogyott OMV s volt vásárolva többnyire mert az olcsóbb volt mint a MOL hasonló tulajdonságokkal rendelkező terméke (pedig a mol kenőanyaggyár ott volt a seggünk alatt(felett) Lukoilost is használtunk de abból csak a bádog hordós kiszerelést nagykiszerelésbe érte csak meg de úgy meg elég macerás volt... az OMV panzeroil Leopárdokoz készült (legalábbis ahhoz is fel volt sorolva egy csomó minden hogy mibe jó ...) meg van a piros folyadék az egy piros színű olaj 72 be az ment mindenhova ahova nem pazeroil ment. viszkózusabb átteszős abbol főleg lukoilost használtun vagy nagykiszereléses mol ost de abbol 1-1 l nél több ritkán kelett a MOL os meg nagy tartályba volt a lukoilos meg kis flakonba. A többi meg gépzsír abból színte minden jó csak ne kopjonn a fém a fémen ha nem volt gépzsír (mindig volt) akkor panzeroillal nyakonöntve is jó egy darabig. a panzeroilt lehetett mixelni pirossal de a pirosat nem volt javallot felönteni panzeroillal de bizonyos mértékig bírta (elméletileg)
 
Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.

Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.
Pici részére reagálnék a kommentek. Nagyon sokszor és sokan emlegetik, hogy a harcjárműmotorok mennyire durva igénybevételnek vannak kitéve a civil erőgépekhez képest. Ha ráérték, most több ezer órányi hanganyag van fent a világhálón valós harci helyzetekben, ahol nagyon jól hallható a járművek hangja. Érdekes egyébként hallani őket, mert semmihez sem fogható hangokat hallasz . Mármint amit a civil világban hallani. (főleg a belső kamerás felvételeken hallani) Nem muszály amúgy túlzásba villni a hallgatózást sem, elég egy ha egy kis tapasztalattal gondolod végig. Aki látott már nagyüzemi gépeket a való életben dolgozni, az nagyjából tudhatja, hogy azok amit kapnak, ahhoz képest kutya fasza amit a harcjárművek. . Én elhiszem, hogy harcban meg gyakorlaton sok a teligáz, meg a hirtelen indulás, de egy ipari targoncánál, egy homlokrakodónál napi szinten tucatszor, százszor van ilyen. Mikor beesik egy üres dömper a bányában, Pista nem melegítgeti a homlokrakodót, hanem elszívja a cigijét, (azon nem spórol) majd beszaltózik a gépbe, és elöbb nyomja padlóra a gázpedelt minthogy kettőt fordulna a főtengely. Majd teljes terheléssel tolja neki, hogy minél gyorsabban emelje a kanalat a hidraulika. És ez így megy éveken keresztűl, nap mint nap.... Naponta tucatszor!!! Ehhez képest a harcjárművekkel hímestojásként bánnak. És tucatnyi ilyen példát tudok írni.
 
Pici részére reagálnék a kommentek. Nagyon sokszor és sokan emlegetik, hogy a harcjárműmotorok mennyire durva igénybevételnek vannak kitéve a civil erőgépekhez képest. Ha ráérték, most több ezer órányi hanganyag van fent a világhálón valós harci helyzetekben, ahol nagyon jól hallható a járművek hangja. Érdekes egyébként hallani őket, mert semmihez sem fogható hangokat hallasz . Mármint amit a civil világban hallani. (főleg a belső kamerás felvételeken hallani) Nem muszály amúgy túlzásba villni a hallgatózást sem, elég egy ha egy kis tapasztalattal gondolod végig. Aki látott már nagyüzemi gépeket a való életben dolgozni, az nagyjából tudhatja, hogy azok amit kapnak, ahhoz képest kutya fasza amit a harcjárművek. . Én elhiszem, hogy harcban meg gyakorlaton sok a teligáz, meg a hirtelen indulás, de egy ipari targoncánál, egy homlokrakodónál napi szinten tucatszor, százszor van ilyen. Mikor beesik egy üres dömper a bányában, Pista nem melegítgeti a homlokrakodót, hanem elszívja a cigijét, (azon nem spórol) majd beszaltózik a gépbe, és elöbb nyomja padlóra a gázpedelt minthogy kettőt fordulna a főtengely. Majd teljes terheléssel tolja neki, hogy minél gyorsabban emelje a kanalat a hidraulika. És ez így megy éveken keresztűl, nap mint nap.... Naponta tucatszor!!! Ehhez képest a harcjárművekkel hímestojásként bánnak. És tucatnyi ilyen példát tudok írni.
Majd szoljal,ha 1500 uzemora utan nagyjavitasra viszitek a munkagepnotort.....CV90ben egy Scania V8 motor van,tuningolva.Kamionban az rohogve teljesít 50k uzemorat,IFVbe meg bekeidoben orulnenek az 5k nagyjavitaskozi uzemidonek......
 
Majd szoljal,ha 1500 uzemora utan nagyjavitasra viszitek a munkagepnotort.....CV90ben egy Scania V8 motor van,tuningolva.Kamionban az rohogve teljesít 50k uzemorat,IFVbe meg bekeidoben orulnenek az 5k nagyjavitaskozi uzemidonek......
Honvédelmi szintem, 5ezer óránként ha nem felújítják hanem cserélik újra Scania V8-az
Majd szoljal,ha 1500 uzemora utan nagyjavitasra viszitek a munkagepnotort.....CV90ben egy Scania V8 motor van,tuningolva.Kamionban az rohogve teljesít 50k uzemorat,IFVbe meg bekeidoben orulnenek az 5k nagyjavitaskozi uzemidonek......
És ezzel mit szeretnél mondani? Magad is le írtad, hogy tuningolva van. Gyakorlatilag a motor nincs hozzáfejlesztve a belőle kivett teljesítményhez. Nem a felhasználás módja extrém, hanem az alap motorból kivett literteljesítmény! Bár, 50ezer órás élettartam szerintem bőven elég egy harcjárműbe!
 
Honvédelmi szintem, 5ezer óránként ha nem felújítják hanem cserélik újra Scania V8-az

És ezzel mit szeretnél mondani? Magad is le írtad, hogy tuningolva van. Gyakorlatilag a motor nincs hozzáfejlesztve a belőle kivett teljesítményhez. Nem a felhasználás módja extrém, hanem az alap motorból kivett literteljesítmény! Bár, 50ezer órás élettartam szerintem bőven elég egy harcjárműbe!
5ezret akartam írni....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A védelmi innováció segíti a biztonságot

Dr. Porkoláb Imre dandártábornok reméli, hogy a jövőben az eddigieknél több és tőkeerősebb magyar vállalat indul majd az Európai Védelmi Alap (EDF) idei pályázatain. A Honvédelmi Minisztérium védelmi innovációért felelős miniszteri biztosa a nagyvállalatok képviselői számára szervezett budapesti szakmai workshopon elmondta: bízik benne, hogy a magyar cégek egy-egy pályázó konzorcium vezetését is vállalják majd.
 
Magyarország lett az első állam, amelyik nemzeti űrkutatási programját az Európai Űrügynökséggel (ESA) közösen tudja megvalósítani. A megállapodással az ESA támogatást nyújt a magyar űrhajósok kiképzéséhez, a repülőorvosi képzéshez, a földi irányítóközpontban történő tevékenység megvalósításához és a tudományos program integrációjához is. Az űrkutatásért felelős miniszteri biztos szerint ez hatalmas mérföldkő Hungarian to Orbit program számára.

 
Zseniális. Most, hogy az infrastruktúra építések katonai celuak lesznek, nem is lehet majd tudni mennyibe kerül.
Lolo építhet tripla áron, nem tudod nem fáj. Andi meg ihat olasz kávét is.
Zseniális.
Bármire rá lehet majd húzni ezt a titulust.
Az a legidegesítőbb már előre is ebben, hogy majd jön a lenéző megmagyarázás, ha valahol kibukik valami, hogy ez hadiipari betonvas, azé' olyan drága. :mad:
 
Vagy merjünk nagyok lenni alapon stadion, a leendő lovaspóló huszárcsapatnak.
Igen, azt nagyon várom mikor lesz dudiékból "Égi Huszár" vagy "(forgó)Szárnyas lovas" esetleg "Szittya Pegazus Harcos".
Kriss-ből meg nem is tudom, "Íróasztal huszár" vagy "Akta Hajdú Páncélos", ha jól értem ő most papirkutya lett.
 
Zseniális. Most, hogy az infrastruktúra építések katonai celuak lesznek, nem is lehet majd tudni mennyibe kerül.
Lolo építhet tripla áron, nem tudod nem fáj. Andi meg ihat olasz kávét is.
Zseniális.
Bármire rá lehet majd húzni ezt a titulust.
Most kezdi építeni az orosz milliárdos a Váci úton a kezdéskor 150 milliárdos vizes sportközpontot, néhány száz méterre a Duna Arénától. Könnyen lehet, hogy arról is kiderül, hogy a katonai búvároktatás célját szolgálja, ha nagyon ellenkezik a kerületi önkormányzat :)