A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ha minden korszerű nyugati építőipari gépbe tud a Mol-Lub olyan cuccot gyártani, amit a gyártó elfogad mint garanciálisan beletölthető cucc, miért ne tudna másba is. Meg kell nézni hogy mi a specifikáció ami kell, és hogy kell-e olyan mennyiség hogy megérje gyártani. Ha igen, és esetleg nem lenne a termékskálán megfelelő, megoldják. Kicsit el van misztifikálva a dolog, mert minden gyártó megköveteli hogy bevizsgálja az olajokat mielőtt jóváhagyja a használatát - és ezért egy vagyont kér el, amivel a saját túlárazott átcimkézett "saját márkás" termékeinek a piacát próbálja védeni. Ezért aztán van 1000+ féle minősítés. Vannak a Molnak Liebherr által elfogadott olajok most is, tudtommal a Lynxbe ilyen gyártmányú moci van. De alapvetően mind mögött egy teljesítményszint van, azokból meg jármű szinten a legszigorúbbakat is tudja a cég. Egyes különleges ipari olajok amik érdekesebbek, de egy ifv nem ufó.
Mondtad volna a mig29 kenőanyagokkal szenvedő németeknek ezt. Nem is tudom megoldottak-e!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 556
113
Ha minden korszerű nyugati építőipari gépbe tud a Mol-Lub olyan cuccot gyártani, amit a gyártó elfogad mint garanciálisan beletölthető cucc, miért ne tudna másba is. Meg kell nézni hogy mi a specifikáció ami kell, és hogy kell-e olyan mennyiség hogy megérje gyártani. Ha igen, és esetleg nem lenne a termékskálán megfelelő, megoldják. Kicsit el van misztifikálva a dolog, mert minden gyártó megköveteli hogy bevizsgálja az olajokat mielőtt jóváhagyja a használatát - és ezért egy vagyont kér el, amivel a saját túlárazott átcimkézett "saját márkás" termékeinek a piacát próbálja védeni. Ezért aztán van 1000+ féle minősítés. Vannak a Molnak Liebherr által elfogadott olajok most is, tudtommal a Lynxbe ilyen gyártmányú moci van. De alapvetően mind mögött egy teljesítményszint van, azokból meg jármű szinten a legszigorúbbakat is tudja a cég. Egyes különleges ipari olajok amik érdekesebbek, de egy ifv nem ufó.
Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 241
113
VIKI Defence Innovation Research Institute Hungary: Megérkezett a legújabb epizódunk a FutureForceTalk podcast sorozatunkban, melyben a virtuális és kiterjesztett valóság (VR/MR) egészségügyi alkalmazásainak lenyűgöző világába kalauzoljuk el hallgatóinkat...

Ebben az epizódban Kovács Gergely, a #VIKI XR/VR szakértője, és Dr. Móga Kristof, a HOLOSAPIENS alapító vezérigazgatója, mélyreható beszélgetést folytatnak a VR és MR technológia egészségügyi szektorban betöltött szerepéről, valamint annak jövőbeli lehetőségeiről.

Feltárjuk, hogy miként forradalmasítja a VR és MR technológia az orvosi képzést, diagnosztikát és terápiát, különös tekintettel a sebészeti eljárásokra és a rehabilitációra. Megvitassuk az adatvédelmi, biztonsági és etikai kérdéseket is, amelyek az ilyen típusú technológiák alkalmazásával járnak.


 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.
a t 72 höz a legtöbb a panzeroilból fogyott OMV s volt vásárolva többnyire mert az olcsóbb volt mint a MOL hasonló tulajdonságokkal rendelkező terméke (pedig a mol kenőanyaggyár ott volt a seggünk alatt(felett) Lukoilost is használtunk de abból csak a bádog hordós kiszerelést nagykiszerelésbe érte csak meg de úgy meg elég macerás volt... az OMV panzeroil Leopárdokoz készült (legalábbis ahhoz is fel volt sorolva egy csomó minden hogy mibe jó ...) meg van a piros folyadék az egy piros színű olaj 72 be az ment mindenhova ahova nem pazeroil ment. viszkózusabb átteszős abbol főleg lukoilost használtun vagy nagykiszereléses mol ost de abbol 1-1 l nél több ritkán kelett a MOL os meg nagy tartályba volt a lukoilos meg kis flakonba. A többi meg gépzsír abból színte minden jó csak ne kopjonn a fém a fémen ha nem volt gépzsír (mindig volt) akkor panzeroillal nyakonöntve is jó egy darabig. a panzeroilt lehetett mixelni pirossal de a pirosat nem volt javallot felönteni panzeroillal de bizonyos mértékig bírta (elméletileg)
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
738
2 108
93
Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.

Ja....MOL akreditált,és nem felelt meg.Ez a tény.
Egy munkagép terhelési karakterikája teljesen más,mint egy katonai járművé a harcmezőn.Ezért van az,hogy ugyan az a kamion motor egy közuti szerelvényben elmegy 1 millió km-t,de egy PSZHban a tizedét se.És ez a terhelési különbség kihat a kenőanyagok megkivánt tulajdonságaira is.
Hogy egy manufakturális összeszerelő üzemben van egy többtengelyes hegesztőállvány,hát nem olyan nagy truváj.Nélküle elég nehéz lenne a test hegesztéssel való összeszerelése.....Különben mikor még csak aláirták az üzletett,betettem az Eitan gyártásárol egy filmecskét,ahol pontosan ugyan ezt a manufakturális összeszerelő módszertant használják-hogy kb ugyan ez lesz ZEG-en.Ugyanakkor pontosan ez az álvány mutatja,hogy ez manufakturális összeszerelés.Nincs szerelőszallag,ahol a munkadarab mozogna a különböző,előre beállitott hegesztő állások között.
Az,hogy mondjuk a torony összeszerelése is hozzánk kerül(ne),az még mindig csak összeszerelés.Adják vele a részelemek gyártástechnológiai specifikációit?Ja,nem.Azt megtartja magának az RM.Mert oké,hogy páncéllemez,de milyen összetételű,milyen edzési eljárásoknak kéne alávetni,hogy megfeleljen a kritériumoknak-mi a lemez gyártástechnológiája?Persze lehet pótolni másik specifikációjú pc lemezzel-de akkor lehet,hogy a termék 7%-kal nehezebb,5%-kal törékenyebb,és 20%-kal rugalmatlanabb lesz az előirtnál.....
Megpróbálom példával szemléltetni a dolgot.Mikor azt mondom,hogy vegyük meg Dél Afrikábol a T5-52 Condor löveget,mert A-máig a legnagyobb teljesitményű platós löveg,B-technológiástul adják,ez nem jelenti azt,hogy mi 2 év mulva önállóan,minden részegységet itthon gyártani fogunk.Lópikulát.Max az üléskátpit lesz ténylegesen hazai gyártás.De a gyártástechnológia birtokában kereshetünk olyan üzemeket a világban,akikkel legyártatjuk a szükséges részegységeket.Mondjuk rendelünk 50db csövet a linzi acélműtől,megadva,hogy azokat ezzel a gyártási technológiai eljárássorral köll legyártani.És ha a labancok beintenek,hogy nem adnak nekünk csöveket,akkor fogjuk a technológiai utasittássorunkat,és keresünk a nagyvilágban másik olyan üzemet,ami végre tudja és hajlandó azt hajtani.Mondjuk Dél Koreában,Japánban,Indiában,vagy éppen Oroszországban.És máris nem függünk a technológia birtokostol,kinek a részegységeit mi csak összeszereljük.
Hogy aztán a késöbbiekben eljutunk e odáig,hogy a birtokunkban lévő technológiát ne csak legyárttattni,hanem hazai ipari bázison legyártani is tudjuk,az egy másik fejezet.Szerintem ez a rész túlmutat a katonai fejlesztéseken,csak polgári ipari fejlesztés részeként lehet rentábilis ilyen gyártási kapacitást létrehozni.
Pici részére reagálnék a kommentek. Nagyon sokszor és sokan emlegetik, hogy a harcjárműmotorok mennyire durva igénybevételnek vannak kitéve a civil erőgépekhez képest. Ha ráérték, most több ezer órányi hanganyag van fent a világhálón valós harci helyzetekben, ahol nagyon jól hallható a járművek hangja. Érdekes egyébként hallani őket, mert semmihez sem fogható hangokat hallasz . Mármint amit a civil világban hallani. (főleg a belső kamerás felvételeken hallani) Nem muszály amúgy túlzásba villni a hallgatózást sem, elég egy ha egy kis tapasztalattal gondolod végig. Aki látott már nagyüzemi gépeket a való életben dolgozni, az nagyjából tudhatja, hogy azok amit kapnak, ahhoz képest kutya fasza amit a harcjárművek. . Én elhiszem, hogy harcban meg gyakorlaton sok a teligáz, meg a hirtelen indulás, de egy ipari targoncánál, egy homlokrakodónál napi szinten tucatszor, százszor van ilyen. Mikor beesik egy üres dömper a bányában, Pista nem melegítgeti a homlokrakodót, hanem elszívja a cigijét, (azon nem spórol) majd beszaltózik a gépbe, és elöbb nyomja padlóra a gázpedelt minthogy kettőt fordulna a főtengely. Majd teljes terheléssel tolja neki, hogy minél gyorsabban emelje a kanalat a hidraulika. És ez így megy éveken keresztűl, nap mint nap.... Naponta tucatszor!!! Ehhez képest a harcjárművekkel hímestojásként bánnak. És tucatnyi ilyen példát tudok írni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 556
113
Pici részére reagálnék a kommentek. Nagyon sokszor és sokan emlegetik, hogy a harcjárműmotorok mennyire durva igénybevételnek vannak kitéve a civil erőgépekhez képest. Ha ráérték, most több ezer órányi hanganyag van fent a világhálón valós harci helyzetekben, ahol nagyon jól hallható a járművek hangja. Érdekes egyébként hallani őket, mert semmihez sem fogható hangokat hallasz . Mármint amit a civil világban hallani. (főleg a belső kamerás felvételeken hallani) Nem muszály amúgy túlzásba villni a hallgatózást sem, elég egy ha egy kis tapasztalattal gondolod végig. Aki látott már nagyüzemi gépeket a való életben dolgozni, az nagyjából tudhatja, hogy azok amit kapnak, ahhoz képest kutya fasza amit a harcjárművek. . Én elhiszem, hogy harcban meg gyakorlaton sok a teligáz, meg a hirtelen indulás, de egy ipari targoncánál, egy homlokrakodónál napi szinten tucatszor, százszor van ilyen. Mikor beesik egy üres dömper a bányában, Pista nem melegítgeti a homlokrakodót, hanem elszívja a cigijét, (azon nem spórol) majd beszaltózik a gépbe, és elöbb nyomja padlóra a gázpedelt minthogy kettőt fordulna a főtengely. Majd teljes terheléssel tolja neki, hogy minél gyorsabban emelje a kanalat a hidraulika. És ez így megy éveken keresztűl, nap mint nap.... Naponta tucatszor!!! Ehhez képest a harcjárművekkel hímestojásként bánnak. És tucatnyi ilyen példát tudok írni.
Majd szoljal,ha 1500 uzemora utan nagyjavitasra viszitek a munkagepnotort.....CV90ben egy Scania V8 motor van,tuningolva.Kamionban az rohogve teljesít 50k uzemorat,IFVbe meg bekeidoben orulnenek az 5k nagyjavitaskozi uzemidonek......
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
738
2 108
93
Majd szoljal,ha 1500 uzemora utan nagyjavitasra viszitek a munkagepnotort.....CV90ben egy Scania V8 motor van,tuningolva.Kamionban az rohogve teljesít 50k uzemorat,IFVbe meg bekeidoben orulnenek az 5k nagyjavitaskozi uzemidonek......
Honvédelmi szintem, 5ezer óránként ha nem felújítják hanem cserélik újra Scania V8-az
Majd szoljal,ha 1500 uzemora utan nagyjavitasra viszitek a munkagepnotort.....CV90ben egy Scania V8 motor van,tuningolva.Kamionban az rohogve teljesít 50k uzemorat,IFVbe meg bekeidoben orulnenek az 5k nagyjavitaskozi uzemidonek......
És ezzel mit szeretnél mondani? Magad is le írtad, hogy tuningolva van. Gyakorlatilag a motor nincs hozzáfejlesztve a belőle kivett teljesítményhez. Nem a felhasználás módja extrém, hanem az alap motorból kivett literteljesítmény! Bár, 50ezer órás élettartam szerintem bőven elég egy harcjárműbe!
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
738
2 108
93
Honvédelmi szintem, 5ezer óránként ha nem felújítják hanem cserélik újra Scania V8-az

És ezzel mit szeretnél mondani? Magad is le írtad, hogy tuningolva van. Gyakorlatilag a motor nincs hozzáfejlesztve a belőle kivett teljesítményhez. Nem a felhasználás módja extrém, hanem az alap motorból kivett literteljesítmény! Bár, 50ezer órás élettartam szerintem bőven elég egy harcjárműbe!
5ezret akartam írni....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 241
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 241
113
A védelmi innováció segíti a biztonságot

Dr. Porkoláb Imre dandártábornok reméli, hogy a jövőben az eddigieknél több és tőkeerősebb magyar vállalat indul majd az Európai Védelmi Alap (EDF) idei pályázatain. A Honvédelmi Minisztérium védelmi innovációért felelős miniszteri biztosa a nagyvállalatok képviselői számára szervezett budapesti szakmai workshopon elmondta: bízik benne, hogy a magyar cégek egy-egy pályázó konzorcium vezetését is vállalják majd.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Magyarország lett az első állam, amelyik nemzeti űrkutatási programját az Európai Űrügynökséggel (ESA) közösen tudja megvalósítani. A megállapodással az ESA támogatást nyújt a magyar űrhajósok kiképzéséhez, a repülőorvosi képzéshez, a földi irányítóközpontban történő tevékenység megvalósításához és a tudományos program integrációjához is. Az űrkutatásért felelős miniszteri biztos szerint ez hatalmas mérföldkő Hungarian to Orbit program számára.

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 731
72 115
113
Zseniális. Most, hogy az infrastruktúra építések katonai celuak lesznek, nem is lehet majd tudni mennyibe kerül.
Lolo építhet tripla áron, nem tudod nem fáj. Andi meg ihat olasz kávét is.
Zseniális.
Bármire rá lehet majd húzni ezt a titulust.
Az a legidegesítőbb már előre is ebben, hogy majd jön a lenéző megmagyarázás, ha valahol kibukik valami, hogy ez hadiipari betonvas, azé' olyan drága. :mad:
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Vagy merjünk nagyok lenni alapon stadion, a leendő lovaspóló huszárcsapatnak.
Igen, azt nagyon várom mikor lesz dudiékból "Égi Huszár" vagy "(forgó)Szárnyas lovas" esetleg "Szittya Pegazus Harcos".
Kriss-ből meg nem is tudom, "Íróasztal huszár" vagy "Akta Hajdú Páncélos", ha jól értem ő most papirkutya lett.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Zseniális. Most, hogy az infrastruktúra építések katonai celuak lesznek, nem is lehet majd tudni mennyibe kerül.
Lolo építhet tripla áron, nem tudod nem fáj. Andi meg ihat olasz kávét is.
Zseniális.
Bármire rá lehet majd húzni ezt a titulust.
Most kezdi építeni az orosz milliárdos a Váci úton a kezdéskor 150 milliárdos vizes sportközpontot, néhány száz méterre a Duna Arénától. Könnyen lehet, hogy arról is kiderül, hogy a katonai búvároktatás célját szolgálja, ha nagyon ellenkezik a kerületi önkormányzat :)