[HUN] Vadászgépek beszerzése

Ezt a kommentedet meg majd megint letagadod.... :rolleyes:
Miért tagadnám?
Ha lesz is valami elvi megállapodás mostanság ("szándék nyilatkozat") a végleges szerződés kidolgozása sok hónap lehet még.

Van egy olyan tippem hogy most legfeljebb a +4 gépet jelentik majd be, mert azt már korábban leszerződték és jó kommunikációs trükként ellehet adni mint a "svéd-szivtás" eredményét.
 
ha a Magyar légierő a Gripen után ( 2030-35 körül) ötödik generációs gépet akar, akkor jó lehet-e a KF-21. Nos ez nem biztos! Ha 2035-re nem lesz kész 5G-s a gép ami (elég valószínű fejlesztési megrendelés hiányában) akkor ez nekünk nem jó irány. :(
.
.
Vajon mi az a nagy hadiipari bejelentes, amire Partunk vezetöje keszul a svedekkel? (Esetleg Gripen-E ? Es akkor 2030-ban nem lesz 5. gen, cserebe rasoznak a svedekre egy adag NER-39NG-t, tekintve, hogy jelenleg a svedeknek eppen nincs kikepzögepe? Mi a win-win ellentete? Lose-lose? :) )
 
cserebe rasoznak a svedekre egy adag NER-39NG-t, tekintve, hogy jelenleg a svedeknek eppen nincs kikepzögepe?
Alapvetően nem lenne rossz ötlet, de valószínűbb hogy egy kb. 40 gépes brazil E/F rendelésért cserébe a braziloktól vesznek Super Tucano-t és KC-390-et. Már a svájciaknál is PC-21 beszerzés lett volna az ellentételezés.
 
.
.
Vajon mi az a nagy hadiipari bejelentes, amire Partunk vezetöje keszul a svedekkel? (Esetleg Gripen-E ? Es akkor 2030-ban nem lesz 5. gen, cserebe rasoznak a svedekre egy adag NER-39NG-t, tekintve, hogy jelenleg a svedeknek eppen nincs kikepzögepe? Mi a win-win ellentete? Lose-lose? :) )
Nem figyeltél szombat délután? Ez is egy klasszikus üzlet lesz. A svédeknek klassz, nekünk meg kuss! :D De a viccet félretéve a semmiről beszélgetünk. Hamarosan úgy is kiderül a publikus része, találgatni meg időpazarlás...
 
Ha lesz is valami elvi megállapodás mostanság ("szándék nyilatkozat") a végleges szerződés kidolgozása sok hónap lehet még.
Van egy olyan tippem hogy most legfeljebb a +4 gépet jelentik majd be, mert azt már korábban leszerződték és jó kommunikációs trükként ellehet adni mint a "svéd-szivtás" eredményét.
Állítólag a fülöp-szigeteki üzletet egy hónapon belül aláírják 12+2 új C/D Gripenre 1,12 milliárd USD-ért, így akkor nekünk már csak használt C/D Gripen fog jutni...
 
Megint lecsuszunk olyanról amit ajánlottak nekünk de majd mi meg mutatjuk hogy tudunk alkudni.
Ez a héten kiderül mi is lesz ez a giga mega svéd üzlet, most már ha így ezt bedobták a sajtóba nagyot kell szólnia. Ha nem akkor lesz nagy körberöhögés és az ilyet a főni nem nagyon díjazza, ha semmiért túráztatta magát. de csak nem csinál hülyét magából az a két katona. :D
 
Állítólag a fülöp-szigeteki üzletet egy hónapon belül aláírják 12+2 új C/D Gripenre 1,12 milliárd USD-ért, így akkor nekünk már csak használt C/D Gripen fog jutni...
Legalább olcsóbb lesz - 10-15 évre kell csak amúgy is.
2 századnyi használt gép így is akad a svédeknél - kérni kell rájuk egy nagyjavítást és upgradet. Asszem az ő gépeiken nincs is légiutántöltési lehetőség, szóval mindenképp kell faragni rajtuk...

Most lehet hülyeséget kérdezek, de nem több van nekik újonnan letárolva?
Elvileg ez a C/D kínálat, vastaggal jelöltekből lehet elhozni
  • 98 Gripens operative C/D-version aircraft. - csak 60 géppel számolna hosszabb távon a NATO belépés után
  • 32 Gripens disassembled or destroyed. JAS 39D required two 39A hulls to build.
  • 28 Gripens leased to the Czech Republic and Hungary.
  • 24 Gripens in hangar storage awaiting decommission.
  • 12 Gripens sold to Thailand.
  • 4 Gripens returned to Saab to be used as test aircraft.
  • 4 Gripens lost in accidents.
  • 2 Gripens donated to Flygvapenmuseum in Sweden and Royal Thai Air Force Museum in Thailand.
Szóval 24-28 használható és felújítható gép biztos akad számunkra is.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Loken
kettő már állítólag berepülés alatt van, szóval akár jöhetne is... :D
Lenne nagy meglepődés ha kiderülne hogy valójában a meglévő 12+2 gépünkből van kinn kettő már hónapok óta a 800 órás nagyjavítás+minimál upgrade miatt, csak nem vette észre senki az évvégi kitelepülési gyakorlaton hogy nincs meg minden gépünk... a politikai kavarás miatt a svédek meg direkt nem sietnek velük (pl. a koronavírus miatti alkatrészhiány az nem szerződésszegés, hanem vis major). Így lehet hogy az lesz majd a "nagy siker", ha elkészülnek és hazatérhetnek végre az első minmál upgrade-es gépek, amit még Maróth ígért be a 2021-es kecskeméti repülőnapon és a Saab 2022 januárjában jelentette hogy ezt meg is rendeltük?