[HUN] Vadászgépek beszerzése


11 Bison zuhant le 3 év alatt... Azért nem vonták ki még őket, mert nincs pénzük és rivalizálnak Kínával, Pakisztánnal. Nem azért mert egy remek, modern időtálló szerkezet
Ki mondta,hogy azok?
Szazalekos veszteseg?
Indiaban mi nem zuhan le?
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Olvasd el a cikket. (egyébként Te peldaloztal az indiai gépekkel….)
Telorol?Ki van zarva.
De naluk minden potyog le.Ha MiG,ha Mirage
Nagyon sok fugg az uzemeltetestol.
Es most nekunk is mar a lecserelesnel kene tartanunk.Idealis esetben mar tul is lennenk rajta.
 
Szia,

Egyertelmuen a Gripen jobb gep, mint a Mig-21.

Kiveve, ha mindketto legirendszetre van csak es kizarolag hasznalva, mert ekkor egyenerteku a ket gep (ertsd: olyan egyszeru a feladat, hogy az a modernizalt MIG-21 is jol megcsinalja). Ebben az esetben az a jobb, amelyik olcsobban beszerezheto, olcsobban fenntarthato, es nagyobb onallosagot biztosit (vagyis amelyiknel az ipari nagyjavitas elvegezheto itthon).

Tehat az eredeti rendeles szerintem nem erte meg, az utolagos modernizacio pedig igazan akkor erte volna meg, ha be lett volna hozza szerezve megfelelo mennyisegu fegyverzet is, valamint ha a pilotak megfeleloen ki lettek volna kepezve (pl. precizios csapasmeresre).

Kerdes, hogy ha a honvedseg megtakaritott volna sok penzt a legieron, akkor ezt a szarazfoldi fejlesztesere forditotta volna?
Ha nem, akkor igazabol mindegy, ha igen, akkor jobb helye lett volna a szarazfoldieknel a penznek.

A kerdest arnyalja a Balti misszio, oda szegyen let volna MIG-21-t vinni, hiszen ott sorozatosan tortentek provokaciok, nem csak eltevedt gepeket kellett kisergetni.
Srácok! Van egy színvonal, ami alá nem nagyon kellene menni! o_O
És itt most a kommentek színvonaláról beszélünk.
 
Azért méltatlan olyan témát itt olvasni, hogy valakinek azt kell bizonygatni, hogy még az A/B Gripen is jobb (volt) mint egy pimpelt Mig-21. Lehetett volna alternativa, el is lehetett volna vele lenni egy darabig, ahogy a románok csinálták, de megmosolyogtató számomra a két gép közé egyenlőségjelet tenni.
 
Kiveve, ha mindketto legirendszetre van csak es kizarolag hasznalva, mert ekkor egyenerteku a ket gep (ertsd: olyan egyszeru a feladat, hogy az a modernizalt MIG-21 is jol megcsinalja). Ebben az esetben az a jobb, amelyik olcsobban beszerezheto, olcsobban fenntarthato, es nagyobb onallosagot biztosit (vagyis amelyiknel az ipari nagyjavitas elvegezheto itthon).

Ennek a gondolatnak lehet érdemes lenne utnánnézni. Melyik üzemeltetése lenne az olcsóbb, konkréten. A 50+ éves MIG-21, vagy a Gripen. Önállóság ? Milyen alkatrészt gyártottunk a MIG-21 géphez, bármit is ? Meg kell venni külföldről, ahhoz is az alkatrészeket. Ipari nagyjavítás itthon ?A románoknál nem az izraeliek csinálták ?
 
Ennek a gondolatnak lehet érdemes lenne utnánnézni. Melyik üzemeltetése lenne az olcsóbb, konkréten. A 50+ éves MIG-21, vagy a Gripen. Önállóság ? Milyen alkatrészt gyártottunk a MIG-21 géphez, bármit is ? Meg kell venni külföldről, ahhoz is az alkatrészeket. Ipari nagyjavítás itthon ?A románoknál nem az izraeliek csinálták ?
Van értelme annak hogy melyiket lehetett volna inkább beszerezni vagy kellett volna beszerezni ; szerintem nincsen , eltelt bő 20 év ; ....... ami meghatározó lesz , az a holnapi bejelentés!Valszeg ehhez kell igazódni az elkövetkező 10 évben!A mi lett volna ha / a mi lenne ha nem számít !
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Szia,

Egyertelmuen a Gripen jobb gep, mint a Mig-21.

Kiveve, ha mindketto legirendszetre van csak es kizarolag hasznalva, mert ekkor egyenerteku a ket gep (ertsd: olyan egyszeru a feladat, hogy az a modernizalt MIG-21 is jol megcsinalja). Ebben az esetben az a jobb, amelyik olcsobban beszerezheto, olcsobban fenntarthato, es nagyobb onallosagot biztosit (vagyis amelyiknel az ipari nagyjavitas elvegezheto itthon).

Tehat az eredeti rendeles szerintem nem erte meg, az utolagos modernizacio pedig igazan akkor erte volna meg, ha be lett volna hozza szerezve megfelelo mennyisegu fegyverzet is, valamint ha a pilotak megfeleloen ki lettek volna kepezve (pl. precizios csapasmeresre).

Kerdes, hogy ha a honvedseg megtakaritott volna sok penzt a legieron, akkor ezt a szarazfoldi fejlesztesere forditotta volna?
Ha nem, akkor igazabol mindegy, ha igen, akkor jobb helye lett volna a szarazfoldieknel a penznek.

A kerdest arnyalja a Balti misszio, oda szegyen let volna MIG-21-t vinni, hiszen ott sorozatosan tortentek provokaciok, nem csak eltevedt gepeket kellett kisergetni.
Egyebkent a gyakorlati parhuzam a brazil F5EM gepek.Azok kb ugyan azokat a harcrendszereket kaptak meg,amik a Elta MiG 21-2000be kerultek volna
2032 radar,Derby ARH bvr raketa,REH es felderito/celmegjelolo kontenerek,onvedelmi rendszer,precizios bombak - meg amit kifizetunk.
Harcrendszereit tekintve semmivel se lett volna rosszabb,mint a Gripen C.Maga a gep viszont igen.Es ezt a harceljarasok kidolgozasanal figyelembe kellett volna venni.
De mint a Bisont gyozelme a paki F16 feletti mutatja,azert nem lett volna egy fogatlan ven orosxlan.
De ez a vonat 30 eve elment.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord
Ennek a gondolatnak lehet érdemes lenne utnánnézni. Melyik üzemeltetése lenne az olcsóbb, konkréten. A 50+ éves MIG-21, vagy a Gripen. Önállóság ? Milyen alkatrészt gyártottunk a MIG-21 géphez, bármit is ? Meg kell venni külföldről, ahhoz is az alkatrészeket. Ipari nagyjavítás itthon ?A románoknál nem az izraeliek csinálták ?
Az 50 eves MiG21e...Foleg,hogy azt hazai ipari bazison tudtuk volna csinalni.
 
Ki emlékszik még a 2002 és 2010 közötti időszakra? Akkor még a szaksajtó véleménye is az volt, hogy a PG bevonásával az orosz gépek korszerűsítése (MiG-21, MiG-29) és továbbüzemeltetése jobb, gazdaságosabb megoldás lett volna. Vagy F-16-ost venni, mert a Gripenhez se sisakcélzó, se R-73 szintű rakéta nincs és a "plasztikfantasztik" gép még nem is a miénk mert lízingeljük. A Gripennel kapcsolatban nálunk nem túl sok minden változott 20 év alatt. De talán majd most. Hogy a világpolitika változása igazolta-e a beszerzést, az egy másik történet. Utólag persze már minden máshogy látszik. De most ugyanilyen dilemma előtt állnak a döntéshozók és megint 20-30 évre előre kellene okosnak lenni.
 
Telorol?Ki van zarva.
De naluk minden potyog le.Ha MiG,ha Mirage
Nagyon sok fugg az uzemeltetestol.
Es most nekunk is mar a lecserelesnel kene tartanunk.Idealis esetben mar tul is lennenk rajta.
“Telorol?Ki van zarva”. Akkor hogy a fenebe állsz bele.. fullba tolod az eszement kretensegeidet , de arra nem veszed a fáradságot, hogy elolvasd a válaszokat.
 
Ki emlékszik még a 2002 és 2010 közötti időszakra? Akkor még a szaksajtó véleménye is az volt, hogy a PG bevonásával az orosz gépek korszerűsítése (MiG-21, MiG-29) és továbbüzemeltetése jobb, gazdaságosabb megoldás lett volna. Vagy F-16-ost venni, mert a Gripenhez se sisakcélzó, se R-73 szintű rakéta nincs és a "plasztikfantasztik" gép még nem is a miénk mert lízingeljük. A Gripennel kapcsolatban nálunk nem túl sok minden változott 20 év alatt. De talán majd most. Hogy a világpolitika változása igazolta-e a beszerzést, az egy másik történet. Utólag persze már minden máshogy látszik. De most ugyanilyen dilemma előtt állnak a döntéshozók és megint 20-30 évre előre kellene okosnak lenni.
Ahogy én látom,nekunk csak sikerul ugyanabba a folyoba lepnunk....
De varjuk meg,hogy most mi is lesz.Majd utana okoskodjunk.
Mindenesetre nekem rossz erzesem van.
 
a mig 21 esek modernizációja olyan formán érte volna meg hogy a teljes harcirendszerét kipakolták volna belőlle a radart egy állványra a vezérlőrendszert egy kabinba a szárny alatti felfüggesztőket egy motoros állványba az egészet összekábelezni és a helyörségek közeli légvédelmét és kritikus infrastruktúra közeli légvédelmét le lehetett vona tudni.
 
Ez max köztes lépcső lesz a vadászgép fejlesztésben. Valszeg inkább a mennyiség és a fegyverzet, felszereltség nő. Hosszú távon az számít jövőre elindulunk -e a 35 felé vagy melyik új progi felé nyitunk. Európai, koreai, török.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Aladeen
Leggyakoribb okok a pilota,vagy szerelő hibák szoktak lenni.
Mindenesetre szerintem anno jobban jartunk volna,ha a BISek korszerusiteset választjuk a ketszeres tipusvaltas helyett.A vonzata,hogy megmaradt volna az uzemeltetes ipari bazisa,kulon bonusz lehetett volna.
Magyarországon az utóbbi 40-50 évben nem esett le gép "szerelő hibából" talán előtte se! (Igaz nem is mondat hogy Mo.-ról van szó.)
 
Azért azt ne felejtsd el,hogy ma már új vadászgépet nem kapsz 80-100 millió dollár alatt, szóval ok, hogy négyszer akkora lett az ezredforduló óta a gazdaságunk, a baj csak annyi,hogy a közben a gépek ára is.
ezért nem veszünk most sem új gépet...

Amúgy jelenleg nincs is igazán jó lehetőség a piacon: F-35-nek képességben egyelőre nincs verseny társa, az meg valóban baromi drága. Szóval jó ötlet még 10-12 évig "Gripenezni" és megnézni hogy 30-as évek elejére mi lesz a kínálat..
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974