• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
11 000
113
Én azt tapasztaltam, egy új, ha jól emlékszem Isuzu D-Max-nál, hogy a földutas por úgy eltömítette a hűtőt, hogy az utastérben lehetett hallani, ahogy mötymörög a hűtővíz.

Nagyon extrém terep használat mellett sem szokott ez a dolog problémát okozni terepjárókínál. Egyrészt, a hűtő magasságában ha nem latyak van hanem már sár, akkor a tulmelegedés lesz a legkisebb gondod. Másrészt, erre lehet készülni. Millió módon. A legócskább a hűtő elötti "szúnyogháló" a profibb mikor a lemezek átfedésben vannak. Plusz a klímahűhő lesz legelők, mögötte légrés, és oldalról is szívhat. Ha sár van nincs meleg. A hűtés túl van méretezve, (mondjuk sivatagra) tapasztalatből tudom mondani, hogy brutális extrém eltömődéseket kibír! Mezőgazdaságban használt pickup ok hűtőjéneknsokszor a fele nem látszik a beszívott poros növényektől. Észre sem veszik. Stb stb
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
691
1 911
93
Én azt tapasztaltam, egy új, ha jól emlékszem Isuzu D-Max-nál, hogy a földutas por úgy eltömítette a hűtőt, hogy az utastérben lehetett hallani, ahogy mötymörög a hűtővíz.
Ez azért nem olyan mint az otthoni vegyestüzelésű központi fűtés mikor felforr. Szóval még akkor sem fogsz hallani semmit ha fellfort a víz! Főleg, hogy elötte már visít minden a műszerfalon. Nem a vizet hallottad nyugi! Amúgy a Dmax talán a leggyengébb láncszem pickup téren. De ilyen ott sincs. Ha nem menne el rá egy őrá, rengeteg ilyen "eltömőd9tt" hűtőről van kép a telefonomban. 10 év terepezes alatt egy esetben tapasztaltam emiatt vízforralást. De azt a hűtőt soha nem takarították, és beszáradt az évek alatt a lamellák közé a sár. Na azt kiszedni..... Ki kellett vennünk. Amúgy ez a dolog inkább elméleti mint gyakorlati.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 447
74 353
113
Szerződést írt alá az Asisguard és Nurol Makina a nigériai közúti közlekedésbiztonsági projektről. A cég a Nurol Makina-tól szerzi be a YÖRÜK 4X4-es járműveket, amelyeket a Nigériában végrehajtott Közúti Biztonsági Projektben használ fel.
Érdekesség...
1704389052177-png.6491825

A szerződés értelmében 13 darab YÖRÜK 4X4 jármű kerül exportra a Nigériai Közúti Közlekedésbiztonsági Projekt keretében.
A Nigériai Közúti Közlekedésbiztonsági Projekt 36,5 millió értékű szerződés.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 964
5 909
113
Az miként lehet, hogy bár a topic címe

[HUN] NMS 4x4 Yörük​

mégis maláj meg nigéria beszerzésekről van szó csak, de még semmi kézzelfoghatót nem tudunk a magyar rendszeresîtésről.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 941
113
Az miként lehet, hogy bár a topic címe

[HUN] NMS 4x4 Yörük​

mégis maláj meg nigéria beszerzésekről van szó csak, de még semmi kézzelfoghatót nem tudunk a magyar rendszeresîtésről.
Mert be lett jelentve. Csak mi nem az akkor meglévő verziót vettük, hanem a Block pluszt, illetve új verziokat. Másrészt nagyon úgy tűnik magunknak fogjuk legyártani
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
239
835
93
Mert be lett jelentve. Csak mi nem az akkor meglévő verziót vettük, hanem a Block pluszt, illetve új verziokat. Másrészt nagyon úgy tűnik magunknak fogjuk legyártani
Ez nekem új. Mikor jelentettek be a Yörük-öt, főleg új verzióban?
az oke, hogy Gidran, Raba gyártás, meg a rautalo jelek alapján jön, de volt hivatalos bejelentés?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 310
28 016
113
Ez nekem új. Mikor jelentettek be a Yörük-öt, főleg új verzióban?
az oke, hogy Gidran, Raba gyártás, meg a rautalo jelek alapján jön, de volt hivatalos bejelentés?
Krisss utalt rá, hogy az NSM-L miattunk lett kifejlesztve és szerintem a Nomádot csak azért nem mondták, mivel arról még nincs bejelentve szerződés.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 941
113
Ez nekem új. Mikor jelentettek be a Yörük-öt, főleg új verzióban?
az oke, hogy Gidran, Raba gyártás, meg a rautalo jelek alapján jön, de volt hivatalos bejelentés?
Ebben a preziben szerepel konkrétan megnevezve
Csak ide teszem be, de rakjuk tisztábba a dolgokat.

10db Gidrán leszállítva, tovabbi kb. 300-ról van keretszerződés.

NMS. 200+ darabról van már keretszerződés.

Azaz 500+ darab török eredetű 4x4 lesz rendszeresítve.
Mindezekhez a jövőben az RM távirányítású tornyai lesznek fejlesztve.

2022 Q4 további megrendelés, újabb valtozatok leszállítása.
Post in thread 'A magyar hadiipar napjainkban' https://forum.htka.hu/threads/a-magyar-hadiipar-napjainkban.871/post-1222548
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 340
7 668
113
Én nem akarok hencegni (dehogyisnemakarok!!!), de nekem sokkal jobb képem van róla.
Anno én szét fényképeztem a leokat pzh-kat kívül belül mert kellet a szemléhez,mit ne mondjak annyira nem örültek a katonák mikor mondtam ha nincs a szemlehez kívül belül kép akkor nincs papirozas és nem mehet tovább :rolleyes: