[HUN] Vadászgépek beszerzése

Az adatkapcsolat 100% hogy kikapcsolható. Hiába nem látja a radar a gépet, ha kommunikáció bemérhető.

Egyébként meg biztos vagyok benne, hogy csak adatok mennek, vezérlő utasítások nem. Ez ugyanis óriási biztonsági lyuk lenne.
Azon gondolkodtál már, hogy miért nem kell az F-35-öshöz 2 üléses gép? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Igen tisztában vagyok vele néztem is nagyot először mikor olvastam
Ezt én arra írtam, hogy a gombnyomós letiltós dolog nagyon is valós probléma. Kérdés, hogy egy letiltással a komplett küldetésrendszer blokkolható, vagy csak csökkentett képességgel tud küldetést végrehajtani. Mindenesetre nekem az továbbra is gyanús, hogy nincs 2 üléses gép. Azaz egy típus átképzés, vagy egy szakszolgálati felfüggesztése után a certifikációt valahogyan el kellene végezni. Namost az F-35 esetében nem tudnak a pilóta mögé beülni biztonsági okokból sem. De beavatkozni meg csak be kell valahogy!
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Ezt én arra írtam, hogy a gombnyomós letiltós dolog nagyon is valós probléma. Kérdés, hogy egy letiltással a komplett küldetésrendszer blokkolható, vagy csak csökkentett képességgel tud küldetést végrehajtani. Mindenesetre nekem az továbbra is gyanús, hogy nincs 2 üléses gép. Azaz egy típus átképzés, vagy egy szakszolgálati felfüggesztése után a certifikációt valahogyan el kellene végezni. Namost az F-35 esetében nem tudnak a pilóta mögé beülni biztonsági okokból sem. De beavatkozni meg csak be kell valahogy!
Hamár Izrael,akik különben NEM tudják tartósan üzemeltetni az Adirokat USA support nélkül,elöbb rendszeresitette a Mirage III.C gépeit,mint a III.B gyakorló gépeket.Kezdetben úgy zajlott a hazai tipusképzésük,hogy nem volt kétüléses oktató gépük........
 
Mert nagyon jók a szimulátorok? A kiképzés igen nagy része szimulátoron megy. A lengyelek a 32 géphez 8 szimulátort vettek.
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
 
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
Ez amúgy totál logikus. Nekem az lenne fura ha nem így lenne...
 
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
Namost ha az IAF példája derogál,akkor van USAF példa is.Ugyanis az A10 gépekből sem készült kétüléses oktatógép........És ahogy a Mirage III,úgy az A10 is full mechanikus vezérlésüek.És valahogy mégiscsak megkapták a pilóták a tipusengedélyt......
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Faboo78
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
Nem a technológia a probléma. A probléma az, hogy egy ilyen lehetőség óriási biztonsági lyuk. Ha van is ilyen lehetőség, egészen biztos hogy kikapcsolható. Éles bevetésre nem fog senki elindulni egy olyan géppel, aminek a vezérlését távolról át lehet venni.
A legegyszerűbb módszer ennek a megakadályozására, ha nem építesz be ilyet a gépbe. :-)
 
Nem a technológia a probléma. A probléma az, hogy egy ilyen lehetőség óriási biztonsági lyuk. Ha van is ilyen lehetőség, egészen biztos hogy kikapcsolható. Éles bevetésre nem fog senki elindulni egy olyan géppel, aminek a vezérlését távolról át lehet venni.
A legegyszerűbb módszer ennek a megakadályozására, ha nem építesz be ilyet a gépbe. :)
Igazábol nagyon régóta megvan a lehetőség a földi irányitásra.F18A gépek is már képesek voltak a távirányitott hordozó fedélzeti leszállásra.
És igen,ezt a rendszert harchelyzetben kikapcsolják,nehoy megzavarja a bevetést,
 
Nem a technológia a probléma. A probléma az, hogy egy ilyen lehetőség óriási biztonsági lyuk. Ha van is ilyen lehetőség, egészen biztos hogy kikapcsolható. Éles bevetésre nem fog senki elindulni egy olyan géppel, aminek a vezérlését távolról át lehet venni.
A legegyszerűbb módszer ennek a megakadályozására, ha nem építesz be ilyet a gépbe. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
Árulja már el nékem valaki,hogy harchelyzetben,műholdas adatkapcsolat nélkül,mégis hogy a pék holdkoros faxába fog közvetlen vonalon értekezni az USA szerver a bevetésre repülő F35el?És adatkapcsolat nélkül mégis hogy fogja lestoppolni a Pentagon a harcfeladat teljesitését?
Átveheti az irányitást a földi központ?Igen,átveheti.Már az F106 gépeken átvehette az irányitást a légvédelemirányitó központ.F18A képes volt a távirányitott hajófedélzeti leszállásra.Polgári utasszállitók képesek rá 20 éve.
De ezek kikapcsolható rendszerek.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Rferi66
Namost ha az IAF példája derogál,akkor van USAF példa is.Ugyanis az A10 gépekből sem készült kétüléses oktatógép........És ahogy a Mirage III,úgy az A10 is full mechanikus vezérlésüek.És valahogy mégiscsak megkapták a pilóták a tipusengedélyt......
....Khmm.... khmmm....

YA-10B.jpeg


Készült, 1 darab. Igaz nem okatógépnek készült, hanem éjszakai bevetésekre volt kitalálva.

YA-10B

Plusz nincs két üléses változat az F-22-es, F-117-es se.
Az a truváj, hogy előte kgk sokat repülnek más gépekkel, s nem pedig nyeletlen két éveseket ültetik oda.
A szimulátoros kiképzes pedig inkább tipus átképzésnek fogható fel.

Puszi, Béke! :)
 
....Khmm.... khmmm....

YA-10B.jpeg


Készült, 1 darab. Igaz nem okatógépnek készült, hanem éjszakai bevetésekre volt kitalálva.

YA-10B

Plusz nincs két üléses változat az F-22-es, F-117-es se.
Az a truváj, hogy előte kgk sokat repülnek más gépekkel, s nem pedig nyeletlen két éveseket ültetik oda.
A szimulátoros kiképzes pedig inkább tipus átképzésnek fogható fel.

Puszi, Béke! :)
F117 és F22 nem jó példa a pöcsnek,mert azokra rögtön rámondaná.,hogy azok is irányithatóak távolrol,hisz elektronikus kormányvezérlésüek.
 
Ha jól látom, még nem került elő, hogy 2025-től az ALIS helyett ODIN lesz az F-35-höz. Tudja valaki hogy miben fog különbözni a két rendszer?