[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Az adatkapcsolat 100% hogy kikapcsolható. Hiába nem látja a radar a gépet, ha kommunikáció bemérhető.

Egyébként meg biztos vagyok benne, hogy csak adatok mennek, vezérlő utasítások nem. Ez ugyanis óriási biztonsági lyuk lenne.
Azon gondolkodtál már, hogy miért nem kell az F-35-öshöz 2 üléses gép? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag

Guest
Igen tisztában vagyok vele néztem is nagyot először mikor olvastam
Ezt én arra írtam, hogy a gombnyomós letiltós dolog nagyon is valós probléma. Kérdés, hogy egy letiltással a komplett küldetésrendszer blokkolható, vagy csak csökkentett képességgel tud küldetést végrehajtani. Mindenesetre nekem az továbbra is gyanús, hogy nincs 2 üléses gép. Azaz egy típus átképzés, vagy egy szakszolgálati felfüggesztése után a certifikációt valahogyan el kellene végezni. Namost az F-35 esetében nem tudnak a pilóta mögé beülni biztonsági okokból sem. De beavatkozni meg csak be kell valahogy!
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Ezt én arra írtam, hogy a gombnyomós letiltós dolog nagyon is valós probléma. Kérdés, hogy egy letiltással a komplett küldetésrendszer blokkolható, vagy csak csökkentett képességgel tud küldetést végrehajtani. Mindenesetre nekem az továbbra is gyanús, hogy nincs 2 üléses gép. Azaz egy típus átképzés, vagy egy szakszolgálati felfüggesztése után a certifikációt valahogyan el kellene végezni. Namost az F-35 esetében nem tudnak a pilóta mögé beülni biztonsági okokból sem. De beavatkozni meg csak be kell valahogy!
Hamár Izrael,akik különben NEM tudják tartósan üzemeltetni az Adirokat USA support nélkül,elöbb rendszeresitette a Mirage III.C gépeit,mint a III.B gyakorló gépeket.Kezdetben úgy zajlott a hazai tipusképzésük,hogy nem volt kétüléses oktató gépük........
 
T

Törölt tag

Guest
Mert nagyon jók a szimulátorok? A kiképzés igen nagy része szimulátoron megy. A lengyelek a 32 géphez 8 szimulátort vettek.
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
773
2 257
93
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
Ez amúgy totál logikus. Nekem az lenne fura ha nem így lenne...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
Namost ha az IAF példája derogál,akkor van USAF példa is.Ugyanis az A10 gépekből sem készült kétüléses oktatógép........És ahogy a Mirage III,úgy az A10 is full mechanikus vezérlésüek.És valahogy mégiscsak megkapták a pilóták a tipusengedélyt......
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Faboo78

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 087
6 720
113
Hehe! El ne hidd már, hogy bármilyen hatóság is kiadna típusengedélyt, szakszolgálatit szimulátor alapján!
Márpedig egyedül gépre csak ilyennel mehetsz!
Használd már a fejedet! Jelenleg az USA kb. 20-25 éve aktívan remote control-t alkalmaz olyan gépeinél, mint a Predator (MQ-1), az MQ-9 (Reaper). Igen képesek ezek önálló célrepülésre, és leszállásra is, de bármikor beavatkozhat az operátor, akár a világ másik végéből is.
Akkor miért gondoljuk, hogy ez a technológia nem áll rendelkezésre egy F-35 esetén? :oops:
Nem a technológia a probléma. A probléma az, hogy egy ilyen lehetőség óriási biztonsági lyuk. Ha van is ilyen lehetőség, egészen biztos hogy kikapcsolható. Éles bevetésre nem fog senki elindulni egy olyan géppel, aminek a vezérlését távolról át lehet venni.
A legegyszerűbb módszer ennek a megakadályozására, ha nem építesz be ilyet a gépbe. :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Nem a technológia a probléma. A probléma az, hogy egy ilyen lehetőség óriási biztonsági lyuk. Ha van is ilyen lehetőség, egészen biztos hogy kikapcsolható. Éles bevetésre nem fog senki elindulni egy olyan géppel, aminek a vezérlését távolról át lehet venni.
A legegyszerűbb módszer ennek a megakadályozására, ha nem építesz be ilyet a gépbe. :)
Igazábol nagyon régóta megvan a lehetőség a földi irányitásra.F18A gépek is már képesek voltak a távirányitott hordozó fedélzeti leszállásra.
És igen,ezt a rendszert harchelyzetben kikapcsolják,nehoy megzavarja a bevetést,
 
T

Törölt tag

Guest
Nem a technológia a probléma. A probléma az, hogy egy ilyen lehetőség óriási biztonsági lyuk. Ha van is ilyen lehetőség, egészen biztos hogy kikapcsolható. Éles bevetésre nem fog senki elindulni egy olyan géppel, aminek a vezérlését távolról át lehet venni.
A legegyszerűbb módszer ennek a megakadályozására, ha nem építesz be ilyet a gépbe. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Árulja már el nékem valaki,hogy harchelyzetben,műholdas adatkapcsolat nélkül,mégis hogy a pék holdkoros faxába fog közvetlen vonalon értekezni az USA szerver a bevetésre repülő F35el?És adatkapcsolat nélkül mégis hogy fogja lestoppolni a Pentagon a harcfeladat teljesitését?
Átveheti az irányitást a földi központ?Igen,átveheti.Már az F106 gépeken átvehette az irányitást a légvédelemirányitó központ.F18A képes volt a távirányitott hajófedélzeti leszállásra.Polgári utasszállitók képesek rá 20 éve.
De ezek kikapcsolható rendszerek.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Rferi66

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
1 031
2 877
113
Namost ha az IAF példája derogál,akkor van USAF példa is.Ugyanis az A10 gépekből sem készült kétüléses oktatógép........És ahogy a Mirage III,úgy az A10 is full mechanikus vezérlésüek.És valahogy mégiscsak megkapták a pilóták a tipusengedélyt......
....Khmm.... khmmm....

YA-10B.jpeg


Készült, 1 darab. Igaz nem okatógépnek készült, hanem éjszakai bevetésekre volt kitalálva.

YA-10B

Plusz nincs két üléses változat az F-22-es, F-117-es se.
Az a truváj, hogy előte kgk sokat repülnek más gépekkel, s nem pedig nyeletlen két éveseket ültetik oda.
A szimulátoros kiképzes pedig inkább tipus átképzésnek fogható fel.

Puszi, Béke! :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
....Khmm.... khmmm....

YA-10B.jpeg


Készült, 1 darab. Igaz nem okatógépnek készült, hanem éjszakai bevetésekre volt kitalálva.

YA-10B

Plusz nincs két üléses változat az F-22-es, F-117-es se.
Az a truváj, hogy előte kgk sokat repülnek más gépekkel, s nem pedig nyeletlen két éveseket ültetik oda.
A szimulátoros kiképzes pedig inkább tipus átképzésnek fogható fel.

Puszi, Béke! :)
F117 és F22 nem jó példa a pöcsnek,mert azokra rögtön rámondaná.,hogy azok is irányithatóak távolrol,hisz elektronikus kormányvezérlésüek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 036
90 299
113
Ha jól látom, még nem került elő, hogy 2025-től az ALIS helyett ODIN lesz az F-35-höz. Tudja valaki hogy miben fog különbözni a két rendszer?