[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 427
31 795
113
Még annyi mi nyugati tipust szerettünk volna de különböző okokból nem lehetett 90-es évek elejénAlalból átmeneti tipusnak szánták(az akkor vadonatúj gépeket.És ennek megfelelően "bántak"vele.De ha már "ármeneti" tipus kellett volna a Németektől "fillérekért" beszerezhettünk volna ey NDK-s Mig23ML/MLD,Su 22 tipusokat azt az államadósságot meg értelmesebben is elkölthettük volna.Maga a gripen utólag jó megoldás volt nekünk.Egész a 2030-as évekig "kihúzhatjuk" velük addigra talán több 5 gen gép is lessz a "piacon"
Államadóságért mi S300asakat kértünk(meg Tunguzkát is szerettük volna,vagy Bukot,de odáig el se jutottunk.Orosz közölte,hogy modern légvédelmi rendszert lehet kapni,de csak dollárért vagy márkáért),de azt nem volt hajlandó,csak dollárért adni a muszka.MiG29t ajánlották,hogy azt hajlandóak szállitani államadóság fejében.Mi meg fasirtban voltunk a tótokkal,oláhokkal,és zajlott a jugó háború,ahol támogattuk a horvátokat.Rác és az oláh légierők akkoriban számszerűen hatalmasak voltak a mi akkori légierőnkhöz képest.Erősiteni kellett a légoltalmat.Amcsik 91-2ben még nem akartak fegyvert szállitani a térségben senkinek.Nem akarták,hogy kitörjön valami általános térségi háboruskodás.Kicsit később már szállitottak volna,illetve engedélyezték volna pl a belga 16ok megvételét,de addigra mi már belefutottunk a 29 csőbe.
Szóval nem ekartuk mi a 29eket,csak ez jutott.Ez még annyia nem a mi sarunk.
Viszont ami utána ezekkel a gépekkel történt,meg minden más,ami történt más dolgokkal,az már bizony a mi sarunk.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
10 999
113
egy jó kiadós butplug.

Most azzal meg mi bajod?? :D

az Eurofighter, meg a Typhoon

Az ugyan az.

De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.

Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint

itthon Vári Gyuláék

Vágtam is volna ki az egész bagázst, mint macskát szarni, aztán örüljenek, hogy megússzák a hadbíróságot.

A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.

Nem véletlen, hogy nem szokás ilyen dolgokat csak úgy bütykölgetni.
Azt egyébként simán el tudom képzelni, hogy vagy egyből ugrottak már mindenre, vagy megoldották, hogy legyen hiba. Mindegy, csak szabaduljanak.

nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az

Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint

a lengyelek akarták üzemeltetni a típust — ellentétben velünk — és ez az akarat azért hozott valamiféle eredményt is.

Nem is értem, hogy miért nem az öri-bari Ukrajnába vitték őket.

De pl hogy a pótalkatrész már nem jött adósságrendezés fejében, csak dollárért, az azért okozott pár kigúvadt szemet.

Vadbarmok. Ezeket is rács mögötti kenyér-víz diétára fognám a hátralévőkben.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 903
5 210
113
Államadóságért mi S300asakat kértünk(meg Tunguzkát is szerettük volna,vagy Bukot,de odáig el se jutottunk.Orosz közölte,hogy modern légvédelmi rendszert lehet kapni,de csak dollárért vagy márkáért),de azt nem volt hajlandó,csak dollárért adni a muszka.MiG29t ajánlották,hogy azt hajlandóak szállitani államadóság fejében.Mi meg fasirtban voltunk a tótokkal,oláhokkal,és zajlott a jugó háború,ahol támogattuk a horvátokat.Rác és az oláh légierők akkoriban számszerűen hatalmasak voltak a mi akkori légierőnkhöz képest.Erősiteni kellett a légoltalmat.Amcsik 91-2ben még nem akartak fegyvert szállitani a térségben senkinek.Nem akarták,hogy kitörjön valami általános térségi háboruskodás.Kicsit később már szállitottak volna,illetve engedélyezték volna pl a belga 16ok megvételét,de addigra mi már belefutottunk a 29 csőbe.
Szóval nem ekartuk mi a 29eket,csak ez jutott.Ez még annyia nem a mi sarunk.
Viszont ami utána ezekkel a gépekkel történt,meg minden más,ami történt más dolgokkal,az már bizony a mi sarunk.
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 083
10 257
113
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.
Az oroszok többször jelezték hogy megépítik a négyes metrót, vagy/es meghosszabbítják a hármast az államadósság fejében.
Milyen szar lett volna ha már 20 évvel korábban kész, ráadásul hosszabb vonalon.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
916
10 422
93
Imádom, amikor teljesen fogalmatlanul írtok ide.
A lengyelek vért pisáltak hogy a levegőben tudják tartani a 29-eseiket.
2016-19 között évente 1 gépet vesztettek.
Majd azt követően is csak küzdelem volt.
Olyanról is volt szó, hogy végül a 8 hónapos földre parancsolást tulajdonképpen a pilóták kényszerítették ki, mert egyszerűen nem voltak hajlandó a gépekkel repülni. A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.
Ráadásul mindezt úgy produkálták, hogy egy jelentős mennyiséget már az elejétől kezdve donornak használtak a németektől érkezett képek közül, mert élettartam volt még bennük, de a gépek piszok jó akrobatikai képességei miatt a németek is kenték nekik, mint itthon Vári Gyuláék.
A lengyelek mikor az átvételkor átvizsgálták a csomagot, akkor a jelentős részük ment egyből múzeumba, meg donornak.
Tessék megnézni, hogy mire mentek a lengyelek egy saját kérdéses felújító képességgel, miközben az oroszokat már régen elutasították. A ukránoknak átadott gépek mind a lengyelek, mind a szlovákok esetén is kritikán aluli állapotban voltak. A végére a szlovákok valami 4 gépet voltak képesek tartósan kiállítani szolgálatra. Igazság szerint ezek esetén már az Ukrajnába való átrepülést sem merték igazán kockáztatni. Pedig az ukrán szerelők már alkatrészekkel mentek a gépekért, és mégis az lett a vége, hogy platón mentek Ukrajnába.
A németek azonnal dobták a Mig-29-est, amint csak tudták. Egyedül egy agresszor századot tartottak meg, ők adták a legtöbb NATO gyakorlaton a Red Team-et. De a Luftwaffenak úgy kellett ezek üzemeltetése mint egy jó kiadós butplug. De ők megtehették, hiszen a légteret, és a küldetéseket az Eurofighter, meg a Typhoon repülte. A lengyeleknek meg nem volt elég pénze, hogy db-db alapon F-16-ost vegyenek. A mennyiségre meg szükségük volt. De ők is csak úgy merték vállalni a dolgot, hogy a tartaléknak ott volt az F-16. Meg is szívták, amikor 8 hónapra le kellett ültetni a kispadra a teljes 29-es flottát, mert annyit kellett repülniük az F-16-osokkal, hogy sorba kellett leállítani azokat is, mert elkezdtek kifutni a Lockheaddel szerződött repült órákból. Az extra karbantartást meg arany árában mérték. CSak emiatt kellett visszahozni őket 8 hónap után. Az eredményt fentebb már leírtam.
Az indiai légierő esetén hasonló tapasztalatok voltak. De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.
Ennek ellenére sem értek el velük normális hadrafoghatóságot. Az indiai gépeket '86 és '90 között szállították le.
92-re a következő eredményt sikerült elérni:

Értem én, hogy India, meg minden, de azért na!
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
916
10 422
93
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 067
6 621
113
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.

Én meg Ex NDK-s Su-22 M4-eket is írtam régen, azok is tudtak R73-ast vinni és a mi Su-22-eseinket (M3-asokat) a PG nagyjavította már. Úgy emlékszem, hogy az ex NDK-s Su-22-esek végül a lengyelekhez kerültek és ők elég sokáig használták őket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 649
46 774
113
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
Miről beszélsz b+?
Felsoroltam neked a legproblémásabb európai üzemeltetéseket, de ez messze nem a vége.
A románok 4 gépet vesztettek el, és végül ugyan az lett a sorsuk, mint a mieinknek. Rohadnak egy reptér sarkában.
Szerinted miért a 21-eseket modernizáltatták az izraeliekkel, amikor ott lett volna nekik a csúcs szuper Mig-29-es?
A csehek darab-darabra cserélték el őket a lengyelekkel. Nem akármire! 10 elvogóvadasz gépet, 10 darab Sokolra (könnyű helikopter).
Szerinted mekkora volt a baj?
Milyen amcsik nélküli üzemben tartásról beszélsz? Arra akarsz célozni, hogy amiatt voltak ilyen szarok a gépek, mert nem az oroszoktól rendeltek hozzájuk alkatrészt?
MI, a csehek, románok, még bőven akkor tartottuk, amikor simán lehetett oroszoktól rendelni, de szerintem ez indiaiak is simán kaphattak volna hozzájuk alkatrészt!
A lengyelek csak azért próbálkoztak saját fenntartással, mert még így is az tűnt jobb megoldásnak.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and amper

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 721
14 783
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...

Sajnos nem a 9-15-ös modell került szériába (ill. az már nem is került szériába).
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 903
5 210
113
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Átmeneti megoldásra kiszortunk 8oo millió dollár államadóságot(ahogy írták lehetett volna helyette metro/vasút építés).Átmeneti megoldásnak meg lehetett volna beszerezni kikopó 23MF-ek helyett ML/MLD-et fillérekért ha csak "átmeneti" időre kell.De a 29-essel se lett volna akkora gond ha már akkori időkben nem kis összegnek szamító pénzért beszerezzük őket(még ha államadósság fejében) jobban vigyágunk rájuk.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 724
2 268
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Gondolom, részt vettél akkortájt a napi színtű műszaki feladatok előszítésében és/vagy azok megoldásában/végrehajtásában , mert ha mégsem , akkor tisztelettel megkérlek hogy maradjál csendben.