[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Tök fura hogy a lengyeleket nem akarod látni. Meg azt sem, ha van rá igény, az ukránok indítjak róla a HARM-ot, Szu-24 ről a StormShadowt, volt mindenféle upgrade csomag rá, csak inkább basztunk az egészre.
A lengyeleknek volt 140 su20/su22 a rendszerváltáskor, ők elvoltak egyfeladatos üzemmódban a mig21/29-el egy darabig. Velük együtt kellett volna nekünk is , közösen rendelni az F-16 szerintem, amikor ők tették 2002-ben. Úgy talán szerezhettünk volna valamivel több gépet kezdésnek, de ez már mindegy.
A mig29 bizniszbe nem kellett volna belevágnunk, de ha már megtettük valóban rendesen kellett volna csinálnunk, és akkor most lenne a csere. Elbaszott sok pénzt kidobtunk így, igen. De a gripen mindenben jobb a műrepülésen kívül, mint a mig29. Van az oroszoknak remek gépük, a sz27 család, szuper gép.
Az ukránok ha kapnának akkor mig-19-el is felszállnának, annyira nincsen semmijük, ne ők legyenek a példa. A magyar pilóta is felszállt a Héjával, mert nem volt mása, csak a bátorság és hazaszeretet. De azért ez nem jó példa. (mellesleg ezért (is) rühellem a mostani kormányt(is), a világ olyan helyzetben van mint amiben nem volt 80 éve, és spórolnak a hadseregen és baromságra költenek, faszom, miért a Fradit szponzorálja az MVM és nem iskolákat és laktanyákat vesz gondozásba?! miért nincsen megvéve, megrendelve 2-3 kerekes gépesített dandárhoz a felszerelés?)
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
990
11 686
93
A mig29 (általunk megkapott változata) nagyjából a mig21 hatótávolságával bírt, a mi változatunk belső üzemanyag kapacitása 3340kg.. Az f18-nak a belső üzemanyag tartályába fért kb annyi mint a mig29-be ha viszi a törzs alatti póttartályt. A mi változatunkra nem lehetett feltenni a szárnyakra póttartályt.
Megjegyzem, még a mig21bis -be is valami 2750 kg üzemanyag fért bele...
Ezek az adatok bár nem jók, de egyébként a szlovák gépek is megkapták a nedves pilont, ha akartuk volna mi is. V.ö. ha ennyit invesztáltunk volna egy F16A fejlesztésébe, sose léptünk volna túl a Sidewinderen. Akkor az is szar lett volna? A hatótávolság meg több tényező függvénye, ugyanúgy a légiharcban "eltölthető" idő. Ezt nem lehet egy számmal leírni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ezek az adatok bár nem jók, de egyébként a szlovák gépek is megkapták a nedves pilont, ha akartuk volna mi is. V.ö. ha ennyit invesztáltunk volna egy F16A fejlesztésébe, sose léptünk volna túl a Sidewinderen. Akkor az is szar lett volna? A hatótávolság meg több tényező függvénye, ugyanúgy a légiharcban "eltölthető" idő. Ezt nem lehet egy számmal leírni.
De, a hatótáv és a tüzelőanyag mennyisége között teljesen egyértelmű a kapcsolat, és a mig29 ebben elbukott minden vetélytársaval szemben. Teljesen mindegy milyen a szovarazslat, nem egyszerűen a méreteihez képest kevés amit bele leh tölteni.
Sokat nem segít a két belső pillon átépítése, mert akkor nem viheti a radaros legiharc fegyverzetét.
Szerintem is meg kellett volna becsülni, most kellene cserélni, de attól még sajnos szar volt.
Az f16/f18/Gripen mindenben jobb ami számít háborúban, a legiparadet a míg nyeri. De az f16 alig rosszabb ott is, csak mások nem nyuzzak a gépet selejtezesig a legishow kedvéért.
F16A meg egész jóra atepitheto, akár a mai napig használható midernizalva, de mi nem olyat vettünk volna, úgy tűnik az élettartama végtelen. Na, a mig29 élettartam nem az .
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and tonyo

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
990
11 686
93
29es dogharcra és pontvédelmi elfogóvadász feladatra lett kihegyezve.Papiron ezekben nagyon is jó volt.Mindent ezeknek rendeltek alá,és ennek fizették meg az árát.
Etiopia-Eritrea menetben nem nyugati gépekkel harcoltak,és exszovjet zsoldosok vezették a MiGeket.(de etiopoknál is voltak).Minden légiharcot elvesztettek a MiGek,és minden esetben ugyan azért.A kevés üzemanyag miatt.Elektronikára kb ugyan azt irták a résztvevők,mint a zsidó pilöták a Mirage III Cyrano radarjára.Jó,hogy van,de minek......
Búroknak úgy kellet volna a korszerű hajtómű és fegyverzet,mint egy falat kenyér az éhezőnek.Mégis elvetették az orosz cuccokat,mert a papir és a valóság között tolerálhatatlanul nagy volt a különbség.
Nyugati tipusok is jóval tovább repülhetőek,mint amit a gyártáskor megadnak nekik,többnyire.De nagyon nem mindegy,hogy 300 órás nagyjavitás közi üzemidő növelhető még,vagy 1200 órás.....
Az orosz mérnökök jók.De az orosz ipar rögvalósága már nem annyira.....
Basszus, Szu-27-esekkel szemben fogyott ki a kerójuk! Nézd már meg az a gép mennyit visz! Aztán nézz megy egy F-15A-t, hogy lásd mi a jellemző. Ugyanúgy kifogyott volna a 15-ös meg a 18-as is.

Tovább repülhetőek a nyugatiak? Ja, papíron mindenképp. Pont a 18as jó példa a törzsközép problémáival. Persze mindent lehet cserélni, csak nem lesz ingyen. Ezt nevezik marketingnek, amikor levetítik hogy a drágább majd meg fog térülni amikor eléred a 8000 órát. Ha meg bele kell nyúlni, akkor majd fizetsz, és nem éri meg, de akkor már mindegy. Egy csomó nyugati gépen előjött hogy bizony nem kell elhinni mindent, A10től C5ig. Ettől nem rosszak, csak a fizika ott is működik.
A szovjet eleve nem tervezte a 8000 órát mert akkor úgy volt jön a váltótípus. De ettől nem lett gyengébb, lásd szinte mindenbe lehetett tenni órákat, a 29-esbe 2x annyit, aztán lehet többet de akkor újra meg kell vizsgálni. Ez marketing szempontból béna dolog. Tervezés szempontjából nem.

Radarról kérdezd meg azt aki hivatásból foglalkozott vele, elmondja hogy mit tudott amíg itt volt az orosz és ő felügyelte a karbantartást. Ég katonái egyesület fele érdeklődj, nekem nem hinnéd el. Én meg a búroknak nem hiszek, és akkor egál :)

Igen, gyakrabban kellett betolni a hangárba. De írtam, nem futtattuk végig az állapot szerinti üzemelést, sem a hajtómű üzemidő hosszabbítást. Zéró fejlesztéssel ne hasonlítgassuk össze évtizedekkel későbbi fejlesztésekkel.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 444
36 485
113
A lengyeleknek volt 140 su20/su22 a rendszerváltáskor, ők elvoltak egyfeladatos üzemmódban a mig21/29-el egy darabig. Velük együtt kellett volna nekünk is , közösen rendelni az F-16 szerintem, amikor ők tették 2002-ben. Úgy talán szerezhettünk volna valamivel több gépet kezdésnek, de ez már mindegy.
A mig29 bizniszbe nem kellett volna belevágnunk, de ha már megtettük valóban rendesen kellett volna csinálnunk, és akkor most lenne a csere.

Bele kellett vágni kényszerből, mert a románoknak, szerbeknek, szlovákoknak volt, és a szomszédban háború dúlt. A nyugattól akkor, a 90-es évek elején csak levetett F-5-öst kaphattunk volna, mert "erőegyensúly". Persze elfogadhattuk volna az F-5-öst is, és az izraeliekkel korszerűsíteni. Vagy pedig elfogadni valamelyik zsidó korszerűsítési ajánlatot MiG-21MF/bisz-re (Elbit és IAI is volt). Akkor életben tartható lett volna a karbantartó bázis is (PVG, majd Dunai Repülőgépgyár). A Szu-22-est is repülni kellett volna mostanáig, mint a lengyelek. Netán szerezni helyettük AL-21F hajtóműveseket valami barterrel, vagy csak hajtóművet, és nagyjavításkor beletenni, a lengyelekkel közösen üzemeltetni. Akkoriban vonták ki a típust a volt SzU-ban mindenhol.

Az ukránok ha kapnának akkor mig-19-el is felszállnának, annyira nincsen semmijük, ne ők legyenek a példa. A magyar pilóta is felszállt a Héjával, mert nem volt mása, csak a bátorság és hazaszeretet.

Azért mindent nem fogadnának el, állítólag a horvát (amiket ők újítottak fel ugye, botrány is volt, hogy használt alkatrészekkel tették vagy valami ilyesmi) és a román 21-eseket is megkaphatták volna, de nem kellett nekik. Sőt az ausztrálok szétrepült Hornetjei sem. Igaz arra emberük sem lenne, ki kéne képezni.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
990
11 686
93
De, a hatótáv és a tüzelőanyag mennyisége között teljesen egyértelmű a kapcsolat, és a mig29 ebben elbukott minden vetélytársaval szemben. Teljesen mindegy milyen a szovarazslat, nem egyszerűen a méreteihez képest kevés amit bele leh tölteni.
Sokat nem segít a két belső pillon átépítése, mert akkor nem viheti a radaros legiharc fegyverzetét.
Szerintem is meg kellett volna becsülni, most kellene cserélni, de attól még sajnos szar volt.
Az f16/f18/Gripen mindenben jobb ami számít háborúban, a legiparadet a míg nyeri. De az f16 alig rosszabb ott is, csak mások nem nyuzzak a gépet selejtezesig a legishow kedvéért.
F16A meg egész jóra atepitheto, akár a mai napig használható midernizalva, de mi nem olyat vettünk volna, úgy tűnik az élettartama végtelen. Na, a mig29 élettartam nem az .
Meg tudod mondani mire volt optimalizálva az Rd-33? Annyit segítek hogy nem járőrözésre. Ennyi.
A 29es élettartamát vagy 3x írtam le, de ha nem jött át akkor nem. Persze a 16osé végtelen :) azért is kellett patkolni a gépeket a FalconUp-pal nem? Valami minimális műszaki tudás kellene ehhez, fémek technológiája, anyagszerkezettan, mert ez így gáz, propagandákra meg legendákra építesz.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 592
113
29es dogharcra és pontvédelmi elfogóvadász feladatra lett kihegyezve.Papiron ezekben nagyon is jó volt.Mindent ezeknek rendeltek alá,és ennek fizették meg az árát.
Etiopia-Eritrea menetben nem nyugati gépekkel harcoltak,és exszovjet zsoldosok vezették a MiGeket.(de etiopoknál is voltak).Minden légiharcot elvesztettek a MiGek,és minden esetben ugyan azért.A kevés üzemanyag miatt.Elektronikára kb ugyan azt irták a résztvevők,mint a zsidó pilöták a Mirage III Cyrano radarjára.Jó,hogy van,de minek......
Búroknak úgy kellet volna a korszerű hajtómű és fegyverzet,mint egy falat kenyér az éhezőnek.Mégis elvetették az orosz cuccokat,mert a papir és a valóság között tolerálhatatlanul nagy volt a különbség.
Nyugati tipusok is jóval tovább repülhetőek,mint amit a gyártáskor megadnak nekik,többnyire.De nagyon nem mindegy,hogy 300 órás nagyjavitás közi üzemidő növelhető még,vagy 1200 órás.....
Az orosz mérnökök jók.De az orosz ipar rögvalósága már nem annyira.....
Megint egy apró de lényeges csúsztatas, oroszok repülték a szuhojokat, ukránok a migeket. Zsoldosok. Igen, a szuhoj azért amit mondtál, leginkább az üzemanyag miatt nyert ott. Senki nem vitatja hogy a Szu27 nagyobb harcértékű mint a 29-es. A 27 arról szólt, hogy rengeteg üzemanyag férjen bele, a 29 meg nem. Ott az kijött.

Magyarország légtere kicsi, kecsóról a 29 azért odaért volna ha kell bárhová, intézkedik, s jöhetett volna vissza. Az 1500-as póttal pláne.

Hagyjuk ezt sztem...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 592
113
Basszus, Szu-27-esekkel szemben fogyott ki a kerójuk! Nézd már meg az a gép mennyit visz! Aztán nézz megy egy F-15A-t, hogy lásd mi a jellemző. Ugyanúgy kifogyott volna a 15-ös meg a 18-as is.

Tovább repülhetőek a nyugatiak? Ja, papíron mindenképp. Pont a 18as jó példa a törzsközép problémáival. Persze mindent lehet cserélni, csak nem lesz ingyen. Ezt nevezik marketingnek, amikor levetítik hogy a drágább majd meg fog térülni amikor eléred a 8000 órát. Ha meg bele kell nyúlni, akkor majd fizetsz, és nem éri meg, de akkor már mindegy. Egy csomó nyugati gépen előjött hogy bizony nem kell elhinni mindent, A10től C5ig. Ettől nem rosszak, csak a fizika ott is működik.
A szovjet eleve nem tervezte a 8000 órát mert akkor úgy volt jön a váltótípus. De ettől nem lett gyengébb, lásd szinte mindenbe lehetett tenni órákat, a 29-esbe 2x annyit, aztán lehet többet de akkor újra meg kell vizsgálni. Ez marketing szempontból béna dolog. Tervezés szempontjából nem.

Radarról kérdezd meg azt aki hivatásból foglalkozott vele, elmondja hogy mit tudott amíg itt volt az orosz és ő felügyelte a karbantartást. Ég katonái egyesület fele érdeklődj, nekem nem hinnéd el. Én meg a búroknak nem hiszek, és akkor egál :)

Igen, gyakrabban kellett betolni a hangárba. De írtam, nem futtattuk végig az állapot szerinti üzemelést, sem a hajtómű üzemidő hosszabbítást. Zéró fejlesztéssel ne hasonlítgassuk össze évtizedekkel későbbi fejlesztésekkel.
Nagyon szimpi vagy hogy ennyire próbalod elmagyarázni a lényeget nekik, becsüllek érte.

Nem hinném hogy van értelme :D !
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
990
11 686
93
Nem csaj a légi utántöltésben van különbség. Az eredeti üzlet "A" és "B" változatól szólt, ami sokmindenben gyengébb lett volna mint a megvásárolt változat. Az egész program költségvetése nem nőtt, a repült óraszámot csökkentettük. Nem tudom miért szórod itt mindenfelé ezeket a zöldségeket. Az "A" változat még monokrom, képcsöves kijelzőkkel, más radarral, más elektronikai rendszerekkel készült. De még a svéd "C" változathoz képes is kellett rengeteg átépítést kérni, ami szintén nem volt benne az eredti üzletben. Ez kellett ahhoz hogy a gépek NATO kompatibilisek legyenek.
"Eltérés a svéd Flygvapnet repülőgépeitől:

  • Link-16 adatátviteli rendszer beépítése (a korszerűbb nagyobb adat átviteli sebességű svéd TIDLS rendszer is a repülőgépekben maradt, ezt nemzeti keretek között érdemes lenne használni a nagyobb átviteli sebesség és gyakorlás miatt, más források szerint kiépítették a repülőgépekből)
  • Mk. XII. IFF (barát-idegen) felismerő rendszer
  • Metrikus rendszer helyett, angolszász mértékegységű kijelzők (egy része csere, vagy újraskálázásra)
  • Dél-Afrikai DENEL gyártású NATO kompatibilis fegyverfüggesztő pilonok (30 és 14 collos horogtávolságú függesztmények rögzítésére).
  • OBOGS – fedélzeti oxigén előállító rendszer
  • Infracsapda és dipolszóró a légiharc rakéták szárny alatti indítósínjeibe beépítve (ezen felül a törzs hátsó részében a jobb és baloldalon a függőleges vezérsík alatt szintén van + ALE-40/47 infracsapda és dipolszóró. A szárny törővégi sínekbe besugárzásjelző antennák kerültek beépítésre.
  • NVG kompatibilis kabin belső világítás és műszerek. A magyar repülőgépeknél a hajózók 2015.öszi-téli hónapoktól kezdték meg az éjjellátóval rendelkező sisakok használatát.
A mi gépeink másfajta külső üzemanyag tartályt kaptak mint a svédek, ezt később ők is átvették."

Ha lesz rá igény a légi utántöltési képesség visszahozható pár hónap felkészüléssel, különösen ha megjön a két KC-390-es gépünk.
Amit nem értettél meg: most hogy már lassan történelmi síkon látjuk az egészet, ki lehet jelenteni, hogy a plusz képességekért fizettünk, de nem használtuk ki. Ez ugyanúgy lett volna bármilyen nyugati típussal ha korán beleugrunk, csak még pisztolylőszerre sem marad pénz. A listád, hogy mivel több a C, maga a bizonyíték erre. Kérdezd meg a bolgárokat, mi van a gépekben ebből. Kirúgták őket a Nato-ból? Tulképp a Szu-25 és MiG-29 kombóval csak az Amraammal vannak tőlünk lemaradva, ami most lesz nekik fontos - erre most váltanak is. Még 1x leírom: nem azzal van baj hogy Gripent vettünk, hanem azzal hogy fizettünk akkor amikor semmi másra nem használtuk mint amire a meglevő elég lehetett volna.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 592
113
Egyébként az RD-33 egyáltalán nem fogyasztott kirívóan sokat, hozta a kor átlagát:

SFC utánégető nélkülSFC utánégetővel
RD-33 0.77 lb/(lbf·h) dry1.85 lb/(lbf·h)
F-404Military thrust: 0.81 lb/(lbf⋅h)
1.74 lb/(lbf⋅h)

F100-PW-229

Intermediate Power: 0.76 lb/(lbf·h)1.94 lb/(lbf·h)

Inkább a kevés üzemanyag volt a rövid hatótávolság oka.
Annak meg a 9.12 nél a kopoltyú. Amiért a 9.12 ha rövidebb hatótávolsággal, de legalább tud üzemelni most is mindenféle retkes meg toldozott foltozott retek futóról, ahonnan pl. a csoda F16 nem, vagy csak extra előkészítés utan tud.

Buta szovjetok...

Amikor elhagytám az üa. miatt a kopotyút, megcsinálták a púpost, rácsapták az R77-est, egy fázisvezérelt radarral, mindjárt összemérhető lett egyből mindennel.

Tényleg a Szu-27 vonala lett választva helyette, de ha valaki ránéz Oroszország méreteire, talán értheti hogy miért.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
990
11 686
93
Amiket leírtam Indiával kapcsolatban, az nem ment át.
Szerinted miért dobták maguk az oroszok is a típust?
Nem voltam Indiában. Neked onnan mi a tapasztalatod?
Bulgáriában voltam 29es üzemet lesni. Az tanulságos.
Olvasni én is olvastam a neten annyi marhaságot, azt nem hozom fel, annyiszor akarták bebizonyítani nímandok azt hogy nem láthattam amit láttam.
Oroszok: nézz rá a térképre, nézz rá a lehetőségeikre, és látni fogod, miért a 27-esre és a 31-esre építettek a SZU után. Persze volt ahol a Szu-33-ast váltotta, de csak azért mert biztos szar :)
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
990
11 686
93
Amit nem értettél meg: most hogy már lassan történelmi síkon látjuk az egészet, ki lehet jelenteni, hogy a plusz képességekért fizettünk, de nem használtuk ki. Ez ugyanúgy lett volna bármilyen nyugati típussal ha korán beleugrunk, csak még pisztolylőszerre sem marad pénz. A listád, hogy mivel több a C, maga a bizonyíték erre. Kérdezd meg a bolgárokat, mi van a gépekben ebből. Kirúgták őket a Nato-ból? Tulképp a Szu-25 és MiG-29 kombóval csak az Amraammal vannak tőlünk lemaradva, ami most lesz nekik fontos - erre most váltanak is. Még 1x leírom: nem azzal van baj hogy Gripent vettünk, hanem azzal hogy fizettünk akkor amikor semmi másra nem használtuk mint amire a meglevő elég lehetett volna.
Ja hogy egyértelmű legyen: nem a Gripen képességeitől, hanem a légierőnk képességeitől.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
Az oroszok többször jelezték hogy megépítik a négyes metrót, vagy/es meghosszabbítják a hármast az államadósság fejében.
Milyen szar lett volna ha már 20 évvel korábban kész, ráadásul hosszabb vonalon.
Azt valószínűleg Demszkyék nem akarták a francia kapcsolataik miatt (illetve hát Megyó is valamiért kapta azt a francia kitüntetést). Így lett MiG-29, meg az ikermotorkocsik a vasútnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Kiről beszélsz? Az új Nato tagok mind meg lettek etetve hogy meg kell venni a kompatibilis technikát, hitelből. És még így is volt aki ennek nem ugrott be, és köszöni szépen elvolt a típussal, van aki több mint 20 évre el tudta halasztani a típusváltást, és a pénzénél maradt. Most komolyan, azt akarod eladni hogy ez a térség csak masszív szakmai alapokon dönt és a korrupció hírből sem ismert? Vagy hogy a világ ebből a térségből áll?
Románok: Nato tagok lettek. Leállítottak a 29-esiket. Rohadnak valahol, mint a mieink.
A csehek 1996-ban paszoltak el Sokolokért.
Mikor váltottak Gripenre? 2003-ban.
Nem a Gripen ütötte ki a 29-eseket a cseheknél, hanem hogy egy gazdasági totálkár volt a gépek üzemeltetése.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Nem voltam Indiában. Neked onnan mi a tapasztalatod?
Bulgáriában voltam 29es üzemet lesni. Az tanulságos.
Olvasni én is olvastam a neten annyi marhaságot, azt nem hozom fel, annyiszor akarták bebizonyítani nímandok azt hogy nem láthattam amit láttam.
Oroszok: nézz rá a térképre, nézz rá a lehetőségeikre, és látni fogod, miért a 27-esre és a 31-esre építettek a SZU után. Persze volt ahol a Szu-33-ast váltotta, de csak azért mert biztos szar :)
Egyébként az oroszok a 90 es évek végétől már elgondolkodtak egy könnyebb egy hajtóműves gép rendszeresítésén is. Sőt javaslati szinten is felvetődőtt a théma.
Az iparuk alkalmas lenne rá hogy fejlesztés és rendszerbe állítsanak ilyen kategoriájú gépet.
Nem akarok hülyeséget írni de mintha az rémlene hogy még a 2010 es évek elején kínával felvetődőtt egy technologia transzfer. A kínai J10 el szemezgettek ők meg a hajtómű technologiával mert akkortájt még szenvedtek vele.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az, le se kellett lőni őket, légi harc közben törtek a hajtómű lapátok :D !

Figyu, én élvezem hogy vicceseket mondasz, remélem te is is ;) !
Mi ebben olyan vicces?
Jelzem a cikket szlovákok jegyzik.... :oops:
Egy általánosabb meghibásodásokról szóló cikk a lengyelektől.
Felhívnám a figyelmet a követekező adatra:
2007 és 2015-öt közötti 8 évben összesen 39 hajtóműben volt probléma a nagy nyomású turbina meghibásodása. Mindez 1 századra vetítve (23 BLT)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 190
50 592
113
Mi ebben olyan vicces?
Jelzem a cikket szlovákok jegyzik.... :oops:
Egy általánosabb meghibásodásokról szóló cikk a lengyelektől.
Felhívnám a figyelmet a követekező adatra:
2007 és 2015-öt közötti 8 évben összesen 39 hajtóműben volt probléma a nagy nyomású turbina meghibásodása. Mindez 1 századra vetítve (23 BLT)
Rendben. Az ősöreg, szaerért húgyért fenntartott Mig-ek elromlanak gyakran? Ki gondolta volna... Itt a térségben mindenki ütötte verte a szovjet technikát, költeni azt nem akart rá semmit, aztán mikor megvettük mi is full supporttal a gripent milliárdokért, mindenki jól összehasonlítja hogy mennyivel jobb a hadrafoghatóság!

Ja jobb, mert ezért fizetünk gazdagon, hogy az legyen, ott meg cigánykodtunk a végtelenségig, azt ki is jött a különbség.
 
Status
Not open for further replies.