Van oldalkormány is a vezersíkon. A SZU-57-nél van egy kis zavar szerintem, mert ott ugye 2in1.Szerintem a "poénnal" arra célzott hogy a repülőgépeknek függőleges vezérsíkja van és nem kormánya...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van oldalkormány is a vezersíkon. A SZU-57-nél van egy kis zavar szerintem, mert ott ugye 2in1.Szerintem a "poénnal" arra célzott hogy a repülőgépeknek függőleges vezérsíkja van és nem kormánya...
Ok, akkor ezek szerint mégis csak trollkodtál...Van oldalkormány is a vezersíkon. A SZU-57-nél van egy kis zavar szerintem, mert ott ugye 2in1.
Természetesen!Ok, akkor ezek szerint mégis csak trollkodtál...
Pontositok ha már "legjobb" dogfight" Szovje/Orosz harcos inkább Su 27.Hasonlóan kivállo a manőverező képessége és még üzemanyag is van benne.Eddigi néhány "éles"manőverező legiharban(Izraeli-Amerikai F15-el,Etióp Su 27-el) szemben alulmaradt.Etiop Su 27-esekel szemben pont ezért maradtak alul.A gond az,hogy az F18 lelőtte volna a Suhojt Sparrowal(AMRAAMmal,ha van),vagy szemböl nem csak papiron inditható SW utolsó sorozatos változattal.......
Indiaiak se véletlenül akarták a Mica rakétát a Szuhojaira......
Mennyi fel-le szállást teljesitettek azok az F18ok hordozófedélzetről?Mennyi repült órát?
Többnyire a valóságban is.Hogy voltak nyugaton is elcseszett dolgok?Hát voltak.De az átlag az,hogy a nyugati gépek élettartama jóval több,mint az orosz gépeké.
És ez nem csak tervezési elv kérdése.Hanem gyártásminőségé is.
És harci helyzetben,főleg egy elhúzódó háborúban nagyon nem mindegy,hogy mennyi ideig használható egy gép.
De azért olyan nyugati példákat is hozzunk akkor,mint mondjuk az A4,ami 45 éve nincs gyártásban,és még mindig szolgál......és egy darabig még fog is.
Még mindig ott tartunk,hogy az 1984es F18A képességeihez közelitettek a 10 évvel későbbi MiG29 változatok.Mikor a Hornet már az E változat fejlesztésénél tartott.....
A műrepülhetőséget kivéve minden téren folyamatossan elmaradt története folyamán végig a MiG29 a nyugati gépektől.És nem kicsit,hanem nagyon.
Ráadásul az elektronika fejlődésével pont a dog jelentősége csökkent.Szovjetek megcsinálták minden idők legjobb dogharcosát-csak mire elkészült,a hajukra kenhették.....
Az,hogy papiron,meg megrendezett békeidős gyakorlatokon mit mutatott a radar,meg az egész gép,az meg magastoronyelmélet.Éles harchelyzetben mire használható,az számit.
Csatlakozván az elöttem szólóhoz.MiG29 légiparádékat nyert,a nyugati gépek meg háborút.És egy harci géptől nekem az az elvárásom,hogy ne műrepülő bajnok legyen,hanem háború győztes.
Vagy nem pálya már a gripen számunkra és ezért lett csak 4 db , vagy a svédek mutattak nekünk fügét!Hát,nem erőltettük meg magunkat a légierő fejlesztéssel sem.
Lett volna még lehetőség pedig,szorongathatta volna jobban is a főni a vikingek skulciajit,még 1 század szúnyog belefért volna a nato csatlakozásuk megengedésébe.
Mióta beszálltunk a balti légirendszészkedésbe,azóta be van tervezve ez a 4 gépes plusz.Vagy nem pálya már a gripen számunkra és ezért lett csak 4 db , vagy a svédek mutattak nekünk fügét!
Szia,Meg az is, hogy a rakéták (R-27, R-73) kb. a Sparrow és a Sidewinder 60-as évek végi változatainak vietnami tapasztalataihoz hasonlóan teljesítettek.
Szia,
Hat, inkabb brutalis visszalepes volt az R-73 utan az "uj" infravoros legiharcraketa.
Persze az nem a Gripen hibaja, hogy a kaphato legregebbi gyartasu fegyvert valasztottuk. :-(
Mindenesetre a mai napig nem ert ide olyan infravoros legiharcraketa, ami akar csak megkozelitene az R-73 szintjet (ez foleg nem a Gripen hibaja, hogy csak bejelenteni sikerult, megvenni nem az Iris-T-t es a sisakcelzokat - amik persze nem csak megkozelitenek, hanem egybol tul is lepnek az R-73 szintjet).
A búr próbák,a német-NATO próbák,és az etiop-eritreai háború gyakorlati bevetései szerint is az R73 ténylegesen nem érdemes szemböl inditani,csak a hátsó féllégtérből.És ez a 90es években már kizárta a tipust az élvonalbol.Elhiszem, bár @Negan szerint az R-73 szar, mert a búrok erre jutottak.
Az etióp-eritreai háborúról való beszámolók szerintem elég anektdotikusak, nem biztos, hogy hitelesek. Persze ez igaz sok mindenre, a perzsák elsöprő légi fölényére az irakiakkal szemben is, amit Tom Cooper állított a könyvében iráni források alapján stb. (mindenesetre túl sokra nem mentek vele a perzsák, azon túl, hogy a nagyjából a komplett iraki haditengerészetet tényleg elintézték egy nap alatt még a háború elején... nem tudták megvédeni a Harg-szigetet és a tankereket sem igazán, a szárazföldieket pláne nem tudták hatékonyan támogatni... na de Eritrea-Etiópia volt a téma. A lelövéseket asszem R-73-mal érték el, R-27R kb. használhatatlannak bizonyult)
Nem találkoztam még ilyennel.Vasember,kutaszdroidjaid nem találtak véletlenül egy üzemeltetési költségösszevetést a magyar (vagy más) MiG21-23-29 viszonylatokrol?
Kár.Anno se volt hivatalos adat közkincsen.De az volt a fáma,hogy a 29es üzemköltsége több mint 3x-osa a 21ének.Nem találkoztam még ilyennel.
A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.A KAI hivatalosan is megerősítette az együléses FA-50 fejlesztést. Minimális költséggel és idővel pótolják az üzemanyagtartály ülésterét. A világ igényeire reagálva a KAI úgy döntött, hogy kifejleszti az együléses FA-50-et, és számos opció bemutatásával képes megfelelni az ügyfelek igényeinek.
Minek? Airbus kergetőnek? Az mennyi lehet? évi 15-20 óra repidő? Na, arra veszettül kell... ...teljesen meg fogja érni.A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.
Olcsó gép és várhatóan a repültórája is sokkal olcsóbb mint bármelyik 5G-s gépnek.
24 KF-21 + 12 FA-50 egy csomagban koreai hitelre.
Igazábol életképes lenne a vegyes flotta,ha a lopakodó 5G gépet egy kellő teljesitményű,és kellően gazdaságos 4G gép támogatja.Nem kell minden feladatra 5G gép,illetve az 5G gépet annak védelme és irányitása alatt hatékonnyan tudja támogatni egy 4G.Aféle "bombakamion fegyverhordozó" szerepben.Minek? Airbus kergetőnek? Az mennyi lehet? évi 15-20 óra repidő? Na, arra veszettül kell... ...teljesen meg fogja érni.
Cas-ra meg Bayraktar/más drón/cirkáló drón/tüzérség ebben a nagy országban. Ha már lehagytuk Ausztriát, akkor meg még egy adag 5. generációs gép.
36+6 db-KF-21 -- 12 db FA-50A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.
Olcsó gép és várhatóan a repültórája is sokkal olcsóbb mint bármelyik 5G-s gépnek.
24 KF-21 + 12 FA-50 egy csomagban koreai hitelre.
Szia,Minek? Airbus kergetőnek? Az mennyi lehet? évi 15-20 óra repidő? Na, arra veszettül kell... ...teljesen meg fogja érni.
Cas-ra meg Bayraktar/más drón/cirkáló drón/tüzérség ebben a nagy országban. Ha már lehagytuk Ausztriát, akkor meg még egy adag 5. generációs gép.
Nem éppen most térünk át a 16 gépes század(ok)ra?A majdani 5G-s gépeink mellé (amiből valszeg nem lesz sok) vennék egy századnyit "Airbus-kergetőnek" meg CAS-ra.
Olcsó gép és várhatóan a repültórája is sokkal olcsóbb mint bármelyik 5G-s gépnek.
24 KF-21 + 12 FA-50 egy csomagban koreai hitelre.