[HUN] Vadászgépek beszerzése

Jaja, a szlovákoknál kiderült hogy nem is lehet velük repülni, amint meglett a váltótípus.
Nem!
Ez csak 2 tanulmány a gép konstrukciós problémájáról. És ezek azért relevánsak, mert mindkét ország szopott velük eleget.
Különben hogyne lehetne velük repülni, csak milyen áron!
Akik meg rájöttek, hogy ez az egész egy nagy baromság, azok a csehek, románok, meg persze mi. De ezeket a példákat persze nagyvonalúan elengeded az éterbe. Nálunk volt utódja, de a másik 2 országban utód nélkül "múltak ki".
 
Basszus, Szu-27-esekkel szemben fogyott ki a kerójuk! Nézd már meg az a gép mennyit visz! Aztán nézz megy egy F-15A-t, hogy lásd mi a jellemző. Ugyanúgy kifogyott volna a 15-ös meg a 18-as is.
A gond az,hogy az F18 lelőtte volna a Suhojt Sparrowal(AMRAAMmal,ha van),vagy szemböl nem csak papiron inditható SW utolsó sorozatos változattal.......
Indiaiak se véletlenül akarták a Mica rakétát a Szuhojaira......
Pont a 18as jó példa a törzsközép problémáival
Mennyi fel-le szállást teljesitettek azok az F18ok hordozófedélzetről?Mennyi repült órát?
Tovább repülhetőek a nyugatiak? Ja, papíron mindenképp
Többnyire a valóságban is.Hogy voltak nyugaton is elcseszett dolgok?Hát voltak.De az átlag az,hogy a nyugati gépek élettartama jóval több,mint az orosz gépeké.
És ez nem csak tervezési elv kérdése.Hanem gyártásminőségé is.
És harci helyzetben,főleg egy elhúzódó háborúban nagyon nem mindegy,hogy mennyi ideig használható egy gép.
De azért olyan nyugati példákat is hozzunk akkor,mint mondjuk az A4,ami 45 éve nincs gyártásban,és még mindig szolgál......és egy darabig még fog is.
Még mindig ott tartunk,hogy az 1984es F18A képességeihez közelitettek a 10 évvel későbbi MiG29 változatok.Mikor a Hornet már az E változat fejlesztésénél tartott.....
A műrepülhetőséget kivéve minden téren folyamatossan elmaradt története folyamán végig a MiG29 a nyugati gépektől.És nem kicsit,hanem nagyon.
Ráadásul az elektronika fejlődésével pont a dog jelentősége csökkent.Szovjetek megcsinálták minden idők legjobb dogharcosát-csak mire elkészült,a hajukra kenhették.....
Az,hogy papiron,meg megrendezett békeidős gyakorlatokon mit mutatott a radar,meg az egész gép,az meg magastoronyelmélet.Éles harchelyzetben mire használható,az számit.
Csatlakozván az elöttem szólóhoz.MiG29 légiparádékat nyert,a nyugati gépek meg háborút.És egy harci géptől nekem az az elvárásom,hogy ne műrepülő bajnok legyen,hanem háború győztes.
 
De különbözik. Volt Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai és Orbán kormánya gyártás óta.
"JAS-39 EBSH-HU (Export Baseline Standard Hungary). Magyarország részére az első szerződésmódosítás után összerakott, részben átépített repülőgépek. Az EBS-HU az első „A” változat korai Batch1 átalakításával készült, a törzs középső részét kivéve, ezt légi utántöltő rendszer miatt teljesen újra gyártották. A hazánknak épített repülőgépek sem egységesek, vannak amelyek, például „A” mások a „B” változat függőleges vezérsíkját kapták, és gépenként más részegységek is különbözőek voltak. Ez megfigyelhető laikusoknak is, ha több magyar Gripent figyelnek egyszerre, látható, hogy a függőleges vezérsíkok más-más alakúak, méretűek és a különböző funkcionális antennák, máshol helyezkednek el, akár számuk sem azonos. A repülőgépek a sárkányszerkezeten kívül belülről sem egyeznek a svéd repülőgépekével.A repülőgépek több részegységét, alkatrészeit nagyjavításkor valószínűsíthetően egységesitették, egységesítik."
Military Technológia blog
 
JAS-39 EBSH-HU (Export Baseline Standard Hungary). Magyarország részére az első szerződésmódosítás után összerakott, részben átépített repülőgépek. Az EBS-HU az első „A” változat korai Batch1 átalakításával készült, a törzs középső részét kivéve, ezt légi utántöltő rendszer miatt teljesen újra gyártották. A hazánknak épített repülőgépek sem egységesek, vannak amelyek, például „A” mások a „B” változat függőleges vezérsíkját kapták, és gépenként más részegységek is különbözőek voltak. Ez megfigyelhető laikusoknak is, ha több magyar Gripent figyelnek egyszerre, látható, hogy a függőleges vezérsíkok más-más alakúak, méretűek és a különböző funkcionális antennák, máshol helyezkednek el, akár számuk sem azonos. A repülőgépek a sárkányszerkezeten kívül belülről sem egyeznek a svéd repülőgépekével.A repülőgépek több részegységét, alkatrészeit nagyjavításkor valószínűsíthetően egységesitették, egységesítik.
Tudom. És?
 
"JAS-39 EBSH-HU (Export Baseline Standard Hungary). Magyarország részére az első szerződésmódosítás után összerakott, részben átépített repülőgépek. Az EBS-HU az első „A” változat korai Batch1 átalakításával készült, a törzs középső részét kivéve, ezt légi utántöltő rendszer miatt teljesen újra gyártották. A hazánknak épített repülőgépek sem egységesek, vannak amelyek, például „A” mások a „B” változat függőleges vezérsíkját kapták, és gépenként más részegységek is különbözőek voltak. Ez megfigyelhető laikusoknak is, ha több magyar Gripent figyelnek egyszerre, látható, hogy a függőleges vezérsíkok más-más alakúak, méretűek és a különböző funkcionális antennák, máshol helyezkednek el, akár számuk sem azonos. A repülőgépek a sárkányszerkezeten kívül belülről sem egyeznek a svéd repülőgépekével.A repülőgépek több részegységét, alkatrészeit nagyjavításkor valószínűsíthetően egységesitették, egységesítik."
Military Technológia blog
Szerintem a "poénnal" arra célzott hogy a repülőgépeknek függőleges vezérsíkja van és nem kormánya...
 
Egyébként marha nagy divat lenézni itt a fórumon az oláh LanseR gépeket
  • Moduláris többfunkciós számítógép
  • Kijelző és látó sisak – DASH
  • Head Up kijelző – Elop 921
  • 5×5 hüvelykes többfunkciós kijelző
  • Többfunkciós színes kijelző 5×5 hüvelykes
  • Hibrid navigációs rendszer – LISA-4000 EB
  • ILS/VOR/DME
  • Levegőadat-számítógép – Marconi ADC
  • Ugrálófrekvenciás VHF/UHF rádió – ACR 435
  • VHF/UHF rádió – ACR 430
  • Radar figyelmeztető vevő – Elisra SPS-20
  • Pelyva- és fáklya-adagolók – TAAS/IMI
  • Elta EL/M 2001 B távolságradar (Lancer A/B)
  • Több módú radar – Elta EL/M 2032, le-/lelövéssel (Lancer C)
  • Adatátviteli rendszer – DTS
  • Repülési adatrögzítő – SAIMS
  • IFF transzponder – Plessey (NATO Mk.-10 IFF kompatibilis)
  • Üzletek Menedzsment Rendszere
  • HOTAS
  • Keménypontok a keleti és nyugati fegyverekhez
  • Elektronikus ellenintézkedés Pod – Elta EL/L-8222R
  • Lézermegjelölési pod – Rafael Litening LDP
  • Photo Reconnaissance Pod – Elbit/Aerostar Airborne Reconnaissance Pod – ARP
  • Intelligens fegyverek – Rafael Griffin lézervezérelt bomba (LGB), Lizard LGB és OPHER – IR irányított bomba
  • Butabombák és kazettás bombák – Mk-82, Mk-83, FAB-100, FAB-250, FAB-500, BEM-100, CL-250
  • Levegő légi rakéták – R-73, R-60, R-3S, R-13M, Magic II és Python-3
  • Nem irányított rakéták – S-5 M/K, UB-16-57 / UB-32-57 rakétavetőkkel és egy nagy kaliberű S-24 rakétákkal
24 gép volt ellátva Elta 2032 radarral,a többi csak távolságmérővel-ezek gyakorló vagy támadóváltozatú B és A gépek voltak.A radaros C gépekre lehetett volna integrálni a Derby vagy a Mica ARH rakétákat is,de azt nem rendelték meg.
Egyáltalán nem voltak olyan lebecsülendő ocska vackok.
És a nyugati eszközök,podok,fegyverzet most tovább használható az F16okon.
 
  • Tetszik
Reactions: minek and Zeze
A gond az,hogy az F18 lelőtte volna a Suhojt Sparrowal(AMRAAMmal,ha van),vagy szemböl nem csak papiron inditható SW utolsó sorozatos változattal.......
Indiaiak se véletlenül akarták a Mica rakétát a Szuhojaira......

Mennyi fel-le szállást teljesitettek azok az F18ok hordozófedélzetről?Mennyi repült órát?

Többnyire a valóságban is.Hogy voltak nyugaton is elcseszett dolgok?Hát voltak.De az átlag az,hogy a nyugati gépek élettartama jóval több,mint az orosz gépeké.
És ez nem csak tervezési elv kérdése.Hanem gyártásminőségé is.
És harci helyzetben,főleg egy elhúzódó háborúban nagyon nem mindegy,hogy mennyi ideig használható egy gép.
De azért olyan nyugati példákat is hozzunk akkor,mint mondjuk az A4,ami 45 éve nincs gyártásban,és még mindig szolgál......és egy darabig még fog is.
Még mindig ott tartunk,hogy az 1984es F18A képességeihez közelitettek a 10 évvel későbbi MiG29 változatok.Mikor a Hornet már az E változat fejlesztésénél tartott.....
A műrepülhetőséget kivéve minden téren folyamatossan elmaradt története folyamán végig a MiG29 a nyugati gépektől.És nem kicsit,hanem nagyon.
Ráadásul az elektronika fejlődésével pont a dog jelentősége csökkent.Szovjetek megcsinálták minden idők legjobb dogharcosát-csak mire elkészült,a hajukra kenhették.....
Az,hogy papiron,meg megrendezett békeidős gyakorlatokon mit mutatott a radar,meg az egész gép,az meg magastoronyelmélet.Éles harchelyzetben mire használható,az számit.
Csatlakozván az elöttem szólóhoz.MiG29 légiparádékat nyert,a nyugati gépek meg háborút.És egy harci géptől nekem az az elvárásom,hogy ne műrepülő bajnok legyen,hanem háború győztes.
Pontositok ha már "legjobb" dogfight" Szovje/Orosz harcos inkább Su 27.Hasonlóan kivállo a manőverező képessége és még üzemanyag is van benne.Eddigi néhány "éles"manőverező legiharban(Izraeli-Amerikai F15-el,Etióp Su 27-el) szemben alulmaradt.Etiop Su 27-esekel szemben pont ezért maradtak alul.
 
Hát,nem erőltettük meg magunkat a légierő fejlesztéssel sem.
:(
Lett volna még lehetőség pedig,szorongathatta volna jobban is a főni a vikingek skulciajit,még 1 század szúnyog belefért volna a nato csatlakozásuk megengedésébe.