Ha azt is nézzük mellé, hogy nálunk a legkihasználtabb gép nem érte el a 80 repült órát évente és jellemzőbb volt 60+ óra/év repülés átlagban... nos akkor a javításközi üzemidő nagyjából 4 évre adódna (persze biztosan volt hajtóműcsere közben is — ekkor pedig egyből nem fut párhuzamosan a hmű és a sárkány ledolgozott üzemideje )
Látatlanban szerintem kb. 2-2.5 év lehetett a várható értéke egy hmű repülőgépben töltött idejének ( biztosat persze csak akkor mondhatnánk, ha betekinthetnénk az okmányokba), az eredeti állításom pedig ez volt:
„nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az ”
Azt pedig erre írtam válaszként:
„Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?”
Nyilván nem szó szerint "folyamatosan" kell cserélni, de nagyon nem mindegy, hogy egy h.műnek 250-300 óra a javításközi üzemideje és kb. 600 (vagy valami ilyesmire emlékszem) a teljes élettartama, meg-meg hibásodik, és ebből kettő is van, vagy van egy h.mű 400-600 óra javításközivel, meg párezer óra élettartammal, és nem szokik elromlani.