[HUN] Vadászgépek beszerzése

egy jó kiadós butplug.

Most azzal meg mi bajod?? :D

az Eurofighter, meg a Typhoon

Az ugyan az.

De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.

Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint

itthon Vári Gyuláék

Vágtam is volna ki az egész bagázst, mint macskát szarni, aztán örüljenek, hogy megússzák a hadbíróságot.

A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.

Nem véletlen, hogy nem szokás ilyen dolgokat csak úgy bütykölgetni.
Azt egyébként simán el tudom képzelni, hogy vagy egyből ugrottak már mindenre, vagy megoldották, hogy legyen hiba. Mindegy, csak szabaduljanak.

nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az

Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint

a lengyelek akarták üzemeltetni a típust — ellentétben velünk — és ez az akarat azért hozott valamiféle eredményt is.

Nem is értem, hogy miért nem az öri-bari Ukrajnába vitték őket.

De pl hogy a pótalkatrész már nem jött adósságrendezés fejében, csak dollárért, az azért okozott pár kigúvadt szemet.

Vadbarmok. Ezeket is rács mögötti kenyér-víz diétára fognám a hátralévőkben.
 
Államadóságért mi S300asakat kértünk(meg Tunguzkát is szerettük volna,vagy Bukot,de odáig el se jutottunk.Orosz közölte,hogy modern légvédelmi rendszert lehet kapni,de csak dollárért vagy márkáért),de azt nem volt hajlandó,csak dollárért adni a muszka.MiG29t ajánlották,hogy azt hajlandóak szállitani államadóság fejében.Mi meg fasirtban voltunk a tótokkal,oláhokkal,és zajlott a jugó háború,ahol támogattuk a horvátokat.Rác és az oláh légierők akkoriban számszerűen hatalmasak voltak a mi akkori légierőnkhöz képest.Erősiteni kellett a légoltalmat.Amcsik 91-2ben még nem akartak fegyvert szállitani a térségben senkinek.Nem akarták,hogy kitörjön valami általános térségi háboruskodás.Kicsit később már szállitottak volna,illetve engedélyezték volna pl a belga 16ok megvételét,de addigra mi már belefutottunk a 29 csőbe.
Szóval nem ekartuk mi a 29eket,csak ez jutott.Ez még annyia nem a mi sarunk.
Viszont ami utána ezekkel a gépekkel történt,meg minden más,ami történt más dolgokkal,az már bizony a mi sarunk.
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.
 
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.
Az oroszok többször jelezték hogy megépítik a négyes metrót, vagy/es meghosszabbítják a hármast az államadósság fejében.
Milyen szar lett volna ha már 20 évvel korábban kész, ráadásul hosszabb vonalon.
 
Imádom, amikor teljesen fogalmatlanul írtok ide.
A lengyelek vért pisáltak hogy a levegőben tudják tartani a 29-eseiket.
2016-19 között évente 1 gépet vesztettek.
Majd azt követően is csak küzdelem volt.
Olyanról is volt szó, hogy végül a 8 hónapos földre parancsolást tulajdonképpen a pilóták kényszerítették ki, mert egyszerűen nem voltak hajlandó a gépekkel repülni. A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.
Ráadásul mindezt úgy produkálták, hogy egy jelentős mennyiséget már az elejétől kezdve donornak használtak a németektől érkezett képek közül, mert élettartam volt még bennük, de a gépek piszok jó akrobatikai képességei miatt a németek is kenték nekik, mint itthon Vári Gyuláék.
A lengyelek mikor az átvételkor átvizsgálták a csomagot, akkor a jelentős részük ment egyből múzeumba, meg donornak.
Tessék megnézni, hogy mire mentek a lengyelek egy saját kérdéses felújító képességgel, miközben az oroszokat már régen elutasították. A ukránoknak átadott gépek mind a lengyelek, mind a szlovákok esetén is kritikán aluli állapotban voltak. A végére a szlovákok valami 4 gépet voltak képesek tartósan kiállítani szolgálatra. Igazság szerint ezek esetén már az Ukrajnába való átrepülést sem merték igazán kockáztatni. Pedig az ukrán szerelők már alkatrészekkel mentek a gépekért, és mégis az lett a vége, hogy platón mentek Ukrajnába.
A németek azonnal dobták a Mig-29-est, amint csak tudták. Egyedül egy agresszor századot tartottak meg, ők adták a legtöbb NATO gyakorlaton a Red Team-et. De a Luftwaffenak úgy kellett ezek üzemeltetése mint egy jó kiadós butplug. De ők megtehették, hiszen a légteret, és a küldetéseket az Eurofighter, meg a Typhoon repülte. A lengyeleknek meg nem volt elég pénze, hogy db-db alapon F-16-ost vegyenek. A mennyiségre meg szükségük volt. De ők is csak úgy merték vállalni a dolgot, hogy a tartaléknak ott volt az F-16. Meg is szívták, amikor 8 hónapra le kellett ültetni a kispadra a teljes 29-es flottát, mert annyit kellett repülniük az F-16-osokkal, hogy sorba kellett leállítani azokat is, mert elkezdtek kifutni a Lockheaddel szerződött repült órákból. Az extra karbantartást meg arany árában mérték. CSak emiatt kellett visszahozni őket 8 hónap után. Az eredményt fentebb már leírtam.
Az indiai légierő esetén hasonló tapasztalatok voltak. De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.
Ennek ellenére sem értek el velük normális hadrafoghatóságot. Az indiai gépeket '86 és '90 között szállították le.
92-re a következő eredményt sikerült elérni:

Értem én, hogy India, meg minden, de azért na!
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
 
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
 
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.

Én meg Ex NDK-s Su-22 M4-eket is írtam régen, azok is tudtak R73-ast vinni és a mi Su-22-eseinket (M3-asokat) a PG nagyjavította már. Úgy emlékszem, hogy az ex NDK-s Su-22-esek végül a lengyelekhez kerültek és ők elég sokáig használták őket.
 
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
Miről beszélsz b+?
Felsoroltam neked a legproblémásabb európai üzemeltetéseket, de ez messze nem a vége.
A románok 4 gépet vesztettek el, és végül ugyan az lett a sorsuk, mint a mieinknek. Rohadnak egy reptér sarkában.
Szerinted miért a 21-eseket modernizáltatták az izraeliekkel, amikor ott lett volna nekik a csúcs szuper Mig-29-es?
A csehek darab-darabra cserélték el őket a lengyelekkel. Nem akármire! 10 elvogóvadasz gépet, 10 darab Sokolra (könnyű helikopter).
Szerinted mekkora volt a baj?
Milyen amcsik nélküli üzemben tartásról beszélsz? Arra akarsz célozni, hogy amiatt voltak ilyen szarok a gépek, mert nem az oroszoktól rendeltek hozzájuk alkatrészt?
MI, a csehek, románok, még bőven akkor tartottuk, amikor simán lehetett oroszoktól rendelni, de szerintem ez indiaiak is simán kaphattak volna hozzájuk alkatrészt!
A lengyelek csak azért próbálkoztak saját fenntartással, mert még így is az tűnt jobb megoldásnak.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and amper
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...

Sajnos nem a 9-15-ös modell került szériába (ill. az már nem is került szériába).
 
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Átmeneti megoldásra kiszortunk 8oo millió dollár államadóságot(ahogy írták lehetett volna helyette metro/vasút építés).Átmeneti megoldásnak meg lehetett volna beszerezni kikopó 23MF-ek helyett ML/MLD-et fillérekért ha csak "átmeneti" időre kell.De a 29-essel se lett volna akkora gond ha már akkori időkben nem kis összegnek szamító pénzért beszerezzük őket(még ha államadósság fejében) jobban vigyágunk rájuk.
 
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Gondolom, részt vettél akkortájt a napi színtű műszaki feladatok előszítésében és/vagy azok megoldásában/végrehajtásában , mert ha mégsem , akkor tisztelettel megkérlek hogy maradjál csendben.
 
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
Hivatalos,szamlakkal igazolt infom nekem sincs.
Fegyverzetileg nem volt jobb jelentősen,mint a 23ML.Sot,bolgsrok jobbra ertekeltek az MLDket,mint s 29est.Harcelektronikaja a 80as evekbeli nyugati szinvonalhoz kepest nagyon gyenge volt.Meg tukorreflektoros tadarzechnologia...Gripen radarja ahoz kepest egy szuperlativusz.Alacsony élettartamú alkatreszek.Hajtomurol a burok hoztak nyilvanossagra,hogy 300orankent nagyjavitasra szorul,mikozben az osoreg francia Atar 1200 órás javitaskozi uzemidovel rendelkezik....
A kivalo ropkepesseghez alacsony hasznos terhelhetoseg,es keves uzemanyag társult /mihez kepest?a szuksegeshez kepest/.
Leginkabb talan az iranymutato,hogy a hh vegevel nem nagyon tudta eladni a MiG sehova.Mig a Su27 csalad sikeres,a 29es az orosz legieronek se kellett.
Szerintem a MiG29 konnyuvadasznak túl nagy es bonyorult,nehezvadasznak meg tul kicsi es gyenge.Alighanem jobban jartak volna,ha a két hajtóműves 29 helyett az eredeti,egy hajtomuves MiG33 tervet vallaztjak konnyuvadasz szerepköre.Akkor most lehetne egy meg mindig piackepes JF17 jellegű gepuk.
Szerintem a 29es a ket szek kozott a pad alja.
Node könnyű utolag okosnak lenni.