[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Jano64

Well-Known Member
2021. március 7.
350
2 037
93
Korábban írtam róla, hogy legalább egy ideig helyzeti előnyben leszünk a szomszéd államokkal szemben 2026-tól, mert kifut a Gripen lízing, és felszabadul egy komolyabb össeg a HM költségvetésében.
Egy példa:
Románia:
https://www.mapn.ro/budet/documente/2024/plati_februarie_44.pdf

https://www.mapn.ro/budet/

A NEMVÉDELMI MINISZTÉRIUMBAN TÖRTÉNŐ KIFIZETÉSEK HELYZETE AZ IDŐSZAKBAN: 2024.01.01-2024.02.29.

TŐKEKIADÁS 2024 első 2 hónapjában: 6 018 168 410 lej (~1,2 milliárd EUR)

A 2024. évi alapítványi költségvetés elköltött százaléka: 36,51% (a beruházási költségvetésben 16 484 950 000 lej szerepel)

Februárban teljesített kifizetések: 3 383 338 280 lej
Januárban történt kifizetések: 2 634 830 130 lej

A kiadások a következőkre vonatkoznak:
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzésével kapcsolatos számlák kifizetése;
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzése után esedékes áfa megfizetése

Ottani forum vélemények szerint nem más mint scak a Patriot részletfizetés.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 221
6 140
113
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna? A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
Mig29-el ellentétben komoly csapásmérő képesseggel rendelkezik az F16 amire szükségük volt.Amúgy ők a 29-eseiket is "megbecsülték",kirepülték belőlül a repült időt.Sőt a Su22-eseket se kukázták ki(mi igen egy részüket nagyjavítás után).Nyílván ha tehették volna akkoriban lecserélik az egész "flottát" F16-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Nemerson

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 221
6 140
113
A Mig-29 akkora csapásmérő képességgel rendelkezett, amekkoráért fizettél. Ahogy az F-16 is, csak ott nem biztos, hogy megkaptad: F-16IQ...
Minimálissal rendelkezett akkoriban.Csapnivaló hatósugár,fele akkora teherbírás és 0 preciziós földi csapasmérő fegyvezet.Mellékesen a standard Nato csapásmérő fegyverekkel se volt kompatibilis.Nyílván lehetett volna modernizálni nyugati elektronikával de senkinek nem érte meg.Csapásmérőként még a Su 22-esek is jóval "potensebbek" voltak.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 363
113
Korábban írtam róla, hogy legalább egy ideig helyzeti előnyben leszünk a szomszéd államokkal szemben 2026-tól, mert kifut a Gripen lízing, és felszabadul egy komolyabb össeg a HM költségvetésében.
Egy példa:
Románia:
https://www.mapn.ro/budet/documente/2024/plati_februarie_44.pdf

https://www.mapn.ro/budet/

A NEMVÉDELMI MINISZTÉRIUMBAN TÖRTÉNŐ KIFIZETÉSEK HELYZETE AZ IDŐSZAKBAN: 2024.01.01-2024.02.29.

TŐKEKIADÁS 2024 első 2 hónapjában: 6 018 168 410 lej (~1,2 milliárd EUR)

A 2024. évi alapítványi költségvetés elköltött százaléka: 36,51% (a beruházási költségvetésben 16 484 950 000 lej szerepel)

Februárban teljesített kifizetések: 3 383 338 280 lej
Januárban történt kifizetések: 2 634 830 130 lej

A kiadások a következőkre vonatkoznak:
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzésével kapcsolatos számlák kifizetése;
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzése után esedékes áfa megfizetése

Ottani forum vélemények szerint nem más mint scak a Patriot részletfizetés.
A gripen lízin mai viszonylatban nem volt már nagy tétel.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 182
14 159
113
Konkrétan 2026 márciusában - valamelyik riportban mondták. Talán valami ünnepség is lesz...
Adod itt az ötleteket bobonak 2db Gripen jön jövőre azt is át fogja adni aztán 26ban meg 2db azt is át adja és majd az egész flottát egyben át adja összesen 2ev alatt 3gripen átadás és így kb olyan mintha 3x beszerzés lett volna
:confused::hadonaszos:
 

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 490
8 064
113
Adod itt az ötleteket bobonak 2db Gripen jön jövőre azt is át fogja adni aztán 26ban meg 2db azt is át adja és majd az egész flottát egyben át adja összesen 2ev alatt 3gripen átadás és így kb olyan mintha 3x beszerzés lett volna
:confused::hadonaszos:
Elötte hetekig megy a médiakampány a nagy katonai bejelentés körül.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 008
12 019
113
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna? A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
Na, pont a németek a képessége miatt tartották addig, amíg hazai típus ki nem váltotta. Ezt nem kell magyarázni.
A lengyelek megtartották, a bolgárok is, most már azért a nyugati lobbi elérte hogy ne lehessen tovább üzemeltetni. Szerbek is. Csehek kivonták, románok lépését nem kommentálnám az MF-ekkel, a németeknél jött a saját. Ez egyáltalán nem olyan egyoldalú ahogy írod.
Nálunk a 29est az ölte meg hogy egy új bizniszben gigakenőpénz rejlett. Ezért szándékosan rohasztották le.
A költségekről mende-mondák vannak. Bőven van a másik oldalról is, innentől ez hitéleti vita.
A helyzet az hogy a Gripót évekig nem használtuk másra mint amire a 29es is jó lett volna, azért 10 év lízingdíja ezért luxus.
A sárkányokat megnézte az orosz, és valóban lestrapáltak voltak a lerepült órához képest. Így kaptak volna 5000 órát. Ugye 1700 körül nyugdíjazták a legtöbbet repültet. A hajtómű üzemóra kitolás projekt sajnos már nem futott végig, pedig ment. Nem volt politikai akarat.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 221
6 140
113
Na, pont a németek a képessége miatt tartották addig, amíg hazai típus ki nem váltotta. Ezt nem kell magyarázni.
A lengyelek megtartották, a bolgárok is, most már azért a nyugati lobbi elérte hogy ne lehessen tovább üzemeltetni. Szerbek is. Csehek kivonták, románok lépését nem kommentálnám az MF-ekkel, a németeknél jött a saját. Ez egyáltalán nem olyan egyoldalú ahogy írod.
Nálunk a 29est az ölte meg hogy egy új bizniszben gigakenőpénz rejlett. Ezért szándékosan rohasztották le.
A költségekről mende-mondák vannak. Bőven van a másik oldalról is, innentől ez hitéleti vita.
A helyzet az hogy a Gripót évekig nem használtuk másra mint amire a 29es is jó lett volna, azért 10 év lízingdíja ezért luxus.
A sárkányokat megnézte az orosz, és valóban lestrapáltak voltak a lerepült órához képest. Így kaptak volna 5000 órát. Ugye 1700 körül nyugdíjazták a legtöbbet repültet. A hajtómű üzemóra kitolás projekt sajnos már nem futott végig, pedig ment. Nem volt politikai akarat.
29-est flotta nálunk már jóval a gripen rendszeresítése előtt már a rendszeresítés után pár évben elkezdett pusztulni nemtörődömség,pénztelenség stb miatt.Azok a gépek már szinte a kezdetektől fogva nem voltak "megbecsülve"nálunk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Na, pont a németek a képessége miatt tartották addig, amíg hazai típus ki nem váltotta. Ezt nem kell magyarázni.
A lengyelek megtartották, a bolgárok is, most már azért a nyugati lobbi elérte hogy ne lehessen tovább üzemeltetni. Szerbek is. Csehek kivonták, románok lépését nem kommentálnám az MF-ekkel, a németeknél jött a saját. Ez egyáltalán nem olyan egyoldalú ahogy írod.
Nálunk a 29est az ölte meg hogy egy új bizniszben gigakenőpénz rejlett. Ezért szándékosan rohasztották le.
A költségekről mende-mondák vannak. Bőven van a másik oldalról is, innentől ez hitéleti vita.
A helyzet az hogy a Gripót évekig nem használtuk másra mint amire a 29es is jó lett volna, azért 10 év lízingdíja ezért luxus.
A sárkányokat megnézte az orosz, és valóban lestrapáltak voltak a lerepült órához képest. Így kaptak volna 5000 órát. Ugye 1700 körül nyugdíjazták a legtöbbet repültet. A hajtómű üzemóra kitolás projekt sajnos már nem futott végig, pedig ment. Nem volt politikai akarat.
Imádom, amikor teljesen fogalmatlanul írtok ide.
A lengyelek vért pisáltak hogy a levegőben tudják tartani a 29-eseiket.
2016-19 között évente 1 gépet vesztettek.
Majd azt követően is csak küzdelem volt.
Olyanról is volt szó, hogy végül a 8 hónapos földre parancsolást tulajdonképpen a pilóták kényszerítették ki, mert egyszerűen nem voltak hajlandó a gépekkel repülni. A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.
Ráadásul mindezt úgy produkálták, hogy egy jelentős mennyiséget már az elejétől kezdve donornak használtak a németektől érkezett képek közül, mert élettartam volt még bennük, de a gépek piszok jó akrobatikai képességei miatt a németek is kenték nekik, mint itthon Vári Gyuláék.
A lengyelek mikor az átvételkor átvizsgálták a csomagot, akkor a jelentős részük ment egyből múzeumba, meg donornak.
Tessék megnézni, hogy mire mentek a lengyelek egy saját kérdéses felújító képességgel, miközben az oroszokat már régen elutasították. A ukránoknak átadott gépek mind a lengyelek, mind a szlovákok esetén is kritikán aluli állapotban voltak. A végére a szlovákok valami 4 gépet voltak képesek tartósan kiállítani szolgálatra. Igazság szerint ezek esetén már az Ukrajnába való átrepülést sem merték igazán kockáztatni. Pedig az ukrán szerelők már alkatrészekkel mentek a gépekért, és mégis az lett a vége, hogy platón mentek Ukrajnába.
A németek azonnal dobták a Mig-29-est, amint csak tudták. Egyedül egy agresszor századot tartottak meg, ők adták a legtöbb NATO gyakorlaton a Red Team-et. De a Luftwaffenak úgy kellett ezek üzemeltetése mint egy jó kiadós butplug. De ők megtehették, hiszen a légteret, és a küldetéseket az Eurofighter, meg a Typhoon repülte. A lengyeleknek meg nem volt elég pénze, hogy db-db alapon F-16-ost vegyenek. A mennyiségre meg szükségük volt. De ők is csak úgy merték vállalni a dolgot, hogy a tartaléknak ott volt az F-16. Meg is szívták, amikor 8 hónapra le kellett ültetni a kispadra a teljes 29-es flottát, mert annyit kellett repülniük az F-16-osokkal, hogy sorba kellett leállítani azokat is, mert elkezdtek kifutni a Lockheaddel szerződött repült órákból. Az extra karbantartást meg arany árában mérték. CSak emiatt kellett visszahozni őket 8 hónap után. Az eredményt fentebb már leírtam.
Az indiai légierő esetén hasonló tapasztalatok voltak. De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.
Ennek ellenére sem értek el velük normális hadrafoghatóságot. Az indiai gépeket '86 és '90 között szállították le.
92-re a következő eredményt sikerült elérni:
There were extensive problems encountered in operational and maintenance due to the large number of pre-mature failures of engines, components, and systems. Of the total of 189 engines in service, 139 engines (74%) failed pre-maturely and had been withdraw from service by July 1992, thus effectively shutting down operations. 62 of these engines had not even accomplished 50% of their 300 hours first overhaul point. Thus the desired serviceability showed a steadily decreasing trend.
Értem én, hogy India, meg minden, de azért na!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 674
34 450
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Amiket leírsz, önmagukban még meg is állnak a lábukon — úgy ahogy —
(bár, akit meglepne, hogy egy repülőn néha dolgozni kell, az kb. biciklibelsőben él, mindazonáltal nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az)

Ellenben amit leírsz, az nem nagyon van összefüggésben a korábbiakkal:
  1. Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ”
  2. „Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.”
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Abba, amelyiknek volt 29-ese, de valójában nem akarta, hogy legyen és mindent el is követett azért, hogy ne legyen.
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna?
Lehet, azért, amiért az egész volt wolksarmee felszerelést szórták ki ingyen mindenkinek, mint hülyegyerek a lisztet. illetve Amper elég jól leírta, hogy az eurofighter beérkezéséig húzták ki velük. Egyébként ott is jól kiütközik, hogy teljesen másról kezdtél el pötyögni, hiszen ő csak annyit írt le, hogy a lengyelek megtartották, erre egy fél oldalt begépeltél, arról, hogy a lengyelek hogy kínlódtak.
Bár jópofa módon ez épp arra bizonyíték, hogy a lengyelek akarták üzemeltetni a típust — ellentétben velünk — és ez az akarat azért hozott valamiféle eredményt is. Egyébként szépen összegugliztad. :)
A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
Mert nekik semmi sem elég. Erre elég jó példákat hoznak most is.
Is-is.
Számlát szerintem nem fogsz látni, de megkérték az árát, a mindenkori vezetésnek meg voltak elképzelései (mint pl orosz államadósság terhére jöjjön az alkatrész is).
Pontosan, ez is egy nagyon fontos tényező, hogy mi mindent ingyen akartunk (a szűklátókörűség netovábbja, aminek meg is lett a böjtje pl. a mahart hajóinál)... más üzemeltető pedig hajlandó volt fizetni a supportért.. és akkor a zoroszok is készségesebbek voltak.
Csapásmérőként még a Su 22-esek is jóval "potensebbek" voltak.
Ez talán azért alakulhatott így mert a Szu-22-esnek eleve az a dolga. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 362
113
Az NDK 1988-1989-ben rendszeresített 20+4 MiG-29-est.
A két Németország újraegyesítése: 1990. október 3.
A német MiG-29-esek 2003 szeptembrében adták el a lengyeleknek 1Euro/db áron. A gépek a németeknél 15 év alatt összesítve több mint 30.000 órát repültek.
Az Eurofighter 2003 augusztusában állt szolgálatba a németeknél. (Addig Tornado és F-4F Phantom repülőgépeik voltak a MiG-29-en kívül.)

A 28 magyar MiG-29-es 17 év alatt összesen kb. 17.500 órát repült. (1993-2010)

De remélem hogy @Galcom elmeséli nekünk az NDK-német-lengyel MiG-29-esek valós történetét a MiG-29 topikban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Mert nekik semmi sem elég. Erre elég jó példákat hoznak most is.
Bár jópofa módon ez épp arra bizonyíték, hogy a lengyelek akarták üzemeltetni a típust — ellentétben velünk — és ez az akarat azért hozott valamiféle eredményt is.
Akkoriban egy teljesen észszerű hozzáállás volt a lengyelek részéről. Úgy tartottak fenn jól látható haderőt, hogy közben apró lépésekkel dolgoztak is a modernizáción. Mindezt még 2% alatti költségvetésből, fokozatosan. Az volt a lengyelek tragédiája, hogy "too big, to fail" hozzáállással a végén már minden ésszerű határon túl is üzemeltették a 29-est. Viszonylag nagy darabszámmal sok donorral, saját javítási bázissal, és hiányzó NATO kompatibilis képességekkel nem nagyon tudták teljesen elengedni az orosz gyökereket. Pedig már nagyon régen tudták, hogy hülyeség, amit csinálnak.
Egyébként szépen összegugliztad. :)
Részben.
A lengyelek szenvedését élőben követtem végig 2018-19-tól. Amikor már kritikán aluli volt az egész flotta reptetése, csak egyszerűen nem tudták megtenni, hogy leállítsák őket, mert nem volt akkor még pénz ilyenre. Akkoriban elég sok defence24-et olvastam, és abból is a .pl oldal sokkal bővebb és informatívabban adta elő az egész kálváriát, amit végigszenvedtek a típussal.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 587
3 359
113
Pontosan, ez is egy nagyon fontos tényező, hogy mi mindent ingyen akartunk (a szűklátókörűség netovábbja, aminek meg is lett a böjtje pl. a mahart hajóinál)... más üzemeltető pedig hajlandó volt fizetni a supportért.. és akkor a zoroszok is készségesebbek voltak.
Nem ingyen. Ileltve dehogynem, de azért ennél realistábbak voltak az urak.
De pl hogy a pótalkatrész már nem jött adósságrendezés fejében, csak dollárért, az azért okozott pár kigúvadt szemet.

De az egséz történet minden szinten el volt baszva. Legutolsó sorostól az összes miniszterig.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 221
6 140
113
Nem ingyen. Ileltve dehogynem, de azért ennél realistábbak voltak az urak.
De pl hogy a pótalkatrész már nem jött adósságrendezés fejében, csak dollárért, az azért okozott pár kigúvadt szemet.

De az egséz történet minden szinten el volt baszva. Legutolsó sorostól az összes miniszterig.
Még annyi mi nyugati tipust szerettünk volna de különböző okokból nem lehetett 90-es évek elejénAlalból átmeneti tipusnak szánták(az akkor vadonatúj gépeket.És ennek megfelelően "bántak"vele.De ha már "ármeneti" tipus kellett volna a Németektől "fillérekért" beszerezhettünk volna ey NDK-s Mig23ML/MLD,Su 22 tipusokat azt az államadósságot meg értelmesebben is elkölthettük volna.Maga a gripen utólag jó megoldás volt nekünk.Egész a 2030-as évekig "kihúzhatjuk" velük addigra talán több 5 gen gép is lessz a "piacon"
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Nekem van egy Xiaomi drónom. Úgy nézem, hogy jelenleg ezek a leghatékonyabb repülő gépek a földi támadókkal szemben! Én ezt felajánlom Hazám védelme érdekében az országnak! Ha gondoljátok, nyugodtan nevezzetek el rólam is majd egy front szakaszt, amit a drónom védett, védenie ha lenne :D Esetleg János vonal.... :) Van egy telkem is, ahonnan rendszeresen jönnek elő 2. világháborús lőszerek. (3x voltak eddig kint a tűzszerészek). Ha jól megkutatjuk, biztos találunk még valamit amit a drónra lehet akasztani. Szóval egy komoly csapásmérő gépet tudok felajánlani a Hazámnak!!!