[HUN] Vadászgépek beszerzése

Látom itt már nagyon késő volt! :)
Az igazság, az késő este is igazság, bármennyire marja a szád szélit. :)
A seregre nem volt pènz.
Nem akartak rá költeni.
Szóról szóra ugyanarról beszélünk.
A 30 milliárd elnèzèst de már a 2000 èvek elejèn sem volt óriási összeg.
Az akkori honvédelmi költségvetés 20+ %-a. Illetmények: 50-60% és a fennmaradóból még lehetett próbálkozni.
Metro-híd. Nem kevernèm ide. Arra is szüksèg van. Hogy mi mennyire volt túlárazva, mennyi vándorolt a politikusok kezèbe, az más kèrdès.
Csak egy példa volt a korszakból.
A soha meg nem térülős „kínai” vasútra is fel szoktam hozni példaként, hogy az árát kb. két hónap alatt hordják ki a postások nyugdíjként.
Az unokáinkat is eladósító paks2-s szövegekre is el szoktam mesélni, hogy ennyi pénzt egy év alatt elszórunk egészségügyre.
Ez egy bèkelègierő.
Lègirendèszetre berendezkedve.

20 ève az. Ez látszott a fegyverbeszerzèseken a gèpekhez.
Nem nagyon van olyasmi, amiben ne értenénk egyet. kizárólag az: „Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ” részre reagáltam, mert szerintem ez egy egypálcás kifogás, amit sebtében találtak ki és el lehetett adni az Istenadta népnek. De ha valaki be tudná szkenelni az árajánlatot ezekről a bődületes összegekről... Nos én meggyőzhető vagyok. :)
 
Csak egy példa volt a korszakból.
A soha meg nem térülős „kínai” vasútra is fel szoktam hozni példaként, hogy az árát kb. két hónap alatt hordják ki a postások nyugdíjként.
Az unokáinkat is eladósító paks2-s szövegekre is el szoktam mesélni, hogy ennyi pénzt egy év alatt elszórunk egészségügyre.
Egyrészt, másrészt ez a soha meg nem térülő kínai vasút bevonzotta Szegedre a BYD-t ( amiért a környező országok, a németek és az olaszok is versenyeztek) már a megépítése előtt.
 
Az igazság, az késő este is igazság, bármennyire marja a szád szélit. :)
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna? A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
 
Nem nagyon van olyasmi, amiben ne értenénk egyet. kizárólag az: „Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ” részre reagáltam, mert szerintem ez egy egypálcás kifogás, amit sebtében találtak ki és el lehetett adni az Istenadta népnek. De ha valaki be tudná szkenelni az árajánlatot ezekről a bődületes összegekről... Nos én meggyőzhető vagyok. :)
Is-is.
Számlát szerintem nem fogsz látni, de megkérték az árát, a mindenkori vezetésnek meg voltak elképzelései (mint pl orosz államadósság terhére jöjjön az alkatrész is).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Aztatat akkor nem is lehet tudni, hogy mibe került a 4 új(használt) griffmadár?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Azon elgondolkodott bárki, hogy milyen árban egyezhettek meg , függetelnül a csomag egyéb tartalmától, amit az ország bevállal 2 évre, szemben a többi gép lízing futamidejétől, és miért kell a fizetést 26-ban lezárni. (Én örülök neki, de mi indokolhatta?)
 
Azon elgondolkodott bárki, hogy milyen árban egyezhettek meg , függetelnül a csomag egyéb tartalmától, amit az ország bevállal 2 évre, szemben a többi gép lízing futamidejétől, és miért kell a fizetést 26-ban lezárni. (Én örülök neki, de mi indokolhatta?)
Talán már más típus iránt érdeklődhetünk, olyanoktól akik már előre idehozták az ellentételezés nagy részét, akik gyártást is adnának részegységekre meg kutatást is esetleg. :rolleyes: Na és olyan képességük van hunyorgás nélkül tudnak a napba nézni
 
Korábban írtam róla, hogy legalább egy ideig helyzeti előnyben leszünk a szomszéd államokkal szemben 2026-tól, mert kifut a Gripen lízing, és felszabadul egy komolyabb össeg a HM költségvetésében.
Egy példa:
Románia:
https://www.mapn.ro/budet/documente/2024/plati_februarie_44.pdf

https://www.mapn.ro/budet/

A NEMVÉDELMI MINISZTÉRIUMBAN TÖRTÉNŐ KIFIZETÉSEK HELYZETE AZ IDŐSZAKBAN: 2024.01.01-2024.02.29.

TŐKEKIADÁS 2024 első 2 hónapjában: 6 018 168 410 lej (~1,2 milliárd EUR)

A 2024. évi alapítványi költségvetés elköltött százaléka: 36,51% (a beruházási költségvetésben 16 484 950 000 lej szerepel)

Februárban teljesített kifizetések: 3 383 338 280 lej
Januárban történt kifizetések: 2 634 830 130 lej

A kiadások a következőkre vonatkoznak:
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzésével kapcsolatos számlák kifizetése;
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzése után esedékes áfa megfizetése

Ottani forum vélemények szerint nem más mint scak a Patriot részletfizetés.
 
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna? A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
Mig29-el ellentétben komoly csapásmérő képesseggel rendelkezik az F16 amire szükségük volt.Amúgy ők a 29-eseiket is "megbecsülték",kirepülték belőlül a repült időt.Sőt a Su22-eseket se kukázták ki(mi igen egy részüket nagyjavítás után).Nyílván ha tehették volna akkoriban lecserélik az egész "flottát" F16-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Nemerson
A Mig-29 akkora csapásmérő képességgel rendelkezett, amekkoráért fizettél. Ahogy az F-16 is, csak ott nem biztos, hogy megkaptad: F-16IQ...
Minimálissal rendelkezett akkoriban.Csapnivaló hatósugár,fele akkora teherbírás és 0 preciziós földi csapasmérő fegyvezet.Mellékesen a standard Nato csapásmérő fegyverekkel se volt kompatibilis.Nyílván lehetett volna modernizálni nyugati elektronikával de senkinek nem érte meg.Csapásmérőként még a Su 22-esek is jóval "potensebbek" voltak.