[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 420
14 516
113
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.

Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
  • A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
  • két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
  • gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
  • a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
  • halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)

Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
A seregre nem volt pènz.
Nem akartak rá költeni.
Nem èrdekelte a politikát.
90es èvekben egyedül a mistral beszerzès volt "nagyobb" összegèrt.

Gripen sztorira pár napja reagáltam.
Szerintem egy gyönyörű korrupciót nèztünk vègig jobb ès baloldali politikusokkal.

A 30 milliárd elnèzèst de már a 2000 èvek elejèn sem volt óriási összeg. Mègis erre hivatkozva nem volt, nem jutott másra seregben belül.

Belèptünk a NATOba. Azt hittük(politikusok meg sok civil is) akkor már nem is kell sereg.
Amit írtam állománygyűlès ahol elmondták nem kell tank, tüzèrsèg stb 2003.
Bmp sem kell. Helyette lessz dingo.
Oda hoztak nekünk 2 darabot a nèmetek, megnèzegettük. Bèkefentartani az jó fekkiáltással.

A sereg semmilyen szinten nem volt alkalmas a NATOba. Ès ezekután mègjobban lecsúszott.
Kb a zrinyi bejelentèsèig semmi nem volt.

Metro-híd. Nem kevernèm ide. Arra is szüksèg van. Hogy mi mennyire volt túlárazva, mennyi vándorolt a politikusok kezèbe, az más kèrdès.

Most legalább van a seregre áldozva. Költve. Mennyi megy zsebekbe megint más kèrdès.

+4 gripent èn aktuálisan jó ès èsszerű döntèsnek tartom.
Persze jobban örültem volna +8/+12 jön.
Ez van.

Ez egy bèkelègierő.
Lègirendèszetre berendezkedve.

20 ève az. Ez látszott a fegyverbeszerzèseken a gèpekhez.
Meg a repült óraszámon a pilótáknak.
Legalább az nőhet így.
Az l39-nek is ennyi èrtelmèt látom.......
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 704
3 972
113
Látom itt már nagyon késő volt! :)
Az igazság, az késő este is igazság, bármennyire marja a szád szélit. :)
A seregre nem volt pènz.
Nem akartak rá költeni.
Szóról szóra ugyanarról beszélünk.
A 30 milliárd elnèzèst de már a 2000 èvek elejèn sem volt óriási összeg.
Az akkori honvédelmi költségvetés 20+ %-a. Illetmények: 50-60% és a fennmaradóból még lehetett próbálkozni.
Metro-híd. Nem kevernèm ide. Arra is szüksèg van. Hogy mi mennyire volt túlárazva, mennyi vándorolt a politikusok kezèbe, az más kèrdès.
Csak egy példa volt a korszakból.
A soha meg nem térülős „kínai” vasútra is fel szoktam hozni példaként, hogy az árát kb. két hónap alatt hordják ki a postások nyugdíjként.
Az unokáinkat is eladósító paks2-s szövegekre is el szoktam mesélni, hogy ennyi pénzt egy év alatt elszórunk egészségügyre.
Ez egy bèkelègierő.
Lègirendèszetre berendezkedve.

20 ève az. Ez látszott a fegyverbeszerzèseken a gèpekhez.
Nem nagyon van olyasmi, amiben ne értenénk egyet. kizárólag az: „Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ” részre reagáltam, mert szerintem ez egy egypálcás kifogás, amit sebtében találtak ki és el lehetett adni az Istenadta népnek. De ha valaki be tudná szkenelni az árajánlatot ezekről a bődületes összegekről... Nos én meggyőzhető vagyok. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 994
91 922
113
Csak egy példa volt a korszakból.
A soha meg nem térülős „kínai” vasútra is fel szoktam hozni példaként, hogy az árát kb. két hónap alatt hordják ki a postások nyugdíjként.
Az unokáinkat is eladósító paks2-s szövegekre is el szoktam mesélni, hogy ennyi pénzt egy év alatt elszórunk egészségügyre.
Egyrészt, másrészt ez a soha meg nem térülő kínai vasút bevonzotta Szegedre a BYD-t ( amiért a környező országok, a németek és az olaszok is versenyeztek) már a megépítése előtt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 652
46 759
113
Az igazság, az késő este is igazság, bármennyire marja a szád szélit. :)
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna? A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 081
36 544
113

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 162
2 392
113
Nem nagyon van olyasmi, amiben ne értenénk egyet. kizárólag az: „Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ” részre reagáltam, mert szerintem ez egy egypálcás kifogás, amit sebtében találtak ki és el lehetett adni az Istenadta népnek. De ha valaki be tudná szkenelni az árajánlatot ezekről a bődületes összegekről... Nos én meggyőzhető vagyok. :)
Is-is.
Számlát szerintem nem fogsz látni, de megkérték az árát, a mindenkori vezetésnek meg voltak elképzelései (mint pl orosz államadósság terhére jöjjön az alkatrész is).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 928
35 854
113
Aztatat akkor nem is lehet tudni, hogy mibe került a 4 új(használt) griffmadár?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Jano64

Well-Known Member
2021. március 7.
344
1 999
93
Azon elgondolkodott bárki, hogy milyen árban egyezhettek meg , függetelnül a csomag egyéb tartalmától, amit az ország bevállal 2 évre, szemben a többi gép lízing futamidejétől, és miért kell a fizetést 26-ban lezárni. (Én örülök neki, de mi indokolhatta?)
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Azon elgondolkodott bárki, hogy milyen árban egyezhettek meg , függetelnül a csomag egyéb tartalmától, amit az ország bevállal 2 évre, szemben a többi gép lízing futamidejétől, és miért kell a fizetést 26-ban lezárni. (Én örülök neki, de mi indokolhatta?)
Talán már más típus iránt érdeklődhetünk, olyanoktól akik már előre idehozták az ellentételezés nagy részét, akik gyártást is adnának részegységekre meg kutatást is esetleg. :rolleyes: Na és olyan képességük van hunyorgás nélkül tudnak a napba nézni
 

Jano64

Well-Known Member
2021. március 7.
344
1 999
93
Korábban írtam róla, hogy legalább egy ideig helyzeti előnyben leszünk a szomszéd államokkal szemben 2026-tól, mert kifut a Gripen lízing, és felszabadul egy komolyabb össeg a HM költségvetésében.
Egy példa:
Románia:
https://www.mapn.ro/budet/documente/2024/plati_februarie_44.pdf

https://www.mapn.ro/budet/

A NEMVÉDELMI MINISZTÉRIUMBAN TÖRTÉNŐ KIFIZETÉSEK HELYZETE AZ IDŐSZAKBAN: 2024.01.01-2024.02.29.

TŐKEKIADÁS 2024 első 2 hónapjában: 6 018 168 410 lej (~1,2 milliárd EUR)

A 2024. évi alapítványi költségvetés elköltött százaléka: 36,51% (a beruházási költségvetésben 16 484 950 000 lej szerepel)

Februárban teljesített kifizetések: 3 383 338 280 lej
Januárban történt kifizetések: 2 634 830 130 lej

A kiadások a következőkre vonatkoznak:
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzésével kapcsolatos számlák kifizetése;
Befektetett eszközök és katonai felszerelések beszerzése után esedékes áfa megfizetése

Ottani forum vélemények szerint nem más mint scak a Patriot részletfizetés.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 903
5 210
113
Hátha még igaz is lenne!
A pletykák arról nem szóltak, hogy mennyire rövid időn belül sikerült a sárkányokat szétrepülni? :oops:
Meg arról, hogy mekkora a nagyjavítások közti hajtómű élettartam a 29-esnél. Meg az, hogy mekkora meló 2 hajtóművet folyamatosan ki-be pakolgatni a törzsbe?
Úgy nem nehéz keveset költeni a gépekre, ha tart még a kezdő alkatrész csomag.
Kik tartották meg a 29-est? Akiknek volt nagyjavítási képessége, vagy aki mást nem tudott beszerezni. Mi ezek közül melyik kategóriába tartoztunk?
Vajon a németek miért nem tartották meg őket, csak agresszornak? Vajon miért adták ingyen őket a lengyeleknek? Talán mert pénzért senkinek sem kellettek volna? A lengyeleknek lett volna elég, hogy csak abból lehozzák velük a légierőt. Vajon miért vettek gyorsan egy hajtóműves F-16-ost?
Mig29-el ellentétben komoly csapásmérő képesseggel rendelkezik az F16 amire szükségük volt.Amúgy ők a 29-eseiket is "megbecsülték",kirepülték belőlül a repült időt.Sőt a Su22-eseket se kukázták ki(mi igen egy részüket nagyjavítás után).Nyílván ha tehették volna akkoriban lecserélik az egész "flottát" F16-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Nemerson