Maradjunk annyiban fingot nincs arról hogy milyen körülmények voltak a 90 es évek elején és közepén egy délszláv krizisben.Látom itt már nagyon késő volt!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Maradjunk annyiban fingot nincs arról hogy milyen körülmények voltak a 90 es évek elején és közepén egy délszláv krizisben.Látom itt már nagyon késő volt!
Ha már betonfedezék.Az Öböl háborúban még a szovjetek álltal Irakiaknak épített beton fedezékek biztos átütéséhez 2 darab 1 tonnás! preciziós bomba bevetésére volt szükség.Nyílván minden ellen nem véd de azt a könnyűszerkezetes hangárt kis túlzással minden is átviszi.Tudod mekkora egy légierő hadműveleti mélysége? Keress meg egy 500+ km-es hatótávú Iszkander indítót, mint tűt a szénakazalban és vessd össze az árát egy vele egyenértékű Gripennel. Ami egy közismert helyzetű reptérről üzemel. Aminek fel kell szállnia, fel kell emelkednie... az R-37M-ek korában.
Az a helyzet, hogy Magyarország légtere ahhoz túl nagy, hogy egy Gripen póttartályok nélkül nekivágjon bármiféle feladatnak, de ahhoz túl kicsi, hogy boztonságos harcászati mélységet adjon a légiutántölthetőségre. A póttartályokkal meg alacsony a harcértéke és lomha a gép.
Ami komplexitást és rétegzettséget vázoltam, az amúgy ár-érték arányban lényegesen jobb, mint bármiféle légierő.
Egyszerűen a mai fegyverek korában a repülőterek - pláne betonfedezékek nélkül, jól ismert géppozíciókkal - teljesen védtelenné váltak.
Ma egy Kinzshal nem 500, hanem 2500km-ről lő szét egy könnyűszerkezetes hangárt és rongál meg még legalább két-három másikat.
Ez így van. De sajnos nekünk az egész ország képességeit kell nézni, azt pedig látjuk. Mármint a végeredményt. Mi sajnos egy Cseh vagy Szlovén néphez képest ezt nagyon nem jól küzdöttünk meg.Akkoriban a háttér megvolt hozzá...az más tészta hogy az akkori politikai vezetés akarva (lobby...ügynök...stb...) akaratlanul "beleszart" az egészbe. Sajnos akkor mindenki a túlélésért küzdőtt ki kevesebb sikerel, ki több sikerel.
Maradjunk annyiban, hogy gyakran fogalmad sincs, hogy mire válaszolsz.Maradjunk annyiban fingot nincs arról hogy milyen körülmények voltak a 90 es évek elején és közepén egy délszláv krizisben.
A seregre nem volt pènz.Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.
Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
- A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
- két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
- gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
- a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
- halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)
Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
Az igazság, az késő este is igazság, bármennyire marja a szád szélit.Látom itt már nagyon késő volt!
Szóról szóra ugyanarról beszélünk.A seregre nem volt pènz.
Nem akartak rá költeni.
Az akkori honvédelmi költségvetés 20+ %-a. Illetmények: 50-60% és a fennmaradóból még lehetett próbálkozni.A 30 milliárd elnèzèst de már a 2000 èvek elejèn sem volt óriási összeg.
Csak egy példa volt a korszakból.Metro-híd. Nem kevernèm ide. Arra is szüksèg van. Hogy mi mennyire volt túlárazva, mennyi vándorolt a politikusok kezèbe, az más kèrdès.
Nem nagyon van olyasmi, amiben ne értenénk egyet. kizárólag az: „Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ” részre reagáltam, mert szerintem ez egy egypálcás kifogás, amit sebtében találtak ki és el lehetett adni az Istenadta népnek. De ha valaki be tudná szkenelni az árajánlatot ezekről a bődületes összegekről... Nos én meggyőzhető vagyok.Ez egy bèkelègierő.
Lègirendèszetre berendezkedve.
20 ève az. Ez látszott a fegyverbeszerzèseken a gèpekhez.
Egyrészt, másrészt ez a soha meg nem térülő kínai vasút bevonzotta Szegedre a BYD-t ( amiért a környező országok, a németek és az olaszok is versenyeztek) már a megépítése előtt.Csak egy példa volt a korszakból.
A soha meg nem térülős „kínai” vasútra is fel szoktam hozni példaként, hogy az árát kb. két hónap alatt hordják ki a postások nyugdíjként.
Az unokáinkat is eladósító paks2-s szövegekre is el szoktam mesélni, hogy ennyi pénzt egy év alatt elszórunk egészségügyre.
Hátha még igaz is lenne!Az igazság, az késő este is igazság, bármennyire marja a szád szélit.
Is-is.Nem nagyon van olyasmi, amiben ne értenénk egyet. kizárólag az: „Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt. ” részre reagáltam, mert szerintem ez egy egypálcás kifogás, amit sebtében találtak ki és el lehetett adni az Istenadta népnek. De ha valaki be tudná szkenelni az árajánlatot ezekről a bődületes összegekről... Nos én meggyőzhető vagyok.
Aztatat akkor nem is lehet tudni, hogy mibe került a 4 új(használt) griffmadár?Nem a legmodernebb gép, de Magyarországnak most a Gripen volt a leglogikusabb választás
Lehetetlen megmondani, mennyibe kerül a négy új vadászbombázó, de ha már bővíteni kellett a flottát, okosabb és olcsóbb is olyat venni, amit már ismerünk, mint lecserélni a teljes gépparkot. De minek kellenek egyáltalán Magyarországnak vadászbombázók, ki ellen?telex.hu
Annyiba mint egy csak négyszer.Aztatat akkor nem is lehet tudni, hogy mibe került a 4 új(használt) griffmadár?
Én meg Kriss meg még egy páran pontosan tudunk mindent, ezt pontosan pont páran tudja.Aztatat akkor nem is lehet tudni, hogy mibe került a 4 új(használt) griffmadár?
IgenJól tudom, hogy ez a négy gép is a magyar állam tulajdonába kerül 26-ban?
Vagy egyszerre mind a kettőA viccet félretéve hivatalos közleményt se mi se a saab nem adott ki amiben ár szerepelt volna.
Ez lehet azért van mert übertitkos de lehet azért mert a csomag pontos tartalma még nincs véglegesítve.
Talán már más típus iránt érdeklődhetünk, olyanoktól akik már előre idehozták az ellentételezés nagy részét, akik gyártást is adnának részegységekre meg kutatást is esetleg. Na és olyan képességük van hunyorgás nélkül tudnak a napba nézniAzon elgondolkodott bárki, hogy milyen árban egyezhettek meg , függetelnül a csomag egyéb tartalmától, amit az ország bevállal 2 évre, szemben a többi gép lízing futamidejétől, és miért kell a fizetést 26-ban lezárni. (Én örülök neki, de mi indokolhatta?)