[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 117
10 397
113
Az élet úgy hozta, hogy szerencsére nem volt szükség a 29-re. Tehát, semmivel sem járunk így előrébb mint a horvátok meg a románok.
Hát, mert az oroszok.
De ha maradt volna 100+ gép Kelet-Európában (Lengyel, Szlovák,Magyar, Szerb, Bulgár, Ukrán) akkor mindjárt lett volna rá értelme ipari kapacitást fenntartani. Mivel mindenki kidobta, így gyorsan ment a kapacitás is a kukába.
Lásd Mi-24, maradt belőle, maradt ipari kapacitás is hozzá a lengyeleknél.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 692
4 030
113
Azt elfelejtitek, hogy a légirendészet egy összhangolt dolog az EU légtérben. Nem utólérni kell, hanem "elémenni" . Ha kiér a légterünkből, azzal semmi gond nincs, átveszi a következő rendészkedő ország gépe. Azokra a gépekre akikre magyar legirendőrt emelnek, valószínűleg már az elöttünk lévő ország felett kiadták a riasztás.
Elvben, a gyakolat meg ez.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 422
37 220
113
és ez nem lenne jobb üzlet mint a gripen? :rolleyes:
Ha 5G-s gép lenne akkor igen, de ez sem tud sokkal többet mint a Gripen. Ráadásul abból 14 darab Gripen már miénk lesz 2026-ról - "ingyé". Majd a belső fegyverteres KF-21 lehet érdekes 2030 itán - amúgy is szeretjük ez a jelölést: KF41, KF51... :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 117
10 397
113
Ha 5G-s gép lenne akkor igen, de ez sem tud sokkal többet mint a Gripen. Ráadásul abból 14 darab Gripen már miénk lesz 2026-ról - "ingyé". Majd a belső fegyverteres KF-21 lehet érdekes 2030 itán - amúgy is szeretjük ez a jelölést: KF41, KF51... :D
Azért minden valószínűség szerint minden rendszere fejlettebb mint a Gripene, a repülő teljesítménye nagyobb, a radarkersztmetszete kisebb.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 422
37 220
113
Azért minden valószínűség szerint minden rendszere fejlettebb mint a Gripene, a repülő teljesítménye nagyobb, a radarkersztmetszete kisebb.
de nem tud annyival többet mint amennyibe kerül a mi már lényegében kifizetett Gripen C/D flottánkhoz képest. Az volt a felvetés hogy jobb üzlet lett volna-e "4.5 generációs" KF-21-est venni 60 milió/darabért a Gripen flotta megtartása helyett. Ezt így semmiképp!

A korai gép kb. Gripen E/F műszaki szinten lehet jelen állapotában. A belső fegyverteres tovább fejlesztett verzió már megérhet 60+ millió dollárt/db. Arra érdemes lehet váltani, de előbb lássuk az mit tud!
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
695
1 913
93
Hát, mert az oroszok.
De ha maradt volna 100+ gép Kelet-Európában (Lengyel, Szlovák,Magyar, Szerb, Bulgár, Ukrán) akkor mindjárt lett volna rá értelme ipari kapacitást fenntartani. Mivel mindenki kidobta, így gyorsan ment a kapacitás is a kukába.
Lásd Mi-24, maradt belőle, maradt ipari kapacitás is hozzá a lengyeleknél.
Ez igaz lehet. De kicsi esélyét látom, mert gyakorlatilag semmi ilyet nem tudtunk fentartani, vagy létrehozni semmilyen területén.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 692
4 030
113
Ebben mi az ami érdekes? Azon kívűl, hogy nyilván nem a "benzinkút" felett köröztek a Griffek amíg újra felszállt, és ők újra követték.....
Szia,

Az az erdekes benne, hogy Litvaniabol Szlovakian at Hajduszoboszloig repult a gep ugy, hogy nem vettek eszre, amig fel nem jelentettek oket.

Vagyis nem mindig mukodik az az elmelet, hogy mar elore szolnak a szomszedok, ha gond van.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 117
10 397
113
de nem tud annyival többet mint amennyibe kerül a mi már lényegében kifizetett Gripen C/D flottánkhoz képest. Az volt a felvetés hogy jobb üzlet lett volna-e "4.5 generációs" KF-21-est venni 60 milió/darabért a Gripen flotta megtartása helyett. Ezt így semmiképp!

A korai gép kb. Gripen E/F műszaki szinten lehet jelen állapotában. A belső fegyverteres tovább fejlesztett verzió már megérhet 60+ millió dollárt/db. Arra érdemes lehet váltani, de előbb lássuk az mit tud!
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 422
37 220
113
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
A koreaik most építenek először saját vadászgépet a svédek meg nagyon nem most kezdték!
Nincs lényeges különbség a két gép képességei között (Gripen E/F-ről beszélek) meg KF-21 Block2-ről). Mindkettő 4,5 generációs gép.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 609
121 785
113
Jaj, ne tedd már, a 2023ban gyártott Volkswagen polo és az 2023bsn gyártott Passat is azonos műszaki szintén van. Csak Berlinig autózva az mégis más a kettő. Főként hogy a passattal meg maradt is a téli tankbol ha elég a 130.
Ettől függetlenül 4+-osra 4+-ost cserélni nem igazán érdemes amikor a jelenlegi gép képességeinek a töredékét használjuk ki érdemben (amiről nagyon nem a gép tehet) a típusváltás mindenképpen generációs váltás kell, hogy legyen mire oda jutunk.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
695
1 913
93
Szia,

Az az erdekes benne, hogy Litvaniabol Szlovakian at Hajduszoboszloig repult a gep ugy, hogy nem vettek eszre, amig fel nem jelentettek oket.

Vagyis nem mindig mukodik az az elmelet, hogy mar elore szolnak a szomszedok, ha gond van.
Értelek. Jogos! Az az északi régió amúgy már nem az olasz körzet. Emlékszel amúgy mikor kisrepülővel a Dunán majdnem estig repültek mire felfedezték. Pontosan nem emlékszem, de valami hasonló teszt volt. Illetve az években is jött ment az ukránoktól gép át és úgy tudom vissza is utólagos felfedezésel. A cigicsempeszeknek a háború elötte is volt erre kiépitve sárkányos vonalúk. Stb stb. Jogos a felvetésed, csak ez olyan mintha mindenki 10 méter magas kerítés huzna a háza köré. Nincs arányban a veszéllyel. Üdv!
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Kim Philby

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 715
4 038
113
Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt.
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.

Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
  • A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
  • két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
  • gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
  • a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
  • halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)

Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 410
7 945
113
Ez igaz lehet. De kicsi esélyét látom, mert gyakorlatilag semmi ilyet nem tudtunk fentartani, vagy létrehozni semmilyen területén.
Akkoriban a háttér megvolt hozzá...az más tészta hogy az akkori politikai vezetés akarva (lobby...ügynök...stb...) akaratlanul "beleszart" az egészbe. Sajnos akkor mindenki a túlélésért küzdőtt ki kevesebb sikerel, ki több sikerel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 090
113
Elvileg... Vagy csak hazudoztak a döntéshozók.

Mikor kivonták a 29-eseket, utána elkezdtek szálligózni az adatok az internetre, hogy:
  • A kezdetben 2 századnyi repülő üzemben tartására 17 év alatt lett elköltve annyi pénz, mint a Gripenek éves lízingdíja
  • két év után, mikor feléltük a kezdő pótalkatrészkészletet, inkább elkezdték gyöpre tolni az első gépeket
  • gyalázatosan kevés repült időkkel lettek leállítva gépek, mert volt olyan berendezés, amiben volt még üzemidő..
  • a beérkezésük hetedik évfordulóján már csak a flotta fele volt életben tartva.
  • halomban álltak a hajtóművek, amit csak nagyjavításra kellett volna küldeni 2-3 millió usd-ért, abban az időszakban, amikor százmillárdokat öltünk betonba, aszfaltba és viacolorba, szintén százmilliárdokért építgettünk négyesmetrót, negyvenmilliárdért Megyeri hidat (ezekben az években már csak 8-7-6-5 üzemképes gép volt).
Aztán persze ugyan ezek a döntéshozók nem voltak ilyen szarrágók, mikor a svédeket kellett évente kitömni 30 milliárddal.
(Másik típus(ok)nál ott voltam és láttam, amint filléres tételek hiánya miatt kellett időlegesen leállítani gépet.. közben pedig ugyanezek a döntéshozók gótikusra nyúlt pofával sírtak a sajtóban, hogy mekkora gazdasági terhet jelent az adott típust repültetni)

Kortárs példa az Écureuil helikopterek alacsony hadrafoghatósága a napokban sajtóba került slide-on...
Egy olyan nyugati típusról beszélünk, amit még Kamerunban, meg hasonló Isten háta mögötti szakadt helyeken is röhögve tudnak reptetni... de nekünk valahogy ez sem akaródzik sikerülni, pedig ott aztán nincs szankicó az alkatrészellátásra...
Látom itt már nagyon késő volt! :)