Ebben kimondja, hogy magyar és NATO szervezési elvek szerint egy század az 16 gép.
Én eddig abban a hitben éltem, hogy 12 gép egy század (wing). A hordozókon tuti ennyi volt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ebben kimondja, hogy magyar és NATO szervezési elvek szerint egy század az 16 gép.
Hasonlót akartam én is írni Aladeen FA-50 légirendőr ötletére. Ezeknek a gépeknek a földről indulva kell utolérni, elfogni a problémás gépet.Szia,
Hogyan tudna? Megy pl. a Boeing 840 km/h-val, megy utana 900-zal az L39NG (tekintsunk el attol, hogy mennyi ido amig felgyorsul es felemelkedik, szamoljunk ugy, mintha a felszallas pillanataban egybol magasan es gyorsan repulne). Legyen 5 perc az ido, amig felszall a gep, es ne varjunk el nagyon nagy hatosugarat, legyen mondjuk 0 km, vagyis nem az az elvaras, hogy egy Kecskemettol messze meno, es tavolodo gepet kell elfogni, hanem ott helyben levo gepet. Szoval 5 perc alatt megtesz 70 km-t a Boeing. Ez utan lelkesen elindul az L39NG elfogni. Egy teljes ora alatt megtesz 900 km-t, nyilvan kozben reg elhagyta a Magyar legteret, de ezen az aprosagon ne akadjunk fel. Ennyi ido alatt a Boeing megtesz 840 km-t. Vagyis meg mindig 10 km tavolsagban lesz az elfogando geptol!
Akkor kepzeld el ugyanezt ugy, hogy ha Magyarorszagon belul kell elfogni, nem helyben levo gepet, es ido, amig felemelkedik es felgyorsul a gep.
Az L39NG teljesen alkalmatlan legirendeszetre. A II. vilaghaboru idejen meg alkalmas volt, de azota elmult.
Hasonlót akartam én is írni Aladeen FA-50 légirendőr ötletére. Ezeknek a gépeknek a földről indulva kell utolérni, elfogni a problémás gépet.
Ez a mi kis légterünkben szerintem 2M alatti csúcssebességű géppel nem nagyon jöhet össze... Mire utolérne, már kint is van tőlünk.
Másfél Mach (kb. 1800km/h) tök elég! Duplája mint amit egy utasszállító tud. Ráadásul az ország közepéről száll fel helyzeti előnye van.Hasonlót akartam én is írni Aladeen FA-50 légirendőr ötletére. Ezeknek a gépeknek a földről indulva kell utolérni, elfogni a problémás gépet.
Ez a mi kis légterünkben szerintem 2M alatti csúcssebességű géppel nem nagyon jöhet össze... Mire utolérne, már kint is van tőlünk.
Igen de az elvileg tudja hozni fegyverzettel.Másfél Mach tök elég!
Az a vicc, hogy az F-35 sem sokkal gyorsabb: 1,6 Mach a legnagyobb sebessége.
Azt vágom, de a Gripen így is gyorsabb. Tudom, hogy nem autóskártya-szinten kell elemezgetni, de ez kb. 1,6 Mach vs. 2-2,2 Mach. Az a kb. fél M szerintem ilyen helyzetben sokat számíthat...A koreai FA-50 szuperszónikus.
KAI T-50 Golden Eagle - Wikipedia
en.wikipedia.org
Valószínűleg ez megint egy olyan NATO előírás, amit csak Magyarországon ismernek vagy tartanak be... pl. a szlovákoknak senki sem szólt hogy ne 14 F-16-ost rendeljenek mert az nem szabványos. A cseheknek sem szóltak hogy a 24 F-35 az nem két század (2x12 együléses gép). 2001-ben még 24 gépet akartunk venni, tehát ez sem igaz hogy akkor 18-at akartunk venni. Úgy tűnik hogy ezt sikerült kitalálni a kommunikációs szakembereknek magyarazátként, érezték hogy a dinamikus mutatószámok (a "128,5% / 133%-kal nőt a vadászgépeink száma") itt nem fognak működni, mert azt még könnyen átlátják az emberek hogy 14+4=18.Én eddig abban a hitben éltem, hogy 12 gép egy század (wing). A hordozókon tuti ennyi volt.
OFFLátva a világ működését, - gyakorlatilag Orbán nevével kampányol időnként Trump - lehet lesz egy kis beváltható "szívesség zsetonunk" némi beszerzésre.
Amúgy annak idején egy kis szerencse is kellett hogy az oroszok egyáltalán államadósság fejében adtak Mig-29 et. Ha egy-két évvel később került volna fel a théma akkor igen jó esélyel egy bison/23 as modernizációs csomagot kínáltak volna fel az adósság helyében és nem új Mig 29 et. Amit a balkáni gyepálás miatt meg kellett volna lépnünk. Belegondolva most a Horvátokkal, Románokkal, Bolgárokkal járnánk kézben egy új tender kapcsán mert ha ez a vonal marad akkor biztos vagyok benne hogy 2016-20 ig húzták volna a bisonok.Ez a momentum eddig elsikkadt számomra. Először Hornék szemeztek a Gripennel.
A magyar honvédségnek az 1990-es években meglehetősen korszerűtlennek számító szovjet MiG–21-es vadászgépei voltak, ezért már a rendszerváltás utáni első szabadon megválasztott, Antall József vezette kormány idejében modernebbek után akartak nézni. A nyugati katonai repülőgépgyártók – látva az üzleti lehetőséget – lobbistákat küldtek Magyarországra. Míg Antallék inkább amerikai változatban gondolkodtak, az őket követő szocialista kormány, Horn Gyulával az élén, a svédeket részesítette előnyben, és szándéknyilatkozatot is aláírtak velük arról, hogy Gripeneket választanak.
A svédeknek a szocialista kormány 1996-ban először még azt jelezte, hogy a JAS 39 Gripen megfelelő lesz a magyar hadseregnek, a NATO-csatlakozás sikeréhez azonban szükség volt az amerikaiak támogatására, ezért az a döntés született, hogy elhalasztják a beszerzéseket. Az időhúzásra alkalmat adott, hogy Magyarország az orosz államadósság egy részének fejében MiG–29-es gépekhez jutott
.
Orbánt állítólag megkerülő fideszesek, Svédország, vadászgépek, botrány – láttunk már ilyet 25 évvel ezelőtt
Időnként helyreteszi Orbán Viktor fideszes párttársait, akik látszólag őt megkerülve hoznak kellemetlen helyzetet teremtő döntéseket. Ennek egyik korai példája volt az 1990-es években a honvédség vadászgépbeszerzése.hvg.hu
Tehát részben mázlink is volt az akkori 29
MiG-29-nek nulla a harcértéke - ukránok sem mennek vele semmire.Most is repülhetne legaglább 1 szd mennyiségben, egy normális üzemeltetési kultúra esetén. A Gripen szd mellett.
Soha nem hallottam még erről a 16 gépes NATO előírásról én sem. Országonként sokszor más és más a századok mérete, de igen pl. a U.S. Navy 12 gépes századokat használ, ahogy a RAF és a Luftwaffe is.Én eddig abban a hitben éltem, hogy 12 gép egy század (wing). A hordozókon tuti ennyi volt.
3 is repülhetne, a németek MIG-29-ei is ide jöhettek volna, ha kell nekünk, meg a moldávoké is. A lengyelek gyűjtötték be a német és cseh készletet. Kiegészítve a SZU-22--es gépekkel kb mostanáig meglettünk volna, főként egy Sniper modernizációs csomaggal. Szerintem még olcsóbban is, mint a Gripen program.Most is repülhetne legaglább 1 szd mennyiségben, egy normális üzemeltetési kultúra esetén. A Gripen szd mellett.
lehet hogy ez egy új NATO ajánlás/szabvány...Soha nem hallottam még erről a 16 gépes NATO előírásról én sem. Országonként sokszor más és más a századok mérete, de igen pl. a U.S. Navy 12 gépes századokat használ, ahogy a RAF és a Luftwaffe is.
Azt elfelejtitek, hogy a légirendészet egy összhangolt dolog az EU légtérben. Nem utólérni kell, hanem "elémenni" . Ha kiér a légterünkből, azzal semmi gond nincs, átveszi a következő rendészkedő ország gépe. Azokra a gépekre akikre magyar legirendőrt emelnek, valószínűleg már az elöttünk lévő ország felett kiadták a riasztás.Másfél Mach (kb. 1800km/h) tök elég! Duplája mint amit egy utasszállító tud. Ráadásul az ország közepéről száll fel helyzeti előnye van.
Az a vicc, hogy az F-35 sem sokkal gyorsabb: 1,6 Mach a legnagyobb sebessége.
Amivel egyébként sokkal jobban jártunk volna!Amúgy annak idején egy kis szerencse is kellett hogy az oroszok egyáltalán államadósság fejében adtak Mig-29 et. Ha egy-két évvel később került volna fel a théma akkor igen jó esélyel egy bison/23 as modernizációs csomagot kínáltak volna fel az adósság helyében és nem új Mig 29 et. Amit a balkáni gyepálás miatt meg kellett volna lépnünk. Belegondolva most a Horvátokkal, Románokkal, Bolgárokkal járnánk kézben egy új tender kapcsán mert ha ez a vonal marad akkor biztos vagyok benne hogy 2016-20 ig húzták volna a bisonok.
Tehát részben mázlink is volt az akkori 29 el meg a maradék "szovjet" érrával.
Az élet úgy hozta, hogy szerencsére nem volt szükség a 29-re. Tehát, semmivel sem járunk így előrébb mint a horvátok meg a románok.Amúgy annak idején egy kis szerencse is kellett hogy az oroszok egyáltalán államadósság fejében adtak Mig-29 et. Ha egy-két évvel később került volna fel a théma akkor igen jó esélyel egy bison/23 as modernizációs csomagot kínáltak volna fel az adósság helyében és nem új Mig 29 et. Amit a balkáni gyepálás miatt meg kellett volna lépnünk. Belegondolva most a Horvátokkal, Románokkal, Bolgárokkal járnánk kézben egy új tender kapcsán mert ha ez a vonal marad akkor biztos vagyok benne hogy 2016-20 ig húzták volna a bisonok.
Tehát részben mázlink is volt az akkori 29 el meg a maradék "szovjet" érrával.
Most is repülhetne legaglább 1 szd mennyiségben, egy normális üzemeltetési kultúra esetén. A Gripen szd mellett.
Hogy megint klasszikust idézzek!3 is repülhetne, a németek MIG-29-ei is ide jöhettek volna, ha kell nekünk, meg a moldávoké is. A lengyelek gyűjtötték be a német és cseh készletet. Kiegészítve a SZU-22--es gépekkel kb mostanáig meglettünk volna, főként egy Sniper modernizációs csomaggal. Szerintem még olcsóbban is, mint a Gripen program.
nem vettek a szerbek Rafalet - max tárgyalnak róla.Hogy megint klasszikust idézzek!
"Egy f@szt!"
Szerintetek miért nem repülhetett és miért mondott le Lengyelország a saját flottájáról (holott saját nagyjavítási képességük volt), vagy miért rendeltek be a szerbek Rafale-t nem NATO tagállamként is? Úgy hogy ha valakinek volt orosz beszerzési forrása, az a szerbek voltak.
"Elnézést Virág elvtárs, ez az ítélet..."nem vettek a szerbek Rafalet - max tárgyalnak róla.