Ott nem volt egy, pontosabban kettő, gond, hogy nem egy F-35 tervezése folyt hanem három különböző gépé?
Az F-35A ment a légierőnek szárazföldre, ment a F-35B a tengerészgyalogságnak a kisebb hotdozókra mint Harrier utód, illetve F-35C a tengerészetnek a hordozókra.
Ebből a "B" variáns volt tervezésileg a legdurvább, majd a "C" ami több ponton is eltér mind a "A" és a "C" változattól.
Még az "A" volt az ujjgyakorlat a tervezés miatt.
Az alap, "A" variáció felszállása (AA-1) 2006.12.15 volt, kiguritó ceremónia pedig 2006.02.19.
1997 elején kapta meg a cég a szerzödést a teszt példány megépítésére X-35 jelzés alatt.
Ez alig 9 év. Az, hogy elötte mennyi elméleti teszt és vizsgálat volt az más kérdés mert ez alatt az idő alatt több cég is versenyben volt a JSF program miatt.
Ha így nézzük, hogy a program kiírása, protók és a rendszerbe állítás között mennyi idő telt el akkor a V-22 a nyerő .